זירת נפילת רקטה בכביש 34
צילום: דוברות המשטרה

בעקבות סבב הלחימה האחרון: נזק של כ-15 מיליון שקל לרכוש

עיקר התביעות שהוגשו מתייחסות לנזקי מבנה - מדובר ב-522 תביעות, מרביתן בערים אשקלון ואשדוד. שמירה מוצבת ב-10 מבנים שניזוקו

מורן ישעיהו |

בעקבות סבב הלחימה האחרון הוגשו 754 תביעות לנזק ישיר ברכוש. כך עולה מנתונים שפרסמה הבוקר (א') קרן הפיצויים ברשות המסים. התביעות מתייחסות לנזקי מבנה, רכב, חקלאות ועוד. על פי הערכות, מדובר בנזק של כ-15 מיליון שקל.

עיקר התביעות שהוגשו מתייחסות לנזקי מבנה. מדובר ב-522 תביעות, מרביתן בערים אשקלון ואשדוד עם 182 ו-166 תביעות בהתאמה. עוד הוגשו 25 תביעות לנזקים בקרית גת ו-20 תביעות לנזקים בשדרות. בשאר היישובים מדובר ב-129 תביעות שהוגשו.

ברשות המסים מעדכנים כי מוצבת שמירה ב-10 מבנים שניזוקו. המשפחות שפונו לבתי מלון במימון הקרן, שבו לבתיהן או עברו לדיור חלופי.

מבחינת נזקים לרכב, מדובר ב-207 תביעות שהוגשו, מרביתן באשדוד. 15 תביעות הוגשו לגבי נזקי חקלאות ו-10 תביעות לגבי נזקים מסוג אחר. לפי הרשות, בשלב זה כ-95% מהנזקים כבר נבדקו ונמצאים בטיפול. 

זירת נפילת רקטה בבית באשקלון:

פגיעת רקטה במפעל באזור התעשייה באשקלון

פגיעת רקטה בבית מגורים באחד מישובי מועצה אזורית חוף אשקלון

פגיעה נוספת באשקלון

קיראו עוד ב"בארץ"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?