10:10 בולטות בת"א: תמר פטרוליום יורדת 2.2%, מגדל ביטוח יורדת 1.3%

10:09 בולטות בת"א: איידיאו עולה 2%, נייס עולה 1%

09:18 צוות אבטחה של חברת החשמל חילץ הלילה אנשי ספינה שוקעת בלב ים

08:54 הדולר מוסיף הבוקר 0.2% לרמה של 3.503 שקלים

08:33 דיווח: לוחמי מיליציה שיעית השתלטו על העיירה סינג'אר בעיראק

08:17 הבוקר באסיה: הניקיי עולה 0.25%, שנחאי יורדת 0.2%

08:05 טבע חוזרת לת"א עם פער שלילי של 1.8%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

האוצר משנה באופן דרמטי את המיסוי על המחזיקים ב-3 דירות ויותר - הנה הפרטים

בחוברת הצעת תקציב המדינה לשנים 2017-2018, נחשף המיסוי המיוחד שמתכנן האוצר
 |  332
זה קורה
Share
מטיוטת הצעות החלטה לממשלה לקראת תקציב 2017-2018 שהופץ אמש נחשף כי המיסוי המיוחד על המחזיקים ב-3 דירות ויותר שייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2017 ויהיה שונה מהפרסומים שיצאו עד כה, פחות בהיבט של היקף המס, ויותר בהיבט של דרך חישוב המס. 


וכך זה יעבוד: על פי ההצעה, תוטל חבות מס על המחזיקים החל מהדירה השלישית ואילך בשיעור של 1% מערך הנכס בשנה, בהתאם לאומדן שתערוך המדינה, על בסיס שווי למטר מגורים לכל אזור כהגדרתו בטבלת האזורים הסטטיסטיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ובלבד שסכום המס לא יעלה על 1,500 שקלים לחודש. יובהר כי על שתי דירות מתוך סך הדירות של בעל הנכסים לא יוטל המס. בעל הדירות יהיה רשאי לבחור אילו מהדירות שבבעלותו ייחשבו כדירה השלישית ומעלה לצורך הטלת המס. לא הודיע בעל הדירות לרשות המסים על הדירות שבכוונתו להחשיבן כדירה השלישית ומעלה, יוטל המס על הדירות שלהנחת רשות המסים הן הדירות הזולות ביותר שבבעלותו.

המשמעות: המס השנתי המקסימלי לאלו המחזיקים ב-3 דירות יעמוד על 18 אלף שקלים (1,500 שקלים כפול 12 חודשים). ניתן לגזור מכך שהמס המקסימלי יוטל על אלו המחזיקים בדירה שלישית בשווי של 1.8 מיליון שקלים ומעלה. אם לאותו אדם יש 4 דירות, ישלם 18 אלף שקל נוספים וכך הלאה עבור כל דירה נוספת שבבעלותו כאשר ברור שתשלום המס יהיה על הדירה בעלת השווי הנמוך ביותר מבין הדירות המוחזקות. אם הדירה השלישית הינה בשווי נמוך יותר - גם תשלום המס יהיה נמוך יותר.השינוי: בניגוד לפרסומים הקודמים לפיהם יגבה מס של 12,000 שקל בשנה על המחזיקים ב-3 דירות ללא שום התייחסות לשווי הדירות (במגדל אקירוב או בשכונת מצוקה בעכו, זה אותו הדבר) ועוד 10,000 שקלים על הדירה הרביעית ועוד 15 אלף שקלים על הדירה החמישית וכך על כל דירה נוספת, בהצעה הנוכחית יש התייחסות ברורה לעניין שווי הדירות בכל הקשור למס שיוטל. בעלי דירות עם שווי נמוך ישלמו פחות, ואלה עם שווי גבוה ישלמו יותר (הרבה יותר ביחס לפרסומים הקודמים).  איך יקבע שווי הדירה? הסכום שיקבע לעניין גובה המס שיוטל יתבסס על שווי מקורב למטר רבוע מגורים לכל אזור. חישוב השווי המקורב למטר רבוע מגורים בכל אזור ייעשה בהתאם לחלוקת הארץ לאזורים שונים לרבות באמצעות שימוש בטבלת האזורים הסטטיסטיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בעל דירות רשאי לבחור אילו מהדירות שבבעלותו תיחשב הדירה השלישית ומעלה; לא בחר בעל דירות כאמור, יוטל המס על הדירות הזולות מבין הדירות שבבעלותו, לפי המידע שמצוי ברשות המסים.

כמה מחזיקים ב-3 דירות ומעלה יש? על פי נתוני רשות המסים, קיימים כ-50 אלף בעלי דירות המחזיקים ב-180 אלף נכסים. והם אלו שישלמו את המס האמור. ההצעה הצפויה להביא לגידול בהכנסות בהיקף של 800 מיליון שקל. "אנו צופים כי מס זה יתרום הן לחלוקת הכנסות נכונה יותר במשק ולצמצום אי השוויון, והן יהווה תמריץ עבור בעלי הנכסים למכור את הנכס, מה שיגדיל את היצע הדירות בשוק המשני, ויביא להפחתת "רמת המחירים", כך נכתב בחוברת הצעת התקציב.

תגובות חריפות בענף בעקבות ההחלטה  - לכתבה המלאה

ראיון שקיימנו לאחרונה עם חוקר ממוסד 'שורש' בעניין כיוון מחירי הדירות:
 
