הקלישאה של שוופס: לא מתאמץ ומפוצץ בבטחון עצמי והומור שמעורר בנו חיוך
בשורה התחתונה: כדי להגיד "אנחנו לא קלישאה" צריך להראות את הקלישאות שכולנו נהנים לראות וגם להיות, כי בשורה התחתונה כיף להיות קלישאה אבל לחשוב שאנחנו שונים.
הפרסומת לשוופס מצליחה לאחוז את החבל בשני הקצוות. גם הקצה של הקלישאות שכולנו אוהבים וגם הקצה של להיות שונה ומיוחד שכולנו שואפים לו.
מבחינה אסטרטגית קשה מאד וכמעט בלתי אפשרי לייצר בידול של ממש בשוק של משקאות קלים תוססים. במקרה של שוופס האתגר הוא להחיות בכל פעם מחדש את המסר Drink Different ולשבור בכל פעם מחדש את השגרה כדי לבסס את ה"אחר?ת". כדי להיות שונה צריך להתמודד בכל פעם מחדש עם השוואה לעולם ה"בלתי שונה" כדי להראות ממה אנחנו שונים, במה אנחנו שונים ומה זה בכלל "לשתות שונה". לא קל. אבל שוופס מרים את הכפפה בקלות ועושה מכל זה חגיגה.
כי כאשר אתה מחליט שאתה מקדם הומור נונסנס טוב - זה לא כל כך קשה. שוופס מצליח לפצח את הגנום הזה בכל פעם אחרת בזכות העובדה שהוא מעניק לנו מצד אחד בידור משובח ומהצד האחר - הוא מוותר על היומרה להגיד משהו חכם. ובכל זאת הוא תומך בכל מאודו ברעיון ה-drink different...
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוופס לא נכנס לשאבלונה ולא לקלישאה של פרסומות למשקאות קלים. אם בקליפ הקודם הבנו שלשתות אחרת זה "עם לימון", ובקליפים קודמים ראינו את אוכלי האדם מדברים במבטא בריטי לא קשור, אז עכשיו מתנהל דיון שלם על מה זו קלישאה ומה זה להיות שונה.
אנחנו רואים סצנה שהיא,למעשה, סוג של קלישאה. בחור ובחורה שנראים טוב משיקים שני בקבוקי שתיה. אין יותר קלישאה מזה. ואז הבחורה הופכת להיות מודעת לכך. אנחנו לא קצת קלישאה? היא שואלת את הבחור במבטא בריטי מעורר קנאה. "זאת קלישאה?" שואל אותה הבחור בתדהמה. זאת קלישאה! מתריס כנגדה ומצביע על שרשרת של קלישאות קולנועיות שמתרחשות בזו אחר זו מול עינהם.
מאותו רגע אפשר להישען לאחור וליהנות מרגעים הולוודיים מבויימים לעילא הגם שמדובר, איך לומר, בקלישאות. עיניים של בחור ובחורה נפגשות ברגע רומנטי אגב ספרים שנופלים לה על הרצפה, אשה איטקלייה זורקת את דבריו של גבר מהמרפסת וצועקת לו תחזור לאמא שלך, בחור ובחורה מתנשקים בגשם, בלש משטרתי נכנס לסצנת הפשע ומודיע לשוטרים "אני אקח מפה", אדם עוצר מכונית יקרה כי הוא 'צריך אותה' למרדף ואופנוע כמעט מתנגש בזכוכית ענק המתומרנת בקושי בידי שני מובילים. אלו קלישאות! אומר הבחור, אנחנו לא קלישאות, אנחנו שונים.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
הצופה יכול לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה: הוא גם מרגיש מיוחד ושונה ולא קלישאה, הוא גם נהנה מהקלישאות אותן יהיה מוכן לראות שוב ושוב ושוב כי לא סתם הן הפכו קלישאות, והוא גם נהנה מהבחור והבחורה שלא הוכיחו לנו במה הם אינם קלישאה ובכך, למעשה, אינם שונים משרשרת הקלישאות כי להגיד "אנחנו שונים" זו האמא של הקלישאות.
לסיכום, יש חן אינסופי בנרטיב של שוופס הבנוי מהלוגיקה שבחוסר הלוגיקה של "לשתות אחרת". תיאוריה שלמה על "אחר?ת" המתבססת על תילי תילים של נונסנס. הצהרות לא מתאמצות, לא בדוקות, לא מוכחות, לא מנומקות אבל מפוצצות בבטחון עצמי ובהומור שמעוררות בנו חיוך ומוציאות אותנו ולו לרגע מהכבדות השכלתנית שלנו.
