דיווח: ביידן יפרסם צו לבחינה של הסדרת נכסים דיגיטליים
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי להוציא בשבוע הבא צו שיורה לשורה של סוכנויות ממשלתיות לבצע תהליך למידה על אודות מטבעות קריפטוגרפיים והאפשרות לייסד מטבע דיגיטלי של הבנק מרכזי (CBDC), כמו גם לקדם אסטרטגיה כלל ממשלתית להסדרת נכסים דיגיטליים, כך על פי דיווחים מעבר לים.
לדברי פקיד ממשל שצוטט, ההנחיה הקרובה תביא לכתיבת מחקר של CBDC ותבקש ממגוון סוכנויות - כולל משרדי האוצר, המדינה, המשפטים וביטחון המולדת - לקדם דוח על עתיד הכסף ומערכות התשלום. בינתיים, מנהל המשרד למדיניות המדע והטכנולוגיה יבצע הערכה טכנית של הדברים שעשויים להידרש לתמיכה במערכת CBDC.
המהלך, מגיע לאחר שאתמול דווח ברשת בלומברג, כי נוצר קרע בין הבית הלבן למשרד האוצר על רקע תקנת קריפטו. דיווח אותו הכחיש פקיד במשרד האוצר וכינה אותו "לא מדויק". כמו גם העובדה, שהממשל עוסק במאמץ נרחב להסדרת התחום, כאשר ה-FBI מקים יחידת קריפטו חדשה בראשות תובע בעל ניסיון בפשעי מחשב.
עוד במסגרת הצו, המועצה לפיקוח על היציבות הפיננסית (FSOC), שהוקמה לאחר המשבר הפיננסי של 2008 כדי לנטר סיכונים למערכת, תתבקש ללמוד סוגיות יציבות פיננסית הנובעות מנכסים דיגיטליים. קבוצת העבודה של הנשיא בנושא שווקים פיננסיים כבר הטילה על ה-FSOC לבחון את הסיכונים המערכתיים של מטבעות יציבים.
הצו יבחן גם אמצעים להגנה על צרכנים, משקיעים ועסקים. משרד האוצר בהתייעצות עם רשות ניירות ערך והבורסה, הוועדה לחוזים עתידיים ומסחר בסחורות וסוכנויות בנקאות פדרליות יהיו אחראיות על פיתוח הדוח הזה לנשיא כיצד להגן מפני סיכונים למטבעות קריפטוגרפיים.
יו"ר ה-FTC ומנהל ה-CFPB יתבקשו גם לבחון בעיות פרטיות שעלולות ליצור עבור נכסים דיגיטליים. מדיניות משרד המדע והטכנולוגיה תגיש דוח לנשיא על טכנולוגיית ספרי חשבונות מבוזרים דיגיטליים בתוך 180 יום, עם עדכון על DLT והשפעתו על הסביבה בעוד 545 ימים.
- 1.זה סוף הביטקויין (ל"ת)אנונימי 18/02/2022 09:03הגב לתגובה זו
- הפוך גוטה! הפוך! (ל"ת)גיל יוטינה 19/02/2022 18:06הגב לתגובה זו
- להפך. הסדרה תקדם אותו. (ל"ת)יריב 18/02/2022 21:54הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
