כמה שווה המותג מאור בוזגלו?
ילדים רבים חולמים להיות שחקני כדורגל. כשהם מתבגרים, הם חולמים שהילד שלהם יהפוך ליורש. יעקב בוזגלו הוא דוגמה למי שהיה כדורגלן בעצמו והפך את החלון הבא למציאות. הוא הפך משפחה שלמה לכזו שמתפרנסת מהענף וגם אחרי הפרישה - לסדרת טלוויזיה מצליחה.
 
עשה קמפיינים רבים. בוזגלו לצד שיר אלמליח (צילום: דודי חסון)
יעקב האב הוא אבא לארבעה שחקני כדורגל - אוהד, אסי, אלמוג ומאור. האחרון הפך למותג ומכונה בשם שאביו יצר - "הילד ענק".
אחרי לא מעט שנים בצלו של אביו, הפך מאור בוזגלו בעצמו לשחקן כדורגל משמעותי בליגת העל בשנות האלפיים, אחד כזה שהגיע לכל המועדונים הגדולים אבל לא פחות מכך - לאחד הפרזנטורים העולים בתחום הפרסום הישראלי. בינואר 2022 הודיע בוזגלו על פרישה מכדורגל בעקבות מספר פציעות. אם לא ריבוי הפציעות, כך נראה, הוא יכל להפוך לאחד הכדורגלנים הטובים בישראל בכל הזמנים.
הסדרה "בוזגלוס", סדרת ריאליטי שבה מככבת המשפחה, מניבה לכל אחד מבני המשפחה, כך על פי ההערכות, כ-100 אלף שקל בעונה. היא מציגה באופן מיוחד את האופן שבו מתנהלת המשפחה. מאור עצמו פעיל בכל הרשתות החברתיות אך עדיין מנסה לשמור את המספרים שהוא בונה קרוב לחזה. יחד עם זאת, על פי אנשי כדורגל, בוזגלו כבר שווה כיום כמה עשרות מיליוני שקלים בודדים, כולל נכסים.
אבל מה הדרך לשם ומה המספרים בקריירה?
מאור בוזגלו, 35, גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב וכבר בגיל 14 נבחן ביובנטוס האיטלקית. לבסוף הוחתם בליון הצרפתית. לאחר שנה אחת הוא חזר לישראל ועבר למכבי חיפה שם גם החל את קריירת הבוגרים שלו. בשנים הראשונות בכרמל הושאל השחקן להפועל פתח תקווה ובני סכנין והאחרונה אף הגיע בזכותו למשחקי האינטרטוטו. ב-2008 חתם בוזגלו ל-4 שנים במכבי תל אביב תמורת 350 אלף דולר לעונה. בסוף העונה הראשונה במכבי תל אביב קרע בוזגלו את הרצועה הצולבת ונעדר זמן רב. לאחר שחזר החליטו במכבי תל אביב להיפרד מהשחקן ובעונת 2011/2012 הוא עבר לסטנדרד ליאז' שם הרוויח 400 אלף אירו לעונה בחוזה לשנתיים.
ב-2013 חזר השחקן לישראל ועבר להפועל באר שבע, שם נשאר 4 שנים וזכה בשלל תארים. זכורה בעיקר העליונות שגילה בקמפיין ליגת האלופות ובשער הנדיר שכבש מול אינטר. בבאר שבע הרוויח השחקן 300 אלף אירו לעונה. באותה תקופה שילם בוזגלו כ-40 אחוז מס עבור כ-3.4 מיליון שקל שקיבל בבירת הנגב בתמורה למכירת "הזכויות הספורטיביות" שלו.
ב-2017 הוא חתם על חוזה ארוך טווח במכבי חיפה אך נפצע לאחר מספר משחקים ברצועה הצולבת ולא חזר. הוא עבר לבית"ר ירושלים ובעונת 2019/20 חתם בהפועל תל אביב, שהייתה הקבוצה האחרונה בקריירה שלו. במהלך התקופה שלו בהפועל תל אביב דרשו בעלי המועדון מבוזגלו לקצץ דאז בשכרו בשל מגפת הקורונה אך השחקן לא הסכים.
- הונאת ההימורים שמטלטלת את עולם הספורט ומאיימת על ה-NBA
- מסי ממשיך במיאמי - השביח את ערך הקבוצה ל-1.2 מיליארד דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מסי ממשיך במיאמי - השביח את ערך הקבוצה ל-1.2 מיליארד דולר
הסאגה ביניהם הסתיימה בבית המשפט, שם חויב המועדון האדום של תל אביב לשלם לבוזגלו למעלה מ-1.2 מיליון שקל כפיצוי על הפרת החוזה.
כבר במהלך הקריירה הבין בוזגלו, כאשר עבר פציעות לא פשוטות, כי הוא יצטרך למצוא מקורות הכנסה נוספים מעבר לכדורגל. זה התחיל כבר ב-2008 כאשר חברת הביטוח "9 מיליון" העלתה קמפיין בו השקיעה החברה כ-400 אלף דולר וחלק משמעותי הלך גם לבוזגלו.
ב-2018 הפך לפרזנטור של "פומה" וזאת בזכות כמות גדולה של עוקבים באינסטגרם שעמדה דאז על 131. בוזגלו נחשב לאחד הכדורגלנים הישראלים עם הכמות הגדולה ביותר של עוקבים. באותה שנה הצטרף ביחד עם הדוגמנית, שיר אלמליח, לקמפיין של "לי קופר". כל אחד מהפרזנטורים קיבל למעלה מ-100 אלף שקל.