 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

332 תגובות ב-151 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
151 Jacob 17/08/2016 22:19 מס לא הוגן, לא חכם, שמפספס את המטרה
אם רוצים לעצור את המשקיעים לצבור דירות, שיטילו מס מעכשיו,על הקונה מעבר ל2 או יותר דירות שבבעלותו כי מעטים ימכרו דירות(יפסידו 1/3 מרווח שכר הדירה אבל ירוויחו בעלאת מחיר הנכס) ושוב כחלון מפספס את המטרה
150 אריק / 14/08/2016 09:18 מי שיקפוץ מהגג הם השוכרים ואולי גם כחלון (ל"ת)
149 משקיע 12/08/2016 19:30 קומבינה
כחלון מגן על חברות הפנסיה כמו מגדל ומבטחים בכך שהוא מאלץ את הפנסיונרים לא למשוך כספי פנסיה ולהשקיע בנדלן וכך חברות אלו ירוויחו
148 המשכיר 12/08/2016 17:50 יש לי 4 דירות - השוכרים ישלמו את זה
בגלל מס אני אמכור ???....חחחחחח הצחקת אותי כל דייר ישלם עוד 500 ש"ח.... ממש מס חברתי איזה גאון פיננסי, בחירות הבאות אתה יוצא בחוץ !!!
147 אליהו 12/08/2016 15:55 טוב לעצלן שחי מביטוח לאומי ,רע לעובד ומשקיע לטובת המדינ
אם אין לאן להשקיע אז למה לעבוד קשה .נוח להיות על ביטוח לאומי,לא ארנונה, חצי לחשמל, בלי מיסים .מה יהיה עם המדינה=אים לא יהיה כידאי לעבוד.= כמו בר"המ.-איפה היא ?
146 ?????? 04/08/2016 21:46 ברשותי שלוש דירות. אחלה מס זולת היעד אליו
ילך. ובלי קשר עוד עשרת אלפים פלוס מינוס ירתיעו אותי כשהמחירים לא עוצרים ובמציאות בה הבורסה על כל שטות מגיבה כאילו היתה קזינו? וזה מבלי להנחית חלק על השוכרים. נראה כאילו פשטנו רגל. הזוי.
145 זביב 04/08/2016 16:52 גם על פנסיה משלמים מס מעל שכר מסןיים (ל"ת)
144 ג'נגו 04/08/2016 16:42 עוד סיבה למה צריך למסות:
http://www.bizportal.co.il/realestates/news/article/434043
143 1234 04/08/2016 16:17 פלא פיננסי": איך בעל בסטה בשוק שמקבל קצבאות מביטוח לאומ
"פלא פיננסי": איך בעל בסטה בשוק שמקבל קצבאות מביטוח לאומי - משכיר 30 דירות? מדוע האוצר לא מטפל בכסף השחור ???? תביעת נזיקין שהתבררה בפני השופט מנחם (מריו) קליין מבית משפט השלום בתל אביב חשפה בפניו סיפור, שהצליח להפתיע ואף לעצבן אותו: תביעה של אדם בן 68 שהיה מעורב בתאונת דרכים באפריל 2014 כשרכב על האופנוע שלו. האיש תבע את התאגיד המנהל של המאגר לביטוחי רכב חובה (הפול) בשל נזקי גוף ונפש כשתחשיב הנזק שלו היה לפיצוי של כ-750 אלף שקל. במסגרת הדיון התברר כי לתובע, בעל בסטה בשוק הכרמל, יש 30 דירות שהוא משכיר. לטענתו, בעקבות התאונה הוא נאלץ להוציא הוצאות בלתי צפויות וחריגות בניהול דירותיו המצויות בבניינים בני 4-3 קומות ללא מעלית. הוא נותר מרותק לביתו במשך שלושה חודשים ולכן נעזר בילדיו לגבות את דמי השכירות. עוד הוא טען כי לפני התאונה הוא פעל לבדו ללא עזרה בניהול ותחזוקה מטעם בעלי מקצוע ובני משפחה - ולאחר התאונה הפך לתלוי בהם. השופט קבע כי "התובע לא השכיל להראות גירסה סדורה באשר להוצאות מושא עסקיו, לא ברור כמה דירות היו בבעלותו לפני התאונה, כמה לאחריה, מה הסכומים שהוא מקבל עבור השכי
142 משכיר 04/08/2016 13:04 כחלון חדלון... די לסחוט את בעלי הדירות (ל"ת)
141 נורית 04/08/2016 11:50 כחלון יורה לכל עבר. ברוך השם שיש בג"צ!!
כחלון רוצה להעניש את מעמד הבינים. רוצה לשסות ציבור אחד בציבור אחר. מי שדאג לעצמו או קיבל איזה ירושה הפך להיות "חזיר" "אויב העם". פשוט גועל נפש. מפלגת "כולנו" תימחק בעתיד.
ציון 07/08/2016 10:42 הוא רוצה להעניש את העשירים / ביניים / אשכנזים
הוא ויועציו מקווים לנקמה , כשהם היו ילדים ולאחרים היה כעת יש להם פוזיציה שהם יכולים לנקום נקמה האם זה השד העדתי או הנקמנ אין כאן כלום להגדלת היצע דירות רק לקחת עוד כסף ולחלק אותו לצרכים ( שלפי המפתח הממשלתי הנוכחי )
140 יפגע בסוף בשוכרים! 04/08/2016 10:15 כלון תפס טרמפ להעלות מיסים וברור שזה (ל"ת)
139 המחאה החברתית... 04/08/2016 10:06 גם את המס על הבורסה העלו במסווה של
זה סתם תירוץ לסחוט מיסים!!
138 ranr 04/08/2016 08:36 יש בעיה בהגדרת המטרה.
מטרת החוק היא שחרור עוד דירות יד שניה לשוק הדירות למכירה במטרה לעצור\להוריד מחירי הדירות. אם הגדרת המטרה היתה "הגדלת הזמינות והוזלת מחירי הדיור", אולי בראיה כוללת, לא היו מתמקדים רק בשוק הדירות אלא מרחיבים את הראיה לשוק הדיור שכולל שכירות לטווח ארוך שכל כך חסרה בארץ וכן פיקוח על המבנים ומחירי השכירות. יש מקום לאפשר השקעה בדירות להשכרה בתנאים שישאירו רווח הוגן למשקיע אך גם מחיר הוגן לשוכר תוך הקפדה שתנאי הדיור יהיו הולמים. יש בארץ תופעה של השכרת מגורים בלתי ראויים בעליל. מבנים שכבר מזמן היו צריכים לחסום או להרוס אותם. הראיה הכוללת הזו צריכה לספק פתרונות גם לחסרי דיור. ההתמקדות בבניית ומכירת דירות זולות יותר כפי שמתבצעת היום, מספקת בדוחק פתרונות לבעלי הון ראשוני שחלקם לא יעמוד, מסיבות שונות, בתשלומי המשכנתא ויצא מהמסע הזה עני יותר משהיה כאשר נכנס אליו.
נתי 07/08/2016 07:21 המטרה היא עוד מיסים,כי נתנו הקלות לבעלי חברות וטייקונים (ל"ת)
בן אהרון 04/08/2016 11:10 לצערי אתה צודק...המשכנתא הזאת היא מלכודת (ל"ת)
137 ירמיהו 04/08/2016 08:26 מהמוצדקים במיסי ישראל, כל הכבוד כחלון!
לכל בעלי הדירות בירושה וממשפחות ההון בישראל צאו לעבוד ולכל המקושרים מקורבים שהצליחו לקנות שלוש דירות שלמו את הסכום הזניח הזה ואם לא תמכרו ברווח עצום על מחיר הדירה. די לבכי, די לחזירות ימגעילים!!!
דוד 12/08/2016 15:53 ירמיהו , הכסף הוא על מנת שביבי ישלם לחבריו בגועליציה (ל"ת)
136 אריאל שרון 04/08/2016 08:22 היאוש של כחלון - לא מצליח להוריד את המחיר כמו בסלולר
כחלון נישא על זרי הדפנה של הצלחת הסלולר.אבל הוא מתהדר בכתרים שלא מגיעים לו.אמסלם מש"ס שהיה שר התיקשורת לפניו הוא זה שהתחיל את מהלך ההוזלה של כל נושא התקשורת וכחלון רק קצר את הפירות והתהדר בהם.היום היאוש בעניין הדירות והנסיון שלו להגיע לאותם תוצאות כמו בסלולר לא מצליחים במיוחד ותראו איזה מהלכים אוויליים הוא עושה.וזה אתם רוצים שיהיה ראש ממשלה?
135 gg 04/08/2016 08:22 להטוטן מהסוג הזול ביותר תראו לואת הכתבה למעלה איך בקנדה
איך בקנדה מתייחסים לאותה סוגיים רק במקרה שם הוחלט להטיל מס רכישה מיידי של 15% ולא את הגועל שכחלון מציג כהישג 1500 שקל מס לחודש ומה זה מהדירה השליישית ומעלה כמה מהקוראים כאן מחזיקים 4 דירות ? או שהוא לא יודע לקרוא או שהוא חושב שאנחנו פסיכים
134 בן אהרון 04/08/2016 06:52 בשם הדירות למחוסרי דיור, מטילים מס על כל הדירות.
אם הכוונה להגדיל הצע לזוגות צעירים מחוסרי דיור, צריך להתמקד בדרכים להגדיל הצע של דירות 4-5 חדרים במחיר עד 1.5 מיליון. יש בחיפה דירות ישנות בנות 3 חדרים שדורשות שיפוץ במחירים החל מ-400 אלף ש״ח. אם זה לא מתאים, מדוע לא לפטור את הדירות האלה מהמס החדש וממס רכישה מוגדל? כך גם לגבי דירות מעל 2 מיליון: האם מישהו חודש שהדירות היקרות האלה צריכות להיות מופנות למחוסרי דיור שקונים דירה ראשונה???
shafik 04/08/2016 08:16 אז לפיכך גם לזוג צעיר שזו דירה יחידה שלו נטיל מס?
המס רק יעשיר את קופת המדינה. שלא תבין לא נכון המס הזה צודק אבל צריך לעשות דברים בחכמה כדי לא לפגוע בסופו של דבר בשוכרי הדירות שישלמו את המס הזה למשכירים...צריך לבנות והרבה ולהגביל שבמקומות מסויימים רק מי שזו דירה ראשונה שלו/משפר דיור יוכל לקנות. עוד דבר פשוט שאפשר לעשות זה לתת מענק לזוג צעיר שאין לו דירה בבעלותו גם לדירות יד 2.
נתי 07/08/2016 07:22 אם מס רכוש אז על כולם ולא מס רכוש מושחת על מעמד הביניים (ל"ת)
שמטוב 04/08/2016 08:47 הצעד האחרון של כחלון הוא מס בתחפושת "הטבה לחסרי דיור"
עוד בלוף של ביבי שקרניהו בשיתוף פעולה של משה כחלון. אל תיתן שום קרדיט לבלוף. הוא רק ירע את המצב: עליית שכר דירה ובעלי דירות לא ימכרו אותן כי עדיף להם לעשות קומבינות ולא לחזור לשוק הפיננסי ממנו הם ברחו. אין מה לעשות בארץ בכסף פנוי חוץ מלקנות נדל"ן או להשקיע בחו"ל.
בן אהרון 04/08/2016 11:12 בסוף יתברר שיש מחסור חמור בדירות להשכרה (ל"ת)
133 ' 04/08/2016 00:10 וואלה כמה אפשר..אני כבר מנסה למכור נשבר לי
הרי זה לא יגמר בזה , ברור שיש עוד צעדים בהמשך
שמטוב 04/08/2016 08:51 מה תעשה עם הכסף, גם על ההשקעות פיננסיות הגרועות היום
אפשר להטיל מס. המדינה שונאת משקיעים קטנים לא חשוב אם ההשקעה בנדל"ן או השעה פיננסית. מנצלים את העובדה שהם חלשים ודופקים אותם.
132 נמר 03/08/2016 22:49 מה ההיתבכינות
כולו מס צודק כל הכבוד לכחלון
שמטוב 04/08/2016 08:53 מס גרוע לחסרי דיור. מרמים אותנו
מטילים מס שיסבלו ממנו חסרי דיור ומסיתים אותם כדי להעלים את העובדה שזה מס נוסף ומזיק.
131 אורי 03/08/2016 22:00 השוכרים המסכנים- הצעירים
מי שישלם את ההפרש יהיו הצעירים, השוכרים. בעלי הדירות לא פריירים. יטילו את המס הלאה. ושוב מגזר הביניים נדפק. מענישים כאן את הזוגות הצעירים והעשירים יתעשרו יותר. מעניין, כמה ישלם מכלוף דרעי?
130 ממי 03/08/2016 21:54 העיקר נוחי דנקנר ושרי הריסון לא ישלמו מס על 2 דירות שכו
שכול אחת מהן מעל 50 מיליון, וגם הורידו להם מס חברות, אז מישהו צריך לממן את זה.
129 ממי 03/08/2016 21:29 הרי אם מישהו ימכור שתי דירות יקנה אחת גדולהב ויקרה, לא
יתרום לשום ירידת מחירי דירות, כי אין אלטרנטיבה אחרת לכסף. אחיזת עיניים לציבור, כביכול רוצים לשחרר דירות, ובתכלס רוצים למלא את קטפת המדינה שהתרוקנת בגלל הטבות לטייקונים, חרדים , חברי ממשלה, וכול מי שמעלימים. רק הפריירים משלמים מס במדינה הזו.
אחד 04/08/2016 07:34 זה דוקא יוריד מחיר דירות זולות יותר...
ובאופן כללי יהיה טריגר למכירת דירות ולכן ירידה כללית במחיר
נתי 07/08/2016 07:23 אם ימכרו אז למשקיע אחר, מה חשבת??? ובהרבה כסף. (ל"ת)
שמטוב 04/08/2016 08:56 לא ימכרו , תשכח מזה. זה בלוף של ביבי-כחלון.
לבעל דירה עדיף לא למכור אותה אפילו אם אינה מושכרת. אין מה לעשות עם כסף מזומן בהשקעה פיננסית היום, כסף מזומן ישחק מהר מאוד.
בדיוק 04/08/2016 03:38 מסכים עם כל מילה (ל"ת)
דניאל 03/08/2016 23:24 קצת הגיון
אם היה לו 3 דירות ועכשיו יש לו אחת אז יתפנו עוד 2 דירות בשוק . רק תסביר לי איך שוב פעם החרדים קשורים לעניין jQuery20303710911718662828_1470255622509? או שאתה סתם שונא כל מי שלא דומה לך.. כל שנה הלשכה המרכזית מדווחת שיש עליה בשיעורי התעסוקה בציבור החרדי ובשנה האחרונה התפרסם שהשיעור קרוב מאוד לציבור הכללי . אבל אתה שונא אותם בלי שום קשר וחבל.. גם את אלו שמשרתים בצבא ועובדים . אז מה אומר לך ... תקפוץ בזיגזג
מישהו אחר יקנה 03/08/2016 21:38 יזרוק דירה לשוק (ל"ת)
שמטוב 04/08/2016 08:58 הדירות לא ימכרו. סתם לוקשים.
עדיף להחזיק דירה מאשר כל אלטרנטיבה. כולל מיסוי.
128 יואvinet 03/08/2016 20:54 גאוני! (ל"ת)
127 בן אהרון 03/08/2016 20:31 בלי הקפאת השכירות השוכרים בסוף יאלצו לשלם את המס!!! (ל"ת)
יצחק 03/08/2016 22:02 השוכרים ישלמו
ברוררר
126 יוסי מ 03/08/2016 19:54 סוף סוף צעד בכיוון הנכון
דווקא מיסים על נדלן הם אילו שיכולים לצנן את הביקוש ולתרום להורדת מחירים.שכר הדירה לא יכול לעלות עוד. כי אם אפשר היה אז המשכירים כבר היו מעלים מחירים מזמן.
בן אהרון 03/08/2016 20:13 טעות! מחסור בדירות להשכרה יגרום לעלייה בשכירות!!!
לדוגמה, תל אביב, המחירים לא מפסיקים לעלות, חיפה, יש הרבה דירות להשכרה, יש יציבות בשכירות עם נטייה לרדת.
אחד 04/08/2016 07:35 טעות
בעשור האחרון נקנו כאן דירות למכביר עקב ביקוש ספקולנטי ענף הנדל"ן פרח המחירים האמירו ודירות להשכרה נוספו לשוק בהרבה מעבר לצורך הטבעי שלהם. כיום השוק מוצף בהם ואין כלל מחסור בהם (לראייה תשואת השכירות הממוצעת 2.18% שהיא הנמוכה בעולם אחריי טיוואן) לכן לקהל השוכרים כח מיקוח חזק הרבה יותר מקהל המשכירים מה גם ששכ"ד אינו ממונף ומוגבל ע"י כושר ההשתכרות במשק .המיסוי החדש יפול רובו ככולו על המשכירים.
נתי 07/08/2016 07:26 חחח, היית צריך לראות את מצעד השוכרים עם כול מודעה שאני
מפרסם, האמת? כואב לי הלב, אבל התחלתי עכשיו להעלות את השכירויות ואין אופציה, מעכשיו מעלה כול חידוש, עם ממשלה מושחתת ומעלה מס רק למעמד הביניים זה מה שצריך לעשות.
אחד 03/08/2016 23:20 אין מחסור בדירות להשכרה
בעשור האחרון נקנו כאן דירות כמו גרביים לספק בקוש ספקולנטי ממונף שלא ידע שובע וחרג הרבה מעבר לצורך הטבעי.
shafik 04/08/2016 08:17 תראה מה קרה בב"ש איך מחירי השכירות טסו בגלל הסטודנטים
המחירים נהיו פסיכיים כי אין דירות להשכרה ולקנייה יקר מאוד במרכז העיר המחירים היגיעו ל 850K עבור דירה מימי הפלמ"ח ו 1.5-1.7 לדירה חדשה.
125 משה 03/08/2016 19:48 תתפטר! מספיק ! הרסת אותנו!
הרסת אותנו תתפטר! כל מעמד הביניים נשחק בגללך! ממה נחייה מהפנסיה העלובה? מקיצבת הזקנה הנמוכה? חסכנו שקל לשקל כל חיינו בשביל להזדקן בכבוד ועכשיו אתה רוצה גם את זה לקחת לנו? זה הזוי! תתפטר ומיד! מספיק דיי לעושק שלך! נמאסת!
עמי 04/08/2016 10:14 יפה,עם שלוש דירות ומבקש רחמים (ל"ת)
אחד 04/08/2016 07:36 לפנסיה יש קרן פנסיה (ל"ת)
שמטוב 04/08/2016 08:59 קרן פנסיה לא משתלמת. (ל"ת)
דורינה 04/08/2016 03:40 שקוף שזה פופוליזם טהור ותו לא (ל"ת)
איציק 04/08/2016 00:02 לא על גב הזוגות הצעירים (ל"ת)
124 קול הרוב 03/08/2016 19:32 צמצום פערים בחברה
כחלון צודק . יש לצמצם את הפערים בחברה !
ממי 03/08/2016 21:30 כחלון שקרו, רק רוצה מיסים ומיחצן אןתם בטוקבקים עלובים (ל"ת)
בן אהרון 03/08/2016 20:14 איך? לקחת ממי שיודע לחסוך ולתת למי שלא יודע לחסוך ? (ל"ת)
אחד 04/08/2016 07:37 ספסרות דירות זה לא חסכון (ל"ת)
נתי 07/08/2016 07:28 וספסרות קרקעות ע"י המדינה זו שחיתות, ולהטיל עוד מס רק ע
על מעמד הביניים ולפטור עשירים עם רכוש של מאות מיליוני דולרים זו גם שחיתות. הם לא משלמים כלום על פנטהאוסים ונחלות של מאות מיליוני דולרים וגם קיבלו הנחה במס החברות עכיו וגם מנהלים את שאר הדירות דרך החברה עם רואה חשבון ממולח.
123 טוקבקיסטים 03/08/2016 18:45 50,000 משפחות מול 2,450,000 אחרות (ל"ת)
בן אהרון 03/08/2016 20:17 50,000 משפחות מחזיקות אולי כ- 150,000 דירות. (ל"ת)
122 בן אהרון 03/08/2016 18:42 כחלון עדיין לא הבין שדירות זה לא סלולר!!!
כל יום שליפות חדשות במקום לעבוד ולספק את הדירות החסרות בשוק!!! צריך לעשות בדיוק הפוך: להכניס את המשקיעים בחזרה לשוק ולבנות עוד ועוד דירות, עד שיהיה לכולם והשכירות תרד והמחירים ירדו. בינתיים מטפטפים לשוק דירות בהגרלות במחירים גבוהים שמתאימים רק לחלק קטן מהציבור. הכל לזרות חול בעיני הציבור !!! כגודל הציפיות, גודל האכזבה.
אחד 04/08/2016 07:40 לא חסרות דירות בשוק
ביקוש ספקולטיבי ממונף אינו יודע שובע והציף הארץ בדירות לא לצורך הפחתת ערכן אלא להפך ככלי ניצול עבור אוכלוסיות שחייבות מוצר זה. הפתרון הוא חלוקה שונה בחברה של משאבים אלה
121 דוד 03/08/2016 18:34 תבחרו רק ליכוד , רק הליכוד ידפוק אתכם
המטומטמים והנאיביים , כחלון , מה אתה שונה מביבי ? כלום ! אין דרך ואין שום דבר טוב אצלכם , למה בעל 5 דירות בבאר שבע שכל אחת שווה חצי מליון שקל ישלם מס כמו אחד מתל אביב שכל דירה שלו שווה 4 מליון שקל , בבחירות תשלמו וביוקר , העם לט מפגר כמו שאתם חושבים , נמאסתם
120 יגאל 03/08/2016 18:29 ??
אז אם אני גר בדירה אחת בדירה שניה יד לי משרד שאני עובד בו ודירה שקיבלתי בירושה עם אחי ביחד. אז אני גם נחשב לבעל 3 דירות ונחשב למשקיע קפיטליסטי וחזירי. מה לעשות. למכור דירת מגורי ולגור השכירות למכור דירת המשרד שלי ולעבוד ולשלם לאחר שכד ובנוספת
119 יא 03/08/2016 18:27 פשוט טיפש!! (ל"ת)
חיים 03/08/2016 23:06 עולם שלישי
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001143589
ממי 03/08/2016 21:30 לא טיפש, מושחת! אנחנו הטיפשים. (ל"ת)
118 איציק 03/08/2016 17:37 צריך לצאת לרחוב ולא לשתוק יותר על המיסוי המטורף
כל חלקה טובה ממסים. פנסיה בגיל 67 שמעסיקים מעיפים אותך כשאתה 50+ ---- איפה ההסתדרות צריך להשבית את המשק לצאת לרחובות ולא להפסיק עד שיפתרו את הבעיה או שיחזירו את המפתחות. חיים כמו מלכים טסים עסקים מכונית פאר מסעדות פאר מלונות פאר - נותנים לעצמם תוספת שכר - אין כסף שחבר כנסת ירויח משכורת ממוצעת במשק - שיסעו בקורולה יטוסו אקונומי ולא צוותים של 300 איש
117 איציק 03/08/2016 17:32 ארץ אוכלת יושביה
פשוט מטורף במקום שישחררו קרקעות במחיר סביר ולהציף את השוק דופק את מעמד הביניים . העשירים עם דירות יקרות שפחות מפריע להם. פשוט צריך להוציא את הכסף מהארץ לקנות דירות רק בחול לא להשאיר גרוש בארץ
116 צעד ראשון לקחת פנסיה 03/08/2016 17:15 הצעד הבאה יקחו הדירות מהאזרחים שיש להם 2 דירות
ממש התקדמות לקראת דיקטטוורה
115 דוד 03/08/2016 16:17 כחלון אפו אמרתה על הבנקים (ל"ת)
114 דוד 03/08/2016 16:17 תראו על מה המדינה מסתכלת על הבתים ועל הקופת גמל שלי 0
הם מסתקלים אך לחלוב את הציבור בגדול מה עים הכסף שלי בבנק שנתן לי 0 רבית מה אים קופת גמל שנתנת 0 אחוז רבית למה הבנקים לו נתנים לי 0 אחוז על הכסף שאני לוקח מהם הכסף של הבנק טוב לתת למנהלים עוד להשמין והציבור נשאר רעב ללחם
ממי 03/08/2016 21:32 הם לוקחים לך את קופות הגמל והדירות כי עליהם הם יכולים
לשים את הטלפיים שלהם. הבם לא יגעו באף אחד שמעלים, מפצל ווילות לעשר יחידות דיור, בונה ווילות בכסף שחור וקונה דירות בחול.
בידי 03/08/2016 16:30 רק 0 אחוז?
קיבלת ריבית שלילית מאחר והקרן דאגה לקחת את דמי הניהול ועמלה מדמי ההפקדה מידי חודש בחודשו.
113 חצרוני 03/08/2016 16:13 כמה שהוא צדק כל מה שאמר על כחלון זה נכון (ל"ת)
112 בן אהרון 03/08/2016 16:13 אם חלק מהשוכרים עלולים לשלם את המס, צריך צוו הקפאה!!!
לשכירות לתקופת המס!!!
111 דן 03/08/2016 16:07 חברים
צריך לסבסד את החרדים .
110 shir.halel 03/08/2016 16:01 חבר של ביבי כל יום מיסים חדשים
מצטאר שבחרתי בו
109 קלקלן 03/08/2016 16:01 מיסוי משקיעים זה טוב לפוליטיקאים, לא לחסרי דירות
צריך להגדיל היצע. מחיר דירה הוא פונקציה של שכר דירה וריבית (ערך נוכחי של תזרים שכ"ד). נניח שמשקיע מוכר את דירתו. מי הקונה? 1. משקיע אחר: לא עשינו כלום 2. שוכר דירה: בשוק השכירות ההיצע ירד ביחידה אחת אבל גם הביקוש ירד ביחידה אחת. לכן שכר דירה ללא שינוי, ומכיוון שגם הריבית ללא שינוי => המחיר ללא שינוי. שוב, לא עשינו כלום 3. זוג צעיר שגר אצל ההורים: בשוק השכירות ההיצע ירד והביקוש נשאר ללא שינוי => שכר הדירה עולה, ומכיוון שהריבית ללא שינוי => מחירי הדירות עולים. לפחות עשינו משהו... בקיצור, צריך להגדיל היצע. כל השאר חרטא ברטא.
קלקלן סוג ב 03/08/2016 17:19 אתה יודע
שהעלאת ריבית מגדילה את ההיצע?
קלקלן 03/08/2016 18:34 כתבתי במפורש שהמחירים מושפעים מריבית, אז מה רצית להגיד?
שתי נקודות: 1. האוצר לא קובע ריבית, זה לא בארגז הכלים שלו. האוצר יכול להגדיל היצע ולכן הוא צריך להתמקד בזה. מיסוי רק מכניס רעש למערכת. 2. לא פחות חשוב: איזו ריבית משפיעה על המחירים? ריבית נומינלית ללילה, או ריבית ריאלית ארוכה? מה שבעיקר משפיע על מחירי הדירות אלה התשואות הריאליות הארוכות ולא הנומינליות הקצרות. לריבית ב"י (נומינלית קצרה) השפעה מוגבלת על ריבית המשכנתאות בעיקר בגלל הגבלת מסלול הפריים. ההשפעה על הריבית הריאלית הארוכה היא מוגבלת מאוד. התשואות הריאליות הארוכות נמצאות במגמת ירידה עוד הרבה לפני ירידת הריביות של הבנקים המרכזיים, והן יורדות בכל העולם עוד מאמצע שנות ה-80 (ראו WEO של קרן המטבע מאפריל 2014).
108 בידי 03/08/2016 15:58 למה רוצה הממשלה שיותר אזרחים יקנו דירות?
אולי, כדי שיבוצעו יותר עיסקאות של רכישה ובצורה זו יתקבל יותר מיסוי מהאזרח כמו מס רכישה ומס שבח וכדו'?
107 הפוך גוטה 03/08/2016 15:58 הנה התסריט -בעלי 3 דירות מוכרים דירה,מי קונה?בעלי דירה1
כמובן ,אחרי שהמחיר יורד קצת ונהיה אטרקטיבי לבעלי דירה 1 בעלי דירה ראשונה שניצלו את ההזדמנות נכנסו בגדול לחגיגה (הריבית עדיין נמוכה ) ,נהנים גם ממונטם עליית השכירות . מחיר השכירות עולה , כדי לממן חלק מהמס החדש . סהכ חוק לעידוד רכישת דירה לבעלי דירה אחת . אז מה היה לנו שם ? הקבלנים שהתרגלו למכור שליש למשקעים , מתמודדים עם כ 10000 דירות נוספות בשוק . מה הם יעשו ? הם לא ירידו את המחירים , ירדו בקצב הבניה . עד יעבור זעם (כחלון ) בקיצור ,כחלון - את ההעצה שנתת ללפיד אתה בעצמך לא מיישם. תבנה 200 אלף יחידות .
א 05/08/2016 00:21 תסריט
בעלי דירה אחת לא ימהרו לקנות דירה שנייה י מס הרכישה גבוה על דירה שנייה
אחד 03/08/2016 23:31 מס יפול על משכירים
בעשור האחרון נקנו כאן דירות למכביר עקב ביקוש ספקולנטי ענף הנדל"ן פרח המחירים האמירו ודירות להשכרה נוספו לשוק בהרבה מעבר לצורך הטבעי שלהם. כיום השוק מוצף בהם ואין כלל מחסור בהם (לראייה תשואת השכירות הממוצעת 2.18% שהיא הנמוכה בעולם אחריי טיוואן) לכן לקהל השוכרים כח מיקוח חזק הרבה יותר מקהל המשכירים מה גם ששכ"ד אינו ממונף ומוגבל ע"י כושר ההשתכרות במשק .המיסוי החדש יפול רובו ככולו על המשכירים.
רועי 03/08/2016 21:51 אתה מפספס את הנק' גבר
כחלון נחוש להוריד את מחירי הדירות. הוא התחיל עם מס 8% על המשקיעים. זה לא עזר אז הוא עבר למס על בעלי 3 דירות. זה לא יעזור? יהיה מס על בעלי 2 דירות. זה לא יעזור? יהיה מס על השכרה. תבין שבמלחמה מול המדינה אתה תפסיד כי המדינה יותר חזקה.
ממי 03/08/2016 21:35 מוכרים 2 דירות וקונים דירה גדולה אחת והמחירים עולים.... (ל"ת)
ישראלי 03/08/2016 16:53 אדרבה, שיקנו
כך מספר הדירות המוצעות לשכירות לא ישתנה יותר מדי. מנגד, יתכן גם שחלק מהזוגות יקנו את הדירה, וכך לפחות להם פתרנו את הבעיה. השכ"ד לא יעלה כי רק מיעוט קטן מהמשכירים הוא אספן דירות. הרוב הן גב' כהן, עם דירה אחת להשכרה, ואצלה לא ישתנה כלום. מהלך זה יביא לתוספת היצע של עשרות אלפי דירות בשנה הקרובה, של אספני דירות שימכרו דירה אחת מהאוסף. זה הכל.
106 אחת שמבינה א 03/08/2016 15:55 לכל אלה שמממהרים לכתוב שכחלון כישלון
לדעתי כחלון משתדל ומסה לעשות הרבה למען הציבור ובמיוחד בתחום הדיור, אתם צריכים להבין אחרי הזנחה של כמה שנים בתחום הדיור, אי אפשר לצפות בתוך זמן קצר לראות תוצאות זה לא הוקוס פוקוס, המבחן האמיתי ש כחלון אם יצליח להוריד את המחירים עד סיום הקדנציה שלו לפחות ב-25% זו תהיה הצלחה גדולה ואם לא, זה יהיה מבחינתו כישלון.
בן אהרון 03/08/2016 16:06 זה לא יקרה כי אז הבנקים יקרסו!!! (ל"ת)
105 רוסיה זה כאן 03/08/2016 15:54 כחלון סיים את דרכו הפוליטית
כבר היום הודיעו לי ששכר הדירה יעלה בקרוב... תודה לכחלון על חינוך הילדים שאין מה לחסוך לילדים עדיף ללכת לבורגס ולהמר אבן שזורק טיפש אחד גם 1000 חכמים לא יצליחו להוציא
אחד 04/08/2016 07:41 אם תשלם אז מגיע לך כי אתה טיפש
בעשור האחרון נקנו כאן דירות למכביר עקב ביקוש ספקולנטי ענף הנדל"ן פרח המחירים האמירו ודירות להשכרה נוספו לשוק בהרבה מעבר לצורך הטבעי שלהם. כיום השוק מוצף בהם ואין כלל מחסור בהם (לראייה תשואת השכירות הממוצעת 2.18% שהיא הנמוכה בעולם אחריי טיוואן) לכן לקהל השוכרים כח מיקוח חזק הרבה יותר מקהל המשכירים מה גם ששכ"ד אינו ממונף ומוגבל ע"י כושר ההשתכרות במשק .המיסוי החדש יפול רובו ככולו על המשכירים.
חלם זה כאן 04/08/2016 18:17 מאחר וטיקבקת את התשובה שלך לכל מתנגד - אז הנה התשובה
נכון שהתשואה ירדה ,והיא תלויה בהכנסה אבל ... קצב הגידול בארץ הוא מהגדולים ב OCde / בנוסף , הצעירים (המפונקים) רוצים לגור ליד ההורים העמידים . הריביות ישארו נמוכות עוד 10 שנים . גם הצרפתים (שלגביהם המס החדש לא עובד ) מחזיקים כמה דירות . בקיצור , יכול להיות שהמס לא יגולם כולו על השוכרים , אבל 30% מהשנה הראשונה ועוד 10% בשניה וכך הלאה . הבעיה היא בקצב הבניה , קבלנים לא ממהרים לבנות מהר , כדי לא להציף את השוק . עד שלא יביאו קבלנים מחול ויבנו 200 דירות - לא יעזור כלום
אחד 03/08/2016 23:31 מס
בעשור האחרון נקנו כאן דירות למכביר עקב ביקוש ספקולנטי ענף הנדל"ן פרח המחירים האמירו ודירות להשכרה נוספו לשוק בהרבה מעבר לצורך הטבעי שלהם. כיום השוק מוצף בהם ואין כלל מחסור בהם (לראייה תשואת השכירות הממוצעת 2.18% שהיא הנמוכה בעולם אחריי טיוואן) לכן לקהל השוכרים כח מיקוח חזק הרבה יותר מקהל המשכירים מה גם ששכ"ד אינו ממונף ומוגבל ע"י כושר ההשתכרות במשק .המיסוי החדש יפול רובו ככולו על המשכירים.
ישראלי 03/08/2016 16:54 אז תסרב לשלם יותר
אתה יודע שאתה לא חייב לגור בדירה הזו, ואם אתה שוכר טוב אז המשכיר לא יוותר על התזרים ממך כ"כ מהר. חודש אחד הוא לא משכיר וכבר הפסיד כסף.
שמטוב 03/08/2016 23:13 המשכיר יכול לוותר על השכרה לשנתיים אבל אתה תגור ברחוב
ואז תשלם כל מחיר השכרה שיבקשו ממך. דירה ללא השכרה זה כמו השקעה פיננסית יציבה עם ריבית אפס - עדיפה על השקעה פיננסית לכן גם דירה לא מושכרת לא תימכר. כל סיפור המכירה של דירות שניקנו להשקעה זה בלוף של שקרניהו באמצעות סיפורי סבתא של של כחלון: המטרה של הצעד האחרון היא אך ורק לגבות מס חדש שהטיל ביבי שקרניהו.
ממי 03/08/2016 21:36 טיפש, הוא ישכיר ביותר. (ל"ת)
104 בידי 03/08/2016 15:51 השקעות לאן?
חובה על כחלון וביבי באם רצונם לשחרר דירות, להציע למשקיעים תשואה חלופית לכסף לדוגמא בצורת מלווה "נכסים" שבו המדינה תאפשר לאזרחים מגיל 50 ומעלה לרכוש מלוות כאלו תמורת ריבית של 4% לשנה לתקופה של מינימום 7 שנים עם אפשרות לחידוש וללא מס על רווחים במטרה לאפשר לבעלי הון לשמור על כספם לפנסיה, בצורה זו המדינה תשקיע סכום נמוך יותר מאשר היום היא משקיעה בעבור מחיר למשתכן. זאת לטענת השלטון שיפלטו יותר דירות לשוק ובזה יוריד את מחירי הדירות.
103 בן אהרון 03/08/2016 15:41 האמת שכנראה לא ממש רוצים שמחירי הדירות ירדו!!!
ממשיכים לעשות כל מיני מניפולציות אבל דירות לא רואים. שיבנו דירות בלי להתחכם עם עוד ועוד מסים וגזרות.
102 בן אהרון 03/08/2016 15:38 כחלון מבאיש את ריחו בעיני הציבור!!! (ל"ת)
101 מטומטמים 03/08/2016 15:38 חשבנו שבא המשיח, בא הצרות
עכשיו השכירות תעלה ותעלה ותעלה ותעלה ותעלה וקבלנים לא בונים ויש מחסור בדירות והכול יעלה מעלה מעלה מעלה צביקה פיק יכול לבוא ולשיר מעלה מעלה מעלה
אחד 04/08/2016 07:43 שטויות
בעשור האחרון נקנו כאן דירות למכביר עקב ביקוש ספקולנטי ענף הנדל"ן פרח המחירים האמירו ודירות להשכרה נוספו לשוק בהרבה מעבר לצורך הטבעי שלהם. כיום השוק מוצף בהם ואין כלל מחסור בהם (לראייה תשואת השכירות הממוצעת 2.18% שהיא הנמוכה בעולם אחריי טיוואן) לכן לקהל השוכרים כח מיקוח חזק הרבה יותר מקהל המשכירים מה גם ששכ"ד אינו ממונף ומוגבל ע"י כושר ההשתכרות במשק .המיסוי החדש יפול רובו ככולו על המשכירים.
ישראלי 03/08/2016 16:55 השכירות לא תעלה לשום מקום (ל"ת)
100 bgo 03/08/2016 15:34 ועל 3 שירותים בדירה יגבו מס- כחלון במצוקה (ל"ת)
99 שלום 03/08/2016 15:31 חלם זה פה
אידיוט במקום לעודד יזמים אתה מבריח אותם יש שני גורמים שמייקרים דירות שכר גבוה סיני מקבל יומית של 800 שח ומחיר קרקע גבוה נטרל את שני הגורמים ותוריד את המחיר בחצי
98 שלום 03/08/2016 15:31 חלם זה פה
אידיוט במקום לעודד יזמים אתה מבריח אותם יש שני גורמים שמייקרים דירות שכר גבוה סיני מקבל יומית של 800 שח ומחיר קרקע גבוה נטרל את שני הגורמים ותוריד את המחיר בחצי
97 זיפו 03/08/2016 15:29 אני מכיר אישית זוג קשישים שקנו לפני 25 שנה 2 דירות
קנו 2 דירות ל2 הבנות שלהם. הבנות גדלו התחתנו וגרו שנים עם בני הזוג שלהם והילדים בדירות. הבנות לא דרשו סיוע מהמדינה בשכר דירה ולא טובות אחרות. הקשישים לא העבירו את הדירות על שם הבנות כדי שבמקרה של גירושין הבעל לא ידרוש מחצית הדירה. אכן לאחרונה שתי הבנות התגרשו. הבעלים ארזו מזוודות ועזבו. הדירות עדיין רשומות על הבנות שחיות בכבוד עם ילדיהן. כעת באה המדינה ומבקשת מהן לשלם 1500 שח לחודש על דירה של עצמן . אם כחלון לא יפסיק את אובססיית המיסים שטרפה את דעתו ואת מלחמתו במחזיקי הדירות הוא יביא להרס הכלכלה בישראל וייכנס להיסטוריה כטמבל שחלה בשיגעון גדלות ונפל כמו בשיר המפורסם של ארקדי דוחין. גילוי נאות אני מחזיק בדירה אחת בלבד אך זוג הקשישים הזה היו בעיני דוגמה להורים למופת שיש לחכות.
ישראלי 03/08/2016 16:57 הם לא ישלמו שקל מס!
אם ההורים הקשישים רשמו את הדירה על שם הבת אז זו דירה יחידה של הבת, ואין עליה מס. המס יושת אך ורק על אספני דירות, וטוב שכך. מי שזה לא מתאים לו מוזמן למכור דירתו ה 3, וככה לא לשלם מס. כל דירה נוספת כזו תגדיל את היצע הדירות.
גולן 03/08/2016 15:41 נו אז .מה אתה מצפה שחוק יתאים לכולם
אין אף חוק שיחוקקו ולא יפגע במישהו .שיעבירו על שם הבנות שלהם או שישלמו מס . גילוי נאות -אני מחזיק בשתי דירות וברור שלא קנה עוד אחת .כתוצאה מכך ירד הביקוש ואולי אחרים שאין ברשותם דירה יוכלו לקנות בשל ירידת מחיר.
מכיר את זיפו 03/08/2016 17:13 נו באמת?
יש פתרון גם לזה... נקרא הסכם ממון! רוב האנשים עם 3 דירות זה לא המצב שאתה מתאר... זה משקיעים נטו ולכן צריך להיות מס כמו שיש באלטרנטיבות אחרות של השקעה...
ממי 03/08/2016 21:38 באמת? בני זוג נוכלים מסרבים לחתום על הסכם ממון, ועכשיו
לך תעביר דירה על שם הילדים.....
96 דן 03/08/2016 15:25 כחלון כלומניק ופופוליסט
כחלון הוא מנוול כלומניק ופופוליסט! שרוצה לקחת את מטה לחמם של קשישים שהשקיעו בדירות בכסף שעליו שולם מראש מס מלא! כדי שתהיה להם פנסיה הוגנת לעת זיקנה. זה "הצדק החברתי" שלו! בושה וחרפה שאני בגילי צריך לחשוב האם לרדת מהארץ בגלל המנוול הזה!
אריה 03/08/2016 20:47 יופי תמכור ותרד-תקח אתך את הדירות? (ל"ת)
ישראלי 03/08/2016 16:59 אפשר להשקיע בשוק ההון, במקום בדירות
רוב כספי המוסדיים נמצאים באגחות חוב, ואלה משלמים פנסיה לא פחות טוב מדירה. יתכבד הקשיש אספן הדירות וימכור הדירה ה 3. את הכסף שישקיע בשוק ההון, וירוויח לא פחות.
נתי 07/08/2016 07:33 תשקיע אתה ותישקע, מספיק ביבי הלאים את כספי הפנסיה והביט
והביטוחים שהיום מצילים את ההשקעות הכושלות של נוחי ואריסון ותשובה, אז הכריחו אותי לממן אותם, אבל הדירה עדיין היא שלי.
95 מרלון 03/08/2016 15:14 הוא רוצה להציף את שוק הנדל"ן בדירות
ע"י בניה זה אבל זה לא כ"כ עובד לו וזה גם איטי והמנדטים נושרים מימנו לכן בחר בלהכריח את מחזיקי דירות למכור ע"י "הצעה שאי אפשר לסרב לה" תמכור או שתפסיד כסף. אתם בטח מזהים מי משתמש בשיטות האלה.
ממי 03/08/2016 21:39 הוא בכלל לא מתעניין בהצפה ובדירות, רק מחפש תירוצים לעוד
ועוד מיסים. פופוליסט זול ומושחת.
94 בן אהרון 03/08/2016 15:09 במקום לשלוח איתותים אגרסיביים שיאפשרו לבנות עוד דירות!! (ל"ת)
93 מעניין 03/08/2016 15:02 אם המחנה הציוני יהיה בשלטון הוא יבטל את
החוק הזה לי זה לא נראה שיבוטל אי פעם . לכן לא משנה מי בשלטון העם נדפק .
אריה 03/08/2016 20:50 אל תדאג-השאלה שלך תיאורטית-אין סיכוי שמחנ"צ יגיע לשלטון (ל"ת)
92 גמלאי 03/08/2016 14:51 שמש עמים חדש
כחבר לשעבר במפלגה קומוניסטית של ברה״מ אני גאה במעשיו של חבר כחלון , שימשיך כך וישראל תהיה מדינה ראשונה בעולם שקומוניזם ינצח בה .הידד כחלון , ו. י. לנין היה גאה בך .
91 כחלון 03/08/2016 14:43 מי בפאניקה?
לפי התגובות פה משקעי הנדל"ן ממש בלחץ כנראה הם מרגישים שמשהו קורה... אני כבר מכרתי:)
90 אזרח 03/08/2016 14:36 אני מטומטמם שבחרתי בכחלון
בחיים אבל בחיים אין סיכוי שאני בוחר בכחלון אני מטומטם אישתי הילדים חמי חמתי אחיות שלי החברים שלי אין סיכוי שנחשוב לבחור במפלגה הזאת הוא במשהו מטעמו
נתי 07/08/2016 07:35 אל דאגה, ביבי כבר קבר אותו פוליטית,עכשיו נשאר להעיףאותו (ל"ת)
מעניין 03/08/2016 15:02 כל כך הרבה מטומטמים במשפחה אחת? (ל"ת)
89 בן אהרון 03/08/2016 14:31 המשקיעים הם היחידים שמספקים דירות להשקעה!!!
לממשלה לא אכפת ולא מעניין מהשוכרים... אולי שולחים את כולם לקנות דירות???
ישראלי 03/08/2016 17:00 אז מה?
מה שיקרה עכשיו זה שאו שמשקיע אחר יקנה את הדירה מאספן הדירות, והוא ישכיר בדיוק אותו הדבר, או שזוג צעיר יקנה, ואז יפנה דירה אחרת.
נתי 07/08/2016 07:36 הצעירים שקנו כבר היום לא עומדים בתשלומי המשכנתה, נראה ל
לך שעכשיו עם עליית מחירי הדירות והתייקרטת המשכנתאות הם יצליחו לקנות דירות? יותר דירות יתפזרו בין יותר משקיעי, זה הכול. אה, וגם כחלון הצליח לממן את ההטבות לטייקונים שנונתנים הוראות לנערי האוצר.
88 בעל בית 03/08/2016 14:18 אני מרחם על הטוקבקים שתומכים במס החדש....
במקום לרוץ לקחת משכנתא ולקנות דירה הם יושבים על הגדר ורואים כל יום איך הכסף נשחק ומחירי הדירות עולים ועולים וימשיכו לעלות!!! כבר כמה שנים מאמינים לכחלון שמחירי הדירות ירדו ומעסיקים את עצמם בטוקבקים מלאי שינאה וקינאה למי שנהג בחוכמה והשקיע בנדלן. מרחם עליכם חברים תמשיכו לכתוב כי היום כבר אין לכם שום סיכוי לרכוש דירה.. ולגבי המס החדש : בעלי הדירות כבר הוכיחו שהם משקיעים חכמים וכבר יודעים בדיוק מה לעשות עם כל שליפה מטופשת של פחלון.
שמטוב 03/08/2016 15:09 שקרניהו הטיל על העם מס חדש. מס דיור.הפריירים לא מבינים
מה קורה פה ומוחאים כפיים על המס החדש שהם ובני משפחתם ישלמו. אסביר פה לאט לאט למי שלא מבין מה קורה באמת. למי שלא מבין את הראש של שקרניהו. * שקרניהו צריך מס חדש כי ההכנסות של המדינה מייצוא וייצור יורדות בגלל המיתון הגלובלי שכבר התחיל. * מכיוון ששקרניהו לא רוצה שהעם ידע שמוטל עליו מס חדש הוא שולח את כחלון להסית נגד בעלי נדל"ן ולעורר את הרושם שבעלי הנדלן הם שישלמו את המס. כחלון מספר לנו שהמס החדש שהוא גובה עבור נתניהו ישפר את זמינות הדיור. הפריירים מוחאים כפיים ומפרסמים טוקבקים לטובת כחלון. * הפריירים הנ"ל לא מבינים שמי שישלם מס יהיו השוכרים מכיוון שזו קבוצה הכי חלשה במשק (הם מוכרחים לגור איפשהוא או בדירה יקרה או לשכור דירה רחוק ממקום העבודה). האופציה המעשית שלהם היא: לשלם שכר דירה גבוה יותר או גרוע יותר (או שלא יהיה להם מקום דיור). דירה שלא תושכר תועבר זמנית לדיור של בני משפחה ומקורבים עם תשלומים מתחת לשולחן (לבעלי נדלן יש נשימה ארוכה ( ובעלי דירות הם ימתינו עוד שנה שנתיים ובשום פנים לא יתנו מתנות מרכושם לדיירים)
שוכר 03/08/2016 15:07 רני מרחם על בעלי הבתים
שלקחו משכנתאות במינוף רצחני רק בשביל שתהיה להם דירה להשקעה והולכים לקבל את הבועה בפנים. כולם חכמים גדולים אבל הזיכרון שלכם מאוד קצר... גם על הנפט אמרו שיעלה ל200 דולר וגם הנאסדק הגיע ל5000 והרבה מאוד אנשים "קפצו מהגגות" חחחחחחחחחחחחחחח
בעל בית גדול במיוחד 03/08/2016 14:43 בוא תספר לי מה אתה מתכוון לעשות עם השליפה הזאת ? (ל"ת)
87 t 03/08/2016 14:15 יש כאן יותר מדאי תגובות של משכירי דירות
אז נכון, יש 50,000 מכם, בעלי אימפריות של דירות. אבל אתם עדיין מיעוט, והממשלה הנבחרת החליטה שהיא לא רוצה בקיומן של האימפריות שלכם.
ישראלי 03/08/2016 17:02 קוראים להם אספני דירות
קומץ אספני דירות מנסה להכתיב לעם ישראל מה לעשות. הגיע הזמן שאספני הדירות ימכרו דירה אחת מהאוסף. מה קרה? תמכרו את הדירה ותשקיעו את הכסף בשוק ההון. אפשר לחשוב אסון גדול. ככה נגדיל את היצע הדירות בשנה הקרובה.
אחד 04/08/2016 08:02 ספסרי דירות (ל"ת)
86 ' 03/08/2016 14:13 די נמאס לי אני מוכר (ל"ת)
שמטוב 03/08/2016 15:11 חחחה, הפריירים השוכרים עוד עלולים להאמין לך. (ל"ת)
85 t 03/08/2016 14:11 ההצעה תקינה בהחלט
בסמכותה של הממשלה לקבוע מדיניות, ולהחליט שדירה אינה מכשיר השקעה. זו משמעות ההצעה הזו, להכניס לאנשים לראש שדירה איננה השקעה, איננה תחליף פנסיה ואיננה תחליף לתכנית חסכון. ההצעה בעייתית בכמה מובנים, אבל העיקרון התוויית מדיניות תקין.
84 דנה 03/08/2016 14:07 לבנות דירות 3 חדרים זולות במרכז
כחלון סכנה לכלכלה . לסחוט כספים במקום להביא פתרונות יעילים
83 אזרח ישראלי 03/08/2016 13:55 מרכז
למעשה המהלך עדיין יוצר עיוות בין מקבלי שכ"ד ממוצע לשכ "ד גבוה כאשר שיעור המס הוא רגרסיבי לטובת מקבלי שכ"ד גבוה
82 שמוליק 03/08/2016 13:48 כחלון = סכנה לכלכלה הרס את הסוללר עכשיו את הבניה (ל"ת)
gabi 03/08/2016 14:31 כחלון
ידידי מי שהוריד תשלומים את פלאפונים מחמש מאות שקלים ל50 שח ופחותועדיין כולם רוצים להיות מורשה לחברות פלאפונים חדשות.אז שאפו לאדם כזה שסוף סוף דואג לאזרח הקטן.ולא לעשירים שכואב להם להפסיד הכנסות
הכל על חשבונך 03/08/2016 16:17 כחלון סיבסד ונתן הקלות מס לגולן טלקום על חשבונך (ל"ת)
81 ירון 03/08/2016 13:47 זה לא מס. זו הלאמה בחלקים
מי ששילם מס על הכנסתו, ומההכנסה הפנויה שנשארה לו חסך כל חייו והשקיע את זה בנדל"ן, המדינה אומרת לו, אני שותפה!! כל שנה תשלם לי חלק משווי הדירה. עוד 100 שנה הדירה תהיה שלי. למה? כי אני לא רוצה שתחזיק בנדל"ן. לדעתי, יש סיכוי גדול שלא יעבור בג"צ
ישראלי 03/08/2016 17:04 אתה יודע שמותר לך למכור את הדירה, נכון?
אספן דירות לא חייב להחזיק אוסף של דירות. הוא מוזמן למכור את דירתו ה 3, ולהשקיע את הכסף בשוק ההון. מתעקש להחזיק אוסף דירות? שלם! אדוני אדם בוגר ואדוני יחליט מה הוא מעדיף.
נתי 07/08/2016 07:38 ומה לעשות עם הכסף? לשים ברולטה בישראלית של 10 משפחות? (ל"ת)
80 רובין הוד 03/08/2016 13:45 כחלון הוד כדי להוכיח ירמוס את העולם הכין כל השפויים (ל"ת)
79 רוני 03/08/2016 13:43 שאלה האם על דירת יורשים שלישית שרשומה על ההרים משלמים מ (ל"ת)
בן אהרון 03/08/2016 14:50 כוווווולם משלמים!!!, כחלון חזק במסים!! לבנות דירות?? לא (ל"ת)
78 עידן 03/08/2016 13:42 סוף סוף קיבלו שכל...
נראה אם יצא לפועל
77 חצרוני 03/08/2016 13:40 כל כך צדק במה שאמר על כחלון. החוק הזה הוא הוכחה לזה
לכחלון איש מרובע משמים שלא מסוגל לחשוב צעד וחצי קדימה
76 חוק מטומטם 03/08/2016 13:40 החוק הזה יצור דור חדש של ילדים בעלי דירות
כי ההורים יעבירו דירות על שם הילדים. אותם ילדים לא יוכלו לקחת משכנתא ולקנות דירה עם בני הזוג שלהם .האנשים יתקעו עם מה שיש להם וזהו. אם הדירות להשקעה הם דירות קטנות וישנות הילדים יאלצו לשכור דירה אחרת. ויהיה מחסור בדירות יוצרים דור חדש שיהיה בעל דירה אבל בעצם היא לא שלו הם כלואים ברכוש של הוריהם שלא לדבר על זוג שמתגרש ואז יתחילו הבעיות של מי הדירה וכו. כמו שבגין אמר על חוק הירושה שזה מפרק משפחות. גם החוק הזה יפרק משפחות
יונה 03/08/2016 21:40 בעלי דירות לא יכולים להכנס למחיר למשתכן
כחלון חשב על הכל
ישראלי 03/08/2016 17:06 אתה יודע שמותר למכור את הדירה, נכון?
אם הילד לא ירצה לגור בדירה שאבא קנה לו אז אבא ימכור את הדירה, וייתן את הכסף לבן לקנות דירה היכן שהבן רוצה.
אויש 03/08/2016 14:21 אני קורא את מה שקראת ואני בוכה. אוי אוי אוי (ל"ת)
תן לי כתובת 03/08/2016 15:05 אשלח לך מגבת לנגב את הדמעות
יחד עם שלי שבכתה על חוק הבכירים סעו לכנרת ותבכו שם תעלו את המפלס דחוף
75 מזפחת לוי 03/08/2016 13:32 וועד בית אין סיכוי לכחלון להיות בקדנציה הבאה
וועד בית חחחחחחחחחחחחחחחח
אבי 03/08/2016 14:01 כחלון גמרת על הקרירה שלך
תרד מהעץ שילמנו מסים כחוק ואתה מכניס עוד מסים זה לא הוגן אנשים חיים מהשכירות ואתה לא יכול לעשות את זה ביבי תומן לך מלכודת שטיפול ואנשים לא יבחרו בך יותר תרד מזה תיקחו מגופים גדולים לא מאנשים קטנים
ישראלי 03/08/2016 17:08 אנשים יכולים לחיות גם מהשקעה בשוק ההון
לא חייבים דירה לפנסיה. גם תיק בשוק ההון משלם היטב. אם אתה איש קטן אז תסתפק בדירה שלך ובעוד דירה אחת להשקעה. יש לך אוסף דירות? שלם מס או שתמכור חלק מהדירות. בחירה שלך.
אלון 03/08/2016 14:56 אז תתחיל לעבוד
אתה אומר אני חיים מהשיכרות, אז תתחיל לעבוד, אתה מצפה לשבת כל יום רגל על רגל ולהגיד אני חי מהשכירות ?
ממי 03/08/2016 21:44 לא חמוד, אני עבדתי כול חיי כדי שלעית זקנה אוכל להתפרנס
מהדירות, כי אני לא שייך למקומבנים שממציאים כול יום משרות מפוברקות ומיסבים חדשים כדי לממן אותן.
74 אורנה 03/08/2016 13:26 האם זה מחליף את המס על דמי השכירות?
שלום האם המס הזה מחליף את המס הקיים על דמי השכירות? תודה אורנה
בן אהרון 03/08/2016 14:19 בוודאי שלא!!! גם וגם!!! (ל"ת)
זה לא מחליף 03/08/2016 13:42 מי שקנה דירה להשקעה בעצם הלאימו לו את הדירה
מס רכישה, מס שבח, מס על הכנסות משכ"ד ועוד מס דירה שלישית זה הלאמת רכוש אם לא קלטתם.
ישראלי 03/08/2016 17:09 אז תמכור את אוסף הדירות שלך
אתה יודע שאף אחד לא אונס אותך להמשיך להחזיק באוסף דירות, נכון?
73 דירה החל משניה 03/08/2016 13:26 מעט מדי ומאוחר מדי, היה צריך למסות כל
וגם זאת רטרואקטיבית מינואר 2016.
72 אחד העם 03/08/2016 13:23 המס המוצע נושא ריח ואופי של הפקעת רכוש מהתושבים
חלק מבעלי הדירות שמרו על הדירות שקיבלו בירושה גם בתקופות שמחירי הדירות ירדוץ למה להעניש אותם? למה שהם יסבסדו את הבעיה שנוצרה ממחדלי הממשלה בהפקעת קרקעות מדינה? ולמה המדינה לא הוסיפה דירות לעמידר ולחילופין לקחה מהם דירות ומכרה אותם? המזל של הממשלה שהם מצאו את כחלון שמיישם הפקעת רכוש/ כסף מבעלי דירות ועוד מצפה שמחירי הנדל"ן ירדו ! במכסימום, לא יקנו דירות נוספות אבל מחירי הדירות הנותרות עדיין יהיו גבוהות לבנינו ובנותינו.
ישראלי 03/08/2016 17:09 לאספן דירות מותר למכור את הדירה
הוא לא חייב להחזיק בה לנצח נצחים
אלמוני 04/08/2016 10:09 לישראלי
אם יש לך מה לחדש , תגיב . ישנם כאלה שחסכו מפיהם על מנת לסייע לילדים ואחרים שדאגו לחיי היום יום(בתי קפה, חול וכו') . למי אתה שייך, אני מעריך שברור.
בן אהרון 03/08/2016 14:20 במקום לעודד את ענף הבנייה חונקים אותו ואת המשק כולו !!! (ל"ת)
71 בעל נכסים 03/08/2016 13:21 בעלי דירות להתאגד להתנגד למס לעלות שכד (ל"ת)
חיים 03/08/2016 23:10 בג"צ
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001143589
ישראלי 03/08/2016 17:10 או שאולי פשוט תמכור את הדירות? (ל"ת)
נתי 07/08/2016 07:40 לא מוכר, ולא שם את הכסף במדינה שמממנת משפחות שחיתות כמו
דנקנר ואריסון ותשובה עם ההשקעות המטומטמות שלהם, ועם ההוראות שהם נותנים לנערי האוצר שמחכים לעבור לעבוד אצלם.
70 PAN 03/08/2016 13:20 כל הכבוד, מי שבחר בדירות כהשקעה
לכאורה סולידית וסיבך מדינה שלמה בניפוח בלתי יאומן של מחירי דירות , שישלם !!!!!!!! כל הכבוד לכחלון שמנתב בעלי הון לבורסה רק נישאר שיוריד מס בורסה מ-25% ל-10%
בן אהרון 03/08/2016 14:21 מי שנפח את המחירים זו הממשלה שמכרה קרקע במחירים גבוהים! (ל"ת)
שרון ב 03/08/2016 14:02 70
לא למדת דבר. כך ברומי העתיקה, מחצית האוכלוסייה היו עבדים, ורק מעטים מעמד עליון. אז מה עושים? מפנים-מתעלים את זעם ההמונים. כיצד עושים זאת? תיאטראות הגלדיאטורים! מה שהאוצר עושה, הוא לפנות את זעמך ותסכוליך כנגד העשירים. אך כך לא מנהלים מדיניות, ולא פותרים בעיות. למד.
אתה לא נורמלי 03/08/2016 13:44 סיבך מדינה שלמה? מעניין מאיפה החשיבה הזאת מגיעה
בכל העולם אנשים קונים דירות להשקעה רק בישראל הבולשביקית אסור כי לך אין דירה? אנשים הצילו את כספם אחרי ועדת בכר הכושלת במקום להפסיד בבורסה ולהיות נזקקים אין לי שום כבוד לכחלון מהלך מפגר שכולם ישלמו על זה ביוקר
69 שמוליק 03/08/2016 13:18 כחלון הולך הביתה=שר המיסים לא ירדו המחירים יותר מ10 אחו
אחוז הם חייבים לשמור על הבנקים
68 דנה 03/08/2016 13:18 זה בסדר חזירים תשלמו קצת !!! (ל"ת)
שמטוב 03/08/2016 15:14 תשלם הרבה יותר שכירות או תגור ברחוב
תשכח מזה שמישהו יסבסד אותך.
בן אהרון 03/08/2016 14:23 את המחסור בדירות זה יפתור???
מי רוצה דירה ישנה לשיפוץ בבאר שבע או פתח תקווה או חיפה? אף זוג צעיר לא רוצה.
שרון ב 03/08/2016 14:05 68-דנה
יופי. ואחרי הוצאת תסכולייך נגד "החזירים" כדברייך, מה יקרה? המחירים ירדו? הבעיה תיפתר? באמת, תתפכחי. את לא רואה שהאוצר מכוון את תסכולייך כלפי האחר ולא כלפי קובעי המדיניות?
ממי 03/08/2016 21:46 אין פה דנה יש טוקבקיסטים בשכר שמפמפמים מכירת דירות כדי
שלא ישימו לב שהממשלה לא בונה דירות לצעירים ורק מעלה מיסים.
67 אריה צ 03/08/2016 13:15 מס 1%
האדיוט החרוץ לא מפסיק להפתיע[כבר אמרנו אדיוט חרוץ =הנזק המהיר ביותר למערכת]. בכל מקרה באזורי ביקוש יגולגל המס על השוכרים ובפרפריה זה לא רלוונטי , הכותרת החדשה =כחלון הטיל מס חדש על שוכרי דירות.
אויש 03/08/2016 14:24 בדיוק להיפך אריה
בפרפירה שם הספסרים קנו את רוב הדירות וכך העלו את המחירים לרמות פסיכיות, ההשפעה תהיה גדולה הרבה יותר מאשר במרכז שכן המס יחסית לשכר הדירה יהיה גבוה מאוד (1500 לחודש עבור שכירות של 3000 = 50% מס!) לכן תתחיל תגובת שרשרת של מכירת דירות בפריפריה שתגיע עד למרכז :) תחזיק חזק
66 האמת 03/08/2016 13:09 מי שעשה מהדירה "פנסיה" יפסיד חצי מכספו כשהמחירים יתקנו
ב 25%. חוץ מזה מס לפי מספר הדירות, מוצדק כשיש בועה בתהליך ניפוח. כל פגיעה בביקוש תקטין את הגודל המירבי של הבועה ועדיפה מגישת "ניתן לה להתנפח - אחרי המבול". מס כזה מוצדק כאשר יש מוצר במחסור ואנשים מנצלים את כוחם הכלכלי ואת המינוף מהבנקים (כסף של הציבור) כדי לרכוש עוד ועוד מהמוצר שבמחסור, ולהציע אותו לאחרים בתנאים שלהם (פאודליזם). במקרה זה הבעיה היא לא מישהו שיש לו דירה יקרה מאוד, אחת, בתל אביב, אלא מי שקנה כמות של דירות זולות בפריפריה, ומנע מאחרים את האופציה לקנות אותן במקומו (אפילו שהוא מוכן להשכיר אותן). העובדה היא שמלאי הדירות מוגבל בישראל ועל זה כולם מסכימים, ולכן בהכרח כל דירה שמשקיע קנה היא דירה שצעיר כבר לא יכול לקנות. אפילו עומר מואב שמבקר הרבה את כחלון, הבין שאי אפשר לגלגל מס על שוכרים בטווח המיידי. רק אם המס יגרום לירידה בנפח הבניה החדשה (כי הקבלנים בונים פחות אם המשקיעים לא באים), אז לאט לאט יווצר מחסור בדירות (כמו בין השנים 2001 עד 2007) ובסוף שכר הדירה יעלה. ואני מוסיף שצריך לזכור שיש 30,000 דירות שמשקיעים כבר קנו וכרגע בבניה. וכחלון ידאג שהתחלות בניה רק יעלו דווקא
אתה עדין 03/08/2016 13:24 למה 25% ולא 50%??
לדעתי יותר מ50% ירידה בקרוב!!! מכירת חיסול
נדמה לך 03/08/2016 13:44 לא ימכרו (ל"ת)
65 זה 03/08/2016 12:59 עיקר
את השכירות מה זה מס? יגולגל
64 זיו 03/08/2016 12:58 כל הכבוד לכחלון
בעלי הדירות עשו הרבה כסף על חשבון האנשים המסכניםהגיע הזמן שישלמו
בן אהרון 03/08/2016 14:24 הממשלה היא שעשתה וממשיכה לעשות כסף על גב החלשים!!!
רק החלשים לא מבינים מה עושה להם הממשלה וחושבים שאם חובטים בחזקים זה טוב בשבילם...
שרון ב 03/08/2016 14:06 64-זיו
שישלמו יותר. ממך לכל אחד. אך מה עם הבעיה? מה עם מחיר שפוי דירות? זה מה שיקרה? באמת, תתעורר, ילד.
63 חדשות נפלאות 03/08/2016 12:56 מגיע לעם הזה מיסים ועוד מיסים .
זה עובד נהדר פה. וזה התחיל מהרוח הרעה שהנהיגה פה יחימוביץ עם התקשורת החברים שלה מהג'וב הקודם שנתנו לה במה והפיצו את תורתה הנפלאה. וכך כולם מחאו כפיים על שישנסקי על הגז כי ביבי הבטיח להם קרן עושר . הגז מתמר זורם ואין שום קרן עושר. מניית אבנר מחלקת כבר דיבידנדים אבל המניה בקרשים והמדינה חוגגת עם תמלוגים. כנ"ל ההסתה עם כיל כי מותר לקחת מהעשירים ולאף אחד לא אכפת שתיק ההשקעות שלו נהרס ויש מפוטרים בדרום. כי זה לא הם. אחכ הגיע שכר הבכירים אבל רק בבנקים אז מה אכפת לנו מהמליונרים מהבנק שישלמו. אחכ עבר לבעלי 3 דירות אבל לנו אין . וזה ימשיך לבעלי 2 דירות ומס רכוש והלאמה בבנקים ועוד תספורת של ביבי כחלון וחבר מריעיו . נרקומנים של כספים על חשבון הצבור שמצריך לממן את האנשים הכי חשובים במדינה המתנחלים והחרדים. ומה אכפת לנו שיש כבר שיכוני ביבי בארה"ב וקנדה וברלין וכל העולם. אז מגיע לכם שתשלמו עוד מיסים.
62 ג ו זוננה 03/08/2016 12:50 שחיתות וגזל
כחלון מחלק את אדמות המדינה לכל מיני זכאים שאלוהים יודע למה דווקא להם מגיע לרכוש דירה במחיר למשתכן וזאת בהנחה של מאות אלפי שקלים (אני בטוח שגם חלק גדול מהם זה חרדים או ילדי שכונות שלא עשו צבא ולא תרמו לחברה "בשיט") מה איתי שלחמתי בקרבי שירתתי במילואים ומה לעשות הצלחתי לחסוך ולרכוש דירה בכוחות עצמי למה לי לא מגיע לקבל הטבה מהמדינה של מאות אלפי שקלים תוסיפו על זה את המיסוי על מי שהצליח השקיע מאמצים וחסך כסף לאורך השנים באמצעותו רכש דירות מדוע צריך לפגוע בו, בגלל אחרים שלא הצליחו כמותו בולשביקים, סוציאליזם וריקבון זה המסר שמעביר כחלון
אבי 03/08/2016 13:45 נתניה
יש לך שלוש דירות שאתה נבהל
תמשיך ללחום 03/08/2016 13:25 ולחלום (ל"ת)
תמכור 03/08/2016 13:03 תמכור, תמכור. ואז תגלה איזו הטבה קיבלת לחשבון הבנק שלך
אם תחכה רק תפסיד.
ממי 03/08/2016 21:47 הטבה מופלאה של הפסד נקי כול חודש. (ל"ת)
61 דוד 03/08/2016 12:46 כחלון דופק את הפנסיונרים שחסכו שקל לשקל וקנו שתי דירות (ל"ת)
בעוד שנה 03/08/2016 13:47 פנסיונרים מפגינים נגד המצוקה הכלכלית שלהם ושר האוצר
החדש מעלה את קצבת בטוח לאומי מהמיסים שהוא לקח מהנדלן לזה קוראים צדק פואטי
60 יוסי 03/08/2016 12:44 פשוט ולעניין
פשוט ולעניין להתייחס לכל בעלות על דירה כמניה על כל הכנסה ישלם מס של 25% [כמו על דווידנד במניה ] כן במכירת הדירה ישלם מס של 25% על הרווחים כפי שבעל מניה משלם. איו טריקים אין שטיקים פשוט צודק ולענין
59 ג ו זוננה 03/08/2016 12:43 טמטום לשמו
זה מה שקורה כשנותנים לטריפוליטאי לא מפותח שלא סיים 12 שנות לימוד לנהל את אוצר המדינה
58 כחלון 03/08/2016 12:43 לבעלי 3 דירות
אתם מרוויחים כל כך הרבה מהדירות שיש לכם אז יש לכם זמן להגיב בטוקבקים... תהנו מהמס!
ממי 03/08/2016 21:48 תהנה מהעליה בשכ"ד (ל"ת)
57 רון 03/08/2016 12:38 להעביר כסף לחו"ל , לקנות דירות בארה"ב
וכאן בארץ להעלות את השכירות, שישלם את המס + סיכונים. פשוט וקל.
אזרח ישראלי 03/08/2016 14:01 איזה חוסר הבנה
קנית דירה בחו"ל וקיבלת שכ"ד, בהנחה שאתה מצהיר על ההכנסה, עליך לשלם מס לפחות בשיעור שכחלון דורש ואולי אף יותר. עוד דבר שישראלים לא לוקחים בחשבון הוא מס הירושה שיש לשלם בארה"ב !!
מס ירושה 03/08/2016 16:21 אין מס ירושה על מי שהוא לא תושב (ל"ת)
56 צדקתי 03/08/2016 12:36 ססמת הבחירות של קחלון תהיה הצבע קחלון
כי אני אקח לו הכל.
55 הקוטרים 03/08/2016 12:32 בכו על אי צדק בין 3 דירות בפריפריה ל 3 דירות במרכז
עכשיו הם ישלמו יותר .ומי שמתאהב במיסים יקבל מס על דירה שניה כי הישראלים צרי העין יבכו שזה לא צודק ואחכ יחזירו מס רכוש על כל הדירות. איך לביבי יש מזל חכמת ההמונים מסדרת לו הכנסות מכל טוב הארץ, תמלוגים מהגז, מהאשלג, מהבתים מהבורסה ורק לאזרח לא נשאר כלום חוץ מלברוח מפה מהר
54 רון 03/08/2016 12:21 תשואה נמוכה, ריבית משכנתאות עולה, הוצאות, מס...
באמת שכבר לא משתלם לרכוש דירות להשקעה בישראל בפעם הראשונה מזה שנים. זה הטריגר... מי שיכול שימכור
53 יוסי 03/08/2016 12:21 ביבי תעצור את הטיפשות (ל"ת)
ביבי 03/08/2016 13:22 הגה את הרעיון זה דווקא מתאים לביבי (ל"ת)
אשר 03/08/2016 12:47 דירה שלוש
ביבי לא יעצור הוא שמח שיש עוד טיפשים ולא הכל ייפול עליו
52 אולי למס יקראו 03/08/2016 12:20 מס אהוד ברק יש לו המון דירות (ל"ת)
עם של קנאים 03/08/2016 13:23 הוכחתם שאין כמו שמחה לאיד אבל ברגע שהרווחים של המדינה
מהדיור יעצרו ביבי יעבור לגנוב לכם את הכסף בבנק קוראים לזה בעברית ה ל א מ ה .
51 יאלה כבר 03/08/2016 12:20 יאלה כבר מחכה לירידות מחירים כדי לקנות דירה שנייה (ל"ת)
50 כחלון 03/08/2016 12:17 אנשים קנו דירות כי בבנק מקבלים 0 כסף אם תוריד את המס
על הבורסה תעודדו השקעות אנשים ישקיעו בבורסה במקום דירות ולא צריך בשביל זה יועצים או שר אוצר .כל בר דעת רואה זאת
יונה 03/08/2016 21:54 כשהמס על הבורסה יירד והוא יירד בעלי 3 דירות יתחננו למכו
אבל כחלון יוכל להגיד בלב שלם אמרתי לכם! חי חי חי עזבו אל תמכרו.
שרון ב 03/08/2016 14:09 50
אין כמוך. הנה קול היגיון שפוי, בים של שמחה לאיד של טפשים. חזק ואמץ.
49 יוסי 03/08/2016 12:15 סוציאליזם במיטבו
לאחד אין לשני יש, יחלוקו!!! ומה עם זה שחסך מעצמו, לא פאבים לא בילויים, נסע באוטובוס, לא בילה בחול והדירה הראשונה שרכש היתה בקושי שלושה חדרים. ייתכבד ויחלוק עם הבליין יושב הבארים המבלה בחופשות ספונטניות בחול ורוצה אך ורק דירת 4 חדרים ומעלה. י ח ל ו ק ו. !!! 120 נבחרים היכונו אתם בשכר ממריא של 50 אלף ומעלה אני יחד עם אשתי 14 אלף , נ ח ל ו ק !!!. מדינה פח
אלי 03/08/2016 14:23 החזיר הגדול הוא הסוציאליזם (ל"ת)
ester 03/08/2016 12:34 אכן כן
בכל המושבים המון דירות מושכרות ואף אחד לא מצהיר ולא מדווח. יש כאלה שיש להם 8 דירות מושכרות. על אדמות שלך ושלנו .איפה האוצר לחלןק???!!!
48 תושב חלם 03/08/2016 12:08 האפקט יהיה הפוך!
פחות משקיעים = פחות דירות להשכרה = מחירי שכירות יקרים = ביקוש גבוה לרכישת דירות = עליית מחירים.
א 03/08/2016 15:05 איך הפוך
פחות משקיעים => יותר בעלי דירות (הרי הם מכרו דירה למישהו)=>פחות אנשים שצריכים שכירות=>מחירים יורדים=>יותר מוכרים => מחירים יורדים עוד
47 האוצר חושב שמס ירושה 03/08/2016 12:08 צודק על אף ששילמו על הכסף מס כל החיים (ל"ת)
46 מי רושם 3 דירות 03/08/2016 12:06 על שמו רושמים על שם הילדים (ל"ת)
חחח 03/08/2016 12:37 בעיה לרשום על שם הילדים. זה לא כזה פשוט
עבודה נוספת לעורכי דין.
דנה 03/08/2016 12:30 ההצעה שיחברו גם את דירות הילדים לדירות ההורים (ל"ת)
דנה קמה 03/08/2016 13:24 כמה שאת צודקת צריך לקחת את הדירה של הילדים
ולתת לדנה הלוזרית חינם
45 צדקיהו 03/08/2016 12:04 עוד בדיחה חדשה של כחלון. כחלון = כשלון
שוב כחלון התקפל עוד בדיחה עצובה כחלון יעשה הכל חוץ מאשר להוריד את מחירי הדיור באמת הסינים הציעו להקים עיר חדשה בלטרון 100 מטר דירה במחיר 400 ללא כל סיוע של המדינה לסינים אלף שקל
44 קח לו 03/08/2016 12:03 מכבה שריפה בעזרת דלק, פחות דירות להשכרה ואוטומטית
שכר דירה יעלה גם בגלל המיסוי וגם בגלל החוסר שיווצר. הוא נבחר על הטיקט של הדיור וקיבל משרדים עוצמתיים ולכן יעשה הכל כולל דריסה של משקיעי נדל"ן כדי לקדם את האג'נדה שלו. השאלה אם אותם משקיעים חסרי הגנה מפני הגזרות שלו. ולכל השמחים זה פתח לכניסת מיסים נוספים כמו מס רכוש וכידוע מיסים חדשים נוטים להשאר לתמיד.
43 עדהוק 03/08/2016 12:02 החוק צריך להיות מוגבל בזמן. (ל"ת)
בן אהרון 03/08/2016 14:28 למה מוגבל בזמן??? מיסים על החזקים זה נשמע טוב!!! (ל"ת)
42 מעל 3 דירות 03/08/2016 12:02 ואם יש לאדם שתי וילות יקרות ישלם מס? (ל"ת)
בן אהרון 03/08/2016 14:28 ממש לא, אפילו לא שקל אחד!!! זה צדק חברתי במיטבו!!!
מבית מדרשו של כחלון!!!
41 המס יגולגל 03/08/2016 12:00 על המשכירים אין ספק (ל"ת)
איתן 03/08/2016 13:56 אולי התכוונת לשוכרים? (ל"ת)
40 בעל דירות 03/08/2016 11:59 גם אני העלתי את שכר הדירה
גם אני העלתי את שכר הדירה על שתי הדירות שברשותי על כל אחת מהדירות ב 200 שקלים על מנת לכסות את העלות של המס החדש. ככה העול יפול על שני שוכרים ולא על אחד.
איציק 03/08/2016 12:32 חארטה
היית מעלה כמה שאתה יכול בלי קשר. כמה שהשוק נותן אתה לוקח. וכשמדיניות המיסוי היתה מקלה לטובת בעלי דירות והמימון זול (ריבית 0) מישהו הוריד מחיר? נעליים. המחיר עלה גם. אז אם בכל מקרה אתם מעלים מחירים לפחות תשלמו מס (סוף סוף)
אזרח 03/08/2016 13:14 מסכים עם איציק אבל...
אם לפחות היו מראים שהכסף הזה הולך לאן שצריך, איזושהי תכנית לשיפור מצב הדירות בארץ מילא, אבל זה ימשיך ללכת לאותו פלח אוכלוסיה והעיקר שביבי ימשיך לשבת על הכסא. בגין מתהפך בקברו.
39 סתם אזרח זקן 03/08/2016 11:56 חוסר מדיניות - כחלון-כשלון
שוב זגזג של כחלון או של ראש ממשלתנו באמצעות כחלון- המפסיד זה שיש לו שלוש ארבע דירות של חדר וחצי כפנסיה- המרויח זה שיש לו דירות גדולות - כי המס לא יעלה על 1500 שקל לחודש - בעל הרכוש הגדול - העשיר - ימשיך להנות - כחלון דאג לשחרור קרקעות מיידי ולהבאת פועלי בנין לבניה תוך שנה שנתיים - אל תהיה כשלון נוסף
38 שוכר נדפק 03/08/2016 11:54 כחלון דופק את הצעירים השוכרים (ל"ת)
37 תום 03/08/2016 11:54 זה לא יעזור השוכרים יפגעו צריך פשוט לצאת לרחובות שוב (ל"ת)
זה לא מה שרציתם? 03/08/2016 13:26 קודם צועקים מתלהמים ומקנאים ואחכ כשרואים את התוצאות
מתחרטים ויוצאים לרחובות? זאת מדינה שהעמך מנהל אותה ביבי הפחדן עושה כל מה שצריך לסתום את הפה העיקר שהוא ישאר בשלטון. מגיע לכם
t 03/08/2016 14:13 ביבי מנהל?
היו כאן שני מהפכים שלטוניים בתחום הכלכלי ב3 השנים האחרונות: משטייניץ ללפיד, ומלפיד לכחלון. הם קיבלו שליטה מלאה על התחום הכלכלי, והרוב הקואליציוני היה ועודנו תלוי בהם.
36 די נמאס 03/08/2016 11:53 עבר את הגבול
כל יום המצאה חדשה ומס נוסף , חוסר היציבות המיסויית גורמת לאנדרלמוסיה , לא לשכוח שלכל גזרה יש תכנון מס שפותר אותו .......
35 די נמאס 03/08/2016 11:53 עבר את הגבול
כל יום המצאה חדשה ומס נוסף , חוסר היציבות המיסויית גורמת לאנדרלמוסיה , לא לשכוח שלכל גזרה יש תכנון מס שפותר אותו .......
34 די נמאס 03/08/2016 11:53 עבר את הגבול
כל יום המצאה חדשה ומס נוסף , חוסר היציבות המיסויית גורמת לאנדרלמוסיה , לא לשכוח שלכל גזרה יש תכנון מס שפותר אותו .......
33 כחלון 03/08/2016 11:53 כול הכבוד לשר כחלון נחוש להצליח (ל"ת)
כחלון 03/08/2016 12:39 חכם בלילה. לוקח כסף מבעלי הדירות ומסבסד את ההגרלות
מחיר למסתכן. מה חשבתם שהאוצר כל כך חכם? כמו שהוא היה "יצירתי" עם הסלולר כלומר סיבסד את הצבור מכספי המיסים שלו כך עם הדירות.
32 יורם 03/08/2016 11:52 מס לא חוקי
חשבתי לתומי שמר נתניהו יבלום את כחלון הפופוליסט ויעצור את פרץ הבולשיביזם של כחלון.בקיצור נתניהו מכר את כולנו בנזיד עדשים!מר נתניהו אחרי שנים ארוכות מאד של תמיכה ,אין לי יותר אמון בך!!!!
שמטוב 03/08/2016 12:03 ביבי שקרניהו הוא זה שהמציא מס חדש והטיל על כחלון לתאר
את המס בתור משהו לטובת הדיור. מחר שקניהו ימציא מס על נשימת אוויר ויטיל על שר הבריאות לקרוא לו מס טיהורי אוויר. שקרניהו ימשיך להטיל עלינו מיסים על ימין ועל שמאל ויספר לנו שהמיסים נועדו לשפר את חיינו. להעיף את ביבי שקרניהו הביתה. אחרת הוא יהרוס נו את המדינה.
אבל 03/08/2016 12:59 לא אתה זה שאמרת שהצבור יעיף קודם את כחלון אם יהיה מס
אז טעית גם בזה. אבל בטח הקומיסרית החביבה עליך מרוצה מאוד דמעותהשמחה שלה על שכר הבכירים ועל הבג"ץ בגז גרמו לה אושר עילאי ושבוע מצויין כפי שהיא אמרה . ולי אין 3 דירות וגם לא יהיה לי בישראל
נכון מאוד 03/08/2016 12:40 ביבי אלוף במיסים ותמיד יש לו תירוצים שזה לטובת
הצבור. הצבור לא כל כך חכם והוא נופל בפח
31 אבי 03/08/2016 11:50 האם מדובר רק על דירות להשקעה או 3 כולל זו למגורים? (ל"ת)
תושב חלם 03/08/2016 12:10 אחת למגורים. אחת להשקעה והשלישית ממוסה. (ל"ת)
30 יעקב 03/08/2016 11:49 הפאניקה חוגגת
שר האוצר איבד את הצפון חשב שיהיה לו קל כמו עם הסלולרי התגלה הפרצוף האמיתי של כחלון
אכן 03/08/2016 12:41 אבל הצבור מטומטם ולכן הוא ישלם על זה ביוקר (ל"ת)
29 שכיר עשוק 03/08/2016 11:48 עוד גזל במיסים נוספים במקום לבנות יותר דירות (ל"ת)
28 וזה יעלה את השכירות 03/08/2016 11:47 המידנה לא מורידה את מחירי הנדלן אלא רק מצטרפת לחגיגה (ל"ת)
27 רונה 03/08/2016 11:46 כחלון הפופוליסט סיים את הקריירה הכושלת שלו.
חוצפה! מי שהשקיע בדירות לא גנב מאף אחד. די להפוך אותנו ל"אויבי העם". זה מס על מס על מס. לא יעבור בג"צ.
כן יעבור בגץ 03/08/2016 12:42 מאיזה סיבה זה לא יעבור? (ל"ת)
26 עימעמ 03/08/2016 11:46 אידיוט מי שמחזיק נכסים בישראל רק לגנוב ולא בארץ
לא לתת לביבי שקל רק לעשוק אותו בכול מקום בעולם המנהיגים משלמים עלאוכל שלהם רק בפלסטינה של ביבילנד אנחנו צריכים לתת לחזירים לאכול למה מה הוא עשה בישבילי ???
25 עוד ועוד מיסים... 03/08/2016 11:45 זה ממש לא יגרום לי למכור!! זה סתם יתן למדינה (ל"ת)
אל תמכור 03/08/2016 12:42 אז ביבי וקחלון ילאימו לכם את הדירה השלישית
גם ככה הדירה כבר חצי מולאמת
24 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 03/08/2016 11:45 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
23 לא קונים דירות 03/08/2016 11:43 לא קונים דירות במחיר מופקע הצטרפו למחאה
לא קונים דירות במחיר מופקע הצטרפו למחאה חפשו אותנו בפייסבוק: המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור מעלים הילוך! ביום חמישי 18.08.2016 נפגשים כולנו להפגין על מחירי הדירות המופקעים, ועל כך שהמדינה לא נותנת לנו חמצן לנשום. ההפגנה תצא מכיכר רבין בת"א בשעה 20:00!!
כל הכבוד !!! 03/08/2016 13:17 כל הכבוד !!!
כל הכבוד !!!
22 אלי 03/08/2016 11:43 כאילו שעד עכשיו מיסי המקרקעין לא היו מספיק מסובכים (ל"ת)
21 חגי 03/08/2016 11:41 הכסף יעזוב את הארץ
לחברי הממשלה קל לפגוע באחרים ואת עצמם הם לא בודקים לא חושבים וכל הזמן שולפים , אלא שימכרו נכס הכסף יועבר לחו ל ושם יקנו נכס מאחר ואין אלטרנטיה לכסף
רון 03/08/2016 12:15 על השקעות בחו"ל יש מס מלא!
כל היה צריך לעשות גם עם דירות בארץ
20 עינת 03/08/2016 11:41 לפני זה שידאג לדירות להשכרה
לפני שהוא מוסיף מיסים כדאי שיפתור את בעיית הדירות להשכרה כי לא כולם רצים לקנות דירה .
19 שאול 03/08/2016 11:40 1. שכ"ד יעלה 2. כסף יברח מהארץ 3. כחלון פופוליסט (ל"ת)
שמטוב 03/08/2016 12:06 כחלון טמבליסט. כחלון הוא משרתו של ביבי עושק המיסים הגד
להעיףך את שניהם הביתה.
דוד 03/08/2016 11:55 מס' 4
4. כל הכסף מהמסים ילך לפרזיטים
מגיע לצבור 03/08/2016 12:43 חח (ל"ת)
18 יניב 03/08/2016 11:40 לחייב מכירת הנכס
קורת גג היא מוצר בסיסי בלעדו אדם או משפחה אינם יכולים להתקיים. מוצר צריכה בסיסי אינו יכול להיות אפיק השקעה. תארו לעצמכם שמחר יקנה בעל הון את כל החיטה בעולם. התוצאה תיהיה שמחירי המזון יעלו שחקים ואותו בעל החיטה יהנה ממחיר חיטה גבוה. ואז אנשים יצטאכו לשעבד את כל הונם על מנת לקנות אוכל. הפיתרון פשוט ביותר. כל אדם שמלאו לו גיל 18 יכול להחזיק בדירה אחת בלבד. יש דרכים רבות להתעשר אם דרך החזקת ניירות ערך ועד הקמת עסקים שיביאו לצמיכה. מוצר צריכה בסיסית אסור שיהיה מוצר השקעה!!!!!!!!
ליניב הגאון 03/08/2016 12:44 אתה ממש ממש חכם איך לא חשבנו על זה ? (ל"ת)
שמואל 03/08/2016 12:19 מוצר צריכה בסיסי
על פי איזה קנה מידה "דירה" מוגדרת כ- "מוצר צריכה בסיסי" ? האם כל הדירות כ- "מוצר צריכה בסיסי" צריכות להיות באותו גודל ? האם כל הדירות כ- "מוצר צריכה בסיסי ובאותו גודל" צריכות להיות במרכז תל אביב או גם בפריפריה(עכו, שדרות, ירוחם..) האם לדעתך צריך להיות הבדל כלשהו בין המוצרים לצריכה בסיסית ? מה דעתך לגבי לחם, האם רק אחרי שכולם קבלו !!! לחם אחרי, מותר יהיה לקנות באגט ? ומה עם מכונית, גם מוצר בסיסי ? האם רק אחרי שלכל בן 18 שיקבל רכב מרשות ממשלתית, אפשר יהיה לרכוש את הרכב השני למשפחה ? השטויות שלך, גם במדינה הקומוניסטית ביותר לא התקיימו. איזה צורך אתה רואה במאמץ כלשהו במלאכה כלשהי, אם התמורה היא שכולם שווים, ולכולם מגיע דירה מגיל 18 ?
