אינטל
צילום: אייסטוק
דוחות

אינטל עם תחזית מאכזבת - נופלת ב-6% באפטר

החברה רשמה רווח למניה של 13 סנט עם הכנסות של 12.67 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 74 סנט על הכנסות של 12.31 מיליארד דולר

אדיר בן עמי |

ענקית השבבים אינטל Intel Corp 3.29%   דיווחה לרבעון הראשון על רווח למניה של 13 סנט עם הכנסות של 12.67 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 74 סנט על הכנסות של 12.31 מיליארד דולר.


למרות שהחברה הצליחה לעמוד בציפיות ההכנסות לרבעון הראשון, התחזית הקודרת לרבעון השני האפילה על הופעת הבכורה של המנכ"ל החדש ליפ-בו טאן, על רקע מלחמת הסחר המתלהטת בין ארה"ב לסין. אינטל צופה הכנסות של 11.2 עד 12.4 מיליארד דולר לרבעון יוני, לעומת תחזית ממוצעת של האנליסטים שעמדה על 12.82 מיליארד דולר.


"הסביבה המאקרו-כלכלית הנוכחית יוצרת אי-ודאות מוגברת בכל התעשייה, מה שמשתקף בתחזית שלנו", אמר סמנכ"ל הכספים דיוויד זינסנר. התחזית המאכזבת מהווה מקור נוסף לפסימיות עבור משקיעים שסומכים על טאן שיוביל מפנה ביצרנית השבבים, לאחר שנים של טעויות שהותירו אותה נאבקת לרכוש אחיזה בשוק הבינה המלאכותית המשגשג.


במסגרת מאמציו של טאן לייעל את החברה ולצמצם עלויות, אינטל הודיעה כי היא מפחיתה את יעד ההוצאות התפעוליות המתואמות שלה לכ-17 מיליארד דולר בשנת 2025, ירידה מהיעד הקודם של 17.5 מיליארד דולר, וכעת מכוונת ל-16 מיליארד דולר בשנת 2026. החברה גם הפחיתה את יעד ההוצאות ההוניות הגולמיות ל-18 מיליארד דולר לשנת 2025, ירידה מהיעד הקודם של 20 מיליארד דולר.


"אינטל נוקטת פעולות כדי להניע ביצוע טוב ויעיל יותר בכל רחבי העסק. התוכנית כוללת ייעול הארגון, ביטול שכבות ניהול", אמרה החברה בהצהרה. צעדי הייעול באים בזמן שאינטל ממשיכה להשקיע מיליארדי דולרים בהקמת מתקני ייצור מתקדמים, כחלק מהאסטרטגיה להפוך ליצרנית שבבים עבור חברות אחרות - מהלך שקידם קודמו של טאן, פט גלסינגר.


אף שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ נמנע בינתיים מהטלת מכסים על שבבים, המכסים הגבוהים של בייג'ינג על מוליכים למחצה מתוצרת ארה"ב מעיבים על תחזית המכירות של אינטל לסין, שהיא באופן מסורתי השוק הגדול ביותר של החברה. שבבים המיוצרים בארה"ב צפויים להיתקל במכסים של 85% או יותר, על פי הודעת איגוד תעשיית המוליכים למחצה הסיני בתחילת אפריל.


סין מייבאת שבבים מארה"ב בשווי של 10 מיליארד דולר מדי שנה. כ-8 מיליארד דולר מתוכם הם יחידות עיבוד מרכזיות (CPU) המורכבות על ידי אינטל בארה"ב. החברה צופה רווח מתואם למניה ברבעון השני בנקודת איזון בלבד, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 6 סנט למניה. התחזית הזהירה משקפת את האתגרים שעומדים בפני טאן בניסיון להחזיר את אינטל למסלול של צמיחה וחדשנות, בעוד התחרות בתחום השבבים לבינה מלאכותית מתחזקת ומלחמת הסחר מכבידה על שרשראות האספקה הגלובליות.

קיראו עוד ב"גלובל"





הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -9.79%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


הילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיותהילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיות
דוחות

ויקטוריה'ס סיקרט מזנקת לאחר דוחות חזקים

עם התאוששות עמוקה ופתיחת עונת חגים מבטיחה, החברה מציגה צמיחה של 9%, מצמצמת הפסד, מעלה תחזיות לשנה כולה ומקבלת רוח גבית מוול סטריט, ותהליך הטרנספורמציה האסטרטגית שלה מתחיל להשתלם

רן קידר |
נושאים בכתבה ויקטוריה'ס סיקרט

מניית ויקטוריה'ס סיקרט Victoria's Secret 15.94%   מזנקת בחדות, לאחר שהחברה פרסמה דוח רבעוני מרשים שהפתיע את האנליסטים והעלה את מפלס האופטימיות לקראת עונת החגים, התקופה החשובה ביותר בשנה עבור קמעונאיות האופנה. המשקיעים הגיבו במהירות והמניה קופצת ביותר מ-12% ונוגעת בקצה העליון של הטווח שלה השנה.

הדוח הצביע על צמיחה של 9% במכירות הרבעון, שהסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר, מעל ציפיות השוק. גם נתון המכירות בחנויות זהות, אחד המדדים המרכזיים בתחום הקמעונאות, עלה ב-8% והדגיש התאוששות רחבה בכל ערוצי הפעילות: חנויות, אונליין ושווקים בינלאומיים. המותגים Victoria’s Secret, PINK ו-Beauty הובילו את המומנטום ותרמו לביצועים האיתנים.

למרות שהחברה עדיין רושמת הפסד מתואם של 0.27 דולר למניה, מדובר בשיפור משמעותי לעומת הפסד של 0.59 דולר ברבעון המקביל, נתון שהאנליסטים הגדירו כ״עדות לכך שהסיבוב האסטרטגי של החברה מתחיל לחלחל״.

שיפור ברווחיות: פחות מבצעים, יותר מכירות במחיר מלא

ה-CFO של החברה ציין כי החברה הצליחה להגדיל את המרווח הגולמי ב-170 נקודות בסיס, הישג משמעותי בשוק אופנה תחרותי. השיפור נבע מהפחתת מבצעים ומתמחור מחושב יותר, שהתאפשר בזכות חיזוק המותגים והחזרת הלקוחות למוצרים במחיר מלא.

לדבריו, ההתמקדות בבקרה על הוצאות ובתכנון מדויק של מלאים מאפשרת לחברה להקטין סיכונים ולשמור על גמישות תפעולית. הוא גם הדגיש כי החברה ממשיכה להשקיע במקביל בחדשנות מוצרים, בחיזוק המסרים השיווקיים ובהעמקת חוויית הלקוח, הן בחנות והן בדיגיטל, מתוך כוונה לבנות אסטרטגיית צמיחה ארוכת טווח.