ניתוח קמפיין: סמינר הקיבוצים - נעזר באנרגיה של היריב
אסטרטגיה טובה עושה שימוש באנרגיה של היריב כדי להביס אותו. מזה שנים רבות שהנחת היסוד של מוסדות אקדמיים רבים היא הנחת יסוד של תחרות עקובה מדם שיש לשרוד בה, לגבור עליה ולהצליח למרות הכל. הנחת יסוד זו יצרה אסכולות רבות שמתחרות זו בזו על טריטוריית המצליחנות התחרותית' בשדה הקרב של הלימודים והקריירה. במלים אחרות התחרות היא על מי מכין אותך טוב יותר לתחרות... הסערה הזו יצרה במו ידיה טריטוריה פנויה שמתריסה כנגד הנחת היסוד הזו, בה אולי לא צריך מרפקים כדי להצליח.
בין המהלכים הידועים בתחרות-על-התחרותיות ניתן למצוא את המכללה למנהל עם 'אל תשתלב תוביל', את 'מנהיגים לא נולדים. לומדים להיות כאלה' של הבינתחומי, את 'אל תיכנע לבינוניות' של האקדמית תל אביב יפו וכמובן את הקונספט החדש של אותה מכללה 'לדעת איפה להצטיין'.
זה המקום להזכיר את הסנונית הראשונה בנאראטיב המצליחנות התחרותית הלא היא חברת קידום להכנה למבחן הפסיכומטרי שיצאה בתחילת שנות התשעים עם 'לך תצטיין' הפרובוקטיבי.
הרעיון שאין מקום לכולם, ושהסלקטיביות הינה גורלו של האדם שרוצה להתקבל ללימודים, להצליח בהם ולהשתמש בהם כקרש קפיצה לג'וב יוקרתי בתפקיד ניהולי, הינו רעיון שתפס תאוצה ב 20- 30 שנים האחרונות.
לפני כן עולם ההשכלה היה פחות בוטה במסרים שלו והוא עדיין לבש את הכפפות האקדמיות האלגנטיות, בלי להחצין את ערכי הגלדיאטוריות של עולם ההשכלה והקריירה.
בתוך המולה זו מגיע סמינר הקיבוצים ושואל את עצמו איך, מול מוסדות שמוציאים כרישים ותותחי על, אפשר בכלל לדבר על הישגיות וניצחון במירוץ?
הבריף של קריספין פורטר בוגוסקי, משרד פרסום מוביל בעולם, מבקש לדעת בסעיף הראשון "כיצד יצליח הקונספט שלנו לערער את השוק לגבי כל מה שחשב עד כה על הקטגוריה?"
עבור סמינר הקיבוצים התשובה היא מתחת לאף. מי אמר שכדי להצליח חייבים לא להיות בן-אדם? 'להיות בנאדם ולהצליח' היא נישה שהמתחרים יצרו במו ידיהם בכך שהתחפרו כל כך עמוק בהווית התחרותיות. הציניות של התקופות האחרונות הוציאה את המצליחנות האנושית מהאופנה. זה נכון לגבי פוליטיקאים, מנכ"לים ויועצים. הקלישאה האומרת שכדי להצליח צריך מרפקים, שמנהיגות לא מקבלים אלא לוקחים, שהעלאה בשכר לא מבקשים אלא מקבלים וחברים יש רק באגד (ובפייסבוק) הפכה להיות כמעט דת שכולנו מאמינים בה ומשננים את מצוותיה. היא גם זו שמזמינה שמישהו יגיד שהמלך הוא עירום ויעשה לכולם מה שיופלה עשה לדנונה: חשבתם שיוגורט רק בריא? אז זהו שלא. חשבתם שלהצליח אפשר רק בכוח? אז שהו שלא.
להצליח בלי לפגוע בהצלחתם של אחרים היא אופציה שכל אחד מאיתנו יודע בסתר ליבו שאולי היא אפשרית, אבל לא מדברים עליה.
את העולם שסמינר הקיבוצים מבדל את עצמו ממנו מסמלים 4 אבי טיפוס אנושיים עם ראש של חיה: כריש, זיקית, שועל ונחש. כל אחד מהם מדלקם אסטרטגיות הצלחה דורסניות ומניפולטיביות. אופציות ההצלחה האנושית התמימה לא עוברת לרגע במוחם.
הפרזנטור יפה התואר של סמינר הקיבוצים שואל את הצופה "ומה חשוב לך, להצליח או להישאר בן אדם" כשקריינית הרקע מודיעה, במקביל, שבסמינר הקיבוצים מאמינים שאפשר גם להצליח וגם להישאר בן אדם".
מה שחכם במיוחד במהלך הזה הוא שסמינר הקיבוצים רק פותח מפרשים ונעזר ברוח שהיריב מייצר כדי להתקדם. בלי השועלים והכרישים לא הייתה האמירה כל כך מעניינת ואפילו הייתה עלולה להישמע ארכאית וחיוורת.
החיות הרעות נשמעות מאד מוכרות לנו והן מסכמות את עולם המשחק סכום אפס שכולנו עייפנו ממנו. הסמינר מציע להפוך דף באופן שבו אנו רואים הצלחה, ומדבר על מציאות עם כללי נצחון שונים בהם כל אחד יכול להרוויח. אמירה זו מערערת את מה שאנחנו חושבים על החיים וגורמת לנו לחשוב, שזה לכשעצמו הישג נאה של מסר, ויריית פתיחה די מוצלחת.
- 15.ניסים 05/05/2011 12:54הגב לתגובה זוהאם לא נכון עותר קמפיין "בן אדם מצליח" או "להצליח ולהיות בן אדם"
- 14.רונן וגנר 14/04/2011 00:13הגב לתגובה זובאמת שווה מאות אלפי שקלים? הקלישאה הזו תמשוך עוד תלמידים? באמת.... עצוב, עצוב מאוד.
- 13.מיכל 16/03/2011 15:45הגב לתגובה זואנשים לא מטומטמים, הם יודעים שהצלחה א - לה סמינר הקביוצים פרושה 5000 שח בחודש הצלחה לא היתה צריכה להיות המסר בכלל
- 12.יענו אם אתה רוצה להיות בן אדם, בטוח לא תצליח (ל"ת)גנדי 15/03/2011 14:15הגב לתגובה זו
- 11.לא מעביר את המסר !!!! (ל"ת)פולו 15/03/2011 14:14הגב לתגובה זו
- 10.מרקו מיקיאלי 15/03/2011 12:30הגב לתגובה זומאוד אהבתי את הקמפיין הזה - שיחקו אותה עם הקונספט, ורמת הביצוע מאוד מוצלחת!!
- 9.טלי 14/03/2011 15:12הגב לתגובה זויצירת טריטוריה חדשה נכונה שיווקית בתנאי שהיא רלוונטית לקהל המטרה. הקהל של סמינר הקיבוצים מראש לא מונע מאותם הרצונות , הצרכים או הערכים של הסטודנטים שפונים למכללה למינהל או לבינתחומי. האחרונות פועלות באוריינטציה עסקית ואילו הוא פועל באוריינטציה של מוסד חינוך . במידה והא פוזל לקהל שלהן , צריך לייצ הרבה יותר מאצירה של להישאר בן אדם, ולייצר מוצר שהוא חדשני ורלוונטי לעולם של היום .
- 8.ניתוח מול המתחרים 14/03/2011 12:16הגב לתגובה זוסמינר הקיבוצים לא מתחרה במכללה למנהל בבינתחומי ובאקדמית - הוא מתחרה מול מכללות לחינוך והוראה שקהל היעד שלהן מלכתחילה הוא לא כרישים תאבי הצלחה אלא אנשים יותר רגועיים, ערכיים, שמבקשים מקצוע לא הכי רווחי וממש לא תחרותי. לדעתי הקמפיין מפספס בגדול.
- 7.המורה ציפי 13/03/2011 12:08הגב לתגובה זואחד הקמפיינים המרשימים בתור מוסד שלא שמשקיע בפרסום
- 6.ahnh 13/03/2011 10:29הגב לתגובה זו"אז מה חשוב לך יותר: להצליח או להשאר בנאדם". מעצם השאלה הדיכוטומית הזו, ברור, שאם תשאר בנאדם - לא תצליח. ולכן בוגרי הסמינר נידונו לחיים של פשרה ובינוניות, ומי שנרשם לסמינר - כנראה לוזר. השילוב של החנבוץ ששואל את השאלה, והשאלה עצמה, לא משאירים מקום לספק: תגיע לכאן כי אתה לא מספיק טוב כדי להיות כריש/נחש/זיקית וזה לא חייב להיות ככה. עובדה: הססמא הסוגרת היא: "להצליח ו-להשאר בנאדם". עדיף היה להגיע ישר אליה
- טליה 13/03/2011 13:43הגב לתגובה זוצודק!! פסיספוס שלהם. לא מאוחר להקליט מחדש ולערוך שוב :-)
- עדי 13/03/2011 13:00הגב לתגובה זופספוס וחבל שהדבר היחיד שנשאר בראש זה או שתצליח או שתבוא אלינו ותהיה בנאדם במקום זאת!
- 5.מי אני 13/03/2011 10:25הגב לתגובה זואהבתי
- 4.קמפיין גרוע, מפספס בגדול (ל"ת)סמינרי 13/03/2011 10:23הגב לתגובה זו
- 3.קמפיין מצוין ומעורר מחשבה (ל"ת)מפרגן 13/03/2011 10:19הגב לתגובה זו
- 2.מפרגן - אחלה פרסומת (ל"ת)13/03/2011 09:39הגב לתגובה זו
- 1.זה לא רק קמפיין ,זה אמיתי (ל"ת)אושרי בן דור 13/03/2011 09:36הגב לתגובה זו
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
