על חשבון דור שלם: הכנסות המדינה מנדל"ן זינקו ב-2015 ל-10.6 מיליארד שקל

מעניין לראות שהירידה החדה במחיר הדלק, לא ממש פגעה בהכנסות המדינה מסעיף זה - שהמשיכו לטפס
 |  (48)
משה כחלון, צילום: ועידת ישראל לעסקים; תמר מצפי
משרד האוצר פרסם היום את דו"ח הכנסות המדינה לשנת 2015 וקשה לפספס את הפרה החולבת שנקראת שוק הנדל"ן. סך ההכנסות הכולל עמד על 301 מיליארד שקלים, זאת לעומת 297 מיליארד ש'. ההוצאות הסתכמו ב-325 מיליארד ש', כלומר גירעון של 2.15%, זאת לעומת צפי לגירעון של 2.75% בתכנית המקורית ל-2015. 
ההכנסות ממיסוי מקרקעין הסתכמו ב-10.6 מיליארד ש', גידול של 37% לעומת 2014. בדיווח של האוצר מצויין כי הגבייה ב-2014 הושפעה מהקיפאון בעסקאות בגלל תוכנית 'מע"מ 0' שבסופו של דבר לא יצאה לפועל. הגידול בגבייה בשנת 2015 נבע גם מהעלאת שיעור מס הרכישה על דירות נוספות (בחודש יוני) שהוביל משקיעים רבים להקדים רכישות.
כעת שימו לב להכנסות המדינה ממיסוי הדלק. בעוד המחיר לליטר המשיך לאבד גובה בשל הירידה החדה במחיר הנפט, הכנסות המדינה ממיסוי דלק טיפסו ל-17.1 מיליארד שקלים בשנת 2015, זאת מול 16.3 מיליארד שקלים שנה קודם. כלומר המיסים על הנדל"ן והדלק מהווים כמעט 10% מסך ההכנסות המדינה בשנה החולפת. 
הרחבה מייד...
תגובות לכתבה(48):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    נו, ותתנו מענק של 5000 ש"ח לכול צעיר שקונה דירה אחת???? (ל"ת)
    ענת 22/01/2016 16:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    העיקר האוצר מנהל מלחמת חורמה כנגד מי שמפרנס את הקופה (ל"ת)
    שי 22/01/2016 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    תחנקו עם המיסים שלכם
    אורן 18/01/2016 06:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זבלים חלאות זו הממשלה שמשעבדת דור שלם למשכנתאות מקווה שתחנקו עם המיסים זבלים הילדים שלכם בטח מסודרים
    סגור
  • 32.
    המיסוי המטורף ב3 שנים אחרונות יצר עודף בתקציב. מיתן
    hguy 17/01/2016 22:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המדינה הוריד את רמת החיים . העלה יוקר המחיה ותרם רבות לבזבוז האדיר שאותו לפיד ניסה למתן. העברות אדירות לחרדים וההתנחלויות לצבא ללא בקרה (ואין לי בעיה לתת לצבא)ומצד שני אין למוסדות לאומללים למסכנים לחסרי דירות ברחבי המדינה. אלה ה"חברתיים " שמנהיגים. תבחרו בהם שוב. אבל עוד יש זמן. תהנו מכל רגע.
    סגור
  • 31.
    ככה זה כשחלאות בשלטון (ל"ת)
    אריק 15/01/2016 11:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 30.
    וכמה מזה חוזר לזוגות צעירים לסיוע ברכישת דירה? כלום! (ל"ת)
    אמיר 14/01/2016 00:29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • היו נותנים לכול צעיר חסר דיור 50000 שח מענק לרכישת דירה
    אמיר 19/01/2016 17:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראשונה והיו מאזנים קצת את העליות המטורפות , אבל האוצר עסוק ברעב תמידי לעוד ועוד כספים. מזכיר לי קריקטורות אנטישמיות האירופה.....
    סגור
  • 29.
    כחלון החלף מוד
    yitzik 13/01/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצעתי תעבור למוד אחר [לך בעקבות מה שעשה אריק שרון שהיה שר השיכון
    סגור
  • 28.
    והחלאה מקיסריה גר בארמון. ממש מעניין אותו העם כאן (ל"ת)
    מ2009 הורס אותנו 12/01/2016 20:10
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 27.
