'החתונה המלכותית' בפרסומת של T-Mobile - מסר מזדקן
כשסרטון יו טיוב הראה אנשים שמתחילים לרקוד באופן ספונטאני בתחנת רכבת בבלגיה, עבר הקליפ במייל ויראלי כמו אש בשדה קוצים. הקליפ המטריד העלה את השאלה האם זה באמת היה ספונטאני או מתוכנן ואם היה זה מתוכנן, כיצד יכול להיות שחלק מהמשתתפים נראים מופתעים ואפילו נצפים מצלמים את האירוע בטלפונים הסלולאריים שלהם. אחרי מספר שבועות שהסרטון עבר בכל העולם הסתבר שמדובר במזימה של חברת T-mobile, מפעילה סלולארית בינלאומית.
ההקשר היה פנטסטי - תקשורת בכל הרמות האפשריות: הריקוד כסימבול אוניברסאלי של "שפה", על אחת כמה וכמה ריקוד בתחנת הרכבת המחבר בין עוברי אורח זרים כביכול, וכמובן החיבור החזק בין כל משתתפי הדיון הווירטואלי - "מבוים או לא מבוים?" שנוצר במיליוני תיבות מייל בעקבות הפרובוקציה.
הסרטון הזה כמו עוד רבים וטובים יצרו יחד ובמקביל את ז'אנר ה flash mobbing שהשכיל להפתיע את כולנו שוב ושוב, עד שהפך למיינסטרימי לא פחות מפרסומת לאבקת כביסה בערוץ 2.
והנה הסרטון
הנוסחא שהפתיעה אותנו כל כך הפכה לסטנדרטית: חלוץ פוצח בשירה או ריקוד, שלשה סטטיסטים מצטרפים, ארבעה נוספים, שעד לפני רגע נראה היה שהם צופים מופתעים/ מוכרים בקניון/ דיילים בשדה התעופה, נחשפים כחלק מהלהקה עד שלבסוף יוצאים כל חברי הלהקה מהמסתור והקליפ מסתיים בקרשנדו אדיר של 20 - 60 רקדנים וזמרים.
ברבע האחרון אפשר לנחש מי עומד מאחורי האירוע ואם יש גורם עם עצבים יותר חזקים ויותר סבלנות, הוא נשאר חסוי וחי לו במחתרת עוד שבוע שבועיים עד שזהותו מתגלה בבום ענקי שנוצר מיצר הרכילות, הרצון להיות הראשון שרואה וכמובן יצר הוויכוח והרצון לצאת צודק..
במשך שלש השנים האחרונות עלתה המדיה החברתית על גדותיה במתיחות מסוג זה. קילומטרים וקילוגרמים נכתבו על הרעננות וההומור ביכולת של מפרסמים לרדת מהמדיה הקונבנציונלית אל מחתרת חיננית ומגרה זו.
חבל רק שהבדיחה סופרה כל כך הרבה פעמים שאפילו כהי החושים ורפי הזכרון מבינינו הפכו אדישים כלפיה.
עובדה שבימים האחרונים כולנו מעבירים בעצלנות מה את הקליפ האחרון של T-mobile שמציג take-off על החתונה המלכותית ההולכת וקרבה.
בקליפ ניתן לראות חתונה בה משתתפים כפילים של כל משפחת המלוכה המורחבת כשהם שרים ורוקדים לאורך מסלול של כנסיה שהיא עצמה כפילה של ווסטמיניסטר - אבי.
המתיחה נפרמת ב-2 השניות הראשונות כשמיד ברור שמדובר בחיקוי ולא במציאות, ומאותו רגע אומר לעצמו הצופה "זה בוודאי עוד flash mobbing של טי מוביל. טוב, נו אעביר את זה הלאה או אשתף בפייסבוק".
אפשר לומר ששיבה פתאומית קפצה על אמצעי המדיה הזה שהיה עד לא מזמן ההבטחה החדשה והצעירה של תקשורת מוניטין וויראלית. אמנם עדיין כולנו עושים את זה ואפשר לזהות מיליוני כניסות לקליפ, אבל שני דברים ברורים: האחד הטיזר של החתונה המלכותית הוא מקדם הקלקה חזק ביותר והשני כיום קל יותר להגיע למיליוני הקלקות מאשר לפני שלש ארבע שנים בגלל ריבוי ממשקי המדיה החברתית. מה שקובע זה איכות הריגוש ולא הרייטינג, ההשערה שלי היא שקליפ זה פחות יגרום לעולם ליפול בזרועותיה של T-Mobile מקודמיו.
- 6.מורן 28/11/2011 16:18הגב לתגובה זואהבתי דווקא, אבל הסרטון חתונה ארוך מדי ופשוט עברתי לסוף, רעיון נחמד אמנם.
- 5.(ל"ת)לא מבינה כלום 30/04/2011 23:44הגב לתגובה זו
- 4.לא מבינה כלום 30/04/2011 23:43הגב לתגובה זופלאש מוב זו טכניקה. המסר = האסטרטגיה היא life's for sharing אנחנו בעידן הומופייסבוק - כולם משתפים כל דבר, בכל טכנולוגיה אינטרנט - סלולר - פנים אל פנים. חבל שבתור פלנרית לא התייחסת לאסטרטגיה. חבל שאין פלנר בארץ שיכול לחשוב על אסטרטגיה. דרך אגב, תחנת הרכבת ליברפול, לא נמצאת בבלגיה והפרסומת של בית המלוכה היתה טייק אוף על סרט ויראלי מחתונה אמיתית, סתם דברים - עובדות אני חושב שקוראים לזה שאנשי פרסום צריכים לפעמים לבדוק. והפרסומת הזאת הייתה פרסומת מההתחלה אף אחד לא שאל אם היא אמיתית או לא מכיוון שהיא עלתה עם לוגו של t mobile
- 3.דיאנה 28/04/2011 08:12הגב לתגובה זובתזמון מושלם בביצוע מרהיב עשו בטי מובייל טייק אופ על אחד הסרטים הויראליים הטובים והפופולאריים שנעשו. הסרטון ה״מיושן" עשה כבר מעל שלוש עשרה מליון צפיות. אבל זה לא מונע את הקשקשת של הפלנרית . עד מתי?
- 2.ss 27/04/2011 21:18הגב לתגובה זו"אסטרטגית המיתוג" עלאק
- 1.מובי 27/04/2011 21:04הגב לתגובה זועטרה. הכתיבה שלך זה "מסר מזדקן". 1. מסר כשלעצמו אין לו שום חשיבות היום.. מזמן עברנו לדיאלוג / דו שיח / מסר דו צדדי / בעד ונגד.. 2. אילו היית עושה שיעורי בית היית מגלה שטי מובייל עשו רימייק לויראלי חתונות המפורסם..ניסיון "רכיבה" על ההצלחה של אותו ויראלי זה כל הסיפור... 3. נשבר כבר לקרוא את מכבסת המילים שלך. אנחנו באמת חיים בעידן אחר. את מנפחת מעבר לכל פרופורציה.
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
