מאז שעובדי ריסקיפייד מכרו מניות, המניה לא מפסיקה לרדת
בסגירה של היום הראשון למסחר במניה ב-25 ביולי, חברת הפינטק הישראלית, ריסקיפייד (RSKD), היא נסגרה על מחיר של 27.4 דולר למניה ושווי של 3.3 מיליארד דולר – שהיוו קפיצה של 35% ביחס למחיר ההנפקה של 21 דולר. בשיא שלה ב-3 בספטמבר היא כמעט והגיעה ל-37 דולר למניה. כלומר בחודש ושבוע, המניה עלתה בכמעט 35% וסה"כ בכמעט 76% ממחיר ההנפקה. מספרים נהדרים ללא ספק.
הסוחרים בוול סטריט בוודאי שפשפו את הידיים על מכרה המזומנים והשוויים החדש שנפל בחלקם בחלקם. אבל אז באו הדוחות הראשונים של החברה לפני חודש, ואם נאמר זאת בעדינות, אבל באמת בעדינות, השוק לא אהב את מה שלחברה יש להציע. כי מהשיא של 36.9 דולר פחות משבוע לפני כן, היא נפלה בקצת יותר מ-46%, למחיר של 19.9 דולר למניה, כשהיום היא נופלת ביום המסחר ב-2.7%, כששווי השוק שלה עומד על 3.175 מיליארד דולר.
פרט לדוח והתחזית שחזתה סטגנציה ואף קיטון בהכנסות, אחד הקטליזטורים המרכזיים לירידות המתמשכות היא העובדה שהעובדים עצמם נפטרו מהמניות של החברה ומימשו כשהמניה הייתה בשיא, בדיוק כשהמניות יצאו מנעילה ויצרו ירידה דרמטית עם פתיחת המסחר.
כשעובדי החברה זורקים את המניות שלהם, זה גם בזכות הרווחים הפנומנליים שהם עשו, אבל זה גם אומר משהו על האמון שלהם בחברה, או מדויק יותר - חוסר האמון שלהם בחברה. זה אומר המון.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יתר על כן, חברת פינטק, שאמנם עדיין צעירה, אבל בכל זאת מדובר בחברה פיננסית, שבתקופה שהכסף זול באופן היסטורי ושלא מצליחה לייצר צמיחה, נמצאת בבעיה. זאת כמובן, עד הרבעון או התחזית הבאה, אם וכשתהיה ורודה יותר. בינתיים, כנראה שהעובדים ידעו מה הם עושים ואולי שווה לבדוק את זה – רק בשל העובדה שנראה, על פניו, שהכול היה מתוזמן.
מה היה בדוחות החברה?
האמת שהדוח עצמו היה לא רע. בדיווח שלה לרבעון 2, ההכנסות הסתכמו ב-55.7 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים לכ-55 מיליון דולר, גבוה ב-9% מול 51 מיליון דולר ברבעון הקודם, ועליה של 47% אל מול 37.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA המתואם של החברה עמד על 1.55 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1.13 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. החברה לא פרסמה את ההפסדים על בסיס non-GAAP וההפסד הנקי שלה העמיק ל-20.5 מיליון דולר ברבעון, לעומת הפסד של 7.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
מה פגע בה? התחזית. החברה צפתה ברבעון השלישי הכנסות בטווח של 50.7-51.2 מיליון דולר. הצפי השנתי הוא להכנסות של 224.4-225.4 מיליון דולר, גבוה מצפי האנליסטים. החברה צופה עוד כי ה-EBITDA המתואם השנתי יהיה שלילי בטווח של 26.3-25.3 מיליון דולר. כלומר, החברה צפתה ירידה משמעותית בצמיחה.
- פורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
- קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
ריסקיפייד נוסדה בישראל לפני 8 שנים על ידי עידו גל ואסף פלדמן, ולה גם מרכז פיתוח בארץ, עוסקת במכירת פלטפורמה של SaaS (תוכנה כשירות) לצורך מניעת הונאות בקניה באינטרנט. בפועל, הם דואגים שהמוצר יגיע ללקוח - אחרת יחולט הכסף מהמוכר. כנ"ל להיפך אם הקונה מרמה. יש לה כ-700 עובדים, רובם בישראל.
- 12.עדי 14/10/2021 18:26הגב לתגובה זושמתי עליה אתמול כמה עשרות אלפי שקלים. בדקתי את החברה מכל הכיוונים. אפשר לעשות פה אלפי אחוזים כמעט בלי סיכון!!!
- 11.א 14/10/2021 12:59הגב לתגובה זומחיר מניה לא משקף כמעט כלום . בעיקר משחק קזינו רולטה של בורסאות.. כתבה מיותרת של בנאדם שלא מבין עניין זאת חברה שהונפקה יש לה לקוחות משלמים הם ימשיכו לצמוח, כבר הייתי בחברה שהמחיר מנייה שלה ירד לרצפה ושנתיים אחרי זה היתה בשיא. בקיצור גיבוב של שטויות בכתבה
- 10.להעלות ריבית במשק...להוריד ילודה... (ל"ת)משפר דיור 14/10/2021 11:14הגב לתגובה זו
- 9.אוסף של שטויות (ל"ת)שטויות 14/10/2021 10:59הגב לתגובה זו
- 8.גיא 07/10/2021 14:57הגב לתגובה זוכמוה יש עוד עשרות
- 7.תוכן ירוד 07/10/2021 14:29הגב לתגובה זומה זה בליל המילים והמשפטים האלה?
- 6.אחדש 07/10/2021 13:43הגב לתגובה זוכשעובד מחליט לממש רווח על האופציות שלו ,זה לא אומר שהוא לא מאמין בחברה , זה אומר שהוא מעדיף וכנראה צריך את הכסף עכשיו
- אסף 07/10/2021 19:03הגב לתגובה זובנוסף אם יש לו אופציות שלא הבשילו מעדיף לפזר סיכונים
- 5.אלמוג 07/10/2021 11:23הגב לתגובה זורק תיראו את טארגט, ג'נרל מוטורס, אפל ועוד מלא אחרים.כולה ירידה של דולר למנייה פחות מ 5 אחוזים.
- וירידה של 50 אחוז? (ל"ת)פוניו 07/10/2021 14:46הגב לתגובה זו
- 4.נילס 07/10/2021 09:22הגב לתגובה זוממש מפתיע שעובדים רוצים להפגש עם הכסף שלהם? לקנות דירה סופסוף? חברה צעירים, מה מפתיע בזה?
- מניה יורדת 14/10/2021 13:40הגב לתגובה זוהעובדים יודעים שעדיף לממש ולחלץ דירת 4 חדרים כי עוד מעט השווי יספיק רק ל 3 חדרים ובהמשך יצטרכו לעבור לדימונה :-)
- 3.משקיע סביר 06/10/2021 23:38הגב לתגובה זומעולם לא קראתי כזה בליל של שטויות בחיים שלי
- 2.שמואל 06/10/2021 23:21הגב לתגובה זושהביאו לבורסה פה
- 1.ירידה בהכנסות ברבעונים הקרובים (ל"ת)שי 06/10/2021 19:17הגב לתגובה זו

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -3.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
פורשה 911, קרדיט: יצרןפורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
הביצועים, הגרסאות השונות והמחירים
הדגם החדש של פורשה 911 טורבו S לשנת 2026 נראה על פניו כמו גרסה נוספת של מכונית־העל הקלאסית - אבל מתחת לפני השטח זהו השינוי המשמעותי ביותר שעבר על הסדרה בעשורים האחרונים. לראשונה, פורשה מציגה גרסה היברידית לדגם הדגל שלה, עם ביצועים עוצמתיים יותר מאי פעם.
הפורשה 911 החדשה מגיעה עם מערכת הנעה מתקדמת שמבוססת על מנוע חדש לחלוטין, תיבה אוטומטית שעוצבה מחדש, סוללה קומפקטית עם מתח עבודה של 400 וולט ושילוב ראשון מסוגו של מערכת טורבו חשמלת. כל אלה יחד הופכים את הרכב למהיר יותר, מדויק יותר, ובעיקר, צעד קדימה במאמץ לשלב בין ביצועים, רגולציה וחדשנות.
המנוע של הדגם החדש - שישה צילינדרים אופקי בנפח 3.6 ליטר - שונה לגמרי מזה של הדור הקודם: מדובר בגרסה קומפקטית יותר, עם קוטר בוכנות חדש, מערכת הזרקה מתקדמת, והסרה מוחלטת של מערכות רצועה מכאניות. הגישה המודולרית אפשרה למהנדסי פורשה לשלב מעל המנוע את מערכות ההמרה החשמליות, כולל ממיר DC/DC ואינוורטר מתקדם, בלי להגביה את קו המכסה האחורי של הרכב.
אבל הסיפור הגדול יותר הוא שילוב של טכנולוגיית T-Hybrid: מנוע חשמלי בהספק של 80 כ"ס משולב בתיבת ה־PDK האוטומטית, אשר מחובר ישירות לגל הארכובה. גם מגדשי הטורבו שונו לחלוטין: הפעם מדובר במערכות טורבו חשמליות עם מדחסי אוויר שנשלטים אלקטרונית, ללא תלות בסיבובי המנוע. התוצאה היא זמינות כוח מיידית, העלמת השהיית הטורבו ואספקת מומנט מרשימה במיוחד לאורך תחום הסל"ד.
- העשור האבוד של פורשה: בלומה מפנה את הכיסא
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בזכות המערכת המשולבת, ה־Turbo S מציע כעת הספק כולל של 701 כוחות סוס ומומנט מרבי של 590 ליברה־רגל. אלה מתקבלים בטווח שבין 2,300 ל-6,000 סל"ד - מה שמקנה לרכב גמישות נדירה, גם בנסיעה עירונית וגם על מסלול מירוצים.