    הספסר הראשי בקרקעות בישראל הוא כחלון (ל"ת)
    עכשיו הכל ברור 12/01/2016 00:56
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טען עוד
  • 26.
    תודתו של עובד מדינה לכל הרוכשי הנדלן, המשיכו
    ישראל ישראלי 11/01/2016 15:18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ההכנסות הגואות ממסי הנדלן המשולמים ע"י האזרחים, בצורת מס על הקרקע, מע"מ ועוד, אפשרו למעבידי הטוב, המדינה, להעלות את שכרי וגם להבטיח לי בעתיד פנסיה תקציבית מפנקת. עלו והמשיכו
    סגור
  • 25.
    מחירי הדירות בירידה
    עובר לבנק לפקדון 11/01/2016 12:08
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מתווך מהשטח הכול יורד שלושים אחוז ולא מוכרים מלא שלטים ואין מכירה זה כבר מתפוצץ התרחקו כמו מאש מדירות זה יפול חזק יותר ראו הוזהרתם גם הקבלנים אומרים לי את זה בסתר הכי אמיתי אני רואה מהשטח יש שלושים אלף דירות לא מכורות מאה אלף בבניה מיתון רבית תעלה מחיר למשתכן מטרה ועוד יש המון הכול מתרסק והיה יותר לברוח מדירות יפול עד חמישים אחוז מה שיקנה שם המון כסף על קרן הצבי ואני הכי רציני ומאוד אזהרה לכם ורצינית הזהרו לכם רואה הכול מהשטח אל תאמינו לשמאים ולקבלנים ולאנטרסנטים למינהם יפילו אותכם בפח זה מה שהם רוצים שתקנו ראו הוזהרתם המתווך
    סגור
  • 24.
    הכל יתהפך עכשיו .
    חוק שימור הכסף . 10/01/2016 22:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ב-2016 המדיניות של כחלון תחתוך את ההכנסות המדינה כתוצאה מצמצום הספסרות שלה בקרקע . לכן צפו מכות של מסים מכוונים אחרים .
    סגור
  • 23.
    פנסיה
    יעלון 10/01/2016 21:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך ישלמו על המחטף לאנשי הצבא.כחלון אתה כישלון
    סגור
  • 22.
    זה רק ישאיר יותר מקום לסבסוד קרקעות
    ירון 10/01/2016 15:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ותוכנית מחיר למשתכן.. על מה הבכי? הכנסות המדינה מנדל"ן יאפשרו לאוצר להכניס את היד עמוק לכיס ולהוזיל את מחיר הקרקע לטובת כולם.
    סגור
  • 21.
    שטויות בטונות
    משה 10/01/2016 15:01
    הגב לתגובה זו
    0 6
    כל עוד שיש קונים אין סיבה לאוצר להפחית מחירי הדיור כי זו הוכחה חותכת שלאזרחים יש שפע כסף ומי שאין לו משלים זאת מההורים אז לא לבכות ולקנות ובאמת מי שאיבד את הרכבת מהגר ויש לו פוטנציאל אז מהגר למדינות המערב ותאמינו לי שגם שם הדיור יקר כמו פה ואין מציאות וההבדל הוא רק במתח הנפשי הדיכאוני היום יומי שיש פה ויתכן שזה מפצה על הקשיים שיש בהגירה
    סגור
  • מה הקשר בין משקיעי נדלן לדינוזאורים , כבר יש קשר משה (ל"ת)
    בא 10/01/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    חברים יקרים - במחיר דירה של 4- 5 חדרים בשדרות!!
    אתם קונים בית פרטי 10/01/2016 13:58
    הגב לתגובה זו
    12 3
    באטלנטה! זה אמיתי לגמרי! לא צריך תיווך ועמלות גבוהות. טוסו וקנו ואין שום בעיה משפטית בתנאי שהמחיר עד 100,000 דולר. קבלו תשואה ברוטו של כ- 10% עד 12%. הטיסות לארצות הברית ל"ביקור" הנכס מוכרות לצרכי מס מטעם השלטונות האמריקאים. אז למה לקנות בארץ ולהיות עבד נרצע של הבנקים למשך 30 שנה, לשלם מיסים, לעשות מילואים , כדי שהמדינה והספקולנטים יתעשרו עוד ועוד...
    סגור
  • 19.
    הבלו, הוא מס בסכום קבוע על כל ליטר דלק. לכן הוא לא יורד (ל"ת)
    אזרח 10/01/2016 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    המדינה שואבת מיליארדים על גבם של הצעירים והוריהם
    שמוותרים על רווחה 10/01/2016 13:53
    הגב לתגובה זו
    15 0
    כלכלית לעת זיקנה ! זה הסיפור שטרם סופר!!!! לתשומת ליבך כחלון השר היקר וממשלת ישראל כולללה!
    סגור
  • אתה צודק! יהיה דור שלם שקנה דירות בגימלתו לילדים וישאר
    יפעת 19/01/2016 17:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חסר כול
    סגור
  • 17.
    פינק מאמר מעולה (ל"ת)
    רדיסון 10/01/2016 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    אם כל כך רע למה הרחובות רקים מאדם ?
    בולשיט !!! 10/01/2016 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כנראה שלא הכל רע .
    סגור
  • 15.
    בחרתי ביבי-לקח זמן אבל הבנתי עובד עלינו בעיניים
    מבין עניין 10/01/2016 13:03
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כן, הכל עבודה אחת גדולה בעיניים, כאילו מורידים מחירים, לא מורידים כלום לעומת מה שבאמת צריך להיות, הרי לדוגמא הנפט צנח ביותר מ-45% והדלק כאן מורידים באגורות, וכך עם כל השאר. עבודה בעיניים
    סגור
  • 14.
    נדלן נפילה בהכנסות
    בקרוב יפלו ההכנסות 10/01/2016 12:58
    הגב לתגובה זו
    1 3
    רצו להקדים את עלית מס רכישה . עכשיו לא כדאי למכור בגלל מיסוי גבוהה במיוחד חנויות מסחרי וקרקעות קטנות במס שבח היסטורי . יהיה קיפאון כי החלפת נכס תעחה הרבה מיסים . טעות של המדינה עדיף מס נמוך והרבה עיסקאות
    סגור
  • 13.
    במלחמה הבאה שלא יקראו לי "לשמור על הבית"!
    גיל יוטינה 10/01/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    14 4
    כי אין לי בית! ארץ אוכלת יושביה ומגרשת צעיריה! אסון הבאת על דור שלם! ותודה לליכוד וביבי...
    סגור
  • כל מילה בסלע!! התחלתי לזרוק צוי מילאוים הישר לפח!!! (ל"ת)
    סרגיי 10/01/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • מוחמד תמשיך לקשקש, לא יעזור לך כלום! (ל"ת)
    ענת 22/01/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    כולכם רציתם לדפוק משקעי נדלן. אכלתם אותה (ל"ת)
    דולפין מרושע 10/01/2016 12:30
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 11.
    על זה נאמר
    רונן 10/01/2016 12:10
    הגב לתגובה זו
    19 0
    ארץ אוכלת יושביה
    סגור
  • 10.
    גנבים בחסות החוק
    משה 10/01/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
    16 1
    המדינה היא ספסרית הקרקעות מספר אחת והיא האשמה הבלעדית ביוקר המחיה עקב רצונה לעשוק הציבור דרך מחירי הקרקע לבניה והמסים בשיעור של כ:65% על הדלק. (שלא לדבר על המסים על רכב חדש) בקיצור גזלנים בחסות החוק
    סגור
  • 9.
    הכנסות יופי, מה החלוקה של הכסף למחזור????
    שאול לא המלך 10/01/2016 12:08
    הגב לתגובה זו
    6 1
    למשכורות של ח"כ וכל יתר עובדי מדינה ועיריה, שיהיה. מה החלוקה ליתר האזרחים?????? מה עם הגימלאים ו קשישים????? חברה תפסיקו לפרגן לעצמכם, כי ראיתם בבחירות אחרונות לאן ירד הליכוד בפעם הבא הוא ימחק כפי שמפאי נמחקה על אותם תרגילים, ובחשיבה שהתושבים אינם מבינים כלום, כי את האמירה מטאטה חדש הוא מטאטה טוב עדיין לא מוחשית
    סגור
  • 8.
