שנה חזקה לאפריקה מגורים: מכרה 795 יח"ד והכפילה את הכנסותיה
זרוע המגורים של קבוצת אפריקה ישראל, אפריקה מגורים, מסכמת את שנת 2010 עם רווח נקי של כ-72.1 מיליון שקל, גידול של פי 2.5 לעומת סך 28.1 מיליון שקל בשנת 2009. את הרבעון הרביעי של שנת 2010 סיימה החברה עם רווח נקי של כ- 27.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-7.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, שיפור חד של כ-243%.
נכון לתקופה הנסקרת מעורבת החברה בבנייתן ובשיווקן של 1,541 יחידות דיור- מתוכן נמכרו עד כה (חוזים חתומים) 1,073 יחידות דיור. החברה מכרה בשנת 2010 602 יחידות דיור בהיקף של כ-951 מיליון שקל (חלק החברה כ-627 מיליון שקל) לעומת 656 יחידות דיור בתקופה במקבילה אשתקד בהיקף של כ-960 מיליון שקל (חלק החברה היה כ-620 מיליון שקל) . בנוסף מכרה החברה 193 יחידות דיור בפרויקטים שמנוהלים ומשווקים על ידה עבור חברת אפריקה ישראל השקעות וזאת בתמורה לדמי ניהול.
גילי דקל, מנכ"ל החברה אמר: "במהלך השנה השכלנו לנצל מספר הזדמנויות למימוש קרקעות תוך השאת ערך מרבי לרווחת בעלי המניות. מנגד פעלה החברה להגדלת צבר הקרקעות שברשותה, ששיאה בחתימה על עסקה לרכישת קרקע בראש העין בהיקף של כ-1,000 יח"ד, העסקה הגדולה ביותר מזה עשור בחברת אפריקה ישראל מגורים. לא ניתן להתעלם משינוי הבעלות שהושלם בחודש דצמבר השנה כאשר דניה סיבוס הפכה להיות בעלת השליטה בחברה. יודגש כי, קיים יתרון בשילוב הכוחות בין החברות בקבוצת אפריקה ישראל ואני צופה כי, שילוב הידיים יתרום להמשך ההתפתחות והצמיחה של חברת אפריקה ישראל מגורים".
בקופת החברה מזומנים, שווי מזומנים וניירות ערך סחירים בהיקף של 336.3 מיליון שקל. הכנסות החברה בשנת 2010 רשמו גידול של כ-109% והסתכמו בכ-626.6 מיליון שקל בהשוואה לכ-299.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה ממכירת דירות הסתכמו בשנת 2010 בכ- 463 מיליון שקל לעומת כ-203 מיליון שקל בשנת 2009.
בנוסף רשמה החברה הכנסות בסך של כ- 129 מיליון שקל ממכירת מקרקעין (ג' החדשה- תל אביב, לב הסביונים- פתח תקווה, שפיה- זכרון יעקב, הוד הכרמל- חיפה). את הרבעון הרביעי סיימה החברה עם הכנסות של כ-221 מיליון שקל לעומת סך של כ87 מיליון שקל בשנת 2009 , גידול של כ-155%.
החברה אכלסה 532 יחידות דיור במהלך שנת 2010 בהיקף כספי של כ- 463 מיליון שקל (חלק החברה) לעומת 263 יח"ד בהיקף כספי של כ-203 מיליון שקל (חלק החברה) בשנת 2009.
הרווח הגולמי לשנת 2010 מסתכם לסך של כ-146.2 מיליון שקל המהווה שיעור של 23% לעומת סך של כ-80.2 מיליון שקל בשנת 2009. את הרבעון הרביעי של 2010 מסיימת החברה עם רווח גולמי של כ-50.1 מיליון שקל המהווה שיעור של כ-22.6% לעומת סך של 17.6 מיליון בשנת 2009 המהוה שיעור של 20%.
הרווח התפעולי לשנת 2010 הסתכם בכ-117.2 מיליון שקל המהוה שיעור של כ- 18.7%, לעומת שנת 2009 שהסתכמה ברווח תפעולי של כ- 11.7 מיליון שקל המהווה שיעור של כ- 13.4% .
ממאזנה של החברה עולה כי היא ממשיכה להציג איתנות פיננסית- הונה העצמי נכון ליום ה- 31 בדצמבר 2010 עמד על כ-617 מיליון שקל התומך במאזן של כ-2.1 מיליארד שקל. שיעור ההון העצמי מסך המאזן עומד על כ-28.8%. כמו כן, בקופתה של החברה היו מזומנים שווי מזומנים וניירות ערך סחירים בהיקף של כ-336.3 מיליון שקל.
- 7.מאמין בצוות הניהול 02/03/2011 11:18הגב לתגובה זוכל הכבוד, ניהול והון אנושי בחברה שהביא להשיג זה עם צפי לעתיד טוב יותר, יישר כוח !!!
- 6.שאינו יודע לשאול 02/03/2011 10:32הגב לתגובה זורגע אחד... האם רווחי החברה לא יוצאים מכיסנו בעצם? ככל שהם ירוויחו יותר - אנחנו נרוויח פחות.....? למה אני מתכוון... אם הם ירויחו עוד כמה מליונים ממכירת דירות - זה לא אומר שאנחנו בעצם שילמנו להם יותר על אותן דירות?
- גיל 02/03/2011 12:10הגב לתגובה זואפשר לבנות בניין - לסיים אותו בפיגור לשלם פיצויים לדיירים, אחרי זה יש תקלות לשלוח צוות תחזוקה עוד הוצאות. לא להצליח למכור את כל הדירות בסוף ועוד אלף בעיות שיכולות לקרות ואז הם לא ירוויחו. בסופו של דבר קח בחשבון שהמחיר נקבע בהסכמה, לא טוב לך לא תקנה. והמחיר לא תלוי רק בחברה אחת, ואם כבר ככל שבונים יותר המחיר יורד. אבל אם המחיר גבוה אתה רוצה לבנות יותר כדי להרוויח יותר. מניחים שזה אמור להגיע לאיזון.
- 5.אתם באמת חושבים שאנחנו מפגרים! (ל"ת)דביר 02/03/2011 10:27הגב לתגובה זו
- 4.אורי 02/03/2011 10:24הגב לתגובה זובוקר טוב,רק דברים טובים בשלושת החודשים האחרונים לאפריקה. אם לא האירועים בעולם הערבי אפריקה הייתה נוסקת לכיוון 4000.הדוחות של אפריקה ישראל ופתיחת הקניון במוסקווה עוד לפננו.שיהיה בהצלחה.
- 3.כל הכבוד - אפריקה נמצאת חזק בכיוון מעלה !! (ל"ת)ניסים 02/03/2011 10:20הגב לתגובה זו
- 2.והמנייה יורדת 2%.. (ל"ת)ג' וני 02/03/2011 10:13הגב לתגובה זו
- 1.שועלי 02/03/2011 10:13הגב לתגובה זוהדוח הוא בהחלט טוב. השתפרות בכל התחומים, הגדלת הצבר, צפי להמשך עליות המחירים ועוד גורמים חיוביים.
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
