סלקום מחפשת חברת רכש מדיה חדשה? 'לא כ"כ מהר, עדי רק עשה כמה טלפונים'

גורם בענף הפרסום טוען כי עדי כהן לא מתבייש לתקוף את הצפייה הנדחית כשהקולגות שותקים. מה שבטוח, מקאן ויוניברסל לא יוותרו בקלות על התקציב
משה בנימין |

"עדי כהן לא מתבייש להגיד בפומבי מה שאחרים חושבים ושומרים לעצמם". כך מסבירים בענף הפרסום את יציאתו לקרב של סמנכ"ל השיווק של סלקום כנגד דרישת זכייניות הטלוויזיה לשלם יותר עבור הפרסום בעקבות הצפייה הנדחית. מאבק שעולה דרגה עם הידיעות על כך שעדי כהן החל כבר בגישוש אחר חברת מדיה חדשה שתילחם עבורו בזכייניות.

בענף הפרסום מסבירים לאייס כי כהן וסלקום לא ממש יצאו למכרז על תקציב רכש המדיה של חברת הסלולר. "ענף המדיה בישראל מורכב ממספר מאוד מצומצם של אנשים. ברגע שכהן עשה כמה טלפונים הסיפור כבר נופח לרמה של מכרז על תקציב רכש המדיה".

לטענת גורמים בענף הפרסום אין מכרז רשמי על רכש המדיה של סלקום, מה גם שמדובר בתקציב שמטופל על ידי יוניברסל של מקאן ו-TMF של גיתם BBDO. ככל הנראה תסריט בו מקאן אריקסון יושבים בנחת בעוד שסלקום מחפשת בית חדש לתקציב המדיה הוא כמעט בלתי אפשרי. הנחת העבודה כרגע היאשהסיכוי שתקציב המדיה שואף ל-0 אך הסיכוי ישנו.

על פניו, כך מסבירים בענף הפרסום הצפייה הנדחית מחלקת את ענף המדיה לחברות שיסכימו להילחם עבור הלקוחות שלהם עכדי שאלו לא ישלמו עבור הצפייה הנדחית וחברות שדרישת הזכייניות לשלם יותר תתקבל אצלם כהזדמנות להגדיל את היקפי הפעילות.

העובדה שמדובר בכוחות לא מבוטלים כמו אילן שילוח וחברת המדיה של מקאן אריקסון הופכים את הסיפור להרבה יותר מורכב. יוניברסל היא מגופי המדיה הגדולים בישראל, והיא פועלת בצילו של משרד הפרסום הגדול בישראל - מקאן אריקסון. כל מלחמה של יוניברסל עבור סלקום אל מול הזכייניות תוביל להשלכות על כל שאר הלקוחות המטופלים בחברת המדיה של מקאן אריקסון.

בענף אומרים עוד כי מלחמתו של כהן בזכייניות מעבירה תחושה של "קצת מידי, מאוחר מדי". כל עוד המאבק בין ענקית הסלולר לזכייניות היה בווליום מופחת ומאחורי הקלעים היה עוד מקום לגישוש של עדי כהן כדי לאתר חברת מדיה אחרת.כעת שהנושא כבר יצא לאוויר העולם אין אף חברת מדיה שתסכים לעשות שריר באופן גלוי מול חברות מדיה כמו TMF ויוניברסל.

מצד שני צריך גם להבין את מקומן של הזכייניות בסיפור. בפניהן עומדות גם כן דילמות לא קלות. במידה והזכייניות ידרשו מהלקוח הכי גדול שלהן - מקאן אריקסון לשלם תוספת של מספר אחוזים עבור זמן הפרסום בעקבות הצפיה הנדחית וחברות מדיה אחרות לא יסכימו לשלם - זה יציב אותן בסיטואציה שהם לא רוצים להימצא בה מול משרד הפרסום שמחזיק בהיקפי הפרסום הכי גדולים במשק.

לגבי עדי כהן עצמו - חלק מענף השיווק והפרסום טוען כי הוא מייצר מלחמה בפרופיל גבוה כדי להכין את הקרקע לתפקיד הבא אליו ייכנס עם פרישתו הקרובה מסלקום עליו הכריז לפני כחודש. אחרים כאמור טוענים כי כהן הוא היחיד בעל אומץ ותעוזה להגיד את מה שכל השאר חושבים.

על מה כל הוויכוח? בסלקום, כמו גם בחברות אחרות לא מוכנים לבלוע את הצפרדע של דרישת הזכייניות לשלם עבור הצפייה הנדחית. החברות נצמדות לטיעון ההגיוני לפיו הצופים שהקליטו את המשדרים וצופים בהם המועד מאוחר יותר מדלגים על הפרסומות בהקלטה בה הם שולטים. לפי נתונים שונים מעל ל-80% מהצופים עושים זאת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה