פריון רוכשת את Content IQ הישראלית-אמריקאית ב-73 מיליון דולר
CIQ סיימה את 2019 עם הכנסות של כ-39 מיליון דולר, רווח נקי של 5.5 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 5.9 מיליון דולר
חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים הדואלית פריון נטוורק -0.69% (סימול: PERI) הודיעה על רכישת Content IQ - CIQ הישראלית-אמריקאית תמורת 73 מיליון דולר. המניה בהפסקת מסחר - יחודש בשעה 11:35.
על פי הדיווח, פריון תשלם 15 מיליון דולר עם סגירת העסקה, ו-11 מיליון דולר לשימור עובדים בכירים. ואילו יתרת הסכום, כ-47 מיליון דולר, כפופה לביצועיה הכספיים של CIQ, הכוללים יעד הכנסות מצרפיות של 158 מיליון דולר ו-EBITDA מצרפי של יותר מ-17 מיליון דולר בשנתיים הקרובות.
CIQ הוקמה ב-2014 ומספקת למפרסמים, מותגים ואתרי תוכן, כלים לניתוח קמפיינים, המאפשרים להם לייעל את הפרסום הדיגיטלי. החברה מעסיקה 51 עובדים, מרביתם במטה בניו-יורק ובמשרדיה בת"א וברומניה. CIQ סיימה את 2019 עם הכנסות של כ-39 מיליון דולר, רווח נקי של 5.5 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 5.9 מיליון דולר.
מנכ"ל פריון, דורון גרסטל: "מותגים נאלצים להתמודד מול קושי גובר בפנייה אפקטיבית לצרכנים, ולכן נדרשת גישה חדשה. הם זקוקים ליכולת להגיע לקהלים רלוונטיים ולפקח ביעילות על סביבת הפרסום במדיה. הפתרון של CIQ ממלא צורך זה ומספק לפריון טכנולוגיה המעניקה לאתרי תוכן ומותגים את הכלים שהם זקוקים להם כדי להצליח באתגרי העולם הדיגיטלי.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"CIQ גם מכינה את פריון לסביבה 'ללא עוגיות', בתקופה בה רגולציות הגנת הפרטיות (GDPR ו-CCPA) מעצבות מחדש את סביבת הפרסום הדיגיטלי. ללא עוגיות, אתרי תוכן יצטרכו למצוא דרכים חדשות למדידת ובקרת המשתמשים, כדי להעריך את יעילות תכני הפרסום. רכישת CIQ מוסיפה לנו יכולות טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית ולימוד מכונה לייעול התוכן והמודעות של המפרסמים, וממצבת את פריון כספקית פתרונות לפרסום יעיל ואפקטיבי".
יו"ר פריון, אייל קפלן: "עם השלמת מהלכי ההתייעלות והתפנית העסקית בחטיבת החיפוש, הציב דירקטוריון החברה בעדיפות עליונה את המאמצים להמשך הרחבת היכולות הטכנולוגיות ופתרון המיתוג הדיגיטלי המסונכרן. זאת, במטרה לבסס מודל עסקי יציב ורווחי יותר תפעולית הניתן לחיזוי. הרכישה האסטרטגית של CIQ מחזקת את פריון בתקופה בה תחום האד-טק ממשיך להשתנות במהירות. אני משוכנע שרכישה זו תגוון עוד יותר את סל המוצרים שלנו, ותספק הכנסות נוספות לחטיבות הפרסום והחיפוש, והזדמנויות צמיחה משמעותיות. רכישה זו נבחנה בזהירות ובשיקול דעת כדי להפחית את הסיכון ולהבטיח שתרומתה של CIQ להכנסותיה ורווחיותה של פריון יתאימו להיקף ההשקעה שביצענו".
כחלק מהתוכנית לשילוב פעילות CIQ, יצטרף מטה הפעילות של CIQ בניו-יורק למשרדי פריון בעיר. "אנו שמחים להצטרף למשפחת פריון, ומאמינים שהטכנולוגיה והפתרונות שלנו לאתרי תוכן סינרגיים לחזון של פריון ליצירת שרשרת אספקה חדשה בעולם הניו-המדיה", אמר אסף קציר, ממייסדי CIQ. ואילו זיו ירמיהו, גם הוא ממייסדי CIQ, אמר: "רכישה זו הגיונית מכל נקודת מבט – אסטרטגית, התאמת ושילוב מוצרים, ותרבות ארגונית".
- כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?
- אימקו חותמת על שת"פ גלובלי לפיתוח מערכת חכמה לניהול מנועי רכב קרבי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ת"א 35 ירד 1.36%, מדד הבנייה קפץ 2.3%; חלל תקשורת זינקה 25%
בנקי ההשקעות האמריקאיים Canaccord Genuity ו-Lake Street שימשו כיועצים לפריון בעסקה זו.
בשבוע שעבר החברה שצפויה לפרסם את תוצאותיה השנתיות ב-12 לפברואר, לפני פתיחת המסחר בנאסד"ק, העלתה את תחזיות ה-EBITDA לשנת 2019 ל-30 מיליון דולר.
על פי התחזית העדכנית, החברה צופה לסיים את 2019 עם EBITDA מתואם של לפחות 30 מיליון דולר. זאת, לעומת תחזית קודמת ל-EBITDA מתואם של 25-27 מיליון דולר. להערכת החברה, השיפור ב-EBITDA נובע מהכנסות גבוהות מהצפוי.
- 3.איש 14/01/2020 11:39הגב לתגובה זומה קורה פה??????מה זה הקניות יתר האלה בנייר מי קונה?מטורף בארץ היא שער 3000 ואווו
- 2.גיל 14/01/2020 11:38הגב לתגובה זובדרך20000
- 1.גיל 14/01/2020 11:22הגב לתגובה זוהיא תגיע ל20000

המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם ניתחו את התנהגותם של משקיעים וגילו: המעבר למסחר באפליקציות מוביל להפסדים; הסיבה: שילוב הרסני של טכנולוגיה, פסיכולוגיה והטיות קוגניטיביות
השנה היא 2010. משקיע ממוצע פותח את תוכנת המסחר במחשב הביתי, קורא דוחות כספיים, מנתח נתונים, בודק גרפים ורק אז מקבל החלטת השקעה. במהירות קדימה להיום - משקיע שוכב במיטה בשעה 22:17, גולל בפיד של אינסטגרם, רואה התראה שמניית אפל ירדה 2%, ותוך 10 שניות מוכר את כל האחזקות שלו. ברוכים הבאים לעידן החדש של שוק ההון, עידן שבו אפליקציות המסחר הפכו את המסחר לנגיש, מהיר, מרגש,. עידן שבו הרשתות מוצפות ב"מומחים" למניות, עידן שבו משקיעים חדשים הם לא באמת משקיעים - אלא מהמרים.
המשקיעים החדשים נולדו לאפליקציות המסחר, אבל גם משקיעים וותיקים הופכים להיות מכורים יותר לנוחות, לריגושים, "למשחק", ומקבלים החלטות מהירות שהם יותר הימורים מאשר השקעות. בורסה היא לא קזינו. נסחרות בה חברות עם ערך ומי שבודק, מנתח ומשקיע לאורך זמן, מקבל תמורה. השקעה בבורסה נשענת על הבנה, מומחיות וניתוח. הימור מנגד נשען על מזל. בהימור לרוב מפסידים. מחקרים מוכיחים שמסחר באפליקציות גורם לכם להפסיד יותר מאשר במסחר במערכות אחרות. כלומר, הנגישות, המהירות, הפיתוי הופך את ההשקעה להימור - ככה אתם מפסידים אלפי דולרים בשנה.
למעשה, העידן הדיגיטלי הבטיח ל"דמוקרטיזציה של שוק ההון". אפליקציות מסחר נוחות ונגישות אמורות היו להפוך כל אחד למשקיע חכם ומיומן. אבל סדרת מחקרים אקדמיים מהשנים האחרונות חושפת תמונה הפוכה: הטכנולוגיה שאמורה הייתה לעזור לנו דווקא פוגעת בביצועי ההשקעות שלנו באופן דרמטי.
המחקר המרכזי: השקעות חכמות?
המחקר המקיף ביותר בתחום פורסם תחת הכותרת "Smart(Phone) Investing? A within Investor-Time Analysis of New Technologies and Trading Behavior" על ידי צוות חוקרים בינלאומי: אנקיט קלדה (Assistant Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה), בנג'מין לוס (Associate Professor מאוניברסיטת הטכנולוגיה של סידני), אלסנדרו פרביטרו (Associate Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה) ופרופ' אנדראס האקת'ל (Professor of Finance מאוניברסיטת גתה בפרנקפורט).
המחקר, שניתח התנהגות של אלפי משקיעים גרמנים לאורך מספר שנים, מצא שהמעבר מפלטפורמות מסחר מסורתיות לאפליקציות סמארטפון מוביל לעלייה דרמטית בנפח המסחר ולירידה בביצועים. החוקרים תיעדו שמשקיעים שעברו לאפליקציות הגבירו את פעילות המסחר שלהם באופן משמעותי, תוך כדי נטילת סיכונים גבוהים יותר והחזקת תיקים פחות מגוונים.

כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?
אחרי הפסקת האש, עסקת החטופים ומדד המחירים המפתיע, הריבית בדרך למטה וזה רק שאלה של עד כמה עמוק היא תרד; ברקע הבנקים מאבדים גובה, ועולה השאלה: עד כמה הבנקים יושפעו מהורדת הריבית?
למרות שבבנק ישראל אמרו אתמול שלא יורידו את הריבית “לפני הזמן”, כולם מבינים שהזמן הזה מתקרב. העסקה לשחרור החטופים, הפסקת האש וההתייצבות הביטחונית, יחד עם מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול והפתיע כלפי מטה (מדד
המחירים בספטמבר ירד ב-0.6%; גם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%; מה זה אומר להמשך?), מחזקים את ההערכות שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה, ושתהליך ההפחתה יימשך גם אל תוך השנה הבאה. אחרי כמעט שנתיים של סביבת ריבית גבוהה, עולה השאלה איך הורדת הריבית תשפיע על הבנקים,
שנהנו עד כה מתקופה שהייתה כמעט חלומית מבחינתם עם רווחים חסרי תקדים.
בסוף היום, מודל הרווח של הבנקים מהריבית דיי פשוט: הם מרוויחים על ההפרש שבין מה שהם גובים על ההלוואות למה שהם משלמים על הפיקדונות. כשהריבית במשק גבוהה, ההכנסות על הלוואות ומשכנתאות
מזנקות, אבל כשהריבית תרד, הם ירוויחו פחות על אותן הלוואות. במקביל גם ההוצאות שלהם על פיקדונות יקטנו, כי הם ישלמו לציבור פחות ריבית על החסכונות. אלא שזה לא מתאזן אחד לאחד, ההכנסות יורדות מהר יותר והן גדולות יותר, וההוצאות יורדות לאט יותר והן קטנות יותר, כך
שבמאזן הכולל הבנקים צפויים להרוויח פחות.
צריך לזכור שהבנקים מרוויחים כסף ממספר מקורות: עמלות מניהול חשבון, פעולות בשוק ההון, המרות מט"ח, כרטיסי אשראי, וכן גם השקעות כמו גם מקורות נוספים, אבל הרווח העיקרי של הפעילות נמצא בהכנסות נטו מריבית, המרווח שבין הריבית שהם גובים על הלוואות לריבית שהם משלמים על פיקדונות שמהווה מעל 70% מהיקף ההכנסות של הבנקים.
בשנים האחרונות המרווח הזה זינק לשיאים שלא נראו כאן שנים. הריבית הגבוהה הגדילה את ההכנסות מריבית בקצב מהיר יותר מהוצאות הריבית על הפיקדונות, בעיקר משום שחלק גדול מהציבור מחזיק כספים בעו"ש והריביות על הפיקדונות לא צמחו כמו הריביות על ההלוואות. זו הייתה תקופה שבה כל העלאת ריבית ירדה לשורה התחתונה של הבנקים, והובילה לרווחים היסטוריים.
- דוחות הבנקים בארה"ב: רווחים מזנקים ותחזיות מעודדות
- בנקאים בג'ינס: על הביצועים של זרועות ההשקעה של הבנקים - מי עשתה קופה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל גם הפרק הזה מתקרב לסיום. כשהריבית יורדת, ההכנסות מריבית, קרי
מהלוואות, משכנתאות ואשראי עסקי, מצטמצמות. במקביל, גם הוצאות הריבית של הבנקים על הפיקדונות יורדות, אבל לא באותו קצב. התוצאה היא שחיקה מסוימת במרווח הריבית, ובמילים פשוטות, ירידה ברווחיות.