קאן: הדס ליבר על מערכות יחסים ו-2 קמפיינים יוצאי דופן
פעם אחת לפני הרבה שנים, בממלכת השיווק הרחוקה, הייתה חברה של מוצרי צריכה. ולחברה נולד מוצר יפהפה, שימושי ומעוצב. שליחים יצאו לדרך עם שחר, נושאים את הידיעה ל-4 קצוות תבל. עד מהרה השמועה אודות המוצר פשטה ברחבי הממלכה כאש בשדה קוצים, ואנשים נהרו אל החנויות רק בכדי לראות, ולו לרגע, את המוצר המחוזר. ברי המזל, מביני דבר, זכו אף לרכוש וליהנות ממנו. והם חיו באושר עד עצם היום הזה.
זו אינה אגדה ולא סיפור מעשיות, וכך זה אכן היה - פעם אחת לפני הרבה שנים. חברות מסחריות אמרו את דברן ואנשים הקשיבו. מנהלי השיווק, באמצעות משרדי הפרסום שלהם, סיפרו לצרכנים על המוצרים ויתרונותיהם הפוטנציאליים, ואלה הפנימו כי "המלך אמר".
אני לא צריכה לספר לכם שבימינו אנו זה לא קיים, התפקידים התהפכו והמלך האמיתי הוא הצרכן, מה שמכריח את החברות המסחריות לנהל איתו מערכת יחסים. ומי כמוני מבין במערכות יחסים. אני הרי אישה (ואנחנו מבינות דבר אחד או שניים ביחסים) הנשואה 18 שנים (!!!) לגיל - בעלי שיחיה, ונוסעת מתמידה ברכבת ההרים של עולם הפרסום הישראלי. והשילוש הקדוש הזה מאפשר לי להסתכל על הקשר הזה שבין החברות המסחריות לצרכנים שלהן ולקרוא לו בשם "דיירקט".
ב-5 הימים האחרונים שלי, כאן בפסטיבל האריות בקאן, זכיתי להציץ לתוך המערכת האינטימית שמקיימים אלפי מותגים עם הקהלים שלהם בכל העולם, ועל סמך ניסיוני במערכות יחסים מכל הסוגים, להעניק פרס נחשק לאלה שמנהלים את הזוגיות הזו בצורה הטובה ביותר.
כי מערכת יחסים עם צרכן היא מערכת זוגית לכל דבר ועניין. ובתוך השגרה השוחקת, שהיא, בואו נודה על האמת, מנת חלקנו היומיומית, צריך להכניס עניין, הפתעה ורומנטיקה. אנחנו, משרדי הפרסום, מעניקים "ייעוץ זוגי" לקשר הזה, על מנת שזה ישגשג ויאריך ימים.
אל תבינו אותי לא נכון. שגרה היא דבר חשוב ומבורך בכל מערכת יחסים, כי אם אין כלל - אין יוצא מן הכלל, ולכן, כאשר מותג מתקשר עם לקוחותיו:
חדש! אותו ה-XXX , עכשיו בטעם/צבע/גודל XXX זה בסדר וחשוב ולגיטימי, ומשול בעיניי ל-לקום בבוקר לעבודה, לשלוח את הילדים לביה"ס ולאכול במשרד ארוחת צהריים שלקחנו מהבית בקופסה-מחוממת במיקרו...וכאשר המותג מספר ללקוחותיו ש: מבצע! 1+1 על מוצר זהה מאותה מחלקה, זה שווה בעיניי ל"תרחץ כלים בזמן שאני משכיבה את הילדים לישון". וכשמותג מספר ללקוחותיו שזו הפעם הראשונה בישראל ש...אני, היועצת הזוגית, שומעת: "מאמי, אני מת מעייפות והולך לישון מוקדם". וזה בסדר.
זה חשוב לקום לעבודה, ולשלוח את הילדים לגן, ולרחוץ כלים כי "איך אפשר לחיות עם כל הבלגן בבית הזה" אבל בתוך כל זה, מידי פעם, לא יזיק איזה זר פרחים, לא משהו גדול, ואולי איזה חופשה זוגית ורומנטית. כי בחיים, כמו בקריאייטיב, הדי ה"חופשה" הזו יישארו באוזני הצרכנים לזמן ארוך וממושך, ואת ההשפעה ארוכת הטווח שתיווצר, לא תמיד ניתן לכמת, אבל אין עוררין על הנפלאות שהיא עושה לכל מערכת יחסים.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
אז עכשיו, אחרי שחפרתי, הרשו לי לשתף אתכם בשני קמפיינים יוצאי דופן שמייצרים אינטראקציה ייחודית עם לקוחותיהם.
The Third Eye
זה לא נראה כמו קמפיין, לא מדבר כמו קמפיין, אבל זה בהחלט קמפיין דיירקט לכל דבר ועניין בעבור חברת סלולר בסינגפור בשם Starhub Mobile, והוא זיכה את יוצריו באריה זהב בקטגוריית הדיירקט בקאן.
אני לא באמת יודעת אבל מרשה לעצמי להניח שהחברה מתקשרת ללקוחותיה באופן עקבי מבצעים, הזדמנויות ושירותים כאלה ואחרים באופן שיגרתי. אבל הפעם החליטו בחברה, בשיתוף עם משרד ה"ייעוץ הזוגי" שלהם DDB Group Singapore, לדבר אל הלקוחות שלהם בשפה אחרת.
הם פיתחו אפליקציה ייחודית עבור עיוורים, אשר מאפשרת לעיוור לצלם באמצעות הסמארטפון כל סיטואציה בה הוא נמצא ולקבל משוב מידי מאחד ה-Micro Volunteers הרשומים לאפליקציה. לדוגמא, אם אותו עיוור נמצא בפארק ציבורי ומצלם תמונה, התמונה נשלחת בזמן אמת אל מיקרו-מתנדב, אדם רואה, בכל מקום אחר על הגלובוס המגיב באמצעות האפליקציה ומקליד את מה שהוא רואה בתמונה. האפליקציה הופכת את הטקסט שהוקלד לסאונד המאפשר לעיוור להתמצא בסביבתו.
באמצעות מהלך כזה, חברת הסלולר נתפשת כאנושית יותר, עם מודעות חברתית גבוהה וככזו שמושיטה יד לכל לקוחותיה ומוכנה ללכת כברת דרך על מנת להתאים את שירותיה לצרכים של כל לקוח ולקוח באופן יצירתי ובלתי רגיל. אתם מוזמנים לצפות בקייס כאן ואפילו להוריד את האפליקציה ולהפוך למיקרו-מתנדבים בעצמכם...
Facebook 1914
הקמפיין השני שאציג לכם זכה "רק" באריה כסף בקטגוריית הדיירקט (ובעוד אריות בקטגוריות אחרות), אבל הוא אחד הקמפיינים שהכי ריגשו אותי והשאירו עליי רושם עמוק. מדובר בקמפיין למוזיאון לתולדות מלחמת העולם הראשונה, בפריז.
נשמע משעמם? אז עכשיו נסו להביא לשם קהל צעיר - עכשיו זה נשמע בלתי אפשרי, אבל DDB Paris עשו זאת בצורה הטובה ביותר האפשרית: במקום להעמיס נתונים משעממים מספרי ההסטוריה, הם החליטו להגיש את תולדות המלחמה הגדולה דרך סיפור אישי של דמות אמיתית מתקופת המלחמה. ואיך שופכים אור על חיים של אדם עכשיו ב-2013? באמצעות פייסבוק כמובן.
שנה בחייו של ליאון ויויאן, צרפתי מן השורה שחי בתקופת מלחה"ע הראשונה, הועלתה לפייסבוק. תמונות אמיתיות שלו ושל משפחתו, פוסטים שנלקחו ממכתביו ומערכות היחסים שלו עם חבריו, נחשפו בפייסבוק , יום אחרי יום, כאילו מארק צוקרברג היה קיים ב-1914. זה מרגש עד כאב ומדהים כאחד.
דמיינו את מערכת החינוך הישראלית, מנגישה לילדינו את ספרי ההיסטוריה המשמימים ועבי הכרס באותו אופן, דרך פייסבוק-היכן שהילדים נמצאים ממילא, ותתרגשו כמוני.
- 2.יניר אלתר 23/06/2013 14:35הגב לתגובה זויותר כמו סטוצים מתוחכמים . מערכת יחסים היא דבר מתמשך וסזיפי. הקמפינים האלו הם כמו שכתבת חופשה נחמדה. אחד הוא דרך לייצר אהדה השני הוא דרך להפיץ תוכן.
- 1.באמת 19/06/2013 12:25הגב לתגובה זו2 יזומות מטופשות שהקשר בינן לפירסום שואף לאפס
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
