תחרות האפי 2011: גיתם ואדלר עם 4 הגשות לפלטינום, מקאן מוביל בהגשות
תחרות האפי 2011 לפרסום אפקטיבי חתמה את שלב הגשת העבודות. 89 עבודות הוגשו השנה לתחרות מ-18 משרדי פרסום ו-68 מפרסמים. לקטגוריית תקציבים קטנים (עבור תקציבים של עד 150,000 דולר) הוגשו 7 עבודות. זו השנה הראשונה שמוגשות עבודות בקטגוריה זו, מאז שנוספה לפני כשנתיים.
גם השנה (וכמו בקקטוס) מוביל משרד הפרסום McCann Erickson במספר ההגשות עם 20 עבודות, מתוכן שתי עבודות של McCann Cultures (לעומת 23 עבודות בשנה שעברה); אחריו משרד הפרסום אדלר חומסקי וורשבסקי שהגיש 15 עבודות (לעומת 13 עבודות בשנה שעברה); משרד הפרסום גיתם BBDO הגישו 10 עבודות (לעומת 14 עבודות בשנה שעברה); משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R הגיש 9 עבודות (לעומת 7 עבודות בשנה שעברה); משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי, ו-זרמון גולדמן DDB הגישו 5 עבודות כל אחד
פנינה שנהב, יו"ר המי"ל: "מרגש לראות את כמות ומגוון המפרסמים ומשרדי הפרסום שלוקחים חלק בתחרות, הרבה מהם לראשונה השנה. זו השנה הראשונה שבה מוגשות עבודות לקטגוריית תקציבים קטנים, מאז שנוספה לפני כשנתיים. נראה שהענף הפרסום והשיווק שואף להתמקצעות גם בקמפיינים מועטי תקציב, ויש רצון לזכות בהכרה גם עבורם".
משרדי הפרסום ראובני פרידן IPG, יהושע TBWA ו-פובליסיס ישראל הגישו 4 עבודות כל אחד; משרדי הפרסום אפאק טריו, גליקמן נטלר סמסונוב, ענבר מרחב שקד ודרורי שלומי הגישו 2 עבודות כל אחד; משרדי הפרסום שמעוני פינקלשטין ברקי Draft Fcb, אפיקים, טרגט מרקט, רגב קויצקי ו-דה בריף הגישו עבודה אחת כל אחד.
2 המפרסמים המובילים השנה הם בזק וחוגלה קימברלי עם 4 עבודות כל אחד. אסם, פרוקטר אנד גמבל, בנק הפועלים, מפעל הפיס, שטראוס גרופ ו-HOT עם 3 עבודות כל אחד. כמו כן, 6 בנקים הגישו השנה עבודות (פועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות, הבינלאומי ואגוד). סך הכל 68 מפרסמים הגישו השנה עבודות לתחרות.
העבודות יתחרו ב- 10 קטגוריות: לקטגוריית 'מוצרי צריכה-לא מזון' הוגשו 8 עבודות; לקטגוריית 'מוצרי צריכה-מזון' הוגשו 12 עבודות; לקטגוריית 'מוצרי צריכה-לא מתכלים' הוגשו 10עבודות; לקטגוריית 'פיננסים,לימודים ושירותים' הוגשו 8 עבודות; לקטגוריית 'קמעונאות' הוגשו 9 עבודות; לקטגוריית 'תקשורת, מדיה, הייטק ומיחשוב' הוגשו 8 עבודות.
לקטגוריית 'מגזרים' הוגשו 5 עבודות; לקטגוריית 'חברות מהמגזר העסקי, אשר הובילו מהלכים של אחריות חברתית' הוגשו 3 עבודות; לקטגוריית 'מלכ"רים, מגזר ציבורי' הוגשו שתי עבודות.
לקטגוריית האפי פלטינום שבה נבחנות עבודות באפקטיביות לאורך זמן הוגשו 17 עבודות. משרדי הפרסום אדלר חומסקי וורשבסקי ו-גיתם BBDO הגישו 4 עבודות כל אחד בקטגורייה זו.
תהליך הדירוג והמיון ייעשה עד אמצע יוני. ביולי 2010 יתקיים טקס הענקת פרסי ה- Effie. חבר השופטים כולל יותר מ- 80 שופטים, בתוכם אנשי אקדמיה, נציגים של המפרסמים ושל הפרסומאים, אנשי יחסי ציבור, ייעוץ ומחקר.
גם השנה תדרג קבוצת מנכ"לים נבחרת את המהלכים השיווקיים שייעלו לגמר ב- Effie Platinum. ציונם יהווה 50% מסך הציון הכולל. חבר השופטים ימנה כ-15 מנכ"לים של החברות המובילות במשק. אליהם יצטרפו סטודנטים לתואר שני במינהל עסקים, מסלול התמחות בשיווק ממס' אוניברסיטאות ומכללות, אשר ישולבו בתהליך השיפוט בשלב ב'. ציונם יהווה 10% מסך הציון הכולל.
- 2.יש לכם טעות - דירוג עד יוני יולי 2011 (ל"ת)07/04/2011 10:58הגב לתגובה זו
- 1.07/04/2011 10:50הגב לתגובה זושנה שעברה הם הפציצו 23 הגשות, כשבסופו של דבר אדלר הובילו בזכיות

ישראל נכנסת למירוץ - 120 מיליון שקל להקמת מטה לאומי לבינה מלאכותית
המטה צפוי לפעול במשרד ראש הממשלה, יפתח תשתיות מחשוב מתקדמות, יטמיע יישומי בינה מלאכותית בשירותי המדינה ויגבש תוכנית רב־שנתית להכשרת כוח אדם ולקידום רגולציה ואתיקה שיחזקו את מעמד ישראל בזירה הטכנולוגית העולמית
הממשלה אישרה השבוע הקמת מטה לאומי לבינה מלאכותית עם תקציב של 120 מיליון שקל לשנתיים הקרובות, צעד שמסמן כניסה רשמית של ישראל למירוץ הגלובלי על עליונות טכנולוגית. המטה יוקם כיחידת סמך במשרד ראש הממשלה ויתמקד בשלושה צירים מרכזיים: גיוס כוח אדם איכותי, פיתוח תשתיות מחשוב מתקדמות והטמעת AI במערכות הממשלה. בתוך 120 יום תובא לאישור הממשלה תוכנית לאומית רב שנתית שתבטיח השקעות לטווח ארוך.
המהלך, ביוזמה משותפת של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ומשרד ראש הממשלה, נועד לשמור על מעמדה של ישראל בחזית החדשנות מול התחרות הגוברת של מדינות כמו סין, ארצות הברית וגרמניה. "הקמת המטה היא צעד חיוני שמבהיר שזו אינה אופנה חולפת אלא תחום אסטרטגי לעתיד ישראל", אמר סמוטריץ'. "למהלך יהיו השפעות כלכליות וביטחוניות עמוקות. הממשלה מאותתת מחויבות ברורה עם תקציב ראשוני ותוכנית לאומית בהכנה".
התוכנית כוללת הקמת תשתית מחשוב חזקה שתאפשר לישראל לעמוד בתחרות העולמית ולמשוך חוקרים ויזמים מהשורה הראשונה. במקביל, מערך הדיגיטל במשרד ראש הממשלה ישמש זרוע ביצועית ליישום בינה מלאכותית בשירותי הממשלה, כדי שהאזרחים יקבלו שירותים מהירים, פשוטים ויעילים יותר. זה אומר אוטומציה של תהליכים ביורוקרטיים, שירות לקוחות חכם ויכולות ניתוח נתונים מתקדמות שיכולות לשפר משמעותיות את איכות השירותים הציבוריים.
המטה גם ימפה את הצרכים האנרגטיים הנגזרים מהשימוש בבינה מלאכותית. מרכזי נתונים לבינה מלאכותית צורכים כמויות אנרגיה עצומות, ובישראל שכבר מתמודדת עם מחסור באנרגיה, התכנון המוקדם חיוני. בנוסף, המטה יבחן את השפעת הטכנולוגיה על שוק התעסוקה ויקדם מדיניות עדכנית בתחומי הרגולציה והאתיקה - נושאים שהופכים יותר ויותר רלוונטיים כשמערכות AI מתחילות להשפיע על חיי היומיום.
- הממשלה אישרה תוספת של 42 מיליארד שקל לתקציב הביטחון לשנים 2025-2026
- מה יהיה גורל הותמ"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התקציב הראשוני של 120 מיליון שקל הוא רק תחילת הדרך. הממשלה מתכוונת להציג תוכנית רב שנתית שתכלול השקעות משמעותיות יותר, בדומה למה שעושות מדינות מובילות אחרות. המטרה היא ליצור מנגנון קבוע שלא יהיה תלוי בתחלופות פוליטיות ושיבטיח רציפות בפיתוח היכולות הלאומיות. ישראל מצטרפת בכך לרשימה של מדינות שהבינו שבינה מלאכותית היא לא עוד תחום טכנולוגי, אלא נדבך בביטחון הלאומי ובתחרותיות הכלכלית.