דעה

ניתוח קמפיין: ההספד קורע הלב על ג'ון עשה את ההבדל לדיינרס

עטרה בילר, אסטרטגית של מיתוג, מפרגנת לפרסומת החדשה של של חברת כרטיסי האשראי - עשו את המעבר מ-nice to have ל-must have
עטרה בילר | (14)

"מהי חברות אמיתית אם לא קשר בין שני גברים שטסים סביב העולם יחדיו, מבלים זה עם זה...." מספיד מייקל את ג'ון בלוויה נוצרית, והוא ממשיך בפאתוס "מגלים טעמים וניחוחות חדשים ביחד".

בזמן שנאמרות מלים אלו בפאתוס מפיו של מייקל חברו הטוב של ג'ון, מגלות התמונות מציאות קצת שונה. נכון הם טסו סביב העולם יחד אבל ג'ון ישב במחלקת עסקים בעוד מייקל מנפנף לו לשלום כשהוא דחוס במחלקת תיירים. נכון, הם שיחקו גולף יחד אבל מייקל סוחב לעצמו את מקלות הגולף בעוד שלג'ון יש מי נושא כלים. נכון הם סועדים במסעדה טובה אבל היחס לג'ון הוא כמו לנסיך בעוד שמייקל נותר מאחור ללא כל יחס.

לקראת סוף ההספד זה ברור מייקל תמיד יצא הדפוק בין השניים. סוד ההצלחה של ג'ון מתחיל להתבהר בסצנת המסעדה יש לו דיינרס ולמייקל אין.

ג'ון מסיים את ההספד כשהוא מבטיח לג'ון, 'מורשתך תמשיך להתקיים' ומוציא מכיס חליפתו את כרטיס האשראי. הצליל שזה עושה זה צליל הדינג דונג של כסף וסיסמת דיינרס זורחת על הפרסומת - Diners makes all the difference.

נכון, כבר היו כמה כרטיסי אשראי שדיברו על מעמד שאתה קונה לעצמך בזכותם. המפורסם בהם הוא אמריקן אקספרס. ובכל זאת, פה יש סיפור מעניין והפאנץ' שונה. לא סתם העדפת האיש עם הדיינרס בבתי העסק, אלא סיפור על מעמדך בקשרים חברתיים.

הסיפור מסופר במבטא בריטי, במגרש גולף בריטי, ואפילו ההלוויה בריטית. אבל העלילה היא ישראלית או אוניברסאלית אם תרצו. מערכת היחסים הקומית טראגית חושפת סוג של חברות שכל אחד מאיתנו נקלע לתוכה פעם בחייו בין אם כמייקל או כג'ון, כאשר הדפוק מוצא את עצמו מהלל את החברות ומכחיש את נחיתותו.

מצב משפיל אך מוכר זה מועבר בהומור עם קריצה ומזכיר לנו באיזה צד עדיף לנו להיות. כל זה מומחז בכישרון ובתמציתיות כאשר מחולל ההבדלים והעלילה אינו אחר מאשר כרטיס האשראי דיינרס. הוא זה שעושה את ההבדל והסיפור שמספר סרטון הפרסומת מפרש את רעיון ההבדל ברבדיו העמוקים, לא רק המסחריים.

מעבר להבדלים המסחריים שהוא מייצר, הוא מייצר הבדל בין מי שחי את חייו במלואם וסופח מעריצים לבין אלה שלא, הבדל בין מחוברים למציאות לבין אלה שלא.

סיפור מותג טוב הוא כזה שנשלף מתוך ארסנל של סיפורים עתיקים ומושרשים מחד אך מאידך שטרם נעשה בהם שימוש.

התועלת המסחרית שמציע דיינרס אינה חדשנית לנו אולם הנאראטיב מרענן ומבטיח וריאציות נוספות של חברויות בין נסיכים למכחישים.

נכון כבר היה לנו אלה שיש להם כרטיס מועדון ואלה שלא, אלה שיש להם מנוי ואלה שלא, אלה שעשו ביטוח ואלה שלא ועוד. אבל פרסומת עם פראייר זחוח שמספיד את חברו הנרקיסיסט עוד לא היה לנו וזה שהוא יורש אותו או אולי יודע מתחילת הנאום שהכרטיס בכיס יעבור לידיו אולי גם, בסופו של דבר, גם עושה את ההבדל.

הקונספציה "עושה את ההבדל" מעוררת השראה ואפשר היה בקלות להרוס אותה ולדבר שוב על אדם בודד שמצפה לקבל פחות אך מופתע לקבל יותר סיפור שראינו בלי סוף.

המעבר של המותג דיינרס מ-love yourself a little הוא טוב. זהו מעבר מכרטיס אשראי שמצהיר על עצמו שהוא כרטיס שהוא nice to have לכרטיס שהוא must have. ובאמת זה, בסופו של דבר, עושה את ההבדל.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    דווקא מבין קצת בתחום 13/06/2011 23:49
    הגב לתגובה זו
    עוד פרסומת ללא בריף, או ללא הבנה של הבריף, של קוםירייטר חוכמולוג שרחוק מלהבין מה זה בכלל כרטיס אשראי. המצבים חסרי כל שחר (מה, החבר לא נכנס למסעדה? אה, הוא מקבל אוכל מאתמול?) והפואנטה לגמרי מופרכת - ראשית, מי קובר מישהו עם כרטיס אשראי בכיס; ושנית, כל כך קל להשתמש בדיינרס של מישהו אחר? באמת... בתור לקוח דיינרס זה היה די מפחיד אותי!
  • 12.
    אלון פורת 29/05/2011 16:51
    הגב לתגובה זו
    אהבתי,חד וקולע. המשיכי כך עטרה.
  • 11.
    אלון פורת 29/05/2011 16:50
    הגב לתגובה זו
    עטרה,האם אפשר להציע לך כרטיס מועדון דיינרס? לא תתאכזבי... שנון ומעניין,אהבתי!!!
  • 10.
    עם הכרטיס שלו? 26/05/2011 09:13
    הגב לתגובה זו
    בדיוק כמו סרט, גם פרסומת צריכה להיות אמינה כדי להיות אהודה ולא מעצבנת. אותי הפרסומת לא הצליחה לשכנע - מה, רק בגלל שיש לך כרטיס אשראי של דיינרס מתייחסים אליך יותר יפה? נראה לי שרק אם יש לך כרטיס אשראי בצבע הנכון זה קורה.
  • 9.
    ערן 24/05/2011 16:49
    הגב לתגובה זו
    שיחליף מקצוע
  • החלפתי מקצוע,הפרסומת עדיין גרועה (ל"ת)
    האינסטלטור ממדיסון 25/05/2011 19:47
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ירון 23/05/2011 10:38
    הגב לתגובה זו
    מאד מחודד לטעמי
  • 7.
    אחד הקמפיינים הגרועים,אם לא ה.. (ל"ת)
    אסטרטגוש 23/05/2011 08:34
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ערן 22/05/2011 16:53
    הגב לתגובה זו
    דינרס היה מותג מת. אמריקן אקספרס אכל אותו בלי מלח. הקמפיין הזה עשוי טוב, מעלה חיוך ומבהיר בדיוק מי הם בעלי דינרס. אני גם נהניתי לראות אותו בפעם השנייה והשלישית ולהבחין בכל מיני ניואנסים
  • 5.
    מיכאל 22/05/2011 15:03
    הגב לתגובה זו
    מסכים עם המבקרת
  • 4.
    עדי 22/05/2011 15:02
    הגב לתגובה זו
    לא יכולה לשמוע יותר את ה- "הו ג'ון, ג'ון". חבל, דיינרס עשו כמה דברים טובים בשנים האחרונות.
  • 3.
    הפרסומת ממש גרועה (ל"ת)
    יריב אחר 22/05/2011 14:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פרסומת גרועה (ל"ת)
    יריב 22/05/2011 13:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ברוך 22/05/2011 11:10
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת הכי נמוכה שראיתי השנה, יוצרת אנטיגונזם, לא מבין על מה את מדברת
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
צילום: שירות התעסוקה

שירות התעסוקה: יותר משכילים ובעלי מיומנויות הפכו לדורשי עבודה

ניתוח נתוני השנים האחרונות מראה כי דורשי העבודה לא מגיעים רק מהשכבות המוחלשות אלא ישנם יותר משכילים, בעלי משלחי יד אקדמאיים ומאשכולות גבוהים שמחפשים עבודה


הדס ברטל |

הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דופק שוק העבודה המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש נובמבר, כאשר עולה מהם כי מספר דורשי העבודה שנרשמו, דומה למספר דורשי העבודה בשגרה שקדמה למתקפת ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, גם אם נדמה כי השוק התאושש לגמרי מהשפעות המלחמה, עיון בתמהיל דורשי העבודה מלמד על עקבותיה. כך, למשל,  עלה שיעורם של היהודים שאינם חרדים בקרב דורשי העבודה בהשוואה לשיעורם קודם למלחמה. מגמות אלו ואחרות משקפות את השפעת המלחמה על הרכבה האנושי של מצבת דורשי העבודה.  נתון בולט נוסף הוא עלייה בשיעור דורשי העבודה מאשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים, 8 עד 10, לעומת ירידה בשיעור דורשי העבודה מהשכבות המוחלשות, אשכולות 1-3. הנתון עולה ממבט על  התפלגות דורשי העבודה מחודש נובמבר 2022, המלמדת על הצטרפותם של עוד ועוד דורשי עבודה בעלי מיומנויות גבוהות.

מנהלים עסקיים לעומת פועלים בתעשייה

לפי נתוני לשכת התעסוקה נראה כי תמהיל דורשי העבודה השתנה באופן משמעותי, כאשר ישנם יותר אקדמאים ומנהלים ופחות עובדים בלתי מקצועיים. כך, שאף שבמספר הכולל ניכר דמיון בין חודשי נובמבר בזמני שגרה לנובמבר השנה, נראה כי השפעת המלחמה ובכלל השפעת השנים האחרונות ניכרת בתמהיל דורשי העבודה.

מספר דורשי העבודה שהם מפתחי תכנה ומנתחי יישומים הוכפל בכפי 2.5 ממספרם בנובמבר 2019, זה שקדם למשברי השנים האחרונות- מכ-3.3 אלף ב-2019 לכ-8,000 השנה, ושיעורם עלה מ-2.3% ב-2019 לכ-6.3% השנה. בדומה, נרשמה עלייה משמעותית בשיעור המנהלים מקרב דורשי העבודה ובמספרם- מ-17.3 אלף  ב-2019 לכדי 22.8 אלף (מ-12.2% ל-18%) השנה. העלייה ניכרת יותר בקרב מנהלים בתחום השירותים העסקיים והמנהלים האדמינסטרטיביים, מ-6.2 אלף  ב-2019 ל-9.6 אלף (מ-4.4% ל-7.6%)   השנה. מגמה הפוכה נרשמה בקרב בעלי משלחי יד מרוויחי שכר נמוך.כך למשל, ירד מספר דורשי העבודה שהם עובדי ניקיון ועוזרים בבתים פרטיים, בתי מלון ומשרד מכ-9.8 אלף ב-2019 לכדי 6.1 אלף ( מ-6.9% ל-4.8% השנה). בדומה, ירד מספר דורשי העבודה שהם פועלים בלתי מקצועיים בתעשייה מ-5.7 אלף ל-3.8 אלף (מ-4% ל-3%) השנה.

 

אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה - קרדיט: שירות התעסוקה




יותר אבטלה בערים חרדיות וערביות

כבמרבית חודשי השנים האחרונות, גם בנובמבר 2025 הובילו את הרשימה אום אל פחם ורהט (6.1% ו-5.8%, בהתאמה), רהט ואום אל פחם (שיעור זהה של 5.7%), שאחריהן עכו (4.9%) ועפולה (4.6%), כערים הגדולות שבהן יש מספר הרבה דיותר של דורשי עבודה. עפולה היא העיר היהודית בעלת שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר. ככלל, גם החודש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוהים ביותר הן פריפריאליות, חרדיות או ערביות, כשמנגד השיעורים הנמוכים ביותר נרשמו גם החודש בערים החזקות יותר כרעננה, כפר סבא ורמת השרון. בהשוואה לחודש שקדם, במרבית הערים נרשמה עלייה, אשר עמדה בממוצע על 2.9% - הבולטות ביותר נרשמו בראש פינה (17.8%), קריית גת (9.8%), ובאום אל פחם ורמלה (7.8%, כל אחת). מנגד, בחלק מהערים נרשמה ירידה, כאשר לרוב דובר בערים חזקות מהמרכז.

עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקעובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוק

האבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה

הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות

אדם בלומנברג |
נושאים בכתבה שוק העבודה תקציב

בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.


כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.


הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.

הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.


על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת: