ראיון

"משרדים במגזר הכללי מפנים תקציבים לערוץ 9 כדי לצאת ידי חובה מול הלקוח"

מנכ"ל מקאן קאלצ'רס, נטשה שוקין בראיון לאייס: "המגזר הרוסי נראה דומה לכללי, אבל זו טעות. פרזנטור כוכב במגזר הכללי, בכלל לא מוכר ברוסי"
משה בנימין | (9)

הדירוג האחרון של היקף הפעילות הפרסומית במגזר הרוסי מצא את מקאן קאלצ'רס מקבוצת מקאן אריקסון, בניהולה של נטשה שוקין, בצמרת המשרדים עם צמיחה של 4% והיקף פעילות ריאלי של כ-33 מיליון שקלים. כך על פי יפעת בקרת פרסום.

במקום ה-2 בדירוג היה זה משרד הפרסום מגזרים עם גידול נאה של 14%. ה-5 השנייה בדירוג אוישה לא על ידי משרדים מגזריים מתמחים אלא על ידי משרדי פרסום מהמגזר הכללי. יורו, דרורי-שלומי, שלמור אבנון עמיחי, יהושע TBWA ולשכת הפרסום הממשלתית, בסדר יורד מהמקום ה-10.

מנכ"ל מקאן קאלצ'רס נטשה שוקין דיברה עם אייס על תמונת המצב במגזר הרוסי והצפי ב-2011.

-אנחנו רואים בעשירייה המובילה 4 משרדים מהמגזר הכללי ואת לפ"ם - מה זה אומר על ההתמחות המתבקשת בפנייה למגזר הרוסי?

"בגלל שיש למגזר הרוסי פלטפורמה של TV זה מיד הופך אותו לארקטיבי בקרב המשרדים מהמגזר הכללי. זה נתפס עבורם כאקט יחסית קל - 'יש לי כבר סרט אז אני פשוט אעלה אותו גם לערוץ 9'."

"הסיבה השנייה נוגעת לתפיסה לגבי המגזרים. בכל הקשור למגזר הערבי יש את ההבנה שכדי לפנות אליהם אתה צריך להבין את ראשו של הצרכן הערבי. המגזר הרוסי לעומת זאת נראה מאוד דומה למגזר הכללי - גר באותם ערים, עובד באותם מקומות עבודה וגם הכלכלה הלכאורה פנימית נוגעת לתחומים מאוד ספציפיים לדוגמא בענייני תרבות וכו'. מהצד זה נראה כאילו מדובר באותם מגזרים אבל זו טעות, בדיוק שם מפספסים את הניואנסים והפערים התרבותיים".

"מי שכוכב במגזר הכללי בכלל לא מוכר במגזר הרוסי"

לדברי שוקין, "התוצאה היא ששמים כסף בערוץ 9 ולא רואים את התוצאה לה מייחלים. זה נובע מכך שהמסר לא מספיק מדויק כי לדוגמא הפרזנטור לא מספיק מוכר כי מי שכוכב במגזר הכללי בכלל לא מוכר במגזר הרוסי.

הכסף של המשרדים הכלליים יורד לטימיון. יש שם את התחושה של יצאנו ידי חובה מול הלקוח. זה כמו בצרכנות - אם לא בודקים מי מגיע למדף יותר קשה לך לדעת האם זה עשה את העבודה".

-איך את מסכמת את התקופה האחרונה מבחינת הפעילות של חברות מובילות?

"ברמת החברות ניתן לציין את HOT ו-yes, שם הבינו מהר מאוד שאם לא פונים לקהל בדיוק המתאים לו זה לא עובד וזה נכון לכל נותני השירותים - שם כולם מטופלים על ידי משרדים מגזריים מתמחים".

-איך זה בא לידי ביטוי ברמת המדיות - האם האינטרנט מתחיל לנגוס בנתח הכספי?

"הזליגה לאינטרנט היא משהו שהחל כבר לפני שנתים. זה עדיין דינמי ויש שינויים אבל מכיוון שיש כמה שחקנים מובילים בעשירייה שאינם משרדי מהמגזר יש נטייה מובהקת ל-TV בערוץ 9 ולכן מדיות, כמו אינטרנט, שדורשות דיוקים ופילוחים נפגעות יותר".

-מה את צופה שנראה במגזר הרוסי ב-2011?

"קודם כל השוק של הצרכן הרוסי כפי שנטען לא ייעלם בשנה הקרובה ולא בעשור הקרוב. מי שחוקר את זה ולומד את זה רק הולך ומגדיל את ההכנסות".

"הדוגמא הכי טובה היא מה שקרה עם הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול. בשנים הקודמות הם פעלו במגזר הרוסי בהתאם למגמות בשוק הכללי - סוג של אדפטציות קריאיטיביות ולא ממש יצאו למכרז עם תקציב משמעותי בקרב משרדים מגזריים. הם החזיקו בדעה שהכל כבר השתנה והמגזרים הפכו דומים. ברגע שהם הבינו שזו טעות הם עברו למסרים מדויקים, מה שהצריך פנייה יעודית וכיום יש להם תנאי סף שדורשים משרד מתמחה לטיפול במגזר הרוסי".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    איך אפשר לעמוד בקסם של אשה כל כך יפה (ל"ת)
    ............... 11/04/2011 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ב. 11/04/2011 10:01
    הגב לתגובה זו
    משרדים לא לוקחים ברצינות את העיניין של התאמת המסר למגזר, ואחרי זה כשאין תוצאות טוענים שאין מגזר, ואין תוצאות וזה בכלל לא עובד
  • 4.
    א - תא 11/04/2011 09:37
    הגב לתגובה זו
    מציע למערכת לשקול עריכה מחדש
  • 3.
    אלכסנדר 11/04/2011 08:55
    הגב לתגובה זו
    פשוט, מדויק, מצויין. לגבי הפרזנטורים: חייבים קו חדש של אישיויות אשר ידבר אל צעירי המגזר, אחרונים הם תחום אפור בו הפרזנטור המוכר למגזר הרוסי לא מצליח למשוך תשומת לב וגם אחד ממגזר הכללי לא נתפס כבר סמכא.
  • 2.
    אלון 11/04/2011 00:34
    הגב לתגובה זו
    משרדי הפרסום למגזר הרוסי הם אלו שטוענים שקיים מגזר רוסי. הם מטעים בכוונה כדי לפתות לקוחות להשקיע כסף במגזר שיש בו הטלוויזיה והקופון עליו הוא גדול. ערוץ 9 משדר תוכניות לגילאי 50 ומעלה וזהו אינו קהל שהמפרסמים מחפשים. רוסי שהוא היום בן 30 הגיע לארץ ב-1990, כך שהוא גדל כאן מגיל 10 והוא כמעט ישראלי לכל דבר.. והוא לבטח לא רואה ערוץ 9 או קורא עיתון רוסי.. מפרסמים יקרים, תשקיעו את כספכם במקומות טובים יותר!!!
  • 1.
    טעות 10/04/2011 16:42
    הגב לתגובה זו
    המגזר הרוסי קיים בגילאי חמישים ומעלה. זהו. "רוסים" מתחת לגילאי 35 הם בעלי מאפייני צריכה זהים למגזר הכללי וזה מוכח מחקרית. נקודה. די להטעיית הציבור!!!!
  • ג'בריל 10/04/2011 20:14
    הגב לתגובה זו
    תגיד, אתה מפגר או מטומטם?
  • א - ת"א 11/04/2011 09:35
    רואה את זה יום יום מקרוב. אמנם יש הרבה הטמעות אבל יחד עם זאת נשמרים אלמנטים מאד מושרשים וקריטיים
  • טעות 11/04/2011 00:06
    מפגר או מטומטם הוא מי שמשקיע במגזר הרוסי
שנה טובהשנה טובה
שנה טובה

מה אנחנו מאחלים לכם לשנה החדשה?

מאחלים לכם שנה עם הרבה תשואה - לא רק במדדים, אלא גם בחיים עצמם; מאחלים לכם שנה שבה תתכוננו לרע, תתכוננו למפולת - אבל תקוו לטוב...

מערכת ביזפורטל |

מאחלים לכל הקוראים שנה טובה. מאחלים לעם שנה טובה. מייחלים כמובן לחזרת החטופים, לסיום המלחמה, לחזרת החיילים בשלום. מאחלים לכם מהמקום שלנו, כאתר פיננסי, הצלחה פיננסית.   

מאחלים לכם שנה עם הרבה תשואה - לא רק במדדים, אלא גם בחיים עצמם.
שהרווחים שלכם יגיעו לא רק מהמסחר וההשקעות, אלא גם מהזמן עם המשפחה ומההשקעה בעצמכם. 

ההשקעה בעצמכם היא הכי משתלמת. תלמדו, תתאמנו, תקראו, תבלו - כל אחד שישקיע בדרך שלו. זו השקעה עם תשואה נהדרת.  

שנה שבה תלכו עם הכתבות, הכלכלנים והאנליסטים שמספקים תובנות נכונות - ושלא תתפתו לכל הייפ חולף.
כי בסוף, אין תחליף למשמעת השקעות. מי שרודף אחרי אופנות מגלה לא פעם שהן חולפות מהר מדי. מי שמחזיק באסטרטגיה יציבה - חוצה גם את הסערות.

נאחל לכם שהתיק שלכם מתאים לסיכון שלכם, שתשנו טוב בלילה גם כשסוער בחוץ ושתייצרו רווחים עודפים. שתדעו לבחור את העוגנים שלכם, את התכנים והמידע שמייצרים לכם ערך.