הסטארטאפ Reeco גייס 10 מיליון דולר לפלטפורמת AI לניהול רכש במלונות
החברה עובדת עם מלונות של הילטון, מריוט ואינטרקונטיננטל המשתמשים בפלטפורמה לפתירת אתגרי מחסור באספקה, בזבוז מזון והתמודדות עם עליות מחירים; מעסיקה 23 עובדים, 19 מהם בתל אביב ו-4 במיאמי ומגייסת עובדים נוספים לטובת צמיחה והתרחבות
הסטארטאפ Reeco, המפתח פלטפורמה לניהול הרכש במלונות, השלים סבב גיוס סיד של 10 מיליון דולר בהובלת הקרנות Net Capital Ventures של משפחת נפתלי (בעלי השליטה בביג, תלמה תיירות ואפריקה ישראל), ו-Joule ventures. לסיבוב הצטרפו משקיעים פרטיים בהם לירון פטרושקה, עינת גז מנכ"לית Papaya Global, עינת נמש, צביקה סובל מייסד וולבורן ונצ'רס, אייל דשא יו"ר ישראכרט לשעבר, ג'וני הראל-כהן שותף ב-Dynamic Loop Capital, לימור בקר מנכ"לית קרן המילטון ליין בישראל ומשקיעים נוספים מתעשיית ההייטק הישראלית.
הפלטפורמה של Reeco נועדה לאפשר לגופים מוסדיים כמלונות, אך גם לבתי חולים, בתי אבות, שירותי קייטרינג וגופים נוספים, לנהל את הרכש ולהזמין באופן יעיל את אלפי המוצרים הדרושים להם. החל ממזון ומשקאות ועד לחומרי ניקוי, בתהליך דיגיטלי שמחליף תהליך שמתבצע כיום באופן ידני במקומות רבים. המערכת בודקת התאמה וזמינות של המוצרים, ועוזרת להפחית עלויות בצורה משמעותית.
לפי החברה, הרוכשים בוחרים את המוצרים שהם צריכים מהמרקטפלייס של Reeco, והפלטפורמה מאתרת עבורם את הספקים האופטימליים מתוך מאות ספקים אזוריים וארציים מובילים בארה"ב. המערכת מייעלת את התהליך על בסיס ניתוח הסל שהרוכש בנה, עם השוואת מחירים בין ספקים, בדיקת זמינות, תאריכי אספקה, מגבלות של מינימום הזמנה ועוד.
ריקו הוקמה ב-2021 על ידי הנריק שמעוני, המשמש מנכ"ל החברה, ועומרי שלו, CTO. החברה החלה את פעילותה בשנה שעברה עם התמקדות בתחום המלונאות במיאמי ועובדת מול קבוצות מלונות גדולות, שכוללות מאות מלונות. בין לקוחותיה כיום Autograph collection by Marriott, Hilton Even Hotel, מלונות בקבוצת Shaner Hospitality ועוד. במקביל החברה חתומה ועובדת עם הספקים המוסדיים הגדולים ביותר בארה״ב וספקים מקומיים בפלורידה. החברה מעסיקה 23 עובדים, 19 מהם בתל אביב ו-4 במיאמי ומגייסת עובדים נוספים לטובת צמיחה והתרחבות.
