אילון מאסק מנכל טסלה
צילום: צילום מסך, מתוך דוחות החברה

טסלה מאיצה את תוכנית גיוס העובדים; הכל למען השגת המטרה

ביוני האחרון מאסק אמר שיש לו הרגשה רעה לגבי הכלכלה, והחליט להפסיק לגייס עובדים ובנוסף, לפטר 10% מכח האדם של החברה - נראה שזה לא מה שקורה כעת, כשטסלה מאיצה ב-50% את גיוס העובדים
עומר רוסו | (2)

אז כן, טסלה מאז יוני עשתה כמה סיבובים של פיטורים, אך נראה שעכשיו היא מחזירה את קצב גיוס העובדים הגבוה לשגרה. להזכירכם, לטסלה מטרה מהותית להשיג עד סוף השנה, לפי הבטחותיו של מאסק, מסירות של 1.4 מיליון רכבי טסלה. האם היא מסוגלת למסור 489 אלף כלי רכב ברבעון הרביעי? זה יהיה מאתגר מאוד. זה אומר שהיא צריכה למסור 42% יותר כלי רכב ברבעון הרביעי מאשר השיא של הרבעון השלישי שהסתיים זה עתה. 

בעקבות זאת, נראה שמאסק וטסלה מאיצים את גיוסי המשרות בטסלה

כמות המשרות הפתוחות באתר טסלה זינקו ב-50% מאז סבב הפיטורים האחרון. ביוני האחרון מאסק אמר שיש לו ״הרגשה רעה לגבי הכלכלה״, והחליט להפסיק לגייס עובדים, ובנוסף, לפטר 10% מכח האדם של החברה, אך נראה שזה לא נמשך זמן רב. המנכ״ל נתן סיבות שונות לפיטורים, אחת מהסיבות היא חוסר היעילות של עובדים אשר נמצאים זמן רב בחברה.

הפסקת הגיוס הייתה מדאיגה, כיוון שלטסלה יש מספר מפעלים ותוכניות שצומחות במהירות, והיא צריכה לאייש אותם בעובדים רבים, במיוחד שיש לחברה מטרה מרכזית ״מעל הראש״.

באתר טסלה כעת ישנם יותר מ-6,900 משרות פתוחות (לא כולל המשרות הפתוחות בסין), עלייה של 50% מאז יוני האחרון, זאת בהשוואה לשיא של 2022 שהיה במאי, שם מספר המשרות הפתוחות עמדו על 7,400. לטסלה נכון לעכשיו, יש כ-100 אלף עובדים. 

המשרות שטסלה פרסמה הכי הרבה הן משרות בתחום ההנדסה וטכנולוגיית מידע, שירות רכב וייצור כמובן. טסלה תמיד מחפשת לגייס מהנדסים נוספים שיאיישו את המפעלים שלה. ייצור הוא תמיד קטגוריה מובילה כאשר יצרנית הרכב מאיישת מפעלים חדשים כמו גיגה ברלין ואוסטין. באם מדברים על שירות לרכב, מאסק הודיע על מאמץ משמעותי לשפר את השירות, במיוחד בצפון אמריקה, ולהפחית את זמני ההמתנה.

המשך הגיוסים של טסלה מגיעים על רקע חשש מהאטה כלכלית ומיתון במהלך השנה הבאה. מן סוג של מהלך הופכי לנורמה, כאשר חברות רבות מתכננות פיטורים והפסקת גיוסים, בשביל להכין את עצמן טוב יותר למשבר בכלכלה האמריקאית.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    משבר אנרגיה מעצים. את טסלה (ל"ת)
    לילי 18/10/2022 07:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מנחם 18/10/2022 06:28
    הגב לתגובה זו
    שום כלום טסלה נפוחה כמו בלון מכפיל רווח מטורף החברה ליפני הפסדים גדולים לא שווה יותר מ 140 דולר למנייה שהיה בהצלחה כול אחד יעשה לפי מחשבותיו הנל אינו יועץ או ממליץ
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

הנאסד״ק יורד ב-0.6%; אורקל צונחת ב-14%, רובינהוד נופלת ב-8%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה חוזים עתידיים

מגמה מעורבת בוול סטריט הדאו מתחזק ב-1.3%, ה-S&P סביב ה-0 והנאסד"ק מאבד כ-0.6%. התנועות האלה ממשיכות את התנודתיות של אתמול, רק הפעם בכיוון הפוך: אחרי שהמדדים סגרו בעליות בעקבות ההחלטה של הפד', הסנטימנט מתהפך והשוק נסוג מעט לאחור.

שני דברים לוחצים על וול סטריט היום. החלטת הריבית והנאום המצנן שהגיע לאחריה שהמשפט הזכור ביותר ממנו "לגבי ההמשך אנחנו צריכים להמתין ולראות" והדבר השני אלו דוחות אורקל שהחזירו לשוק את החשש החדש-ישן מההוצאות העצומות על תשתיות ה-AI.

מצד אחד, ההחלטה של הפד' להוריד שוב את הריבית, בפעם השלישית ברציפות הייתה אמורה לספק רוח גבית לשווקים, אבל התוצאות של אורקל והעלייה החדה בהוצאות ההוניות החזירו לשולחן את כל החששות לגבי זה שהמירוץ ל-AI דורש מחירים, והקרבת רווחיות עכשווית למען איזשהו רווח בעתיד, שזה משהו שהשוק פחות מוכן לספוג בשלב הזה.

במקביל לאורקל, השוק ממשיך לעכל את מה שהיה אתמול. המשקיעים צופים שוב ושוב במסיבת העיתונאים ומפרקים לגורמים את מה שאמר יו"ר הפד, ג'רום פאוול.  פאוול הציג במסיבת העיתונאים לאחר החלטת הריבית קו זהיר במיוחד, כשהדגיש שוב ושוב שהבנק המרכזי פועל בסביבה של חוסר ודאות משמעותי. לדבריו, הפד פועל במרחב שבו שני חלקי המנדט, יציבות מחירים ותעסוקה מלאה, נמצאים ב"מתח מתמשך", והוא הדגיש כי "אין מסלול נטול סיכון למדיניות" בתקופה שבה שני היעדים מאותתים לכיוונים שונים. פאוול חזר ואמר כי האינפלציה ירדה אך עדיין גבוהה ביחס ליעד של 2%, ושוק העבודה נחלש אך אינו נמצא במצב של הידרדרות חדה.

פאוול הסביר כי מאז הפגישה הקודמת התקבלו "מעט מאוד נתוני אינפלציה", בין היתר בשל השבתת הממשל שהובילה לעיכובים ול"חוסר אחידות" באיסוף חלק מהנתונים. הוא הזהיר כי חלק מהנתונים שפורסמו עשויים להיות לא רק תנודתיים, אלא גם "מעוותים". עם זאת, הדגיש כי נתוני דצמבר, שיתפרסמו לפני פגישת ינואר, צפויים לשקף תמונה מלאה יותר שתשפיע מהותית על החלטות הבנק בחודשים הקרובים - פאוול: "אין מסלול נטול סיכון" - הפד מוריד ריבית אך מאותת על עצירה אפשרית