ניתוח קמפיין

הקלישאה של שוופס: לא מתאמץ ומפוצץ בבטחון עצמי והומור שמעורר בנו חיוך

"אחרי כמה וכמה פרסומות, ה"קייס" עובר, ולנגד עינינו מצטייר מותג שלא דומה לכלום - הישג שקשה לקחת כמובן מאליו". עטרה בילר מחמיאה לשוופס
עטרה בילר | (18)

בשורה התחתונה: כדי להגיד "אנחנו לא קלישאה" צריך להראות את הקלישאות שכולנו נהנים לראות וגם להיות, כי בשורה התחתונה כיף להיות קלישאה אבל לחשוב שאנחנו שונים.

הפרסומת לשוופס מצליחה לאחוז את החבל בשני הקצוות. גם הקצה של הקלישאות שכולנו אוהבים וגם הקצה של להיות שונה ומיוחד שכולנו שואפים לו.

מבחינה אסטרטגית קשה מאד וכמעט בלתי אפשרי לייצר בידול של ממש בשוק של משקאות קלים תוססים. במקרה של שוופס האתגר הוא להחיות בכל פעם מחדש את המסר Drink Different ולשבור בכל פעם מחדש את השגרה כדי לבסס את ה"אחר?ת". כדי להיות שונה צריך להתמודד בכל פעם מחדש עם השוואה לעולם ה"בלתי שונה" כדי להראות ממה אנחנו שונים, במה אנחנו שונים ומה זה בכלל "לשתות שונה". לא קל. אבל שוופס מרים את הכפפה בקלות ועושה מכל זה חגיגה.

כי כאשר אתה מחליט שאתה מקדם הומור נונסנס טוב - זה לא כל כך קשה. שוופס מצליח לפצח את הגנום הזה בכל פעם אחרת בזכות העובדה שהוא מעניק לנו מצד אחד בידור משובח ומהצד האחר - הוא מוותר על היומרה להגיד משהו חכם. ובכל זאת הוא תומך בכל מאודו ברעיון ה-drink different...

שוופס לא נכנס לשאבלונה ולא לקלישאה של פרסומות למשקאות קלים. אם בקליפ הקודם הבנו שלשתות אחרת זה "עם לימון", ובקליפים קודמים ראינו את אוכלי האדם מדברים במבטא בריטי לא קשור, אז עכשיו מתנהל דיון שלם על מה זו קלישאה ומה זה להיות שונה.

אנחנו רואים סצנה שהיא,למעשה, סוג של קלישאה. בחור ובחורה שנראים טוב משיקים שני בקבוקי שתיה. אין יותר קלישאה מזה. ואז הבחורה הופכת להיות מודעת לכך. אנחנו לא קצת קלישאה? היא שואלת את הבחור במבטא בריטי מעורר קנאה. "זאת קלישאה?" שואל אותה הבחור בתדהמה. זאת קלישאה! מתריס כנגדה ומצביע על שרשרת של קלישאות קולנועיות שמתרחשות בזו אחר זו מול עינהם.

מאותו רגע אפשר להישען לאחור וליהנות מרגעים הולוודיים מבויימים לעילא הגם שמדובר, איך לומר, בקלישאות. עיניים של בחור ובחורה נפגשות ברגע רומנטי אגב ספרים שנופלים לה על הרצפה, אשה איטקלייה זורקת את דבריו של גבר מהמרפסת וצועקת לו תחזור לאמא שלך, בחור ובחורה מתנשקים בגשם, בלש משטרתי נכנס לסצנת הפשע ומודיע לשוטרים "אני אקח מפה", אדם עוצר מכונית יקרה כי הוא 'צריך אותה' למרדף ואופנוע כמעט מתנגש בזכוכית ענק המתומרנת בקושי בידי שני מובילים. אלו קלישאות! אומר הבחור, אנחנו לא קלישאות, אנחנו שונים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הצופה יכול לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה: הוא גם מרגיש מיוחד ושונה ולא קלישאה, הוא גם נהנה מהקלישאות אותן יהיה מוכן לראות שוב ושוב ושוב כי לא סתם הן הפכו קלישאות, והוא גם נהנה מהבחור והבחורה שלא הוכיחו לנו במה הם אינם קלישאה ובכך, למעשה, אינם שונים משרשרת הקלישאות כי להגיד "אנחנו שונים" זו האמא של הקלישאות.

לסיכום, יש חן אינסופי בנרטיב של שוופס הבנוי מהלוגיקה שבחוסר הלוגיקה של "לשתות אחרת". תיאוריה שלמה על "אחר?ת" המתבססת על תילי תילים של נונסנס. הצהרות לא מתאמצות, לא בדוקות, לא מוכחות, לא מנומקות אבל מפוצצות בבטחון עצמי ובהומור שמעוררות בנו חיוך ומוציאות אותנו ולו לרגע מהכבדות השכלתנית שלנו.

והכי חשוב, אחרי כמה וכמה פרסומות לשוופס, ה"קייס" עובר, ולנגד עינינו מצטייר מותג שלא דומה לכלום, הישג שקשה לקחת כמובן מאליו בעולם של משקאות קלים תוססים שקשה עד בלי נשוא לייצר בו בידול משמעותי.

עטרה בילר היא מנכ"לית משותפת ב'זיגוטה' - חברה לבניה והטמעה של מיתוג

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    קישקוש של הברנזה על הברנזה. לא מעניין וממש לא (ל"ת)
    חשוב 01/04/2014 22:30
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    איציק 01/04/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
    מכירותיה או לא? כל השאר- התפלספות של בעלי עניין שרוצים להראות כי פרסומת הוא עניין מדעי.
  • שפיציק 01/04/2014 23:49
    הגב לתגובה זו
    מי טוען שטות שכזו?
  • 13.
    הפרסומות הכי טובות הן של YES. (ל"ת)
    עידו 01/04/2014 14:50
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    תומריקו 30/03/2014 00:26
    הגב לתגובה זו
    תרצי לשתות שוופס עמי? ;)
  • 11.
    רונה 27/03/2014 22:27
    הגב לתגובה זו
    אנשים מגדירים את עצמם לפי איך שהם רואים אחרים- לפי מה שהם לא
  • 10.
    הרבה כלום על לא כלום. כתבה מיותרת. (ל"ת)
    איתמר 27/03/2014 21:15
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    גאון הדור 27/03/2014 19:45
    הגב לתגובה זו
    הייתי צריך להמתין ולראות פרסומת כדי לראות פרסומת.
  • 8.
    צופה כורסא פאסחבי 27/03/2014 09:48
    הגב לתגובה זו
    רק אם תגיד או תמציא משהו שאיש לפניך בכל תולדות העולפ לא אמר או עשה, לא תהיה קלישאה! בעצם מה שכתבתי עכשיו נאמר נך או אחרת ולכן גם הוא קלישאה. אז מה. אם יש בזה טעם או עזרה שיהיה. אם זוג מכיר בדרך שבה הכירו מליוני זוגות לפניו,ויוצאים להם חיים,משפחה ואושר אז שיהיה בקלישאה! יותר טוב שכל אחד מהם ישכב בבדידות בין 4 קירות, העיקר לא ליצור קשרים בדרך קלישאתית?!
  • 7.
    עדי 27/03/2014 00:32
    הגב לתגובה זו
    בסופו של דבר, כיף לראות את הפרסומות האלה. הם עושים את ה"עבודה" בצורה שלא נמאס מהקלישאות האלה והפכו אותן למשהו חמוד. אני אהבתי. =)
  • 6.
    זאת פשוט קלישאה שונה (ל"ת)
    שפינוזה 25/03/2014 17:10
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רום 25/03/2014 14:24
    הגב לתגובה זו
    מה שנכתב - אמת ויציב!
  • 4.
    איזה שטויות, חרא פרסומת, האמאמא של הקלישאות (ל"ת)
    25/03/2014 12:54
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הילה 25/03/2014 09:24
    הגב לתגובה זו
    באיזה יקום מקביל בריטים יושבים ב-חוץ- ושותים משהו -קר-...??
  • 2.
    זומבי 22/03/2014 23:42
    הגב לתגובה זו
    הפירסום האמיתי הוא לדחוף עוד סוכר ממכר למשקאות ולהסוות באמצעות סודה.
  • תרמתי מעל 200 לייקים משלי ואני אפילו לא יודע (ל"ת)
    למה 01/04/2014 18:43
    הגב לתגובה זו
  • פחחחחחחחחחחח 29/03/2014 18:10
    הגב לתגובה זו
    כל אחד יכול לעשות כמה לייקים שהוא רוצה! בנוסף - זה מכפיל כל לייק או אנלייק פי 2. מה יהיה?
  • 1.
    גונן 21/03/2014 06:14
    הגב לתגובה זו
    עטרה היקרה , את לא ראית כניראה את הפירסומת מספיק פעמים . בסצנה של הזכוכית האופנוע אכן מיתנגש בה ! פשוט לא רואים את זה אלה רק שומעים את רעש ניפוץ הלוח "חסכו" מאיתנו את הסצנה עצמה , מספיק רעש הניפוץ +המבט של הזוג הצעיר כדי להבין שאכן הלוח נישבר .
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.