- ג'נריישן קפיטל מגייסת 280 מיליון שקל בהנפקה פרטית למוסדיים
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנריק שמעוני, מייסד משותף ומנכ"ל ריקו: "כמלונאי שעבד בכל תפקיד, מהדלפק ועד לתחזוקה, מחלקת הרכש תמיד זכתה לתשומת הלב הנמוכה ביותר. זה לא הגיוני, בהתחשב שההוצאות הגדולות ביותר של מלון הן בתחום הזה. כשבנינו את Reeco, ההתמקדות שלנו הייתה תמיד במתן השירות הטוב ביותר למי שמנהלים את תחום הרכש ולענות תחילה על הצרכים שלהם. לכן גם בחרנו עובדים בעלי ניסיון בתעשיית האירוח לניהול הקשרים עם לקוחותינו. הדרך שבה מנוהל כיום הרכש גורמת לכשלים רבים מהפסד כספי בכל הזמנה ועד סחורה שלא מגיעה וצורך בהתעסקות בכיבוי שריפות של מחסור שנוצר. המעבר לפלטפורמה דיגיטלית מייצר דאטה שלא קיים בשוק הזה, שהניתוח שלו יחד עם אלגוריתם קבלת החלטות חכם שפיתחנו מאפשר לקניינים וספקים לנהל מסחר מתקדם עם תקשורת פשוטה ויעילה כמו שאנחנו מכירים מאתרים כמו אמזון, אינסטה קארט וכו׳ ונוצר מודל של win-win לשני הצדדים".
עומרי שלו, מייסד משותף ומנהל טכנולוגי של Reeco: "בניגוד לחוויית ההזמנה והשהות של אורחי המלונות, שהיא כיום כולה דיגיטלית, כמעט שאין שימוש בטכנולוגיה חדשנית בצד המינהלתי האחורי של בתי המלון. ניהול הרכש, שהוא אחת מהמשימות החשובות והמורכבות ביותר באירוח, נעשה עדיין באופן ידני. בהקמת ריקו רצינו לייצר חוויית הזמנה וקבלה יעילה, להפחית בעיות בשרשרת האספקה ואת בזבוז המזון על ידי שימוש בתובנות מבוססות בינה מלאכותית על הרגלי הרכישה".
- 1.שיהיה בהצלחה (ל"ת)מוטי 29/03/2023 10:46הגב לתגובה זו
סם אלטמן. קרדיט: רשתות חברתיותOpenAI נכנסת לעולם המוזיקה: ראש בראש מול Suno ו-Udio
ענקית הבינה המלאכותית שמה את עיניה על שוק המוזיקה: מפתחת מערכת שתאפשר למשתמשים “להפיק” ולערוך שירים בקול, בשיתוף סטודנטים מג’וליארד; ההשקה אחרי שתסדיר זכויות עם חברות התקליטים הגדולות
אחרי ששינתה את עולם הטקסט, הקול והווידאו - OpenAI מתכוונת להיכנס גם לעולם המוזיקה. לפי דיווח באתר The Information, החברה של סם אלטמן עובדת בחודשים האחרונים על מערכת ליצירת מוזיקה מבוססת בינה מלאכותית, שתתחרה ישירות ב-Suno וב-Udio, שתי החברות שמובילות כיום את התחום.
המידע מצביע על כך ש-OpenAI משתפת פעולה עם סטודנטים מבית הספר ג’וליארד בניו יורק, אחד המוסדות היוקרתיים בעולם ללימודי מוזיקה שמסייעים לה בתהליך תיוג תווים, סולמות ודפוסי צליל - תשתית שנועדה לשמש לאימון המודלים המוזיקליים של החברה. מדובר ככל הנראה בקבוצה קטנה של תלמידים מתקדמים במחלקות לקומפוזיציה ולביצוע, שהוזמנו להשתתף במיזם ניסיוני המשלב ידע מוזיקלי מסורתי עם עיבוד נתונים מתקדם.
המוסד מקדם בשנים האחרונות חיבורים בין אמנות לבינה מלאכותית, דרך פרויקטים שמחברים בין מלחינים צעירים למהנדסי תוכנה וחוקרי קול. כך OpenAI מקבלת גישה למומחיות אנושית ברמה גבוהה, בעוד הסטודנטים נחשפים למודלים שמעצבים את עתיד היצירה הדיגיטלית.
ממילים לסאונד
בעוד Suno ו-Udio מאפשרות למשתמשים להזין טקסט ולקבל שיר גמור, המערכת ש-OpenAI מפתחת אמורה לאפשר רמה נוספת של שליטה: הוספה, החלפה ועריכה של אלמנטים מוסיקליים קיימים. המשתמש יוכל למשל לבקש “תוסיף גיטרה לקטע הווקאלי הזה”, “החלף את התופים באלקטרוניים” או “הפוך את זה לגרסה אקוסטית”.
- איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
- גוגל מאבדת 2% - OpenAI חשפה דפדפן חדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר בהתפתחות טבעית של הקו שבו נקטה החברה עם Sora - מודל הווידאו שלה - שמתרגם תיאורים טקסטואליים לסצנות מצולמות. הפעם, היעד הוא סאונד. החזון רחב יותר מיצירת שירים בלבד: מדובר בבניית פלטפורמה שיכולה לשמש מלחינים, יוצרי סרטים, מפרסמים ותעשיית המשחקים, שבה מוזיקה נבנית ומתעדכנת בזמן אמת.
מימין לשמאל: שחר שביט (CTO), טל פרץ (CEO , עומד), ניצן הדר (CPO). קרדיט: עמית שמשOnfire AI מגייסת סבב סיד של 20 מיליון דולר
חברת Onfire AI, המפתחת פלטפורמת בינה מלאכותית לצוותי מכירות בתחום ה-IT, מכריזה על גיוס סיד של 20 מיליון דולר, בהובלת TLV Partners ו-Grove Ventures, בתמיכה משמעותית של IN Venture ובהשתתפות זרוע ההשקעות החדשה Leumi Tech 77.
הפלטפורמה מנתחת פעילות מקוונת של לקוחות פוטנציאליים של חברות תוכנה וענן כמו CTO, VP R&D ו-CISO, ומסייעת לצוותי Revenue לזהות את הצרכים של כל ארגון ולפנות אליו באופן ממוקד עם פתרונות מותאמים אישית. על אף שהחברה קיימת רק כשנתיים, Onfire כבר עובדת עם עשרות חברות מובילות בארה״ב, ישראל ואירופה, בהן Aiven, Spectro Cloud ו-Cyera. חברות אלה מסתמכות על Onfire כדי לחדד את יכולות המכירה שלהן, להגיע לאנשי המפתח המתאימים בארגונים, להאיץ מחזורי מכירה ולזהות סיגנלים בתוך הרשתות שלהן.
Onfire מתכננת להשתמש בהון שגוייס בסבב הגיוס כדי להמשיך ולממש את החזון לבניית פלטפורמת GTM ראשונה מסוגה בעולם, המבוססת על בינה מלאכותית הקשרית (Contextual AI) ומותאמת במיוחד לצוותי מכירות בשוק ה-IT, ששוויו מוערך בכ-5 טריליון דולר.
החברה הוקמה בשנת 2023 על ידי טל פרץ (מנכ"ל), שחר שביט (CTO), וניצן הדר (CPO), שהכירו במסגרת שירותם הצבאי כקצינים ביחידת 8200. במהלך שירותם המשותף, הצוות זכו בשני פרסי ביטחון ישראל על פרויקט מעקב אחרי מפגעים בודדים שנמצא בשימוש צה"ל ושב"כ, ועל מערכת המלצות למטרות אוטומטיות בצה"ל, המבוססת על אלגוריתמים מתקדמים.
- כמה גייס ההיי-טק הישראלי ברבעון השלישי?
- איב סקיוריטי הישראלית מגייסת 3 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחצי השנה הראשונה לפעילותה של החברה, כ-90% מעובדיה, ובהם גם טל וניצן, שירתו בשירות מילואים, והעסקה הראשונה של החברה נחתמה בזמן ששניים מהמייסדים היו בשירות מילואים פעיל. כיום, החברה מונה 33 עובדים, מתוכם 28 בישראל ו-5 בניו יורק. בשנים האחרונות כמעט כל ארגון מאמץ טכנולוגיות בינה מלאכותית, אך הולכת ומתחזקת ההבנה שהכלים הקיימים אינם מסוגלים להתמודד עם האתגרים המורכבים של ארגונים מודרניים.
