בעקבות חשש לביטחון לאומי: סין דורשת לבדוק את מוצריה של אינטל
האגודה הסינית לביטחון סייבר (CSAC) קראה לבצע בדיקה ביטחונית על מוצרי אינטל INTEL CORPORATION המיוצרים עבור השוק הסיני, והאשימה את יצרנית השבבים האמריקאית בכך שפגעה באופן קבוע בביטחון הלאומי והאינטרסים של סין. מדובר בהצהרה חריפה מצד גוף המייצג את האינטרסים של תעשיית הסייבר הסינית, אף שהיא לא נחשבת לגורם ממשלתי. עם זאת, הקשרים ההדוקים שלה עם השלטון עשויים להוביל לבדיקות ביטחוניות מצד הרגולטור הסיני החזק, המנהל הכללי של סייבר סין (CAC).
אינטל הגיבה להאשמות ואמרה כי תמיד הקדישה עדיפות לבטיחות ואיכות המוצרים שלה. “נשמור על קשר עם הרשויות הרלוונטיות, נבהיר כל דאגה, ונאשר את מחויבותנו לבטיחות ואיכות המוצרים”, ציינה החברה בהודעה שפורסמה בחשבון ה-WeChat שלה.
פט גלסינגר מנכ"ל אינטל; קרדיט: אינטל
השפעת הביקורת על אינטל
ההמלצה על בדיקה ביטחונית נובעת מתסכול גובר מצד ממשלת סין על רקע המתיחות המתמשכת עם ארצות הברית, אשר מקשה על סין להשיג שבבים חיוניים. ב-2022, המנהל הכללי של סייבר סין אסר על מפעלים מקומיים של תשתיות מפתח לרכוש מוצרים של מיקרון MICRON TECHNOLOGY , חברה אמריקאית בתחום השבבים, לאחר שקבע כי המוצרים שלה נכשלו בבדיקה הביטחונית.- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- אוקראינים תובעים את אינטל, AMD וברקשייר: "שבבים אמריקאיים הגיעו לנשק רוסי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כחלק מהצעד הזה, הביקורת כלפי אינטל, הנחשבת לאחת השחקניות המרכזיות בשוק השבבים, עלולה להשפיע לרעה על הכנסותיה, כאשר כשליש מהכנסותיה מגיעות מסין. מניות אינטל ירדו מאז ההאשמה של סין.
ההאשמות מצד סין וההשלכות לעתיד
האגודה הסינית לביטחון סייבר טוענת כי שבבי אינטל, במיוחד מעבדים מדגם Xeon המשמשים במשימות בינה מלאכותית, מכילים מספר פגיעויות חמורות. האגודה ציינה כי אינטל סובלת מבעיות ניהול אבטחה, מה שמעיד על גישה חסרת אחריות כלפי לקוחותיה. ההאשמות כוללות גם טענות על דלתות אחוריות המוטמעות במערכות ההפעלה של אינטל, אשר נחשבות לפגיעות לניצול על ידי הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית.
בינתיים, השוק הסיני מתמודד עם קשיים במציאת חלופות לשבבי ה-AI המתקדמים של אנבידיה, אשר אסורים ליצוא לסין. אם אינטל תיפגע מהמגבלות הסיניות, הדבר עלול להחמיר את מחסור השבבים בשוק הסיני, מה שיפגע בחברות טכנולוגיה רבות ובמאמצי המדינה לפתח טכנולוגיות מתקדמות בתחום הבינה המלאכותית.
- 1.קשקש 17/10/2024 18:08הגב לתגובה זוהמערב החליט שהסינים הגזימו הם לקחו את רוב היצור העולמי ולא רוצים לתת צ'אנס לאף אחד אז ממציאים חוקים נגד החזירות
- מזמז 18/10/2024 08:26הגב לתגובה זוסין כבר הייתה בדרך להשיג הגמוניה. שאם הייתה משיגה אותה היה רע מאד. עצרו את זה ברגע האחרון. אולי אפילו מאוחר מדי
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
