"כתושב שוהם עשקו אותי במחירי המזון הרצחניים - אז הקמתי סופר באינטרנט"

דוד אבקסיס בעלי החנות האינטרנטית "סיטון": הקמעונאים מקבלים בוחטה פעם ברבעון והכסף הזה מונע תחרות ופוגע בצרכנים"
אבי שאולי | (19)
נושאים בכתבה דוד אבקסיס סיטון

המחאה החברתית נגד יוקר המחיה המשיכה בשבוע שעבר, אך הפעם הופנתה תשומת הלב לעבר הצרכנים עצמם: ביום שני רמי לוי, הבעלים של רשת הסופרים המוזלת, אמר ל-Bizportal כי "הכוח נמצא בידיים של הצרכן" ולאחר מכן אמר הממונה על הגבלים עסקיים, פרופ' דויד גילה בוועדת הכספים כי "חרם מאורגן של צרכנים - תופעה מבורכת".

בידי הצרכן דרכים רבות להתמודד עם יוקר המחיה, אך הרוב ממשיך ללכת עם העדר ורוכש מוצרים ביוקר. "סיטון - מצרכים לבית במחיר סיטונאי", הנמצאת בשליטת משפחת אבקסיס, מציעה לצרכנים לרכוש מוצרי מזון יבשים, ניקיון וטואלטיקה במחירים מוזלים דרך אתר אינטרנט או באמצעות אפליקצייה סלולרית.

דוד אבקסיס, השיק את העסק בחודש פברואר, ביחד עם אשתו, יפית ושניים מילדיהם אביב ועומרי. המחירים המוזלים מגיעים להערכתו כיוון שאין להם את עלויות התפעול הכבדות שיש לרשתות הגדולות - מדובר באתר אינטרנט ללא חנות קמעונאית, אלא מחסן לוגיסטי גדול.

מהיכן הגיע הרעיון?

"בעקבות המחאה החברתית שפרצה בשנת 2011 הרגשנו כתושבי היישוב שוהם עשוקים - כל המחירים אצלנו יותר יקרים בעשרות אחוזים ממקומות אחרים בארץ ולא הייתה לנו אפשרות לרכוש מוצרים בזול כי לא הייתה תחרות של ממש ביישוב".

דוד אבקסיס שירת ביחידת העילית של המודיעין בצה"ל 8200. החיבור של הי-טק לתחום הסופרים הגיע מהמשפחה שמחזיקה בעסקים בתחום שהבולטים הם: סופרמרקטים בדרום תל-אביב בשמות "סופר זול שלהבת" (רחוב חיים בר לב) ו"אתיכל" (ברחוב משה דיין).

עם שחרורו מצה"ל ניהל אבקסיס את העסק המשפחתי ובמקביל פיתח תוכנה לניהול קופות. את התוכנה הוא מכר לרשתות הגדולות באמצעות חברת "אביב קופות ממוחשבות" (תוכנה דומה לשל ריטליקס) וכך אבקסיס למד להכיר היטב את המספרים של הרשתות.

איזה מוצרים אתם מוכרים?

"רק מוצרים יבשים ולא מוצרי חלב, בשר פירות או וירקות. ככה אין לצרכן אכזבה והוא יודע בדיוק מה יקבל. בשנת 2012 היו סקרים למה לא רוכשים בישראל באינטרנט, התשובות: חלק אמרו שהם חושבים שזה יקר וחלק אמרו שהם רוצים למשש את המוצר. כך הבנו שמוצרים טריים הם חסם וזה גם טוב מבחינת לוגיסטיקה של אחסון והפצה. אני עוד זוכר את רשת 'חצי חינם' בהתחלה לפני 30 שנה בחולון הם היו בעלי באסטות משוק הכרמל שהתחילו למכור רק מזון יבש".

כיצד אפשר לשכנע את הישראלי להזמין מוצרים באינטרנט?

"יש צורך בחינוך של הצרכנים, אך יש שינוי. יותר מ-90% מההזמנות שלנו מגיעות דרך הטלפון הנייד. אנשים אוהבים לשחק עם הטלפון הנייד, בן אדם יושב בשירותים משעמם לו ומזמין, או עומד בתור למשהו וכולי. בשורה התחתונה הסמארטפון מנצח בגדול".

מה עלות המשלוח?

"עלות המשלוח היא 25 שקלים. בכל קניה מעל 400 שקלים דמי משלוח חינם. משלוח ראשון ללא עלות, מינימום להזמנה 300 שקלים. שירות המשלוחים מגיע לרוב היישובים ברחבי הארץ".

מתי אפשר לבצע הזמנה?

"אפשר לבצע הזמנה באתר האינטרנט של החברה או באמצעות הורדת אפליקציה לטלפון הנייד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע".

יש הרבה אתרים מתחרים - מה מיוחד בכם

"רמי לוי לדוגמא הוא לא דג קטן, אבל למי הוא נותן פתרון? למי שמוכן לכתת רגליו ולנסוע כדי לרכוש מוצרים בזול. אלא שמרבית אזרחי המדינה לא נוסעים כדי להגיע לסופר - אין סניפים של רמי לוי בתוך ת"א למשל. אני נותן פיתרון למי שאין לו סניף דיסקאונט זול ליד הבית, יש הרבה לקוחות שבויים בשכונות מסויימות שאין להם איפה לקנות בזול. אנחנו גם פיתרון לנכים ומבוגרים, זוג צעיר שעובד עד מאוחר וכל מי שקשה לו למצוא זמן לקנות".

הקמעונאים גובים מהספקים עמלות שונות ודורשים הנחות

דוד אבקסיס: "יש בקמעונאות רווחים גדולים שהציבור לא רואה - הרבה כסף ש'לוקחים מאחורה'. הנחות שמתקבלות מהספקים וזה כסף גדול. יש סוגים רבים של הנחות: הנחת סוף שנה בגין עמידה ביעדים, סדרנות במקום פועלים, עמלת הפצה, עמלת פרסום בחגים, עמלת קירור (אותו קירור נמכר לכמה ספקים), הנחה של 15% לחצי שנה בגין פתיחת סניף חדש (הספק המסכן לא מרוויח ולמעשה מממן לרשת פתיחת סניף), הנחה בגין החלפת מיתוג, קנסות "חותמת אדומה" (הקמעונאי קונס את הספק) ועוד. כאמור זה המון כסף שזורם מהספקים לקמעונאים ואת זה לא רואים בדוחות הכספיים. הקמעונאים מקבלים בוחטה פעם ברבעון והכסף הזה מונע תחרות ופוגע בצרכנים".

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    קרמה 29/07/2015 15:28
    הגב לתגובה זו
    וחיבו אותי על הכל.
  • 15.
    גיא 03/11/2014 10:40
    הגב לתגובה זו
    עשיתי הזמנה ראשונה לאחר בדיקה של המוצרים מול רשתות אחרות, המחיר היה זול ומשתלם ועשיתי הזמנה. הכל הגיע מהר, מוצרים טובים ללא שום בעיות. לפני שבוע רציתי לעשות הזמנה נוספת וגיליתי שבמקרים רבים (לאותו סל) המחירים עלו וכבר לא משתלמים. אני אמשיך לבדוק מדי פעם, אך אם לא תהיה עקביות במחירים אני לא אוכל להזמין מהם באופן קבוע
  • 14.
    גיא 03/11/2014 09:59
    הגב לתגובה זו
    עשיתי הזמנה ראשונה לאחר בדיקה של המוצרים מול רשתות אחרות, המחיר היה זול ומשתלם ועשיתי הזמנה. הכל הגיע מהר, מוצרים טובים ללא שום בעיות. לפני שבוע רציתי לעשות הזמנה נוספת וגיליתי שבמקרים רבים (לאותו סל) המחירים עלו וכבר לא משתלמים. אני אמשיך לבדוק מדי פעם, אך אם לא תהיה עקביות במחירים אני לא אוכל להזמין מהם באופן קבוע
  • 13.
    צרכנית 03/11/2014 07:02
    הגב לתגובה זו
    האפליקציה מאפשרת לי לעדות רשימת קניות ולהזמין באמת מה שאני צריכה ולא מה שדוחפים לי במבצעים. אני יכולה להשוות מחירים מכל מקום ובכל זמן. רוב המוצרים כמו רמי לוי הופתעתי גם שיש המון פריטים יותר זולים בעשרות אחוזים. אוראו שלישיה בסיטון 19.9 רמי לוי 26 שח
  • 12.
    מירב 02/11/2014 19:29
    הגב לתגובה זו
    https://www.facebook.com/groups/304491523085408/
  • 11.
    לא זול בכלל יקר (ל"ת)
    yk 02/11/2014 19:16
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    patricia 02/11/2014 16:05
    הגב לתגובה זו
    פשוט נפלא. שיצליחו
  • 9.
    ערן 02/11/2014 13:34
    הגב לתגובה זו
    מילא אי אפשר להזמין את כל סל הקניות אז לפחות שיהיו זולים יותר. לדעתי הם פספסו את העיקרון והם לא יחזקו מעמד. קניתי פעם אחת אבל בטווח המחירים שלהם זו תהיה כנראה הפעם האחרונה.
  • 8.
    Customer 02/11/2014 09:57
    הגב לתגובה זו
    סיטון - תלונות הציבור: https://www.facebook.com/groups/304491523085408/
  • 7.
    שמעו 02/11/2014 09:36
    הגב לתגובה זו
    ממש לא זול, יקר יותר מהסופר השכונתי. גם במבצעים. הרוויח פרסומת בחינם
  • 6.
    לא זול בכלל (ל"ת)
    רועי 02/11/2014 09:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כל פעולה כזאת מגדילה את התחרות (ל"ת)
    כל הכבוד 02/11/2014 09:28
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כרגע נכנסתי , יותר יקר מאשר אישתי קונה. סיטון - לא תודה (ל"ת)
    ראובן 02/11/2014 09:23
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יהודה 02/11/2014 09:21
    הגב לתגובה זו
    יש יותר בזול לא מציאה
  • 2.
    אסי 02/11/2014 08:55
    הגב לתגובה זו
    עכשיו שוטטתי באתר שלו, יקר ב 10-15% מאחרים, בהצלחה לכולם
  • בהחלט לא זול 02/11/2014 11:23
    הגב לתגובה זו
    השוואתי מוצרים מול שופרסל דיל וחצי חינם
  • 1.
    סיטון 02/11/2014 08:28
    הגב לתגובה זו
    יותר חשובים שפוגעים בהכנסות מאשר האוכל . אפשר לחשוב שכולם פה מוזלמנים
  • אני 02/11/2014 09:07
    הגב לתגובה זו
    באוכל אפשר לעשות בחירה, במיסים - לא
  • כסף גדול 02/11/2014 09:38
    כסף גדול זה בעיקר שכר דירה/משכנתא
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.