t 03/08/2016 14:16 על פי החלטת הממשלה הנבחרת
זו בדיוק סמכות הממשלה והכנסת.
תושב חלם 03/08/2016 12:16 מה יקרה אם בעל החיטה יפסיק לגדל חיטה בשל חוסר כדאיות?
מחירי החיטה יעלו! וכך גם בענייננו! לא ישקיעו בדירות, לא יהיה מלאי דירות להשכרה, מחירי השכירות יעלו, כולם ירוצו לקנות דירה ושוב.....מחירי הדירות ימשיכו לעלות. חלם (כבר אמרתי.)
t 03/08/2016 14:16 לא מדוייק
זוגות צעירים יקנו את הדירות שהמשקיעים לא ייקנו, ובמחיר זול יותר (כי הביקוש יקטן). התוצאה היא גם הקטנת ביקוש בשוק השכירות, מה שיוביל גם שם לירידת מחירים.
שמטוב 03/08/2016 12:08 תמכור אתה את כל רכושך ותתרום אותו לחברה.
במדינה הזו צריך לבנות עוד דירות , לא להחרים רכוש פרטי כי לא בונים.
חיים 03/08/2016 11:44 כל מילה בסלע (ל"ת)
17 בן אהרון 03/08/2016 11:39 האם יחול גם חברות השקעה שיש להן יותר משתי דירות? (ל"ת)
16 אשלם את המס 03/08/2016 11:38 בדיוק הסכום לגלגל לשוכרים
ובדיוק העליתי את שכ"ד באותו ערך. רעיון נחמד אבל - שוב יגרום לעליית מחירים.
15 בן אהרון 03/08/2016 11:38 פוגעים במנוע הצמיחה המרכזי של המשק-הבנייה!!!
אחר כך מתפלאים שהמשק מתכווץ, שהצמיחה יורדת, המדיניות היא לעודד השקעות בחו״ל, לא בארץ.
14 משקיע כבד 03/08/2016 11:38 ומה לגבי חלקי דירה
מי שיש בבעלותו שתיים וחצי דירות האם רישום בעלות בחצי הדירה השלישית מכניס אותו לרשימת החייבים במיסוי
13 בן אהרון 03/08/2016 11:37 היום זה בון טון, לפגוע בחזקים!!!
האם זה יעזור לחלשים? יבנו יותר דירות? השכירות תרד?
שמטוב 03/08/2016 12:09 פוגעים בחלשים ומסיתים אותם זה בזה. (ל"ת)
12 ווילד ר 03/08/2016 11:35 חוצפה
חוצפה של המדינה.אנשים קנו את הדירות מכסף שלמו עליו מס לאורך השנים.בנוסף שלמו מס על רכישת הדירה.השקיעו את החסכונות שלהם בדירה וחיים מההכנסות.מה כחלון רוצה לשלוח אותם לקבץ נדבות.שלא לדבר על אלא שאת השכירות הם משלמים כחלק מהחזר המשכנתא.
t 03/08/2016 14:18 לא חוצפה. זה תקין לחלוטין מצד הממשלה
בסמכות הממשלה הנבחרת להחליט החלטה כלל-מדינתית שדירות אינן נכס להשקעה. בעלי הדירות תמיד יכולים למכור את הנכס שלהם. כמעט אף אחד לא ייצא מופסד מכך, כי המחיר הוכפלו בשנים האחרונות, כך שגם אם ירדו, הבעלים יצא מורווח.
הוגנות 03/08/2016 11:58 ומה עם שוק ההון שמשלמים מס
לפחות המשחק נהיה יותר הוגן. אם יש מס רווחי הון שיהיה גם מס על משכירי דירות. בכלל זה צריך להיות מהדירה הראשונה שמשכירים.. למה על השקעה באגח משלמים מס ?
11 בן אהרון 03/08/2016 11:35 במקום לבנות עוד ועוד דירות, מקבלים עוד מיסים (ל"ת)
10 א 03/08/2016 11:34 לכל הבכיינים
זה בסך הכל תיקון לעיוות מס שקיים בשוק - מס צודק ביותר ויעזור להוריד את מחירי הדירות!
9 כלכלן 03/08/2016 11:33 כחלון הורס את הפיריפריה
זה ברור מה יקרה עכשיו-כולם ימכרו דירות זולות בפיריפרייה (שכירות נמוכה ומיסוי מדירה שלישית) ויקנו דירות יקרות במרכז (על כל 2 דירות בפיריפרייה יקנו אחת במרכז =שכירות גבוהה פטורה).יופי כחלון שאתה דופק את הפיריפריה ומחזק את המרכז
הפריפריה 03/08/2016 12:45 רק כשזה נוגע לדירות אתה מודאג מהפריפריה
כשזה נגע לכיל לא הזיז לך להפך.
8 דוד 03/08/2016 11:31 הטמטום נמשך
למה מישהו חושב שזה יגדיל את היצע הדירות....????? הדירות העודפות מסתובבות הרי בשוק הדירות להשכרה וכל מה שזה יגרום הוא ליקר את דמי השכירות....
7 פופוליזם עלוב 03/08/2016 11:31 למה למכור? מעבירים ע"ש בן משפחה (ל"ת)
6 דניאל 03/08/2016 11:31 כל הכבוד לכחלון
סוף סוף נעשה קצת צדק , שמשקיעים יבינו שדירות נועדו קודם כל למגורים . על הדירה הראשונה להשקעה אין מס וזה הוגן אבל מי שיש לו 10 דירות על חשבונם של הצעירים המסכנים שבקושי גומרים את החודש , יאלץ למכור או לשלם . צריך להקים קרן מיוחדת שתרכז את כל ההכנסות ממיסוי לטובת סובסידיות לזוגות צעירים . ואם המשקיעים חושבים להעלות את שכר הדירה , הם יגלו שאי אפשר . לאנשים אין כסף
לא הבנתי 03/08/2016 12:47 לא הבנתי איך זה שיש לו 10 דירות זה על חשבון הצעירים
לך קח משכנתא של מליון שח וגם לך תהיה דירה
5 אורי אלפרשטיין 03/08/2016 11:30 המס האמיתי פה הוא לשוכרים
כבעל נכסים הודעתי לפני שבוע לשוכרים שאני מעלה את שכד ב500 שח..לפי החשבון החדש אעלה להם רק ב 150שח.אני באמת לא מבין למה הכותרת מתייחסת לבעלי הדירות?
t 03/08/2016 14:20 בלה בלה
אתה מעלה את שכר הדירה למקסימום שאתה מסוגל, בלי קשר לחוק החדש. החוק הזה שם אותך בנחיתות לעומת בעלי 2 דירות בלבד, ולכן אם תגלגל אותו לשוכרים, הם יעברו דירה וישכרו מאדם שברשותו שתי דירות בלבד.
האמת 03/08/2016 13:12 שכר הדירה לא יעלה, אפילו פרופסור עומר מואב מסכים פה
הבעיה היא לא מישהו שיש לו דירה יקרה מאוד, אחת, בתל אביב, אלא מי שקנה כמות של דירות זולות בפריפריה, ומנע מאחרים את האופציה לקנות אותן במקומו (אפילו שהוא מוכן להשכיר אותן). העובדה היא שמלאי הדירות מוגבל בישראל ועל זה כולם מסכימים, ולכן בהכרח כל דירה שמשקיע קנה היא דירה שצעיר כבר לא יכול לקנות. אפילו עומר מואב שמבקר הרבה את כחלון, הבין שאי אפשר לגלגל מס על שוכרים בטווח המיידי. רק אם המס יגרום לירידה בנפח הבניה החדשה (כי הקבלנים בונים פחות אם המשקיעים לא באים), אז לאט לאט יווצר מחסור בדירות (כמו בין השנים 2001 עד 2007) ובסוף שכר הדירה יעלה. ואני מוסיף שצריך לזכור שיש 30,000 דירות שמשקיעים כבר קנו וכרגע בבניה. אי אפשר להתחרט. הדירות האלה יגיעו לשוק גם אם מעתה והלאה משקיעים לא יקנו. וכחלון? יש לו מספיק כלים לדאוג שהירידה בהיקף הבניה לא תתרחש, והבניה אפילו תתגבר.
פראיירים 03/08/2016 11:56 מי שמסכים להעלאה הזו
יש המון דירות בשוק להשכרה המס יהיה על המשכירים ( או על שוכרים פראיירים)
מנשה 03/08/2016 11:47 תעלה תעלה השאלה היא אם תקבל מה שאתה רוצה חחחחחח (ל"ת)
שמטוב 03/08/2016 12:11 הוא גם יפתח חנות אוהלים למי שלא יכול לשלם שכירות
מי שאין לו כסף לשכירות יאלץ לגור באוהלים.
אתה טועה 03/08/2016 12:48 הוא יתחבר עם החברה שלך הקומוניסטית שפיר
ויגביל את גובה שכר הדירה. בכל מקרה הוא ירויח עוד מס מעליית השכ"ד
4 יוס 03/08/2016 11:25 נבלות בני כלבות (ל"ת)
זיידרמן 03/08/2016 11:45 מקלל? כנראה שיש לך יותר מ 2 דירות. סוף סוף נעשה מעט צדק
אבל זה לא מספיק: למה אזרח שמשקיע את חסכונות חייו באפיקי השקעה אחרים צריך לשלם 25% מס רווחי הון ולעומת אזרח שמשקיע בנדלן ובבעלותו דירה שנייה? לדעתי יש למסות ב 25% החל מהדירה השנייה.
2 דירות 03/08/2016 12:50 זה לא נבזות אדם בוחר להשקיע בדירה מה רע בזה
לידיעתך, אם כל אותם אנשים שקנו דירה נוספת היו משאירים את הכסף בבורסה הם היו מפסידים הכל והיית צרי ך לשלם להם הבטחת הכנסה. הכרתי כבר אדם כזה שהפסיד את כל כספו בבורסה ומקבל קצבה והנחות בארנונה וזה מכספינו קאפיש?
t 03/08/2016 14:22 לא רע, אבל הממשלה החליטה שהיא לא רוצה את זה
וזו סמכותה החוקית והתקינה לחלוטין של הממשלה. הממשלה החליטה שדירה איננה מכשיר השקעה, איננה תחליף פנסיה או תחליף לתכנית חסכון.
אשר 03/08/2016 11:44 אולי אתה הנבלה בן הכלבה שמלין על מס צודק מאוד (ל"ת)
יוס 03/08/2016 19:20 טיפש בחיים שלך לא עבדת לכן כך אתה נראה (ל"ת)
שמטוב 03/08/2016 12:13 הכי טוב זה להטיל מס על טיפשות ואתה תשלם המון.
לא מדובר בשיפור מצב הדיור אלא בהעלאת המיסים בישראל . ביבי שקרניהו מסית ומסכסך בין אנשים כדי להסתיר את העובדה שהוא סוחט מהם מיסים חדשים.
3 ערן 03/08/2016 11:25 וכמובן זה יתגלגל לשוכרים (ל"ת)
האמת 03/08/2016 13:10 ירידה של 9% בשכר דירה בשנת 2015 נקרא אצלך שוק רותח?
כנס לנתוני הלמ"ס של מחירים ממוצעים של שכר דירה חופשי בדירות 5 חדרים. אני אישית בודק נתונים לפני שאני כותב טוקבק אבל יש כאלה שאוהבים לכתוב מאמרים מבלי לבדוק. נו טוב. לפי סדרות אחרות של הלמס שכר הדירה ממשיך לעלות, אבל בקצב של 1.3% בשנה שזו האטה מקצב של 2% בשנה שהיה בממוצע מאז 2010. מי שיעשה גרף מהנתונים יראה שאין שום שינוי בקצב העליה גם אחרי ארועים כמו העלאת מס רכישה בסוף 2010 ובאמצע 2015
2 שרון ב 03/08/2016 11:20 כחלון
שוב יורה לכל הכיוונים, רק לא למטרה. אך העיקר שהוא זוכה לתקשורת אוהדת ומלטפת. מעניין כמה זמן הבלוף יימשך.
ראם 03/08/2016 11:37 מס צודק
כל הכבוד לכחלון המס צודק !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
ערן 03/08/2016 15:22 כחלון ? מחפש להטיל מיסים בלי קשר
ברור שהמס לא צודק והוא עוד טעות מטעויותיו של כחלון.
1 מיכאל 03/08/2016 11:18 מס צודק
סוף סוף צעד בכוון הנכון של כחלון. אין מס צודק מזה.
דוד 03/08/2016 11:34 מה בדיוק צודק?????
שנשלם שכ"ד כפול ממה שמשלמים היום? ומה אשם לממש זוג שירש דירה אחת מהורי האישה ודירה שנייה מהורי הגבר ומה אשם אותו אדם שקנה דירה לילדיו והם מתגוררים בהם? חשבת על זה מר צדק?
t 03/08/2016 14:24 מי שירש שתי דירות
יכול פשוט למכור אחת מהן. פשוט וצודק.
חיים טוב 03/08/2016 11:54 זוג שיורש דירה מצד הגבר ומצד האשה
וגם קנה דירה לילדיו.. שיעביר את הדירה על שמם עכשיו שלא יחכה למות
דלית 04/08/2016 23:26 רמיסת אזרחים קשישים מיסוי דירה 3
במדינה שילד במשפחה מעל גיל 40 אינו מתקבל לעבודה במקצוע שעבד ובגיל זה נחשב לאדם מבוגר . הורים שלא יכולים להעביר את הדירה ה-3 לו כי אין לו משכורת מספיקה לשלם ארנונה ויש עוד יורשים . גזירת המס החדשה תוריד אותו לעוני מוחלט..רוב צבור רוכשי הדירות קנו אותם כדי לקבל תוספת שכר לפנסיה שלהם ועזרה כספית לילדיהם. לא כולם עובדים בחב' הייטק. עורכי דין כלכלנים ועוד. גם ככה קשים החיים בארץ יוקר המחיה שבו היו צריכים לטפל ולמסות יותר את שכר הבכירים בחברות ובבנקים.. כחלון עשה צחוק מהשכירים שכביכול הוריד להם את שעור המס . נהפכנו למדינה שרומסת את אזרחיה.
פופוליזם עלוב 03/08/2016 11:32 כמה חבל שלא הסברת למה זה צודק (ל"ת)
יוסי 03/08/2016 14:07 כי יש להוריד את מחירי הדיור (ל"ת)
שמטוב 03/08/2016 12:18 תגובה אוטומטית.
ביבי המסית החליט שכל מס חדש שהוא מטיל על אזרחי ישראל יתואר כ"שיפור מצב הדיור" וכל הכבשים קונים ממנו את השקר הזה. ביבי שקרניהו - לך הביתה. נימאס מהבלופים.
שרון ב 03/08/2016 14:15 שם רע
שוב אתה עם השנאה האובססיבית הפתולוגית? מה יהיה? תחבור בבקשה לסטאלין, ועזוב אותנו לנפשנו.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש