אילון מאסק מנכל טסלה
צילום: צילום מסך, מתוך דוחות החברה

טסלה מאיצה את תוכנית גיוס העובדים; הכל למען השגת המטרה

ביוני האחרון מאסק אמר שיש לו הרגשה רעה לגבי הכלכלה, והחליט להפסיק לגייס עובדים ובנוסף, לפטר 10% מכח האדם של החברה - נראה שזה לא מה שקורה כעת, כשטסלה מאיצה ב-50% את גיוס העובדים
עומר רוסו | (2)

אז כן, טסלה מאז יוני עשתה כמה סיבובים של פיטורים, אך נראה שעכשיו היא מחזירה את קצב גיוס העובדים הגבוה לשגרה. להזכירכם, לטסלה מטרה מהותית להשיג עד סוף השנה, לפי הבטחותיו של מאסק, מסירות של 1.4 מיליון רכבי טסלה. האם היא מסוגלת למסור 489 אלף כלי רכב ברבעון הרביעי? זה יהיה מאתגר מאוד. זה אומר שהיא צריכה למסור 42% יותר כלי רכב ברבעון הרביעי מאשר השיא של הרבעון השלישי שהסתיים זה עתה. 

בעקבות זאת, נראה שמאסק וטסלה מאיצים את גיוסי המשרות בטסלה

כמות המשרות הפתוחות באתר טסלה זינקו ב-50% מאז סבב הפיטורים האחרון. ביוני האחרון מאסק אמר שיש לו ״הרגשה רעה לגבי הכלכלה״, והחליט להפסיק לגייס עובדים, ובנוסף, לפטר 10% מכח האדם של החברה, אך נראה שזה לא נמשך זמן רב. המנכ״ל נתן סיבות שונות לפיטורים, אחת מהסיבות היא חוסר היעילות של עובדים אשר נמצאים זמן רב בחברה.

הפסקת הגיוס הייתה מדאיגה, כיוון שלטסלה יש מספר מפעלים ותוכניות שצומחות במהירות, והיא צריכה לאייש אותם בעובדים רבים, במיוחד שיש לחברה מטרה מרכזית ״מעל הראש״.

באתר טסלה כעת ישנם יותר מ-6,900 משרות פתוחות (לא כולל המשרות הפתוחות בסין), עלייה של 50% מאז יוני האחרון, זאת בהשוואה לשיא של 2022 שהיה במאי, שם מספר המשרות הפתוחות עמדו על 7,400. לטסלה נכון לעכשיו, יש כ-100 אלף עובדים. 

המשרות שטסלה פרסמה הכי הרבה הן משרות בתחום ההנדסה וטכנולוגיית מידע, שירות רכב וייצור כמובן. טסלה תמיד מחפשת לגייס מהנדסים נוספים שיאיישו את המפעלים שלה. ייצור הוא תמיד קטגוריה מובילה כאשר יצרנית הרכב מאיישת מפעלים חדשים כמו גיגה ברלין ואוסטין. באם מדברים על שירות לרכב, מאסק הודיע על מאמץ משמעותי לשפר את השירות, במיוחד בצפון אמריקה, ולהפחית את זמני ההמתנה.

המשך הגיוסים של טסלה מגיעים על רקע חשש מהאטה כלכלית ומיתון במהלך השנה הבאה. מן סוג של מהלך הופכי לנורמה, כאשר חברות רבות מתכננות פיטורים והפסקת גיוסים, בשביל להכין את עצמן טוב יותר למשבר בכלכלה האמריקאית.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    משבר אנרגיה מעצים. את טסלה (ל"ת)
    לילי 18/10/2022 07:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מנחם 18/10/2022 06:28
    הגב לתגובה זו
    שום כלום טסלה נפוחה כמו בלון מכפיל רווח מטורף החברה ליפני הפסדים גדולים לא שווה יותר מ 140 דולר למנייה שהיה בהצלחה כול אחד יעשה לפי מחשבותיו הנל אינו יועץ או ממליץ
טראמפ ופאוול רביםטראמפ ופאוול רבים
מעבר לים

לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים

אל מול מחסור בנתונים קריטיים, איתותים סותרים משוק העבודה, סיום הצמצום הכמותי ואינפלציה עקשנית, הפד' בדרכו להוריד ריבית פעם נוספת, שעלולה להפוך ל"הורדת ריבית ניצית" שתעצור את הראלי עוד לפני סוף השנה; מה עומד על הפרק, ומה יקבע את המשך המגמה?

גיא טל |

השוק השלים תנועת V מלאה ומתייצב בפסגה: האם הראלי יעמוד במבחן הריבית והערפל בנתונים?

השווקים הפיננסיים רשמו הישג מרשים, אולי אפילו מפתיע בעוצמתו: תנועת V מלאה וחדה מאז הירידות של נובמבר, שמביאה את המדדים המובילים להתייצב כעת מעט מתחת לרמות שיא כל הזמנים. התאוששות זו אינה רק טכנית; היא משקפת את החוסן הפסיכולוגי של המשקיעים ואת האמונה העיקשת בנרטיב "הנחיתה הרכה". עם זאת, בימים האחרונים השוק שב לדשדש מעט, כשהוא לוקח אוויר לקראת החלטת הריבית הגורלית בהמשך השבוע. ועדת השוק הפתוח (FOMC) מתכנסת לישיבתה האחרונה והדרמטית לשנת 2025 בימי שלישי-רביעי, ותפרסם את החלטתה ביום רביעי בערב – החלטה שתקבע את הטון לשבועות האחרונים של 2025 ולפתיחת שנת 2026.

רכבת ההרים של הציפיות

השבועות שחלפו מאז ההחלטה הקודמת היו תנודתיים מאוד מבחינת ציפיות השוק. ראינו את מדדי הסבירות להורדת ריבית עולים ויורדים בעשרות אחוזים, לעיתים בהפרש של ימים ספורים, בתגובה לכל שבב מידע או התבטאות של חבר פד'. אולם בישורת האחרונה לקראת ההחלטה, הקונצנזוס התקבע: השוק מצפה להורדת ריבית נוספת בפגישה השבוע, הורדה שככל הנראה תתרחש. אמנם הקונצנזוס מעט נמוך יותר מפעמים קודמות (קצת מתחת ל-90%), אך הוא עדיין כמעט מוחלט. חשוב להבין את הדינמיקה שבין הפד' לשוק: לעיתים נדירות ביותר הבנק המרכזי בוחר להצביע בניגוד לקונצנזוס כה מובהק ברגע האחרון, ולו רק כדי למנוע זעזוע מיותר במערכת הפיננסית. לכן, נראה שהורדת ריבית של רבע אחוז בפגישה הקרובה היא כמעט עובדה מוגמרת. השאלה האמיתית, אם כן, איננה "האם הריבית תרד", אלא מה יאמר הפד' לגבי העתיד, וכיצד הוא רואה את הסיכונים בטווח הבינוני.

טיסה בערפל: משמעות פער הנתונים