אופס! חיפשתם מידע על ד"ר מנגלה בגוגל? קבלתם פרסומת של חברת גז
אם תשאלו את חברת אמישראגז, לא עוד חברה קיקיונית בשוק הישראלי הם לבטח יאמרו שהמטרה שלהם הייתה למכור מנגל לקראת יום העצמאות. טיפה של רגישות ובקרת איכות פנימית הייתה מצילה את חברת הגז מהטעות המביכה שלהם בגוגל.
מסתבר שהחברה רכשה את מילת החיפוש 'מנגלה', כנראה כחלק מרכישת המילה מנגל והטעויות הקרובות לה כדי לקדם מכירת מנגלים לקראת יום העצמאות. התוצאה הייתה כמובן מידע אודות ד"ר מנגלה האיום שמופיע כתוצאת החיפוש כשמצורפת אליו פרסומת לגז של החברה. הסמיכות בין יום העצמאות בו מככבות חברות הגז על שלל הציוד הקשור לפיקניקים ובין יום השואה עם האסוציאציות המטרידות בנוגע לגז ממקם את אמישראגז בדיוק בלב חוסר הנעימות וחוסר הרגישות.
צילום מסך של החיפוש מאתמול
ארנון ממן, איש פרסום ושותף מוסמך של גוגל Adwords היה זה שגילה במקרה אתמול, ערב יום השואה את הטעות המטרידה. "ישבתי עם בתי רוני ושוחחנו על הכתבה שהתפרסמה במוסף הארץ אודות הניסיונות לעצור את "רופא המוות" ד"ר מנגלה", מספר ממן. "תוך כדי שיחה הקלדתי בגוגל את המילה מנגלה וזה מה שקיבלתי בראש תוצאות החיפוש של הקישורים הממומנים. הכשל המילולי מובן - אבל התוצאה בהחלט בלתי מתקבלת על הדעת".
מעבר לעובדה שמדובר בחוסר רגישות משווע המקרה גם מדגיש את חשיבות העבודה עם אנשי מקצוע התמחים בפרסום במנועי חיפוש גוגל. הטעות, דרך אגב לא תוקנה עדיין ובחיפוש היום ניתן עדיין לראות את הפרסומות של אמישראגז המצורפות לחיפוש אחר מנגלה.
מחברת אמישראגז נמסר בתגובה: "אנחנו מודים לאייס על הפניה ועל הבאת הדבר לתשומת לבנו. מדובר בטעות מצערת שלא נגרמה על ידינו אלא על ידי החברה שאחראית על קניית המילים בגוגל. זה צירוף מקרים נוראי ואנו פועלים על מנת שהקישור הממומן יוסר בהקדם מתוצאות החיפוש".
- 11.רועי 13/05/2011 14:40הגב לתגובה זוהחברה עצמה מנהלת את הקמפיין. תבדקו.
- 10.מייקל 07/05/2011 22:27הגב לתגובה זואני לא יודע מי "חכם" יותר החברה שממנה קיבלו שירותים,או מנהלת הפרסום שלהם שמדברת בשפה של קניית מדיה . בGoogle Ads לא קונים מילים אלא כמו בבורסה,יש מכרז המשוקלל עם הQS וזה קובע את מיקום המודעה. לגבי אמישראגז כנראה שזה לא חכם להופיע על ד"ר מנגלה.
- 9.ממש חוסר רגישות..ממש!!! אין כבר על מה לכתוב?? (ל"ת)הגזמתםםםםםם.... 03/05/2011 15:19הגב לתגובה זו
- 8.עמית מלכי 03/05/2011 14:34הגב לתגובה זוכתבה מצוינת ובטח עוד יש מלא דוגמאות לדברים דומים שקורים. אכן חוסר מקצועיות של האנשים מאחורי הממשק ניהול. קשה לי להאמין שזה בזדון.
- 7.אילן שוורץ 03/05/2011 13:32הגב לתגובה זושיעור ביחסי ציבור באינטרנט :-)
- 6.חברת קידום ידוע 03/05/2011 11:49הגב לתגובה זומדהים לראות איך חברה כמו זו לא טורחת לבדוק ולקחת אנשים איכותיים שבנו לה קמפיין !!! עוד הוכחה שלמה חשוב לבחור חברת קידום שיודעת מה היא עושה ולא תגרום נזק תדמיתי .....מר
- 5.02/05/2011 17:55הגב לתגובה זומה נסגר אתכם אמישראגז?
- 4.מושון 02/05/2011 17:54הגב לתגובה זועל התגובה שלך אפשר לומר - מממש על תבונה של רגישות
- 3.אין לכם על מה לשכתוב (ל"ת)GAMBIK 02/05/2011 16:52הגב לתגובה זו
- 2.אמיר 02/05/2011 15:02הגב לתגובה זוצריך הרבה יותר מ'טיפה של רגישות'...
- "תורם ראשי" 02/05/2011 15:46הגב לתגובה זומי שצריך לשים לב, הוא מנהל החשבון, שצריך לדעת כי המילה מנגל תופיע על כל ההטיות וצורות הזכר והנקבה. מכיוון שלמנגל אין הרבה צורות הטיה כדאי היה ליצור את מילת החיפוש בהתאמה לביטוי בלבד- ולהמנע מהטיות או מילים נרדפות. אבל בשביל זה באמת צריך להבין לעומק פרסום בגוגל. אם מדובר בעסק קטן, ניחא, אבל מ"החברה האמריקאית ישראלית לגז" היה מצופה "לברור" בקפידה את מומחי אדוורדס.
- יפה אמרת -סוף מעשה במחשבת תחילה (ל"ת)חברת קידום ידוע 03/05/2011 11:50
- 1.בררר 02/05/2011 15:02הגב לתגובה זואנשים? אנשים חסרי מודעות.