סנואופלייק
צילום: טוויטר

התחרות גוברת: סנואופלייק חושפת מודל AI חדש לעסקים

המודל החדש של החברה אומן בפחות משלושה חודשים עם תקציב של פחות מ-2 מיליון דולר ואמור להוות תחרות למודלים בעלי תקציב גבוה משמעותית 
אדיר בן עמי |

המאבק הגובר בין חברות הטכנולוגיה לבניית מודל השפה הגדול הטוב ביותר ליישומים עסקיים עולה מדרגה. חברת סנואופלייק SNOWFLAKE INC משיקה את סנואופלייק ארקטיק (Snowflake Arctic), מודל שפה גדול בקוד פתוח המכיל 480 מיליארד פרמטרים ואמור להיות האופציה הטובה ביותר עבור יישומי AI לארגונים. 

לפי החברה, ארקטיק "מותאם לעומסי העבודה המורכבים של עסקים". בשונה מ-ChatGPT של OpenAI, ג'ימיני של אלפבית או מטא AI, לסנואופלייק אין גרסה הפונה לצרכנים הפרטיים. 

"זוהי נקודת מפנה עבור סנואופלייק, כאשר צוות הבינה המלאכותית שלנו ממשיך לקדם חדשנות בחזית ה-AI", אמר מנכ"ל החברה, סרידהאר ראמסוואמי. "בעזרת בינה מלאכותית ויעילות מובילים בקוד פתוח, אנו ממשיכים להציג מה בינה מלאכותית באמת יכולה לעשות". 

עוד ציינה סנואופלייק כי ארקטיק אומן בפחות שלושה חודשים עם תקציב של פחות מ-2 מיליון דולר, תקציב שלדבריה הוא שמינית מהעלות של המודלים של המתחרים. "זה אומר  שארקטיק מסוגל ליותר ממודלים אחרים בקוד פתוח שאומנו בתקציב דומה. חשוב יותר מכך, המודל מצטיין בכל הקשור למודיעין ארגוני אפילו בהשוואה למודלים שאומנו עם תקציב גבוה משמעותית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, ושינז'ו וו, סגן נשיא אנבדיה רכבים. קרדיט: יח"צזיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, ושינז'ו וו, סגן נשיא אנבדיה רכבים. קרדיט: יח"צ
ראיון

אנבידיה בשת״פ עם פורטליקס הישראלית: "ה-AI הוא הנהג החדש ואנחנו אלה שבודקים אם הוא יודע לנהוג"

אחרי ההודעה על שיתוף פעולה טכנולוגי בין פורטליקס הישראלית לענקית השבבים אנבידיה, שוחחנו עם זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, לשיחה על מהפכת ה-Physical AI, ועל ההגה שעובר לידיים של הבינה מלאכותית - וגם: מי הולכת להיות החברה הראשונה שתפעיל רכבים אוטונומיים בישראל?
רן קידר |

חברת פורטליקס (Foretellix) הישראלית, אחת החברות המובילות בעולם בתחום האימות והבדיקות של מערכות נהיגה אוטונומיות, הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה, שבמסגרתו תשולב טכנולוגיית של פורטליקס בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית של אנבידיה NVIDIA Corp. , NVIDIA DRIVE AV. 

השילוב יאפשר למפתחים ברחבי העולם להשתמש בשיטות מתקדמות לאימון, בדיקה ואימות של תוכנות נהיגה אוטונומית, תוך שיפור רמות הבטיחות והאמינות של הרכב האוטונומי העתידי. שוחחנו עם מייסד שותף של החברה, שמשמש גם כמנכ"ל, זיו בנימיני, כדי להבין את התחום ואת משמעות ההסכם. 

ספר לנו על Physical AI

המונח Physical AI מתאר את האינטראקציה בין הבינה המלאכותית לעולם הפיזי, ומתוך כל מגוון היישומים האפשריים, הרכב האוטונומי הוא החשוב ביותר כרגע והקרוב ביותר לשלב הייצור ולהטמעה בעולם האמיתי. 

בהקשרי ה-AI, אנחנו מכירים את האיכויות המדהימות של צ'טבוטים למיניהם, ואנחנו יודעים שבנוסף ליכולות ישנם גם טעויות שקורות בשגרה. בהקשרי רכבים אוטונומיים, מחיר השגיאות עלול להוביל לאובדן חיי אדם ולכן יש צורך במערכות בקרה מתקדמות. אנחנו בפורטליקס, נמצאים בלב המהפיכה הזו, היות ואנחנו מספקים כלי תוכנה שעוזרים לפיתוח ולבדיקות של תפקוד ה-PhysicalAI, ובייחוד בהקשרי רכבים אוטונומיים. חשוב לציין שהמערכת שלנו יכולה להתרחב גם ליישומים אחרים, בבוא היום. 

תוכל להרחיב על המוצר שלכם? 

התוכנה שלנו עוסקת באימון הנהיגה האוטונומית ובהגדרות ובבדיקות של מרחב הנהיגה, שכולל אינספור תרחישים שהרכבים האוטונומים צריכים להיערך אליהם.