בעונת 2019, כאשר הצטרף לבית"ר ירושלים, עשה בוזגלו קמפיין ראשון עם אשתו, מירן, וזה לקניון "הדר" בירושלים. השניים קיבלו 350 אלף שקל. שנה לאחר מכן כאשר כבר היה שחקן הפועל תל אביב בוזגלו ואשתו השיקו את סדרת הבישום החדשה של מותג העל האיטלקי "טרוסארדי".
בוזגלו היה גם חלק מפרסום מותג האופנה "אדידס". הוא עשה זאת עם שחקנים בכירים כמו דיוויד בקהאם ופול פוגבה. לאחר הפרישה הצטרף בוזגלו לפאנל של ערוץ הספורט ושם הוא מרוויח על פי ההערכות עשרות אלפי שקלים בודדים בחודש. בשנת 2022 הפתיע בוזגלו כאשר הודיע כי מתכוון למכור את וילת הפאר שלו בראשון לציון ודרש על כך סכום של 8.5 מיליון שקל.
לפני מספר חודשים בני הזוג, מירן ומאור, עמדו בראש קמפיין שהשיקה מגה ספורט בשיתוף פעולה עם אדידס. השניים השיקו קולקציה חדשה שהושקה בלעדית במגה ספורט וגם הקמפיין הזה זיכה את השניים בסכום נכבד.
אז נכון, הקריירה של בוזגלו לא התרוממה באירופה כמו במקרה של אייל ברקוביץ', חיים רביבו או יוסי בניון. הוא גם רשם הכנסה מועטה מכדורגל ביחס לערן זהבי. אין ספק כי הפציעות הרבות פגעו בו. הוא אולי הפסיד מכך על כר הדשא, אבל הפך למותג שמגלגל מאות אלפי שקלים בשנה מקמפיינים.
- 2.ג.ג. 42 04/06/2023 12:15הגב לתגובה זולפני כשלושה חודשים מאור בוזגלו "עלה על חוטיני" כפי שפורסם בכל האתרים... מאור בוזגלו חשף ישבן לוהט ושווה במיוחד (מאור בוזגלו חוטיני בגוגל...) והוכיח כי מה שטענו במשך שנים מבחר של כדורגלנים ששיחקו עם מאור באותן הקבוצות ואף חלקו איתו את אותם חדרי הלבשה, מה שהם טענו היה מדויק! טענתם הייתה שלמאור בוזגלו החתיך כלשונם יש "ישבן לוהט ושווה בטירוף" לדבריהם. איך אומרים? אחרי שחזינו בבוזגלו "עולה" על חוטיני הוכח כי הם דיברו אמת, אותם כדורגלנים אשר שיחקו עם מאור באותן הקבוצות.
- 1.מי זה הבוזאקלו הזה? (ל"ת)ציפי 04/06/2023 09:11הגב לתגובה זו
 ליונל מסי (X)
ליונל מסי (X)מסי ממשיך במיאמי - השביח את ערך הקבוצה ל-1.2 מיליארד דולר
כמה מרוויח מסי במיאמי, וגם - שאלות ותשובות על שכר, עסקים, בונוסים ועוד
ליאונל מסי, מהשמות הגדולים בתולדות הכדורגל העולמי, האריך את חוזהו בקבוצת אינטר מיאמי האמריקאית, ויישאר בארה"ב לפחות עד למונדיאל שיתקיים בצפון אמריקה בקיץ הבא. ככל הנראה החוזה ייסתיים ב-2028.
הקבוצה הודיעה על ההארכה בסרטון שהעלתה לרשת החברתית X תחת הכיתוב: "HE’S HOME". פרטי ההסכם לא פורסמו, אך ההארכה מגיעה מעט יותר משנתיים לאחר שחתם לראשונה ביולי 2023 על חוזה ל־2.5 עונות, מיד לאחר זכייתו בגביע העולם עם נבחרת ארגנטינה.
מסי בן ה-38 לא רק שמשפיע מקצועית הוא גם אחראי למהפכה כלכלית ותדמיתית סביב הכדורגל האמריקאי. מאז הצטרפותו נרשמה עלייה חדה בשווי הקבוצה ובשווי הליגה כולה. אינטר מיאמי, שהוקמה רק ב-2018, הפכה לאחת הקבוצות היקרות ב-MLS, ומוערכת כיום בכ-1.2 מיליארד דולר, לא מעט בזכות "היסטריית מסי".
ההישארות של מסי בקבוצה מתוזמנת באופן אסטרטגי למונדיאל 2026, שייערך בארה"ב, מקסיקו וקנדה, עם מספר משחקים מרכזיים שיתקיימו בעיר מיאמי. המועדון צפוי לעבור בתחילת העונה הבאה לאצטדיון החדש "מיאמי פרידום פארק", פרויקט פרטי שיכלול אצטדיון ל־25 אלף צופים.
- עשרת הספורטאים המרוויחים בעולם לשנת 2025
- בשווי של מאות מיליונים - מסי מחזיק בנדל"ן יוקרתי ב-3 יבשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעבר להישגי מסי במגרש, נוכחותו יוצרת אפקט משמעותי מאוד בקבוצה ובעיר בכלל: הוא מושך קהל, ממלא איצטדיונים, מגביר מכירות מרצ'נדייז ומניע את גלגלי התקשורת והספונסרשיפ, תוך שהוא מקבע את הכדורגל כענף שצומח במהירות בארה"ב.

