תראה מה שצבע יכול לעשות: על קמפיין הצבע של מותג טמבור
מזה כ-30 שנה מצליחה הסיסמא 'תראה מה שצבע יכול לעשות' לשרוד את ענני קרבות הפרסום ולשמור על אותו טון ואותו מסר. צבע מכניס רגש ופנטזיה ורגש לעולם שאין בו צבע ואין בו רגש או דמיון.
המשוואה היא משוואה כלל אנושית, והשימוש במילה צבע כמילה נרדפת לרגש ופנטזיה מוטמעת בהוויה האוניברסאלית.
ההקבלה צבע = רגש ופנטזיה, מופיעה גם כקלישאה קולנועית כשהסרט הופך משחור לבן לצבעוני והתמונה מבהירה לצופה לחלוטין שמשהו טוב ופלאי קורה.
במשך שנים רבות עשה המותג טמבור שימוש בקלישאה שצבע מביע רגש ומבטא דמיון. סיפור המותג תמיד הראה שלל צבעים שפוגשים לרוב שלל אנשים והעלילה סיפרה כמעט כל מה שאפשר לספר ולאלתר בתוך עולם תוכן זה.
כאשר נירלט הגבירו את נוכחותם במדיה והכניסו אלמנטים חדשים לדיון על צבעוניות ותפקיד הצבע בחיינו, טמבור עמדה בפני צומת דרכים כמובילת שוק הצבעים. מה עושים כשהמתחרה שותה לך ואוכל לך את הרעיונות ועושה זאת לפעמים טוב ממך?
הקמפיין האחרון של המותג טמבור מוכיח שאפשר למצוא זווית מקורית וחדשה בלי לשבור את הכלים ובלי לנטוש את ערכי הליבה. טמבור, בגיל 75 הבינו שצבע יכול לעשות יותר.
בסרט ההיסטורי - נוסטלגי החדש לטמבור לצלילי הלחן 'תישאר צעיר לנצח' של רמי קליינשטיין, נוצרה סופסוף תפנית מעניינת בסיפור של מה שצבע יכול לעשות. הסרט מספר סיפור קלאסי על מספר דורות שצובעים בטמבור ומסתיים ב"תראה מה שצבע יכול לעשות".
אולם הוא מפתיע בכך שהוא עושה את ההיפך הגמור ממה שכל צבעי טמבור הקודמים עשו. הוא מצטמצם לאורך 75 שנותיו, ולאורך 3 הדורות המככבים בו, רק לצבע אחד. כחול.
יתר על כן, האגדה מגדילה לעשות כשהיא מציגה את פחית הצבע הכחול כאותה פחית ישנה עם לוגו טמבור המקורי שהסבא קנה בילדותו. מתוך אותה פחית תיצבע עגלת צעצוע, יצויר שער של משחק כדורגל שכונתי, קיטבג צבאי, דירה של זוג צעיר, בית עץ, חיפושית פולקסווגן.. עד לטיפה האחרונה ששולחת את גיבור הסרט עם נכדו לחנות טמבור כדי לעשות refill. שם הם כמובן קונים צבע כחול וצובעים בו את אופניו של הילד.
לא חשוב כמה פירושים אפשר לתת למשיכת הצבע הדווקא - כחול שמלווה את כל הדורות בסרט. ואפשר. מה שחשוב זה שהאקט הוא אקט אמיץ של מנהיג, שהגיע לרגע בו הוא מבין שאינו זקוק יותר להתפאר במרכולתו.
מותג צבעים שידוע במניפת צבעיו ושמדבר אלינו תמיד בשלל צבעים עושה פניה חדה, ובוחר פתאום להגיד לנו שמה שחשוב זה לא המוצר אלא חווית הלקוח. מה שה'צבע יכול לעשות' זה להפוך קיר למשחק כדורגל, להיות זה שהופך דירה לבית, לסמל תקופות בחיים ולהשתלב בציר המשפחה וההוויה המקומית לאורך דורות. כדי להגיד את זה צריך להוציא את הצבע מהקשרו ולהבהיר שלפחות בסרט הזה אנחנו לא 'מוכרים לך מגוון צבעים. במובן זה מצטרף טמבור למותגי על מהסוג של אורנג', ו-yes שבאופן עקרוני נמנעים ממסרים מכירתיים בקמפייני תדמית המותג שלהם.
- 9.חוות דעת של דינוזאור (ל"ת)מיכאל 22/03/2011 17:36הגב לתגובה זו
- 8.מייק 22/03/2011 11:35הגב לתגובה זווכל הכבוד לטמבור.
- 7.אורן 21/03/2011 22:46הגב לתגובה זולא אגדה ולא נעליים. כדי לרגש באמת צריך להתרומם מעל לקיטש, ולבוא עם רעיון יותר מקורי.
- 6.נחום תקום 21/03/2011 12:16הגב לתגובה זומרגשת, עשויה היטב, שומרת על ערכי הליבה. בקיצור, שאפו גדול לטמבור ומוצריה. אין עליכם.
- 5.bu 20/03/2011 21:57הגב לתגובה זוhttp://mizbala.com/?p=15913
- אחד שמבין 20/03/2011 23:44הגב לתגובה זולאף אחד אין בעלות על הסיפור מעגל החיים. או על הטכניקה של למקם אותה סצנה בשתי נקודות זמן שונות. אי לכך טמבור מספרת סיפור מקורי בזכות הצבע ולא בגלל הסיפור הנוסטלגי שמשמש רק רקע.
- 4.רני 20/03/2011 21:09הגב לתגובה זומשעממת לדעתי
- 3.רואים את טביעת האצבע של ויצמן הסמנכל התותח (ל"ת)הצבאי 20/03/2011 12:46הגב לתגובה זו
- 2.קופרייטר אלוף!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)שי 20/03/2011 12:19הגב לתגובה זו
- 1.עידו 20/03/2011 12:10הגב לתגובה זוהגברת הזאת כבר מוציאה אותי מהדעת! מספיק כבר! אתם עושים צחוק מהעבודה!!! היא לא מחוברת לכלום!!!
- טמבור שמה בכיס הקטן את נירטל!!!!!!!!!!!! (ל"ת)שי 20/03/2011 15:12הגב לתגובה זו
- עידו 21/03/2011 10:57מי שמחליט שמשעמם לו בבית ועל זה שצריך להחליף את הצבע. הנשים. תיתווכחו אם מי שאתם רוצים אבל זאת עובדה. נירלט חשבה נכון.

שירות התעסוקה: יותר משכילים ובעלי מיומנויות הפכו לדורשי עבודה
ניתוח נתוני השנים האחרונות מראה כי דורשי העבודה לא מגיעים רק מהשכבות המוחלשות אלא ישנם יותר משכילים, בעלי משלחי יד אקדמאיים ומאשכולות גבוהים שמחפשים עבודה
הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דופק שוק העבודה המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש נובמבר, כאשר עולה מהם כי מספר דורשי העבודה שנרשמו, דומה למספר דורשי העבודה בשגרה שקדמה למתקפת ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, גם אם נדמה כי השוק התאושש לגמרי מהשפעות המלחמה, עיון בתמהיל דורשי העבודה מלמד על עקבותיה. כך, למשל, עלה שיעורם של היהודים שאינם חרדים בקרב דורשי העבודה בהשוואה לשיעורם קודם למלחמה. מגמות אלו ואחרות משקפות את השפעת המלחמה על הרכבה האנושי של מצבת דורשי העבודה. נתון בולט נוסף הוא עלייה בשיעור דורשי העבודה מאשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים, 8 עד 10, לעומת ירידה בשיעור דורשי העבודה מהשכבות המוחלשות, אשכולות 1-3. הנתון עולה ממבט על התפלגות דורשי העבודה מחודש נובמבר 2022, המלמדת על הצטרפותם של עוד ועוד דורשי עבודה בעלי מיומנויות גבוהות.
מנהלים עסקיים לעומת פועלים בתעשייה
לפי נתוני לשכת התעסוקה נראה כי תמהיל דורשי העבודה השתנה באופן משמעותי, כאשר ישנם יותר אקדמאים ומנהלים ופחות עובדים בלתי מקצועיים. כך, שאף שבמספר הכולל ניכר דמיון בין חודשי נובמבר בזמני שגרה לנובמבר השנה, נראה כי השפעת המלחמה ובכלל השפעת השנים האחרונות ניכרת בתמהיל דורשי העבודה.
מספר דורשי העבודה שהם מפתחי תכנה ומנתחי יישומים הוכפל בכפי 2.5 ממספרם בנובמבר 2019, זה שקדם למשברי השנים האחרונות- מכ-3.3 אלף ב-2019 לכ-8,000 השנה, ושיעורם עלה מ-2.3% ב-2019 לכ-6.3% השנה. בדומה, נרשמה עלייה משמעותית בשיעור המנהלים מקרב דורשי העבודה ובמספרם- מ-17.3 אלף ב-2019 לכדי 22.8 אלף (מ-12.2% ל-18%) השנה. העלייה ניכרת יותר בקרב מנהלים בתחום השירותים העסקיים והמנהלים האדמינסטרטיביים, מ-6.2 אלף ב-2019 ל-9.6 אלף (מ-4.4% ל-7.6%) השנה. מגמה הפוכה נרשמה בקרב בעלי משלחי יד מרוויחי שכר נמוך.כך למשל, ירד מספר דורשי העבודה שהם עובדי ניקיון ועוזרים בבתים פרטיים, בתי מלון ומשרד מכ-9.8 אלף ב-2019 לכדי 6.1 אלף ( מ-6.9% ל-4.8% השנה). בדומה, ירד מספר דורשי העבודה שהם פועלים בלתי מקצועיים בתעשייה מ-5.7 אלף ל-3.8 אלף (מ-4% ל-3%) השנה.

- OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה
- מובטלים? כבר לא צריך להגיש גם טופס לביטוח לאומי וגם ללשכת התעסוקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יותר אבטלה בערים חרדיות וערביות
כבמרבית חודשי השנים האחרונות, גם בנובמבר 2025 הובילו את הרשימה אום אל פחם ורהט (6.1% ו-5.8%, בהתאמה), רהט ואום אל פחם (שיעור זהה של 5.7%), שאחריהן עכו (4.9%) ועפולה (4.6%), כערים הגדולות שבהן יש מספר הרבה דיותר של דורשי עבודה. עפולה היא העיר היהודית בעלת שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר. ככלל, גם החודש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוהים ביותר הן פריפריאליות, חרדיות או ערביות, כשמנגד השיעורים הנמוכים ביותר נרשמו גם החודש בערים החזקות יותר כרעננה, כפר סבא ורמת השרון. בהשוואה לחודש שקדם, במרבית הערים נרשמה עלייה, אשר עמדה בממוצע על 2.9% - הבולטות ביותר נרשמו בראש פינה (17.8%), קריית גת (9.8%), ובאום אל פחם ורמלה (7.8%, כל אחת). מנגד, בחלק מהערים נרשמה ירידה, כאשר לרוב דובר בערים חזקות מהמרכז.
עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקהאבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה
הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות
בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.
כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.
הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.
הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.
- המנהלים שלכם כבר לא צריכים אתכם - "כולם ניתנים להחלפה": השינוי הגדול בשוק העבודה
- מספר המשרות הפנויות בארה״ב נותר גבוה - אך שוק העבודה מאותת על האטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת:
