נגד המגמה: למה גיימסטופ עולה בזמן שהשוק נופל?
מנכ"ל גיימסטופ מצביע ברגליים ורוכש מניות ב-10.8 מיליון דולר למרות הטלטלה בשווקים והספקות לגבי עתיד החברה
מניית רשת החנויות למשחקי וידאו גיימסטופ עולה עד 1% לאחר שמנכ"ל החברה, ראיין כהן, הגדיל את אחזקותיו בחברה. העלייה מגיע לאחר שהמניה לאחר שאתמול צנחה ב-7% במסגרת המפולת הכללית בשוק, שנבעה מהודעות טראמפ על הטלת מכסי יבוא חדשים.
על פי דיווח לרשות ניירות הערך האמריקאית, כהן רכש 500,000 מניות במחיר של 21.55 דולר למניה. רכישה זו מגדילה את אחזקותיו בחברה לכ-8.4% מסך המניות הנסחרות, מה שמעיד על אמון המנכ"ל בעתיד החברה למרות האתגרים העומדים בפניה.
בסוף מרץ
הודיעה גיימסטופ כי תוסיף את הביטקוין לתיק ההשקעות שלה, מהלך שלא התקבל בהתלהבות בקרב המשקיעים. ההודעה גרמה לירידה דו-ספרתית במחיר המניה, כאשר רבים הביעו ספק לגבי ההיגיון העסקי שמאחורי ההחלטה בעבור חברה המתמחה במשחקי וידאו.
החברה
נמצאת תחת לחץ מתמשך בשנים האחרונות, כאשר משקיעים מטילים ספק ברווחיות של ליבת העסקים - מכירת משחקי וידאו בחנויות פיזיות. גיימסטופ נאלצה לסגור חנויות רבות בעקבות המעבר המהיר של הענף למשחקים דיגיטליים, מה שמציב סימן שאלה על המודל העסקי המסורתי שלה.
- גיימסטופ מזנקת 5% - מה הסיבה?
- שורט סקוויז: אופן דור מזנקת 1,800% בפחות מ-3 חודשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לא ביצועים ולא רווחיות
הגורם העיקרי המניע את מחיר המניה אינו הביצועים העסקיים או הרווחיות. עד לסגירת המסחר אתמול, רשמה המניה עלייה של 88% בשנה האחרונה, בעיקר הודות לדמות מרכזית באינטרנט - קית' גיל, המוכר יותר בכינויו "Roaring Kitty",
אשר ביוני האחרון חיזק מחדש את אמונתו בפוטנציאל של גיימסטופ.
ההצהרות של גיל ברשתות החברתיות היו הכוח המניע מאחורי טירוף "מניות המים" (meme stocks) בשנת 2021, שהביא את מניית גיימסטופ לשיא היסטורי של 86.88 דולר. תופעה זו הפכה את גיימסטופ לסמל של מאבק בין משקיעים קטנים לקרנות גידור גדולות, והציתה דיון על האופן שבו הרשתות החברתיות משנות את כללי המשחק בשוק ההון.
אולם, הספקולציות האחרונות לגבי ההשקעה המסיבית
של גיל בחברת Chewy לא הצליחו להמשיך את תנופת התיקון במניות המים. נראה כי ההתלהבות סביב התופעה מתחילה לדעוך, ועל החברה להציג תוכנית עסקית ברורה כדי להבטיח את יציבותה בטווח הארוך במציאות המשתנה של שוק משחקי הווידאו.
- 1.מאיר 04/04/2025 16:47הגב לתגובה זוהאם לכאורה אין שם הרצת מניות
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
