ג'ונס
צילום: אייל טואג

חברת הסטארט-אפ ג'ונס גייסה 15 מיליון דולר בסבב B לניהול סיכוני ביטוח בבנייה עם סוכני AI

חברת ה-PropTech עוזרת לנהל סיכונים של פרויקטי בניה וחוסכת עלויות של תביעות ביטוח בעולם הנדל"ן. ההשקעה תאפשר לחברה להאיץ את צמיחתה באמצעות פתרונות GenAI חדשניים

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה סטארט אפ סוכני AI

חברת הסטארט-אפ ג'ונס (Jones), המספקת מערכת AI לניהול סיכוני ביטוח לעולמות הנדל״ן ובנייה, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס B בהיקף של 15 מיליון דולר בהובלת NewSpring Capital, קרן המנהלת נכסים בהיקף של 3.5 מיליארד דולר ויותר מ-200 השקעות. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים: Hetz Ventures, JLL Spark, Camber Creek, Khosla Ventures, DivcoWest Ventures, Rubin Ventures ו-GroundUp Ventures. בסך הכל גייסה ג'ונס כ-40 מיליון דולר מהקמתה.


ג׳ונס הוקמה בשנת 2017 על ידי עמרי שטרן, בוגר הרווארד ביזנס סקול, ומיכאל רודמן, בוגר תלפיות. בחברה מועסקים כיום 200 עובדים, בתל אביב ובניו יורק. החברה פיתחה פלטפורמה ייחודית המספקת לחברות נדל״ן אוטומציה מלאה לתהליכי הערכת סיכונים של ספקים וקבלני משנה על פני פרויקטים בשטח כולל של יותר מ-2 מיליארד רגל רבוע בארצות הברית. לקוחותיה כוללים חברות דוגמת WeWork, JP Morgan ו-JLL, לצד בניינים מפורסמים דוגמת מרכז רוקפלר, בניין האמפייר-סטייט, בניין טראנס-אמריקה, גרנד סנטרל וצ'לסי מרקט בניו-יורק.


מנהלי בניינים וחברות נדל״ן בארה"ב מתמודדים מדי יום עם אתגרי ניהול סיכונים מול ספקים וקבלני משנה, שנדרשים להציג תעודות ביטוח לצורך ביצוע עבודה. תהליך ידני וכבד זה יוצר מורכבויות, בזבוז זמן ומשאבים. הפלטפורמה של ג'ונס, אשר משלבת AI וטכנולוגיות דאטה מתקדמות ופועלת כיום ביותר מ-22,000 בניינים ופרויקטי נדל״ן, הופכת את התהליך לאוטומטי לחלוטין. סוכני ה-AI של ג׳ונס מאפשרים למנהלי נכסים וחברות נדל״ן לאשר בעלי מקצוע ולקבל תמונת סיכון מלאה בלחיצת כפתור, תוך ייעול התהליך וחיסכון משמעותי בעלויות תפעוליות ובתשלומים עבור תביעות.




ג'ונס
צוות מרכז הפיתוח של ג'ונס בישראל - קרדיט: אייל טואג




״עליית מחירי הביטוח בארה״ב מהווה את אחד האתגרים הגדולים עבור חברות נדל"ן ובנייה", אמר עמרי שטרן, מנכ"ל ג'ונס, והוסיף: "אנו גאים להוביל את המהפכה הטכנולוגית ולהיות חלק מחברות ה-AI הצומחות שמשנות את הדרך שבה חברות נדל״ן מנהלות סיכונים“. 


מיכאל רודמן, מייסד ו-CTO, שמנהל את מרכז הפיתוח של ג'ונס בתל-אביב, אמר: "בתחום השמרני של נדל״ן, ג'ונס מובילה מהפכה עם מערכת AI שמשנה את הדרך בה מנהלים סיכונים״. רודמן הוסיף: ״מנהלי בניינים כיום מבזבזים זמן יקר על איסוף ובדיקה של מסמכי ביטוח ורישיונות של ספקי משנה. סוכני ה-AI שלנו מאפשרים להם לבצע מיקור חוץ מלא של התהליך הזה, לחסוך זמן יקר ולהשקיע אותו בטיפוח מערכות יחסים עם דיירי הבניין. במקום לבזבז שעות על ניירת, הם יכולים בלחיצת כפתור לוודא שכל ספקי המשנה עומדים בדרישות הביטוח וניהול הסיכונים. אני גאה בצוות הפיתוח שלנו, שהשקיע מחשבה ויצירתיות במוצר שהפך אותנו למובילים עולמיים. הצוות שלנו, שחלקו נמצא איתנו כמעט מהיום הראשון, ממשיך לדחוף את גבולות החדשנות. בגיוס הנוכחי נרחיב את יכולות ה-AI שלנו ונגדיל את הצוות. יש פה אתגר אמיתי להשפיע על תעשייה שלמה".


"תהליך אימות פוליסות ביטוח כיום הוא תהליך ידני ומורכב, ולכן הוא זקוק לחדשנות טכנולוגית שתשנה אותו מהיסוד", אמר מארק לדרמן, שותף ב- NewSpring Capital. "הפתרונות של ג'ונס מאפשרים לחברות נדל"ן ובנייה לעבוד בצורה יעילה יותר, להפחית סיכונים משפטיים, ולענות על דרישות רגולטוריות מורכבות יותר. הפוטנציאל לצמיחה בתחום הוא עצום".

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.