מיסים
צילום: pexels

בגלל האינפלציה: רשות המסים האמריקאית מעלה את נקודות הזיכוי במס הכנסה

מדובר על עליה של 7% בפטור שמקנות נקודות הזיכוי לפני הצורך בתשלום מס. האם גם בישראל נראה עליה בנקודות הזיכוי ממס? כנראה שלא
נתנאל אריאל | (5)

בעקבות האינפלציה בארה"ב שהגיעה לקצב שנתי של 8.2% נכון לחודש ספטמבר, רשות המסים בארה"ב מעדכנת את נקודות הזיכוי במס הכנסה לשנת 2023 כלפי מעלה. נקודות זיכוי הן אפשרות להפחית את גובה המיסוי שמשלמים למדינה - או לא לשלם כלל - עד לסכום מסוים. 

בארה"ב כולם חייבים בתשלום מס הכנסה 'מהשקל הראשון', וזאת בניגוד לישראל למשל שבה יש פטור ממס הכנסה עד להכנסה של 6,450 שקל בחודש (77,400 אלף שקל בשנה) ויש 2.25 נקודות זיכוי בסיסיות לגבר ו-2.75 לאישה (כל נקודת זכות משמעותה הפחתה של 223 שקל בחודש ו-2,676 בשנה ממס ההכנסה) ויש גם נקודות זיכוי משתנות על ילדים עד גיל 18 (הנה מדרגות המס בישראל).

מצד שני - נקודות המס בארה"ב גבוהות יותר ומקנות יותר פטור כך שדרגות המס בפועל מתאזנות. על פי נקודות הזיכוי החדשות במס בארה"ב, זוגות נשואים שמגישים יחד את הדוחות למס הכנסה (כן, יש דבר כזה בארה"ב. בניגוד לישראל שכאן המס הוא אישי על כל אחד - שם אם אחד מבני הזוג לא עובד יש הקלה במס למשפחה) יקבלו נקודות זיכוי ממס עד לשכר שנתי של 27,700 דולר, שהם כ-98 אלף שקל נכון להיום. מדובר בעליה של 1,800 דולר לעומת הרמה הקודמת של 25,900, כלומר עליה של 7% בדרגת הפטור הבסיסית.

עבור זוגות שמשלמים מס בנפרד או בודדים, נקודות הזיכוי יעלו ל-13,850 דולר בשנה (כ-48 אלף שקל) לעומת 12,950 דולר. לאנשים שמוגדרים "ראש משק בית" הזיכוי יעלה ל-20,800 דולר לשנה (73.4 אלף שקל), לעומת 19,400 דולר עד כה.

אנשים שהם בני 65 ומעלה יכולים לבקש העלאה נוספת של 1,500 דולר, או 1,850 במקרה שהם לא נשואים או שבן הזוג נפטר.

מדרגות המס בארה"ב - שיעור (אחוז) המס השולי נותר זהה, השכר במדרגות המס עולה:

למגישים בודדים - עד הכנסה שנתית של 11 אלף דולר מדרגת המס היא 10%, החל מ-11 אלף המדרגה היא 12%, מעל 44,725 המדרגה היא 22%, מעל 95,375 אלף המדרגה היא 24%, מעל 182.1 אלף מדרגת המס היא 32%, מעל 231,250 המדרגה היא 35%, ומדרגת המס הגבוהה ביותר היא לבעלי הכנסה שנתית של יותר מ-578,125 דולר לשנה, והם משלמים 37% מס (בישראל מדרגת המס הגבוהה ביותר היא 50%, לבעלי הכנסה שנתית של 663.2 אלף שקל בשנה. בארה"ב הדרגה הגבוהה ביותר היא 37%)

לזוגות נשואים שמגישים במשותף - עד 22 אלף דולר זה 10%, החל מ-22 אלף זה עולה ל-12%, מעל 89,450 מדובר על 22%, מעל 190,750 מדרגת המס היא 24%, מעל 364.2 אלף המדרגה היא 32%, מעל 462.5 המדרגה היא 35% ומעל 673,750 זו המדרגה הגבוהה ביותר עם מס שולי של 37%.

הפטור על מתנות שנתיות יעלה ל-17,000 דולר. על עיזבונות של אנשים שיפטרו במהלך 2023 יש פטור בסיסי של 12,920,000 דולר, לעומת 12,060,000 דולר לעזבונות בשנת 2022.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    צדק 20/10/2022 19:10
    הגב לתגובה זו
    כתבות כאלה מקצועיות!!! בישראל משלמים מס מהשקל הראשון!!!!!! יש טבלת מס מה מוגדר תשלום של 10 אחוז עד סכום מסויים!!!!!אתה מקבל נקודות זיכוי!!! ולכן בסכומים נמוכים אתה כאילו לא רואה את המס אבל יש מס פשוט זה מתקזז עם הנקודות זיכוי וככל שאתה מרוויח יותר ההפרשים נעלמים ואתה משלם מס!!!!
  • 3.
    צדק 20/10/2022 19:08
    הגב לתגובה זו
    לא משלמים מס כמו בארה"ב בה משחמים מהשקל ראשון?בוא תספר לנו את עלות המחייה שם זה המקצועיות? רכבים שעולם רבע מחיר במינימום ממה שמוכרים פה!!!דירות שעולות שליש ממה שמוכרים לנו פה!!!חלקים שעולים עשירית ממה שמוכרים לנו פה!!!מוצרי חשמל שעולים רבע מחיר!!!!!דלק שעולה שליש מפה!!!שנמשיך? הכתבות בימינו מאוד מקצועיות
  • 2.
    בישראל איןפטור ממס הכנסה עד להכנסה של 6,450 שקל בחודש (ל"ת)
    מהזה? 19/10/2022 14:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חשבון קשה 19/10/2022 13:08
    הגב לתגובה זו
    אוכלוסיה של כ 25 אחוז בה רק 50 אחוז מהגברים עובדים! להתראות ישראל בעוד מספר שנים אם לא ישונה המצב.
  • קשקשן בשקל (ל"ת)
    צדק 20/10/2022 19:11
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וול סטריט בורסה מסחר
צילום: רוי שיינמן

היום בוול סטריט: האם התיקון יימשך ומה צפוי במניות הבולטות?

על מניית אנבידיה, החוזים העתידיים, האם אנחנו בתיקון? והמניות הבולטות

צוות גלובל |

החוזים על וול סטריט בעליות קלות. אתמול נמשכו הירידות. האם התיקון הקטן הזה נגמר? כדי שזה ייחשב תיקון אמיתי יש עוד דרך לירידות, ה-S&P 500 ירד ב-5%, יש לו עוד 5% כדי שייכנס לתואר הרשמי של תיקון בשוק.הירידות אתמול היו למרות דוחות ותחזית טובים והן מביעות חשש גדול מכך שהיתה ריצת אמוק מוגזמת למניות בעיקר מניות הטכנולוגיה ובמיוחד מניות ה-AI.

הדעות חלוקות, אבל אחרי ריצה גדולה היה שבוע של ירידות, ואולי זה לטובה - שחרור קיטור, שחרור של ידיי חלשות. השחקנים צריכים להפנים שהשוק לא רק עולה. יש גם תקופות של ירידות. התנודתיות גדולה, האווירה מתוחה. רק אל תשכחו - אנחנו במחירי שיא, גם אם השוק יירד בעוד 5%, אנחנו רק 10% מהשיא. זה טבעי ואפילו הכרחי שיהיו גיחות של ירידות, הן משחררות לחץ ואולי דוחות מפולת. זה עדיף על המשך זינוקים ואז הפנמה מהירה שהמחירים לא ריאליים ומפולת. 

אף אחד לא יודע מה לפנינו - חזרה לשגרת עליות שאולי תתחזק עם ראלי סוף שנה, דשדוש, המשך תיקון או מפולת, אבל דבר אחד בהחלט ברור: לראשונה זה הרבה מאוד זמן השוק "מחפש" לרדת. אתמול היו את כל הסיבות הטובות לעליות וזה לא קרה. זה התחיל בעליות מרשימות וקיבל מהר מאוד סיבוב פרסה. אז צריך להיות מאוד זהירים. וכדאי גם לקרוא את נקודת המבט של פרשן וול סטריט שלמה גרינברג, אחרי 50 פלוס שנים של ניסיוןיש לו תובנות  - השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב


המניות הבולטות 

אנבידיה (NVIDIA Corp. -3.15%  ) ללא שינוי בטרום, היא כב היתה במינוס 2%. לאחר דוח רבעוני חזק שכלל צמיחה משמעותית בתחום הבינה המלאכותית ותחזית טובה להמשך, המשקיעים, נותרים ספקנים - הם חוששים מהמיחה העתידית ובעיקר מהיכולת של החברה לשמר את מרווחי הרווח האלו. התחרות מתחילה להיות מורגשת וכשזה קורה גם מתחילים לחצים על המחיר. 

אינטל (Intel Corp -4.24%  )יורדת מעט. מנכ"ל ניסה להרגיע שמועות על הדלפת מידע ממנהל שהגיע מ־TSMC  (הרחבה: האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים), אבל בטייוואן לא מאמינים.