    אם הייתי בחור צעיר בן 21 אחרי צבא הייתי עוזב את הארץ
    boz 10/01/2016 11:55
    הגב לתגובה זו
    18 4
    מה יש לחפש פה כשביבי הוא ראש ממשלה והוא גם יהיה ראש ממשלה ב- 20 השנים הבאות היחיד שיכול להחליף את ביבי זה הבן הבכור של ביבי מכיוון שהחרדים תומכים בו ובשבילם הוא מוכן לשעבד דור שלם. מכיוון שדמוגרפית % החרדים באוכלוסייה גדל כל שנה ביבי לעולם לא יפסיד בחירות.
    סגור
  • מוחמד, תעזוב אתה (ל"ת)
    ענת 22/01/2016 16:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    למשבר הכלכלי הבא אזרחי המדינה נכנסים ממונפים עד הצוואר (ל"ת)
    והמדינה תלויה במיסים 10/01/2016 11:53
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 6.
    תעשקו אותנו ,תקנו צעצועי מלחמה השאלה מי יפעיל את אותם?
    הנביא 10/01/2016 11:44
    הגב לתגובה זו
    14 7
    הצעירים יעזבו , ומשרד האוצר ישאר עם הרבה כסף מנדל"ן שיחולק למתנחלים לחרדים נצלניים שלא משרתים ..נראה מה יהיה
    סגור
  • מוחמד, המתנחלים בלוד מטריפים אתכם? מעולה!!! (ל"ת)
    ענת 22/01/2016 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מגיע לו כחלון ביבי ולפיד (ל"ת)
    עם טיפש 10/01/2016 11:41
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 4.
    כל 120 חברי הכנסת כפול 8 דירות לכל אחד
    יויו 10/01/2016 11:33
    הגב לתגובה זו
    9 0
    יש שהם מעלים את מחיר הדירה מביקוש יתר
    סגור
  • 3.
    ממשלה עושקת אזרחיה העובדים בשביל לתת לחרדים ומתנחלים (ל"ת)
    טוני 10/01/2016 11:21
    הגב לתגובה זו
    18 3
    סגור
  • כנס תבין
    לא אח שלך 10/01/2016 11:47
    הגב לתגובה זו
    1 5
    מה קשר חרדים ומתנחלים?והמימון של כל הגנבות של השרים לא נחשב?והמימון שנותנים לך לתרופות לא נחשב?לך חפש
    סגור
  • לתרופות . 300 מיליון ????
    ישראל ישראלי 11/01/2016 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לעג ל כ ל ה אז ר ח י ם הטרודים בעלות הקוטג/ וצפיה באח הגדול. כך זה בסדום כל אחד לעצמו ויחרב העולם (וגם הוא).
    סגור
  • תפסיק לבלבל ותעוף מפה אם לא מוצא חן
    יוס 10/01/2016 11:42
    הגב לתגובה זו
    0 12
    בעינך.
    סגור
  • זה נראה לך הגיוני שתלמיד ישיבה מקבל תמיכה גדולה מחייל ? (ל"ת)
    טוני 10/01/2016 12:19
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • ממש לא נכון (ל"ת)
    שי 10/01/2016 21:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה מאד לא הגיוני ולכן זה גם לא נכון (ל"ת)
    שמיל 10/01/2016 13:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    מיסים
    דוד 10/01/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סטטוס תאריך 08 ינואר 2016חלק א: "רפורמת האג"ח המיועדות יוצאת לדרך"כיצד הפנסיה שלנו תהיה מושפעת? – כדאי לעיין! חלק ב: חשיבות תשלום ביטוח לאומי עבור עזרה במשק ביתאל תגידו שלא ידעתם – כדאי לעיין! חלק ג: תעודות סל – תשואה צפויה להשקעה בחודש ינואר למשך 5 שנים"מדד ת"א 100", "מדד ת"א 25" ועוד – כדאי לעיין!להמשך קריאה:http://goo.gl/Fxa60aאם הקישור המקוצר אינו פעיל, אפשר להגיע לסטטוס בשתי הקלקות בלבד: נכנסים לאתר: WWW.KEC4U.CO.ILאחר כך מקליקים על קטגוריה בשם "כללי".זה הכל!קריאה נעימה!?WWW.KEC4U.CO.IL
    סגור
  • 1.
    לא צריך ייצור פיתוח ייצוא השכלה יש לנו את ענף הנדל"ן (ל"ת)
    עושר ואושר 10/01/2016 11:14
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור