אינטל. מכרז על תקציב היח"צ
צילום: יח"צ
דוחות

אינטל עוקפת את הציפיות אבל מפספסת בגדול בתחזית - נופלת ב-6%

החברה רושמת רווח למניה של 54 סנט על הכנסות של 15.4 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 45 סנט על הכנסות של 15.17 מיליארד דולר
אדיר בן עמי | (2)

יצרנית השבבים אינטל INTEL CORPORATION מדווחת על תוצאותיה לרבעון הרביעי ורושמת רווח למניה של 54 סנט על הכנסות של 15.4 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 45 סנט על הכנסות של 15.17 מיליארד דולר.  החברה ייצרה תזרים מפעילות של 4.6 מיליארד דולר וחילקה דיבידנד של 500 מיליון דולר. 

מניית החברה נופלת לאחר שהחברה פספסה בגדול בתחזית לרבעון הראשון עם צפי לרווח למניה של 13 סנט, בעוד בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 34 סנט. ההכנסות לרבעון צפויות לעמוד על בין 12.2 מיליארד ל-13.2 מיליארד דולר

ההכנסות ממרכזי נתונים ובינה מלאכותית הסתכמו ב-4 מיליארד, בעוד צפי האנליסטים היה ל-4.08 מיליארד דולר. מגזר המחשבים הכניס לאינטל 8.84 מיליארד, לעומת הצפי ל-8.42 מיליארד דולר. מובילאיי הכניסה 637 מיליון דולר, לעומת קונצנזוס של 627.2 מיליון דולר. הכנסות עסקי הייצור של אינטל הכניסו 291 מיליון, לעומת צפי של 342.5 מיליון דולר. שולי הרווח הגולמי עמדו על 48.8%, בעוד הצפי עמד על 46.5%. 

"סיפקנו תוצאות חזקות לרבעון הרביעי ועקפנו את הציפיות ברבעון הרביעי ברציפות עם תוצאות בטווח הגבוה של התחזית שלנו", אמר פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. "הרבעון חתם שנה של התקדמות אדירה בטרנספורמציה של אינטל, שבו התמקדנו בביצוע והאצנו חדשנות, מה שהביא לביקושים חזקים עבור המוצרים שלנו. בשנת 2024, אנו נשארים ממוקדים בהשגת ההובלה במוצרים והתהליכים וממשיכים לבנות את עסקי הייצור העולמיים שלנו". עוד הוסיף המנכ"ל כי אינטל תמשיך להתמקד במשימתה "להביא בינה מלאכותית לכל מקום ולהניע ערך לטווח ארוך עבור המשקיעים". 

החברה נסחרת לפי שווי של 208.5 מיליארד דולר, לאחר שמניית אינטל ירדה ב-1.4% מתחילת השנה. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חביב 26/01/2024 08:11
    הגב לתגובה זו
    אינטל סוס מת,חבורה של טכנוקרטים חסרי דמיון,אינבידיה ו AMD עולים עליה ביכולת התכנון ובאיכות המוצרים TSMC עולה עליה עם ייצור הרבה יותר מתוחכם ומתקדם ,אינטל שהיתה מובילה בפער איבדה את ההובלה בגלל מנכ״לים בינוניים ובגלל קיבעון מחשבתי, אינטל לעולם לא תצא מהבור כי אינטל חושבת אינטלית
  • 1.
    מה עם הטענה שזו הזדמנות אחרונה לקנות אינטל בפחות מ-50$? (ל"ת)
    פילי 26/01/2024 06:49
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.