TV

הנאסד"ק פרץ לשיא: דניאל מירון מלאומי מסמן מניה ישראלית - עם אפסייד של 45%

מדד הטכנולוגיה בוול-סטריט חזר לימי בועת ההי-טק שהתפוצצה בשנת 2000. מה השתנה מאז?
אבי שאולי | (10)

מדד הנאסד"ק שבר ביום שישי את שיא כל הזמנים והגיע לרמה של 5,092.08 נק'. דניאל מירון, מנהל תחום טכנולוגיה בלאומי פרטנרס, מסביר בראיון וידאו האם חזרנו לימי הבועה העליזים, מה הם התחומים שמרכזים יותר עניין בקרב המשקיעים בטכנולוגיה וגם מה אומרים בבנק ההשקעות האמריקני Stifel (שותף של לאומי פרטנרס) על כמה מניות טכנולוגיה ישראליות.

דניאל מירון: "אם אתה חוזר לתל-השומר במילואים אחרי שהיית בבאקום בגיל 18 זה לא בהכרח אותו המקום. תחום הטכנולוגיה מאוד התבגר וההבדל העיקרי הוא שהיום הטכנולוגיה כבר חדרה למגוון תחומים בחיי היומיום שלנו ואנו לוקחים זאת כמובן מאליו. זה בא לידי ביטוי בסמארט-פון, דרופ-בוקס וידאו באינטרנט ותחומים נוספים".

מה התחומים החמים בטכנולוגיה?

בלאומי פרטנס מסתכלים על מגוון רחב של תחומים ופעילויות של חברות בוגרות וחברות צמיחה ומסתכלים על חברות כהשקעה וגם כבנקאי השקעות. בתחום הטכנולוגיה מעריך דניאל מירון שעיקר העניין בסייבר פינטק, ותוכנה לעסקים. פחות מזה בתחומים כמו תקשורת או ציוד תקשורת. לגבי חברות שבבים - זה תלוי מה ההתמחות של החברה וכך גם לגבי תחום האינטרנט ("אחד התחומים החמים") יש הבדל בין החברות שונות.

בסקירה העדכנית ביותר של Stifel זוכה חברת מלאנוקס (סימול MLNX) בהמלצת "קניה" חמה עם מחיר יעד של 70 דולר - אפסייד של 45 לעומת מחיר הסגירה ביום שישי.

לדניאל מירון נסיון רב בתחום האנליזה של חברות טכנולוגיה עוד מימי בועת ההי-טק. הוא עבד בעבר בבפייפר-ג'פרי (ששיתף פעולה עם אקסלנס-נשואה-זנקס) ובהמשך עבר לבנק RBC. היום הוא עובד כאמור כמנהל תחום טכנולוגיה ב זרוע הבנקאות להשקעות של בנק לאומי.

צילום ועריכה: גילי מייזלר

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מלי 27/04/2015 15:33
    הגב לתגובה זו
    עד לדוח הבא הוא יהיה 60 דולר
  • רצ 27/04/2015 15:58
    הגב לתגובה זו
    ברבעון הזה הוא 49 דולר הקודם 47 לפניו 43 אני לא מדבר על סיבובים אלא על הכיוון שהיא כל רבעון מכה את התחזיות מהכנסות של 80 מיליון ל 114 ל 126 ל140 ל146 והבא ל155 עד 160 וכך הלאה עד ל 250 ולמחיר מנייה של 70 דולר וקדימה חברה מצויינת כמובן שיש באמצע גם ירידות ומימושים אך הכיוון הוא למעלה בהצלחה למשקיעים
  • 5.
    מאיר 27/04/2015 13:22
    הגב לתגובה זו
    לצערי הרבה אנשים שכחו שבימי הבועה דניאל מירון המליץ על מניות שהניבו לאנשים הפסדי ענק גירושים ועוד....
  • תביעת דיבה 27/04/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
    אחד שהתגרש בעקבות המלצה כזו או אחרת של מר מירון????
  • 4.
    המניה היום באיזור השיא לתקופה, לא נראה לי (ל"ת)
    משקיעון 27/04/2015 13:08
    הגב לתגובה זו
  • מלאנוקס 27/04/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
    שיאים נישברים מה עוד שהמניה הייתה גם ב 120 דולר ורק אם תהייה היתעניינות קצרה לגבי החברה והיא ב 150 דולר באמריקה כמו באמריקה ידוע שלא רצו למכור את החברה פחות מ 140 דולר
  • 3.
    רועי 27/04/2015 12:42
    הגב לתגובה זו
    ואז רק אתם ממליצים עליה...
  • איזה 400 אחוז מהתחתית בקושי 50 אחוז (ל"ת)
    מלאנוקס 27/04/2015 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איציק 27/04/2015 12:25
    הגב לתגובה זו
    עובדת בשיתוף פעולה עם אינטל ובחוות שרתים ובקישוריות שלהם. בין לקוחותיה ענקיות פייסבוק גוגל ועוד חברות שהם נמנעים מלפרסם את שמם.
  • 1.
    אופטימי 27/04/2015 11:39
    הגב לתגובה זו
    מעניין מה תהיה ההשפעה של ההמלצה על המסחר היום ... האם תשבוא את תקרת ה- 50$ ...
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: