והרי החדשות ועיקרן תחילה: גולן יוכפז נבחר רשמית למנכ"ל חברת 'חדשות 10'
דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10 אישר הבוקר (יום ב') פה אחד את מינויו של גולן יוכפז למנכ"ל 'חדשות 10'.
שמו של גולן עלה לאוויר שוב לאחר מינויו של רפי גינת למנכ"ל ערוץ 10 ביום חמישי האחרון. בשנה האחרונה התפקיד מאויש על ידי ממלאי מקום, מאז התפטר ראודור בנזימן מהתפקיד, בעקבות פרשת ההתנצלות בפני שלדון אדלסון. את התפקיד מילא בתחילה אורי רוזן, ולאחר התפטרותו - בחודשיים וחצי האחרונים אבי אלקלעי, העורך של 'לונדון וקירשנבאום'.
כבר בסוף השבוע נעשתה פנייה רשמית לגולן יוכפז ובה הצעה להתמנות למנכ"ל 'חדשות 10'. במקביל, יצא אתמול יוכפז לחופשה בסיכום עם מנהליו ב'חדשות 2', ואתמול בערב המליצה עליו ועדת האיתור של הערוץ.
יוכפז (39) נהנה מהערכה רבה בשוק התקשורת. בקיץ האחרון היה בין 4 המועמדים לתפקיד מפקד גל"צ, תפקיד אליו נבחר בסופו של דבר ירון דקל. בעבר ערך את 'כלבוטק' במשך שנים רבות, עד שנבחר לערוך את 'אולפן שישי' של 'חדשות 2' בשנת 2008. הוא גם אחד האחראים לפרויקט המסורתי של גל"צ 'עוד מעט נהפוך לשיר', שמשודר בעשור האחרון מדי יום זיכרון בתחנה, ובשנים האחרונות גם בטלוויזיה. בשלב זה לא ידוע האם יוכל יוכפז להמשיך להגיש את 'בוקר טוב ישראל' בגל"צ, דבר שהוא מעוניין בו מאד. בכל אופן ברור כי הוא לא ימשיך לערוך את התכנית ולשמש עורך בכיר בתחנה.
בפני יוכפז עומדות מספר משימות לא קלות בכלל: העברת חברת החדשות של ערוץ 10 לירושלים, כמתחייב בחוק להארכת זיכיונו של הערוץ. לאחרונה סוכם על מעבר לאולפני נווה אילן, מקום משכנה של 'חדשות 2'.
אבל משימות אחרות קשות יותר יהיו בתחום התוכן: מזה תקופה ארוכה שהתכנית למגזין יום שישי בהגשת עמנואל רוזן ואלון בן דוד, נמצאת בהקפאה. כבר בשבועות האחרונים, מספרים גורמים בערוץ, חלה התעוררות בנושא זה, והיא צפויה לקבל דחיפה רצינית מצידו של יוכפז, שערך את התכנית המתחרה - 'אולפן שישי'.
מאידך, על המנכ"ל החדש למצוא את הדרך לשבור את תקרת הזכוכית של רף 10% הרייטינג שמהדורת החדשות המרכזית רושמת מדי ערב בשנים האחרונות. לפני כשנה נרשמה תקופה קצרה של עדנה, עם עלייה לרמות רייטינג של 12-13%, עם השקת האולפן הדינאמי בגבעתיים, אולם בהמשך חזר הרייטינג לנתונים המוכרים כל כך בערוץ 10, ולעתים אף ירד לשפל של 7%. על יוכפז למצוא את הדרך לחתוך מנתוני הצפייה של 'חדשות 2' (שעומדים על כ-20-25% בממוצע) ולמשוך צופים לאפיק 10 בשלט, במיוחד כאשר מותגים אחרים של 'חדשות 10' מצליחים להגיע לנתחי צפייה גבוהים, כגון 'לונדון וקירשנבאום', '5 בערב עם רפי רשף', 'היום שהיה' ו'לילה כלכלי'.
מנכ"ל ערוץ 10 הנכנס, רפי גינת, שעבד במשך שנים רבות עם יוכפז ב'כלבוטק', והיה מי שפנה בחמישי ליוכפז עם ההצעה להגיע לערוץ 10, אמר היום כי "גולן יוכפז הוא עיתונאי מוכשר ומנוסה עם הישגים מוכחים רבים. הוא מנהיג אמיתי ואני בטוח שבהנהגתו חברת החדשות של הערוץ תצעד קדימה ומהר, לקראת הישגים גדולים".
יו"ר דירקטוריון ערוץ 10 ונציגו של רון לאודר, אבי בלשניקוב ברך על המינוי ואיחל ליוכפז הצלחה בתפקידו: "מינויו של יוכפז מצטרף למינויו של גינת, ואני סמוך ובטוח שהצוות הזה יוביל אותנו להישגים והצלחות". יו"ר נענע10 ו-ועדת הכספים בדירקטוריון הערוץ, מיכל גרייבסקי, הוסיפה: "על חברת החדשות של הערוץ עברה תקופה קשה. אני גאה במינויו של גולן יוכפז למנכ"ל חברת החדשות. זהו המינוי הראוי ביותר. גולן הוא איש תקשורת רב הישגים ואין לי ספק שהוא יצליח בתפקידו".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
