ניתוח קמפיין: ההספד קורע הלב על ג'ון עשה את ההבדל לדיינרס
"מהי חברות אמיתית אם לא קשר בין שני גברים שטסים סביב העולם יחדיו, מבלים זה עם זה...." מספיד מייקל את ג'ון בלוויה נוצרית, והוא ממשיך בפאתוס "מגלים טעמים וניחוחות חדשים ביחד".
בזמן שנאמרות מלים אלו בפאתוס מפיו של מייקל חברו הטוב של ג'ון, מגלות התמונות מציאות קצת שונה. נכון הם טסו סביב העולם יחד אבל ג'ון ישב במחלקת עסקים בעוד מייקל מנפנף לו לשלום כשהוא דחוס במחלקת תיירים. נכון, הם שיחקו גולף יחד אבל מייקל סוחב לעצמו את מקלות הגולף בעוד שלג'ון יש מי נושא כלים. נכון הם סועדים במסעדה טובה אבל היחס לג'ון הוא כמו לנסיך בעוד שמייקל נותר מאחור ללא כל יחס.
לקראת סוף ההספד זה ברור מייקל תמיד יצא הדפוק בין השניים. סוד ההצלחה של ג'ון מתחיל להתבהר בסצנת המסעדה יש לו דיינרס ולמייקל אין.
ג'ון מסיים את ההספד כשהוא מבטיח לג'ון, 'מורשתך תמשיך להתקיים' ומוציא מכיס חליפתו את כרטיס האשראי. הצליל שזה עושה זה צליל הדינג דונג של כסף וסיסמת דיינרס זורחת על הפרסומת - Diners makes all the difference.
נכון, כבר היו כמה כרטיסי אשראי שדיברו על מעמד שאתה קונה לעצמך בזכותם. המפורסם בהם הוא אמריקן אקספרס. ובכל זאת, פה יש סיפור מעניין והפאנץ' שונה. לא סתם העדפת האיש עם הדיינרס בבתי העסק, אלא סיפור על מעמדך בקשרים חברתיים.
הסיפור מסופר במבטא בריטי, במגרש גולף בריטי, ואפילו ההלוויה בריטית. אבל העלילה היא ישראלית או אוניברסאלית אם תרצו. מערכת היחסים הקומית טראגית חושפת סוג של חברות שכל אחד מאיתנו נקלע לתוכה פעם בחייו בין אם כמייקל או כג'ון, כאשר הדפוק מוצא את עצמו מהלל את החברות ומכחיש את נחיתותו.
מצב משפיל אך מוכר זה מועבר בהומור עם קריצה ומזכיר לנו באיזה צד עדיף לנו להיות. כל זה מומחז בכישרון ובתמציתיות כאשר מחולל ההבדלים והעלילה אינו אחר מאשר כרטיס האשראי דיינרס. הוא זה שעושה את ההבדל והסיפור שמספר סרטון הפרסומת מפרש את רעיון ההבדל ברבדיו העמוקים, לא רק המסחריים.
מעבר להבדלים המסחריים שהוא מייצר, הוא מייצר הבדל בין מי שחי את חייו במלואם וסופח מעריצים לבין אלה שלא, הבדל בין מחוברים למציאות לבין אלה שלא.
סיפור מותג טוב הוא כזה שנשלף מתוך ארסנל של סיפורים עתיקים ומושרשים מחד אך מאידך שטרם נעשה בהם שימוש.
התועלת המסחרית שמציע דיינרס אינה חדשנית לנו אולם הנאראטיב מרענן ומבטיח וריאציות נוספות של חברויות בין נסיכים למכחישים.
נכון כבר היה לנו אלה שיש להם כרטיס מועדון ואלה שלא, אלה שיש להם מנוי ואלה שלא, אלה שעשו ביטוח ואלה שלא ועוד. אבל פרסומת עם פראייר זחוח שמספיד את חברו הנרקיסיסט עוד לא היה לנו וזה שהוא יורש אותו או אולי יודע מתחילת הנאום שהכרטיס בכיס יעבור לידיו אולי גם, בסופו של דבר, גם עושה את ההבדל.
הקונספציה "עושה את ההבדל" מעוררת השראה ואפשר היה בקלות להרוס אותה ולדבר שוב על אדם בודד שמצפה לקבל פחות אך מופתע לקבל יותר סיפור שראינו בלי סוף.
המעבר של המותג דיינרס מ-love yourself a little הוא טוב. זהו מעבר מכרטיס אשראי שמצהיר על עצמו שהוא כרטיס שהוא nice to have לכרטיס שהוא must have. ובאמת זה, בסופו של דבר, עושה את ההבדל.
- 13.דווקא מבין קצת בתחום 13/06/2011 23:49הגב לתגובה זועוד פרסומת ללא בריף, או ללא הבנה של הבריף, של קוםירייטר חוכמולוג שרחוק מלהבין מה זה בכלל כרטיס אשראי. המצבים חסרי כל שחר (מה, החבר לא נכנס למסעדה? אה, הוא מקבל אוכל מאתמול?) והפואנטה לגמרי מופרכת - ראשית, מי קובר מישהו עם כרטיס אשראי בכיס; ושנית, כל כך קל להשתמש בדיינרס של מישהו אחר? באמת... בתור לקוח דיינרס זה היה די מפחיד אותי!
- 12.אלון פורת 29/05/2011 16:51הגב לתגובה זואהבתי,חד וקולע. המשיכי כך עטרה.
- 11.אלון פורת 29/05/2011 16:50הגב לתגובה זועטרה,האם אפשר להציע לך כרטיס מועדון דיינרס? לא תתאכזבי... שנון ומעניין,אהבתי!!!
- 10.עם הכרטיס שלו? 26/05/2011 09:13הגב לתגובה זובדיוק כמו סרט, גם פרסומת צריכה להיות אמינה כדי להיות אהודה ולא מעצבנת. אותי הפרסומת לא הצליחה לשכנע - מה, רק בגלל שיש לך כרטיס אשראי של דיינרס מתייחסים אליך יותר יפה? נראה לי שרק אם יש לך כרטיס אשראי בצבע הנכון זה קורה.
- 9.ערן 24/05/2011 16:49הגב לתגובה זושיחליף מקצוע
- החלפתי מקצוע,הפרסומת עדיין גרועה (ל"ת)האינסטלטור ממדיסון 25/05/2011 19:47הגב לתגובה זו
- 8.ירון 23/05/2011 10:38הגב לתגובה זומאד מחודד לטעמי
- 7.אחד הקמפיינים הגרועים,אם לא ה.. (ל"ת)אסטרטגוש 23/05/2011 08:34הגב לתגובה זו
- 6.ערן 22/05/2011 16:53הגב לתגובה זודינרס היה מותג מת. אמריקן אקספרס אכל אותו בלי מלח. הקמפיין הזה עשוי טוב, מעלה חיוך ומבהיר בדיוק מי הם בעלי דינרס. אני גם נהניתי לראות אותו בפעם השנייה והשלישית ולהבחין בכל מיני ניואנסים
- 5.מיכאל 22/05/2011 15:03הגב לתגובה זומסכים עם המבקרת
- 4.עדי 22/05/2011 15:02הגב לתגובה זולא יכולה לשמוע יותר את ה- "הו ג'ון, ג'ון". חבל, דיינרס עשו כמה דברים טובים בשנים האחרונות.
- 3.הפרסומת ממש גרועה (ל"ת)יריב אחר 22/05/2011 14:11הגב לתגובה זו
- 2.פרסומת גרועה (ל"ת)יריב 22/05/2011 13:01הגב לתגובה זו
- 1.ברוך 22/05/2011 11:10הגב לתגובה זוהפרסומת הכי נמוכה שראיתי השנה, יוצרת אנטיגונזם, לא מבין על מה את מדברת
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
