"הרכבת הקלה בגוש דן תעלה 100 מיליארד שקל, זה חסר תקדים"
"עניין הרכבת הקלה בת"א, החל עוד לפני הרכבת הקלה בירושלים והמדינה השקיעה כבר 2.5 מיליארד שקל ודבר לא התקדם. היו תכניות, התחלפו הנהלות והכל עומד במקום. פשוט בזבוז של כספי ציבור, וזה כשמדובר בקו הראשון שאף לא יביא יותר מדי תועלת", כך אמר ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת הכספים בדיון בנושא מינוי ההנהלה החדשה לחברת נת"ע בראשות אלכס ויז'ניצר.
סלומינסקי המשיך: "רק לחשוב שאם בדיוני התקציב היו לנו בצד עוד 2.5 מיליארד שקל, כמה גזירות על הציבור היינו מונעים? עכשיו סוף כל סוף, נבחר צוות שאולי יצליח להתניע את המהלך הזה, רק שאני מניח שהעלויות תהיינה הרבה יותר גבוהות וכמובן שגם הזמנים יהיו אחרים לחלוטין. בכל-אופן רוב הכסף עד היום ירד לטמיון".
יו"ר נת"ע, אלכס ויז'ניצר, אמר: "הפרויקט כולו במטרופולין ת"א עומד על כ- 100 מיליארד שקל. מדובר בפרויקט חסר תקדים, הגדול והמורכב שנעשה אי פעם בישראל. לביצועו אנו עושים שימוש בידע קיים מחו"ל ולא מבזבזים זמן על לימוד מאפס. הביצוע מחייב שינוים אדירים בתשתית וזה גרם לעיכובים."
"סולם המשכורות יהיה שונה בנת"ע" ויז'ניצר הוסיף כי החברה עושה רה-ארגון, מנגנון אופרטיבי, לא גדול, הרוב ב- Out-Sourcing - "אנחנו נעסוק יותר באבטחת איכות. מלווה את הפרויקט אדם שבא מחברה בינ"ל עם ניסיון שב- 35 שנה אחרונות עסק ברכבות תחתיות. אנחנו לא צריכים לבנות ידע אלא להשתמש בידע קיים ולבנות בעתיד". נוכח הביקורת על ההתנהלות המופקרת של נת"ע עד כה, הודיע ויז'ניצר, כי "אנחנו לא נשארים במגדלי עזריאלי. סולם המשכורות בבקרה של הממונה על השכר וגם רשות החברות. הלוואי והמשכורות היו יותר גבוהות".
- אושרה תכנית קו M2 של המטרו שיחבר בין חולון לפתח תקווה
- חצי שנה לרכבת הקלה בגוש דן - 93% מהנוסעים מרוצים מאוד מהשירות
נציגת ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, טובה אבן חן, השמיעה דעה שונה: "אין שום צורך לשכנע אותנו שנחוצה תחבורה ציבורית, אבל לא רוצים את זה בצורה לא ראויה. אני תמהה: זומן כאן דו"ח מטעם יחידת המחקר של הכנסת, אף אחד לא מעלעל בו ולא שואל שאלה מתוכו? ארגון כל כך משומן שמעולם לא עשה תכניות כאלה? מרגישה כמו פרויקט הלביא, לא יודע להוציא תכניות כספיות מ-2010? זה לא צריך להיות סוס דוהר, אפשר לעשות עצירה מתודית ולא להקצות כספים עד שהדו"חות הכספיים יוגשו ושתהיה שקיפות מלאה ובדיקה מקיפה של מבקר המדינה".
- 12.לירן 08/04/2014 11:38הגב לתגובה זו250 מליון לשנה זה 2500 עובדים בשכר ממוצע משהו מכיר עובדים בחברה, לאיפה הכסף הלך? היה עדיף שהיו נותנים את הכסף למדען הראשי לחות היו יצרים מקומות עבודה מכניסים ואולי עוד כמה חברות כמו WAZE. זו הייתה אמורה להיות אחת החברות הגדולות במשק.
- 11.תום 07/04/2014 19:43הגב לתגובה זוהזו
- 10.תום 07/04/2014 19:42הגב לתגובה זומושחתים
- 9.לעצור עכשיו ולרדת 07/04/2014 18:54הגב לתגובה זוחייבים להודות בכישלון - לעצור עכשיו כשעוד אפשר. זה סכום מטורף - אסור לאשר אותו. הרכבת לא תחזיר את ההשקעה הזו. לחילופין - לקבל הצעה חלופית מחברה סינית או גרמנית או כל מי שבנה כבר רכבות כאלה - זהו שוד משאבים לאור יום - כאלה שמחר יחסרו לחינוך לרווחה לבריאות - לא לאשר!!!!
- 8.רמי 07/04/2014 18:16הגב לתגובה זוכיצד יכולים לעבור לסדר היום עם בזבזת וקשקשת במשך 10 שנים כאשר התחלפו 4 הנהלות ונסחפו 2.7 מליאד שקל?? היכן היה יו״ר הדירקטוריון לעצור הסחף?? תבוצע בדיקה מקפת על ידי המבקר,ימלאו המלצות ויעבדו סביב השעון במקביל במספר גזרות כדי לחסוך תקציבים. ומי קבע שביצוע באמצעות ניהול ממשלתי חוסכת כספים?? האם חוצה ישראל באמצעות דרך ארץ והאם מנהרות הכרמל באמצעו סולל בונה ואשטרום לא עמדו במשימות כראוי? ממליץ לאלכס לקחת ליידו את חיים ברק שהוכיח בצועים מצויינים.
- 7.אמיר 07/04/2014 17:27הגב לתגובה זויש אנשים בישראל ש-2.5 מיליארד מכספי האוצר(הכסף שלנו) עבר לכיס שלהם אז זה ממש לא נכון להגיד שהכסף ירד לטמיון . הכסף שלנו כרגע שותה מרגריטה בתילאנד
- 6.אבי 07/04/2014 17:00הגב לתגובה זומדינה של גנבים........
- 5.המקום היחיד שויז'ניצר צריך לעבוד בו זה בית הכלא (ל"ת)מינ' 5 שנים על גניבה 07/04/2014 16:57הגב לתגובה זו
- 4.בידי 07/04/2014 16:49הגב לתגובה זובמידה וכך הרי ברור שיעלה יותר, בסכום כזה אפשר להחיות את כל הנזקקים בארץ ולפתור את בעיות הצעירים, בנוסף אפשר להקים ערים חדשות לחסרי דיור.
- נורמלי 07/04/2014 18:04הגב לתגובה זונו אז. לא בוחנים השקעה בהתבסס על כשל במקום אחר. הפרויקט הוא כלכלי גם אם ישקיעו בו 100 מיליארד (החזר שוטף במהלך השימוש ברכבת). הפרויקט עמוס בכשלי ניהול החל מבחירת המדינה לנהל את הפרויקט ועד מי ששמו בכדי לנהל את הפרויקט (הצנחת מקורי ליכוד לראש הפירמידה בנ.ת.ע).
- 3.משה פרץ 07/04/2014 16:45הגב לתגובה זובדומה לכביש מספר 6, יש לתת ליזמים פרטיים לבנות את הפרויקט. היזמים ישקיעו מכספם, ויקבלו זיכיון לעשרים שנה. תוך חמש שנים הפרויקט יושלם ללא צורך בהשקעת מליארדים של כספי ציבור, ובלי לראות אפילו את ההתחלה. מחיר הנסיעה יהיה סביר, אחרת הנוסעים ישתמשו בחלופות הקימות, והיזמים לא ירוויחו. הציבור ירוויח, היזמים ירוויחו, המדינה תרוויח.
- 2.ציון 07/04/2014 16:43הגב לתגובה זוחשמליים בהשכרה זולה וכדאית לאזרח ושרות מוניות חשמליות לשבעה נוסעים במחיר נסיעה מוזל לעידוד הציבור להעדיף נסיעה ברכב ציבורי ולא בפרטי
- רכב חשמלי שיכל היה לתת מענה לפתרון התחבורה בתל אביב (ל"ת)בטר פלייס 07/04/2014 17:02הגב לתגובה זו
- 1.כשנוקבים 100 ניתן לגלגל על לשון עד 199 (מיליארד ש"ח). (ל"ת)אזרחית 07/04/2014 16:26הגב לתגובה זו