והכי חשוב, אחרי כמה וכמה פרסומות לשוופס, ה"קייס" עובר, ולנגד עינינו מצטייר מותג שלא דומה לכלום, הישג שקשה לקחת כמובן מאליו בעולם של משקאות קלים תוססים שקשה עד בלי נשוא לייצר בו בידול משמעותי.
עטרה בילר היא מנכ"לית משותפת ב'זיגוטה' - חברה לבניה והטמעה של מיתוג
- 15.קישקוש של הברנזה על הברנזה. לא מעניין וממש לא (ל"ת)חשוב 01/04/2014 22:30הגב לתגובה זו
- 14.איציק 01/04/2014 16:34הגב לתגובה זומכירותיה או לא? כל השאר- התפלספות של בעלי עניין שרוצים להראות כי פרסומת הוא עניין מדעי.
- שפיציק 01/04/2014 23:49הגב לתגובה זומי טוען שטות שכזו?
- 13.הפרסומות הכי טובות הן של YES. (ל"ת)עידו 01/04/2014 14:50הגב לתגובה זו
- 12.תומריקו 30/03/2014 00:26הגב לתגובה זותרצי לשתות שוופס עמי? ;)
- 11.רונה 27/03/2014 22:27הגב לתגובה זואנשים מגדירים את עצמם לפי איך שהם רואים אחרים- לפי מה שהם לא
- 10.הרבה כלום על לא כלום. כתבה מיותרת. (ל"ת)איתמר 27/03/2014 21:15הגב לתגובה זו
- 9.גאון הדור 27/03/2014 19:45הגב לתגובה זוהייתי צריך להמתין ולראות פרסומת כדי לראות פרסומת.
- 8.צופה כורסא פאסחבי 27/03/2014 09:48הגב לתגובה זורק אם תגיד או תמציא משהו שאיש לפניך בכל תולדות העולפ לא אמר או עשה, לא תהיה קלישאה! בעצם מה שכתבתי עכשיו נאמר נך או אחרת ולכן גם הוא קלישאה. אז מה. אם יש בזה טעם או עזרה שיהיה. אם זוג מכיר בדרך שבה הכירו מליוני זוגות לפניו,ויוצאים להם חיים,משפחה ואושר אז שיהיה בקלישאה! יותר טוב שכל אחד מהם ישכב בבדידות בין 4 קירות, העיקר לא ליצור קשרים בדרך קלישאתית?!
- 7.עדי 27/03/2014 00:32הגב לתגובה זובסופו של דבר, כיף לראות את הפרסומות האלה. הם עושים את ה"עבודה" בצורה שלא נמאס מהקלישאות האלה והפכו אותן למשהו חמוד. אני אהבתי. =)
- 6.זאת פשוט קלישאה שונה (ל"ת)שפינוזה 25/03/2014 17:10הגב לתגובה זו
- 5.רום 25/03/2014 14:24הגב לתגובה זומה שנכתב - אמת ויציב!
- 4.איזה שטויות, חרא פרסומת, האמאמא של הקלישאות (ל"ת)25/03/2014 12:54הגב לתגובה זו
- 3.הילה 25/03/2014 09:24הגב לתגובה זובאיזה יקום מקביל בריטים יושבים ב-חוץ- ושותים משהו -קר-...??
- 2.זומבי 22/03/2014 23:42הגב לתגובה זוהפירסום האמיתי הוא לדחוף עוד סוכר ממכר למשקאות ולהסוות באמצעות סודה.
- תרמתי מעל 200 לייקים משלי ואני אפילו לא יודע (ל"ת)למה 01/04/2014 18:43הגב לתגובה זו
- פחחחחחחחחחחח 29/03/2014 18:10הגב לתגובה זוכל אחד יכול לעשות כמה לייקים שהוא רוצה! בנוסף - זה מכפיל כל לייק או אנלייק פי 2. מה יהיה?
- 1.גונן 21/03/2014 06:14הגב לתגובה זועטרה היקרה , את לא ראית כניראה את הפירסומת מספיק פעמים . בסצנה של הזכוכית האופנוע אכן מיתנגש בה ! פשוט לא רואים את זה אלה רק שומעים את רעש ניפוץ הלוח "חסכו" מאיתנו את הסצנה עצמה , מספיק רעש הניפוץ +המבט של הזוג הצעיר כדי להבין שאכן הלוח נישבר .
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
