ראיון

מישהו אמר בועה? "לא אתפלא אם דירת 4 חדרים ב'אם המושבות' בפ"ת תעלה 1.8 מ' ש' תוך 3-4 שנים"

כך אומר רוני כהן מ'אלדר שיווק' שמתייחס לעניין קבוצות הרכישה, קבוצות הרוכשים, הזוגות הצעירים ועוד. "מי שצריך לרכוש דירה שירכוש, סתם מפחידים את האנשים בדיבורים על בועה"
לירן סהר | (1)

שיווק דירות אינו דבר פשוט, אם בעבר הישראלי היה מסתפק בדירת שיכון בת שלושה חדרים, כיום הוא דורש גימור שלא היה מבייש דירות יוקרה בניו יורק או בפריס. רוני כהן, משנה למנכ"ל חברת הליווי ושיווק הנדל"ן אלדר שיווק, מתאר ל-Bizportal כיצד משווקים היום דירות לישראלי המחפש את השילוב הבלתי אפשרי של דירה גדולה, מאובזרת וזולה. הישראלי נעשה אנין טעם בשנים האחרונות כתוצאה מהחשיפה הגוברת לנעשה בחו"ל במסגרת טיולים ובאמצעות האינטרנט והטלוויזיה. כהן אומר כי גיוון הוא שם המשחק בשיווק כיום, "יש פרויקטים בהם אנחנו מציעים 8 טיפוסים לדירות 4 חדרים. אנחנו מחויבים ליצור תמהיל מאוד רחב של דירות כדי לענות על צרכים של קהלים רחבים. לדוגמה, אנחנו יודעים לומר אם בשכונה מסוימת יעדיפו מרפסת שירות במטבח או בחדר הרחצה, אם יעדיפו חדר שינה גדול או חדר שינה קטן יותר אך עם חדר ארונות, היכן יעדיפו מטבח סגור והיכן פתוח. הרבה פעמים שגיאות של אדריכלים פוגעות בפרויקטים. אנחנו ממזערים את הסיכוי לטעות ומגדירים למתכנן מה קהל היעד מחפש עד לרמת שם הפרויקט".

הנחה של כ- 100 אלף שקל במסגרת קבוצת רוכשים

כהן אומר כי קבוצות הרוכשים עתידות לרשת את טרנד קבוצות הרכישה ההולך ומאבד את יתרונותיו לאור רצון האוצר ובנק ישראל להשוות את תנאי המיסוי ומימונן לתנאים של פרויקטים רגילים. "במסגרת 'איחוד קוני הדירות' אנחנו מנהלים משא ומתן עם יזם בפרויקט ספציפי ומשיגים עבור הקבוצה הנחה שרוכש בודד לא היה משיג לבד". כהן טוען כי בנוסף להנחה הרגילה בשיעור של 4 עד 5 אחוז ניתן להשיג הנחה נוספת של 4 אחוז, שיעור ההנחה עשוי להגיע ל-100 אלף שקל ובניגוד לקבוצות הרכישה אין תלות בחברי קבוצה אחרים. " כשאני מגיע בתור התארגנות אני מסייע לקבלן, לא טריוויאלי ליזם או לחברה לארגן 30 רוכשים ראשונים וכדי למכור 50 דירות צריכים לארגן מסע פרסום גדול שאחרת היה ממומן מההון האישי של הקבלן. אנחנו מביאים את הסחורה לפתחם של המבקשים, לפני שאנחנו מתחילים בפרסומו של פרויקט אנו נעזרים במאגר מידע של מתעניינים מהעבר העשויים להפוך ללקוחות פוטנציאליים".

"רוב הרוכשים כיום הם משפרי דיור"

"שנת 2009 הייתה שנה לא נורמאלית בכל קנה מידה" טוען כהן ומציין כי ברבעון הראשון של 2010 לא נצפתה ירידה בהיקף מכירת הדירות בהשוואה לתקופת השיא של הרבעון האחרון של שנת 2008. "מלאי הדירות בכל פרויקט נגמר שנה וחודשיים לפני אכלוסו, אולם אנחנו בהחלט רואים ירידה במספר הזוגות הצעירים הרוכשים דירות בשל עליית המחירים ורוב הרוכשים כיום הם משפרי דיור".

כהן סובר כי המחירים ימשיכו לעלות: "מחירי הקרקעות הפרטיות לא ירדו, עלויות הבנייה לא ירדו ומחיר הקמתן של חניות תת קרקעיות ההופכות לנפוצות אף ייקרו אותן יותר. אני לא אתפלא אם דירת 4 חדרים בשכונת אם המושבות בפתח תקווה תעלה 1.8 מיליון שקל בעוד 3-4 שנים".

צריך תמיד לחשוב קדימה

כהן אומר כי התחושה הניכרת בקרב זוגות צעירים היא כי יפסידו אם לא ירכשו דירה. "התקשורת לא מפסיקה לומר שקיימת בועת נדל"ן, אתם העיתונאים עושים עוול לזוגות הצעירים החוששים לרכוש דירה, מי שצריך לרכוש דירה שיקנה עכשיו". לדבריו הזוגות הצעירים מחפשים כיום דירות במעגל השני, היכן שניתן לרכוש דירות במחירים שמגרדים את המיליון שקל. "צריך תמיד לחשוב קדימה כשרוכשים דירה, להבחין במה שקרה בשכונת פרס נובל בראשון לציון ולבצע רכישה בקרבת מקום, ביבנה לדוגמה. כהן מציין גם את כפר יונה כיעד עם פוטנציאל השבחה גדול לאור הביקוש הער לדירות בקרית השרון בנתניה ועליית המחירים בכל האזור.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה