דעה

ניתוח קמפיין: הפרומו ל'האוס' ב-VOD של yes - מחוץ לקופסה

עטרה בילר, אסטרטגית של מיתוג, מתייחסת לקמפיין החדש של yes לסדרה 'האוס' שמפנה את את הצופים להזמין את הסידרה ב-VOD
עטרה בילר | (2)

פרומו לתוכן טלוויזיוני אינו אלא חלק בלתי נפרד מהתקשורת השיווקית של ערוץ או של פלטפורמה טלוויזיונית. למעשה, הפרומו נועד לקדם צפייה בתכנית או סדרה וקל מאד לאמוד את יעילותו באמצעות נתוני צפייה בפועל.

האתגר הגדול של פרומו הוא למצב את התוכן (תכנית, סדרה, סרט, רצועה, ...) במוחו של הצופה באופן שיביא אל התכנית צופים חדשים וישמור על הצופים הקיימים. כדי לעשות את זה מוטלת על כתפיו של הפרומו אותה אחריות כמו זו שמוטלת על כל פרסומת. הפרומו אמור לפלח את העולם הומה הפרסומות ורב הערוצים, ולטעת במוחנו חשק וסקרנות וגם לטפח בנו כוונת צפיה.

הפרומו הקלאסי אליו אנו רגילים הוא הפרומו הקולנועי שעורך קטעים נבחרים מסרט באורך מלא אל תוך חצי דקה עד דקה. פרומו כזה נועד לגלות טפח ולהסתיר טפחיים ולסקרן באופן הנמוך ביותר. חריקת מכונית שרק אם תלך לסרט תדע מה קרה רגע אחרי כן, אקדח מכוון לרקתו של הגיבור, אם תלך לסרט תדע מה עלה בגורלו, אשה יפה סוגרת מאחורי גבה את הדלת במבט מזמין. אם תלך לסרט תדע לאן זה התפתח. רוצה לדעת יותר? קנה כרטיס ולך לסרט.

חוקי טיפוח הסקרנות והפיתוי עובדים באופן דומה בטלוויזיה רק ששם, בגלל שעברנו כברת דרך מאז ימי מסך הכסף התמימים, החוקים פחות פשוטים, והאתגר לנעוץ במוחנו תכנית או סדרה - גדול יותר.

הפרומו החדש לסדרה 'האוס' ב-yes VOD משקף את האסטרטגיה הנכונה ביותר שניתן לנקוט בעידן הנוכחי של שפע ערוצי: קילוף הז'אנר מליבת התכנית והצגת הליבה באופן ייחודי ושונה.

כדי ליהנות מחוויה אסקפיסטית לא צריך יותר לחכות ליום או שעה בשבוע. סדרות וסרטים על בתי חולים ורופאים ראינו בלי סוף. פרומו שרואים בו רופאים בחדר מיון שצועקים we re losing him ראינו כבר, ותיארנו לעצמינו, שאם הרופא בפרומו חתיך, סביר להניח שהחולה יחיה...

הפרומו החדש ל'האוס' לא עובד על פי החוקים הרגילים ואינו מזלזל באינטליגנציה של הצופה, מה גם שהוא מפנה אותו להזמין אותו ב-VOD של yes שהוא חדש ללקוח yes. הפרומו מודע לכך שהצופה לא אידיוט, שהוא יודע שאת הדרמה של בתי חולים הוא יכול לקבל בכל מיני אריזות, כולל למשל "האנטומיה של גריי". יתר על כן, הוא כבר ראה בעברו פרקים מ"האוס" במדיום זה או אחר, וקבע עמדה על התכנית.

ולכן, הפרומו לא יספר לך את המובן מאליו, שיש מחלות מפחידות שרק גיבור הסדרה יציל אותנו מהן בדקה התשעים. הוא לא יגיד לנו שלמרות שהגיבור סוציומט הוא בעצם good guy כי המסר הזה בנאלי ואפשר לקבל את אותו ה- kick ממקורות אחרים. לאו דווקא מהאוס.

הפרומו להאוס לוקח על עצמו להגדיר את ליבת הסדרה ומייצר בכמה שניות אייקון של רופא שהוא למעשה הפציינט. אישיותו החולנית והשנויה במחלוקת של הגיבור, שמתחרה במחלות הפציינטים שלו.

הפרומו מגזים את הרעיון ו'עורך' אותו אל תוך סצנות מתוך הסדרה. הוא מכניס אותנו לחדר האבחנות שבו חי הרופא ששונא לראות חולים, ומאבחן בו את האוס עצמו. בין הסימפטומים בולטת "התמכרות קשה", לתכנית כמובן, ואגב הערות קטלניות על אישיותו של האוס כרופא לא נחמד ואדם מתוסבך שזקוק לטיפול נפשי, אפשר לקבל מרשם טיפולי בסגנון "VOD לפחות פעם ביום אחרי האוכל".

ההקבלה ברורה, מי שאוהב את האוס גם הוא קצת 'שרוט'. ברור שמדובר בדרמת רפואה שונה שכזו הוא עוד לא ראינו. הפרומו ממציא תת-סיפור קצרצר משל עצמו שמעצים את ייחודיות הסדרה ומסמן בנונשלאנטיות את מרכז הכובד שלה, שאמור, בסופו של דבר, לנתק אותנו מערוץ 2, ולהביא אותנו לערוץ חדש ונישתי בממיר max total, או לגלות שאין לנו כזה ממיר ולצלצל לyes כדי להזמינו...

פרומו טוב, כמו מיתוג נכון של מוצר צריכה, אמור להעצים זווית ייחודית ובולטת בחוויה הצריכה של מוצר או שירות, ולהבהיר לצרכן או לצופה בחצי שניה ובמילה וחצי שלא חשוב מה הוא חווה עד כה, כזה עוד לא היה לו. האוס מצליח לעשות את זה ב-35 שניות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ניר 04/04/2011 03:44
    הגב לתגובה זו
    שבסופו של יום, אנחנו בישראל ולא בשום מקום אחר
  • 1.
    טרם שובץ 03/04/2011 16:24
    הגב לתגובה זו
    להתנתק מהם וכמה שיותר מהר!
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
צילום: שירות התעסוקה

שירות התעסוקה: יותר משכילים ובעלי מיומנויות הפכו לדורשי עבודה

ניתוח נתוני השנים האחרונות מראה כי דורשי העבודה לא מגיעים רק מהשכבות המוחלשות אלא ישנם יותר משכילים, בעלי משלחי יד אקדמאיים ומאשכולות גבוהים שמחפשים עבודה


הדס ברטל |

הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דופק שוק העבודה המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש נובמבר, כאשר עולה מהם כי מספר דורשי העבודה שנרשמו, דומה למספר דורשי העבודה בשגרה שקדמה למתקפת ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, גם אם נדמה כי השוק התאושש לגמרי מהשפעות המלחמה, עיון בתמהיל דורשי העבודה מלמד על עקבותיה. כך, למשל,  עלה שיעורם של היהודים שאינם חרדים בקרב דורשי העבודה בהשוואה לשיעורם קודם למלחמה. מגמות אלו ואחרות משקפות את השפעת המלחמה על הרכבה האנושי של מצבת דורשי העבודה.  נתון בולט נוסף הוא עלייה בשיעור דורשי העבודה מאשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים, 8 עד 10, לעומת ירידה בשיעור דורשי העבודה מהשכבות המוחלשות, אשכולות 1-3. הנתון עולה ממבט על  התפלגות דורשי העבודה מחודש נובמבר 2022, המלמדת על הצטרפותם של עוד ועוד דורשי עבודה בעלי מיומנויות גבוהות.

מנהלים עסקיים לעומת פועלים בתעשייה

לפי נתוני לשכת התעסוקה נראה כי תמהיל דורשי העבודה השתנה באופן משמעותי, כאשר ישנם יותר אקדמאים ומנהלים ופחות עובדים בלתי מקצועיים. כך, שאף שבמספר הכולל ניכר דמיון בין חודשי נובמבר בזמני שגרה לנובמבר השנה, נראה כי השפעת המלחמה ובכלל השפעת השנים האחרונות ניכרת בתמהיל דורשי העבודה.

מספר דורשי העבודה שהם מפתחי תכנה ומנתחי יישומים הוכפל בכפי 2.5 ממספרם בנובמבר 2019, זה שקדם למשברי השנים האחרונות- מכ-3.3 אלף ב-2019 לכ-8,000 השנה, ושיעורם עלה מ-2.3% ב-2019 לכ-6.3% השנה. בדומה, נרשמה עלייה משמעותית בשיעור המנהלים מקרב דורשי העבודה ובמספרם- מ-17.3 אלף  ב-2019 לכדי 22.8 אלף (מ-12.2% ל-18%) השנה. העלייה ניכרת יותר בקרב מנהלים בתחום השירותים העסקיים והמנהלים האדמינסטרטיביים, מ-6.2 אלף  ב-2019 ל-9.6 אלף (מ-4.4% ל-7.6%)   השנה. מגמה הפוכה נרשמה בקרב בעלי משלחי יד מרוויחי שכר נמוך.כך למשל, ירד מספר דורשי העבודה שהם עובדי ניקיון ועוזרים בבתים פרטיים, בתי מלון ומשרד מכ-9.8 אלף ב-2019 לכדי 6.1 אלף ( מ-6.9% ל-4.8% השנה). בדומה, ירד מספר דורשי העבודה שהם פועלים בלתי מקצועיים בתעשייה מ-5.7 אלף ל-3.8 אלף (מ-4% ל-3%) השנה.

 

אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה - קרדיט: שירות התעסוקה




יותר אבטלה בערים חרדיות וערביות

כבמרבית חודשי השנים האחרונות, גם בנובמבר 2025 הובילו את הרשימה אום אל פחם ורהט (6.1% ו-5.8%, בהתאמה), רהט ואום אל פחם (שיעור זהה של 5.7%), שאחריהן עכו (4.9%) ועפולה (4.6%), כערים הגדולות שבהן יש מספר הרבה דיותר של דורשי עבודה. עפולה היא העיר היהודית בעלת שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר. ככלל, גם החודש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוהים ביותר הן פריפריאליות, חרדיות או ערביות, כשמנגד השיעורים הנמוכים ביותר נרשמו גם החודש בערים החזקות יותר כרעננה, כפר סבא ורמת השרון. בהשוואה לחודש שקדם, במרבית הערים נרשמה עלייה, אשר עמדה בממוצע על 2.9% - הבולטות ביותר נרשמו בראש פינה (17.8%), קריית גת (9.8%), ובאום אל פחם ורמלה (7.8%, כל אחת). מנגד, בחלק מהערים נרשמה ירידה, כאשר לרוב דובר בערים חזקות מהמרכז.

עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקעובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוק

האבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה

הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות

אדם בלומנברג |
נושאים בכתבה שוק העבודה תקציב

בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.


כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.


הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.

הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.


על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת: