דעה

קרח לאסקימוסים - אפשר לעשות יח"צ לכל דבר? תלוי

תמיר האס כותב השבוע במדור 'תורת היחצות' על אחת השאלות המרכזיות - האם כל מוצר אפשר לייחצ"ן?
תמיר האס | (1)

דיון שהתחלתי השבוע בקבוצת עולם התקשורת בפייסבוק העלה ויכוח מעניין. האם ניתן לעשות יחסי ציבור לכל לקוח? אל מול מספר פייסבוקיסטים ועיתונאים שאמרו שיש גבול לכל תעלול טענתי אני בעיקשות ועדיין טוען כמובן, שאין שום ספק שלכל מותג או עסק ניתן לעשות עבודה.

המתנגדים לדעתי תהו למשל האם אנשי יחסי הציבור מסוגלים ליחצן בשר לא כשר אל מול קהל חרדי? או האם ניתן לעשות יחסי ציבור לנאציזם אל מול קהל יהודי? ועוד ועוד. אגב, לפני עשרות שנים המחשבה שערבים יצליחו לעשות עבודה תקשורתית מול יהודים בצורה כזו יעילה הייתה גם היא אינה ברורה מאליו, אע"פ שגם בעבר הרחוק היו להם כמה הצלחות.

מיותר לציין, שכשמגיע לקוח חדש למשרדכם מטרת הפעילות היא לקדמו, ולכן מראש אין טעם לעשות יחסי ציבור לבשר חזיר מול קהל חרדי ועבור הקהל החרדי. מאידך, אם נכניס למשל אייטם בעיתון חרדי על מכירת בשר החזיר ונצליח לעורר מהומה שתייצר כמה מחנות אז כנראה שנצליח לקדם את המותג. כפי שציינתי מלכתחילה, אפשר לקדם כל מותג אבל אין טעם לעשות זאת מול ועבור כל קהל, כי הדבר לא ישרת את הלקוח.

פשטות: להפוך את המוזר, למוזר יותר.

כשמדובר במוצרים שקשים לשיווק תקשורתי אז הדבר העיקרי שנדרש הוא פתיחות מטעם הלקוח ונכונות לאפשר לנו להוביל אותו, לצד יצירתיות של איש יחסי הציבור. וליצירתיות אין גבול כמובן. למעשה, לפעמים לא צריך להיות חכם גדול כדי לממש יצירתיות שכן זו מבוססת על הפרמטרים השגרתיים עליהם בנוי כל תוכן "מעניין", פשוט, צריך לגרום לפרמטרים האלו להתבטא בצורה חזקה יותר.

תעוזה, היא התכונה היחידה שאתם צריכים כדי לבטא את היצירתיות שלכם. תעוזה לחשוב, תעוזה להציע בישיבה המשרדית כל רעיון שעולה לכם (לשם כך מיועדות הישיבות הללו) לראש מבלי להירתע שאולי חבריכם לעבודה יחשבו שהוא טיפשי (הרי שהגבול בין יצירתיות לטיפשות נקבע רק לאחר המעשה), פשוט צריך להעז.

אם תבוא חברה לייצור קיסמים, אציע לה לעשות תערוכה של מכוניות בנויות מקיסמים או לבנות בניין ענקי מאותם הקיסמים כ-50 מטרים מערוץ חדשות זה או אחר. אם תבוא חברה שמוכרת מלט לבניית בניינים, אציע לה לבנות 30 מבני בזק בתל אביב במהלך הלילה כמחאה על מחסור בדירות לכל דורש. אם תבוא חברה שמוכרת שמפו, אציע לה לייצר קיר ענק שעשוי משער נשי, אם יבוא אליי ספר שכונתי אציע לו לקיים תחרות קרחות, ועוד ועוד ועוד.

כמובן שאלו רעיונות שדורשים חשיבה עמוקה יותר ברגע שיגיע לקוח זה או אחר ואין זה אומר שאוכל להמציא את הגלגל כל שבוע, אבל אולי כל חודש וקצת. יתרה מזאת, אין זה אומר שבזכות פעולות אלו בלבד המותג ייצר הכנסות נוספות כי מעבר ליחסי ציבור יש עוד המון פרמטרים שמשפיעים על ההכנסות כמו שירות לקוחות, מערך מכירות, פרסום ועוד. אבל זה בהחלט אומר שהפעילות תסייע למטרה שהוגדרה ושליחסי ציבור אין גבולות כי גם לדמיון אין גבול!

בהצלחה!

לתלונות, הצעות וגידופים:[email protected]

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מקסים! (ל"ת)
    רעות 18/05/2011 14:29
    הגב לתגובה זו
סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר

השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה סטיב ויטקוף

סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר

ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.

הצצה לנכסים של ויטקוף

לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.

המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.

World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ

ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.

לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

השקעות נדלן
צילום: Freepik

יורחבו תנאי הפטור ממס לקופות גמל

משרד האוצר ורשות המיסים מפרסמים תזכיר חוק להרחבת הפטור ממס לקופות גמל, שיאפשר להן להשקיע במגוון רחב יותר של נכסים מבלי לאבד את הפטור ממס; ההצעה תעמוד כעת להערות הציבור

תמיר חכמוף |

משרד האוצר יפרסם היום להערות הציבור תזכיר חוק שמטרתו להרחיב את מסגרת ההשקעות המותרת לקופות גמל, באופן שיצמצם את המקרים שבהם קופות גמל נמנעות מהשקעה המותרת להן במסגרת הוראות רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, בגלל שהשקעה זו אינה פטורה ממס במסגרת פקודת מס הכנסה.

הצעת החוק היא תוצר של עבודת צוות בראשות יוראי מצלאוי, סגן בכיר למנכ"ל משרד האוצר, אשר כלל נציגים מאגף תקציבים, רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, הכלכלן הראשי ורשות המיסים.

כיום, ההבדלים הרגולטוריים בין פקודת מס הכנסה לתקנות רשות שוק ההון, מביאים לתופעות כגון הקצאה לא יעילה של השקעות קופות הגמל, עלויות עסקה גבוהות, הסטה לחו"ל של השקעות מסוימות, וחוסר שוויון בין קופות הגמל לקופות ביטוח, וגם בין גופים המחזיקים רק קופות גמל לכאלו המחזיקים גם קופות ביטוח.

לאור זאת, מוצע לקבוע כי יורחבו תנאי הפטור כל עוד קופות הגמל מבצעות השקעות בהתאם להוראות הפיקוח, ובלבד שהרחבה זו אינה פוגעת בעקרונות המיסוי העומדים בבסיס הפטור (כגון אי מתן פטור על הכנסה עסקית במהותה).

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "כמו שינויים רחבים שאנו מובילים הצעד הזה פותח צוהר לתוספת משמעותית של השקעות למען המדינה והאזרח. בעזרת השינוי הזה נראה יותר השקעות בתחומי הנדל"