הלוקיישן למודעת הקמפיין למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית: הכותל המערבי

הקמפיין החדש, אותו מוביל משרד הפרסום דה בריף, עושה שימוש בכותל המערבי במודעה המציגה את הסטטיסטיקה העגומה בצורה יוצאת דופן
אלה ברייר | (21)

מה לאחד הסמלים הכי קדושים ליהדות ולקמפיין למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ואונס? במשרד הפרסום דה בריף, סבורים שמדובר דווקא בחיבור עוצמתי. החל ממחר (יום ו') יעלה קמפיין פרו בונו של דה בריף המיועד לפרסם הפנינג מיוחד שיתקיים בסנימטק בירושלים ביום שישי הבא וכל הכנסותיו קודש למרכז הסיוע בירושלים. המודעה שתוביל את הקמפיין שנויה במחלוקת, עושה שימוש בכותל המערבי כדי לתקשר את הסטטיסטיקה הכואבת התמונה מראה את הכותל כשכל פתק שלישי שנטמן בו, סגול כצבע המרכז לסיוע לנפגעות תקיפה מינית ואונס. נמרוד ניר, מנכ"ל דה בריף מסביר על הרציונאל שמאחורי הרעיון: "קיבלנו בריף לא פשוט: כיצד להביא את הסטטיסטיקה הקשה לתודעה הציבורית, ללא שימוש בנשים, באפס תקציב, כשכל זה נדרש להתחבר לירושלים. החלטנו לצאת למהלך שבו נעשה שימוש בכותל המערבי, אייקון יהודי וירושלמי חזק ביותר עם כוח עצירה רב ולצבוע כל פתק שלישי בצבע של הארגון - רמז לכך שכל אישה שלישית מבקשת מאלוהים שיפסיק את התקיפה". עוד הוסיף ניר כי: "נמנענו מטקסט מתחכם או עוקצני כי המטרה כאן לא הייתה לייצר פרובוקציה אלא להפך, להבהיר שמדובר בבעיה שרלבנטית לכל המגזרים בארץ. מה גם שהרעיון הגאוני חסך לנו התפלפלויות תיאולוגיות. התייעצתי עם חברים מהמגזר והם הסכימו שיש כאן קידוש השם. אנחנו הולכים לעשות פעילות גרילה בכותל עצמו שתתקשר לקונספט של המודעה יחד עם פעילות דיגיטל משלימה. אני קורא לכל מי שיכולה או יכול להגיע בשבוע הבא ליריד המדהים הזה, שכל הכנסותיו קודש לארגון לסיוע נפגעות תקיפה מינית בירושלים". הקמפיין יכלול פעילות באתר אונלייף ביום שישי ובמסגרתה יתבקשו הגולשים באתר אונלייף להתייחס ב-140 תווים לנושא התקיפה המינית (מסר לנשים שעברו פגיעה, בקשות מאלוהים וכו'). ביום שני בבוקר יודפסו המסרים על דפים סגולים (צבע המרכז לסיוע נפגעות) ויוטמנו בכותל המערבי. ההזמנה ליריד ההתרמה תורכב מתמונת הכותל המערבי, כשכל פתק שלישי צבוע בסגול, עם קריאה להשתתף ביריד ולשנות את הסטטיסטיקה (אחת מתוך שלוש נשים בישראל עוברת תקיפה מינית). יריד ההתרמה המיוחד יתרחש ביום שישי הבא (8.4) ויכלול מיצגים מיוחדים, שוק איכרים ואמנים, הופעות ועוד, כשכל ההכנסות הן קודש למרכז הסיוע.

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    איש בער 03/04/2011 14:11
    הגב לתגובה זו
    החברה החרדית תיפגע מהחשיפה של המסר למרות שהמסר נכון ונצרך אני לא חושב שאפשר לפרסם יריד לציבור הכללי בכותל
  • 20.
    שאלה 03/04/2011 10:56
    הגב לתגובה זו
    יש אפשרות לקבל לינק לפעילות באונלייף ? היוזמה יפה ומבורכת
  • 19.
    שאלה 03/04/2011 10:32
    הגב לתגובה זו
    יש קישור לפעילות באונלייף? פעילות יפה ומבורכת
  • 18.
    מישו 02/04/2011 12:56
    הגב לתגובה זו
    על מישהו שכותב על עצמו "הרעיון הגאוני"? יהללך זר ולא פיך, נמרוד. היית אמור ללמוד את זה בתקופה ש"חזרת בתשובה".
  • 17.
    The Art 01/04/2011 17:40
    הגב לתגובה זו
    לא טקסט ולא עיצוב, אז תליתם סטיקר בכותל, מרשים.
  • 16.
    דלעת 01/04/2011 13:28
    הגב לתגובה זו
    נמרוד - יישר כוח!!
  • 15.
    ההייתי ממלא את כל הקיר הזה בסטיקרים כאלו !! (ל"ת)
    שי 01/04/2011 10:53
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אחד שמכיר 31/03/2011 19:11
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף הפסיקו לברבר והתחילו לעשות קריאייטיב טוב. רעיון מעולה ואהבתי את הלוויתן של קמפיין מעריב
  • 13.
    רעיון מבריק! עלו והצליחו (ל"ת)
    חומסקי 31/03/2011 17:48
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    ק. 31/03/2011 17:45
    הגב לתגובה זו
    התחילו לעבוד בדה בריף. אחלה קריאיטיב!
  • 11.
    ארט 31/03/2011 17:44
    הגב לתגובה זו
    באמאשלכם צאו מהקנאה ותפרגנו או תשתקו כבר
  • 10.
    בן 31/03/2011 17:43
    הגב לתגובה זו
    אהבתי את הפעילות. אני שם, כל הכבוד!
  • 9.
    ארט 31/03/2011 17:43
    הגב לתגובה זו
    קריאיטיב חכם וטוב, אהבתי.
  • 8.
    קרן 31/03/2011 17:42
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד!
  • 7.
    אלעד 31/03/2011 16:21
    הגב לתגובה זו
    פעילות יפה!
  • 6.
    אני 31/03/2011 16:14
    הגב לתגובה זו
    משרד שנראה יותר כמו ילד שמחפש תשומת לב.הקריאטיב שלהם מזכיר גן ילדים.
  • 5.
    אלעד 31/03/2011 16:09
    הגב לתגובה זו
    אהבתי את הקריאיטיב. סחתיין!
  • 4.
    ב.ש 31/03/2011 16:08
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לנשים החזקות של המרכז. סחתיין לדה בריף על היוזמה והפעילות.
  • 3.
    מי אני 31/03/2011 16:02
    הגב לתגובה זו
    נמרוד, אם היית משקיע בעבודה שלך כמו שאתה משקיע ביחצנות, אולי היה יוצא משהו שבאמת שווה לקרוא עליו. אתה עדיין לא שם.
  • 2.
    מריה 31/03/2011 15:28
    הגב לתגובה זו
    גם ברמת הסרטן, וגם ברמת השד. הקונספט סגור. וגם זה לא חילול השם. בהצלחה.
  • 1.
    משרד רב פעלים (ל"ת)
    יותם פ.. 31/03/2011 15:17
    הגב לתגובה זו