טראמפ ומאסק (X)טראמפ ומאסק (X)

הרשת החברתית של טראמפ הפסידה 400 מיליון דולר בשנה

הרשת מכניסה 3 מיליון ומפסידה 400 מיליון - אין לה זכות קיום; השווי המנופח שלה, נובע אך ורק מהקשר לטראמפ

עמית בר |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ


חברת המדיה של דונלד טראמפ, Trump Media & Technology Group, שמפעילה את הרשת החברתית Truth Social, רשמה הפסד של 400.9 מיליון דולר בשנת 2024. החברה, שהכנסותיה ירדו ב-12% ל-3.6 מיליון דולר, מנסה להסביר את הירידה בתוצאותיה, אך האתגרים הכלכליים והמבנה העסקי שלה מעלים שאלות קשות לגבי עתידה.

מה גרם להפסדים הכבדים?

לפי הדוחות שפורסמו ביום שישי, חלק משמעותי מההפסדים נובע מהסכם חלוקת רווחים עם שותף פרסומי שזהותו לא פורסמה. בנוסף, Truth Social מתקשה למשוך מפרסמים ומשתמשים, ונתוני השימוש שלה אינם מדווחים בפורמט המסורתי של רשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק וטוויטר. החברה נמנעת מפרסום נתונים על כמות המשתמשים הפעילים, מספר הפרסומות שנצפות, והיקף ההכנסות מפרסום – נתונים שמספקים תמונת מצב לגבי הצלחתן של פלטפורמות דיגיטליות.

מניית החברה – תנודתיות גבוהה מאז ההנפקה

Trump Media הונפקה במרץ 2024 לאחר מיזוג עם חברת Digital World Acquisition Corp., חברה שנועדה להכניס חברות צעירות לשוק הציבורי דרך הליך מואץ המכונה SPAC. למרות ציפיות גבוהות, מניית החברה חוותה תנודתיות חריפה, כשבינואר 2025 היא נסחרה במחירים שנעו בין 34.7 דולר ל-43.3 דולר.


טראמפ זז הצידה, אך הוא עדיין שולט

לאחר ניצחונו בבחירות לנשיאות בנובמבר 2024, טראמפ העביר את כל מניותיו – שהוערכו בכ-4 מיליארד דולר – לנאמנות על שמו. בנו הבכור, דונלד טראמפ ג'וניור, משמש ככונס הנאמנות ובעל הסמכות הבלעדית להצביע ולהשקיע בנכסים שבשליטתה.

העתיד של Truth Social?

למרות ההפסדים הכבדים, Truth Social ממשיכה להיתפס ככלי התקשורתי העיקרי של טראמפ ותומכיו. אך ללא נתונים משמעותיים על כמות המשתמשים והיקף הפעילות העסקית, המשך קיומה של החברה במתכונתה הנוכחית נראה בסימן שאלה. השווי שלה נובע אך ורק מהקשר עם טראמפ. אין לה ערך אחר - ההכנסות אפסיות וההפסד ענק. במקביל המזומנים יילכו ויגמרו.




הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
amdamd
דוחות

AMD עקפה את הציפיות וצופה צמיחה מואצת בשוק הבינה המלאכותית

החברה דיווחה על הכנסות של 9.25 מיליארד דולר ורווח של 1.20 דולר למניה, וצופה לרבעון הבא הכנסות של עד 9.9 מיליארד דולר. עסקאות חדשות עם OpenAI ואורקל מחזקות את מעמדה בשוק ה־AI
אדיר בן עמי |

חברת השבבים AMD Advanced Micro Devices -3.7%  הציגה תוצאות לרבעון שלישי חזקות מהצפוי והעניקה תחזית אופטימית להמשך השנה, כשהיא נהנית מהביקוש הגואה לשבבי בינה מלאכותית ומחוזקת בעסקאות ענק עם OpenAI ואורקל. המניה ירדה ב-2% במסחר המאוחר לאחר פרסום הדוחות.


ברבעון השלישי רשמה AMD הכנסות של 9.25 מיליארד דולר, לעומת תחזית אנליסטים של 8.74 מיליארד דולר, ורווח נקי למניה של 1.20 דולר, מעל הציפיות שעמדו על 1.17 דולר. המנכ"לית ליסה סו אמרה כי זה היה “רבעון יוצא מן הכלל”, שבו נרשמה צמיחה רחבה בכל קווי המוצרים, ובהם המעבדים ממשפחות EPYC ו־Ryzen וכן מאיצי ה־AI מסדרת Instinct. לדבריה, “השילוב בין תחום המחשוב המתפתח במהירות לפעילות מרכזי הנתונים בתחום הבינה המלאכותית מעלה אותנו לשלב חדש של צמיחה”.


החטיבה החזקה ביותר של AMD הייתה זו של מרכזי הנתונים, שהכנסותיה זינקו ל־4.3 מיליארד דולר, מעל הצפי של 4.1 מיליארד, ולעומת 3.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הביקוש לשבבים ייעודיים לעומסי עבודה של בינה מלאכותית ממשיך להניע את התחום ולחזק את מעמדה של החברה מול המתחרות. חטיבת המחשוב האישי, הכוללת שבבים למחשבים ניידים ונייחים, הציגה הכנסות של 2.9 מיליארד דולר לעומת תחזית של 2.6 מיליארד. גם חטיבת הגיימינג הציגה תוצאות טובות עם הכנסות של 1.3 מיליארד דולר, מעל הצפי של 1.1 מיליארד.


AMD צופה לרבעון הרביעי הכנסות בטווח של 9.3 עד 9.9 מיליארד דולר, מעל תחזית האנליסטים שעמדה על 9.21 מיליארד. אם התחזית תתממש, מדובר בהמשך ישיר לקצב הצמיחה המואץ של החברה ברבעונים האחרונים. ליסה סו ציינה כי התחזית “משקפת את ההתרחבות המהירה של תחום ה־AI בחברה ואת המעבר ממוצרים בודדים לפתרונות רחבי היקף למרכזי נתונים”.

החברה דיווחה לאחרונה על שתי עסקאות בולטות בתחום הבינה המלאכותית: עם OpenAI, שבחרה ב־AMD כספקית שבבים בהיקף של עד 6 ג׳יגוואט למרכזי הנתונים שלה; ועם Oracle, שתפרוס עד 50 אלף מאיצי AI במרכזי הענן שלה. במסגרת העסקה, OpenAI צפויה גם לרכוש עד 160 מיליון מניות של AMD – כ־10% ממניות החברה. בנוסף, AMD תספק שבבים למחשבי־על של משרד האנרגיה האמריקאי במעבדת Oak Ridge, במסגרת השקעה ציבורית־פרטית של כ־1 מיליארד דולר.