בלעדי

הקנס של עיריית ת"א לחברת השילוט לביא על קמפיין ארנה - 660 ש' לכל שלט

תגובות מענף שילוט החוצות על חברת לביא. רפיד: "לביא ראו עסקה והלכו עליה יהיה מה שיהיה, בלי שיקול דעת"; נור-סטאר: "לא הכל כשר, ולא הכל הולך". גבי לביא: "כל מי שהפסיד את התקציב נהיה טלית שכולה תכלת"
משה בנימין |

חברת השילוט לביא שהעלתה את השלטים של קמפיין ארנה בת"א סביבם נוצרה הסערה הגדולה בשבוע האחרון תיקנס על-ידי עיריית ת"א ב-660 שקל לכל שלט. הקנס יעמוד בסה"כ על 1980 שקלים לאחר שהוסרו 3 שלטים מתוך 12 שעלו. הקמפיין עצמו מוערך בכ-1.5 מיליון שקלים.

גבי לביא, מנכ"ל החברה אומר לאייס: "יש נוהל חדש בת"א לפיו צריך להעביר את הויז'ואל (תמונת המודעה) של כל קמפיין לפני עלייתו לאישור עיריית ת"א. אנחנו היינו מודעים לזה רק בדיעבד. בנוסף לזה, בזמן שהקמפיין עלה לא היה עם מי לדבר בעיריית ת"א שהייתה בחופש בזמנו, וזה בוצע בתום לב".

לטענת לביא, העליהום התקשורתי סביב הקמפיין והפניות לעיריית ת"א הם שגרמו לה להתנהג באופן שונה ממקרים אחרים בהם יש טענות לגבי שילוט: "העירייה עבדה במקרה שלנו בצורה מהירה מהרגיל. במקרים אחרים העירייה שולחת מכתב לחברת השילוט ורק לאחר מכן מחליטים הצדדים לגבי הפעולה הראויה".

בענף שילוט החוצות מגיבים לקמפיין ארנה שעלה בלביא ונוקטים בעמדה שיוצאת נגד ההחלטה להעלות אותו בפני הציבור. יוגב תלמי, סמנכ"ל השיווק ברפיד אומר לאייס: "לביא לא הפעילו שיקול דעת עד הסוף, הם ראו את העסקה והלכו עליה ויהיה מה שיהיה. התחום שלנו הוא מאוד אפור וצריך להפעיל בו הרבה שיקול דעת. אנחנו, לפעמים על דברים הרבה יותר צנועים מנסים לדבר עם משרד הפרסום שעומד מאחורי הקמפיין כדי למתן את התכנים".

אילן סעדון, סמנכ"ל השיווק בחברת דיל-טוב אמר: "כל מקרה הוא לגופו אבל העניין הוא פשוט מאוד, כל קמפיין חייב לעבור את אישור העירייה והרשוית כדי לא לפגוע חס וחלילה בכלל הציבור. לטעמנו האישי, הקמפיין עצמו לא עשוי בטעם טוב".

חברת נור סטאר מדיה, שגם על שטחי המדיה שלה התפרש קמפיין ארנה הייתה זו שלא הסכימה לתכנים ולא עלתה עם הויז'ואל שבלביא הסכימו להעלות. לירון סוויסה, סמנכ"ל השיווק בנור-סטאר אמר: "היה לנו ברור שנמנע מלקחת חלק בקמפיין, מסיבה ברורה - לא הכל כשר, לא הכל שמיש ולא הכל הולך. יש גבולות שצריך לשים, גם אם הם היו פוגעים כלכלית ב"נור סטאר מדיה" והיינו נאלצים לוותר על הקמפיין. עובדה - בסופו של דבר נמצא עמק שווה. אנחנו מצרים על כך שלא כולם מבינים, ויתרה מזאת לא לוקחים את האחריות הנדרשת מספק מדיה שנמצא על הצירים המרכזיים והעמוסים ביותר בארץ ולא יכול להרשות לכל מי שמרבה במחיר לעלות עם מסר מסוכן שכזה".

גבי לביא, מגיב לטענות ואומר: "כולם בענף היו נותנים לזה אור ירוק וכולם גם התמודדו על התקציב ולא לקחו אותו. הם מדברים כך רק כי הם הפסידו והחליטו להפוך לטלית שכולה תכלת. אני חושב שהקמפיין יפה מאוד, ברמה של אומנות לשמה". לביא מוסיף ואומר: "עשינו צנזורה לשלטים ובדקנו שאין אברים חשופים ורק לאחר מכן עלינו עם זה, ניסינו שלא לפגוע באף אחד. לחברות האחרות כואב שהן לא לקחו את התקציב ולכן הם מדברות כך".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "הטענה לפיה מדובר בנוהל שנקבע רק לאחרונה משוללת בסיס, שכן כבר בתחילת שנת 2010 נשלחו למפרסמים הנחיות ברורות בדבר חובתם להעביר לעירייה את התכנים טרם פרסומם. הנחיות אלו באות בהלימה עם הוראת חוק העזר העירוני (שילוט) האוסרת הצבת שילוט הפוגע ברגשות הציבור ורק לאחרונה נשלחה תזכורת נוספת בנדון למפרסמים. יצויין כי כל המפרסמים נשמעים להנחיה זו ומאשרים את התכנים עם העירייה טרם פרסומם. אולם במקרה זה לא עמד המפרסם בהנחיות אלו והעירייה תטפל בנושא באמצעים החוקיים העומדים לרשותה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה