הצמיחה ממשיכה להתבסס: מדד אמון הצרכנים נותר ברמה גבוהה בחודש מארס
השיפור במצב המשק הישראלי והעליות בשוקי המניות הצליחו לשמור על אמון הצרכנים יציב בחודש מארס אך לא מנעו ירידה של 2.1 נקודות במדד הציפיות, כך עולה מנתוני מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- TNS טלסקר המתפרסמים היום (ג').
המדד עלה בחודש מארס ב-0.1 נקודות לרמה של 135 ובכך המשיך להיות יציב מאז חודש אוגוסט 2009. המדד למצב השוטף רשם בפברואר עלייה של 3.4 נקודות והעיד על המשך המגמה בעוד מדד הציפיות רשם ירידה של 2.1 נקודות.
"התייצבות המדד ברמה גבוהה, תואמת את התבססות הצמיחה של המשק ובעיקר את הגידול בתעסוקה החל ממחצית שנת 2009", אומרים כלכלני בנק הפועלים. "ההתאוששות של המשק הישראלי יוצאת דופן ביחס למשקים מפותחים אחרים, בעיקר בשל העובדה שגם שוק העבודה היה שותף לה, דבר שתרם להערכתנו להתבססות המדד ברמתו הגבוהה".
למעשה, רמת מדד אמון הצרכנים כיום גבוהה מהרמה הממוצעת בשנות הגאות הכלכלית האחרונה בשנים 2004-2007.
במקביל בארה"ב נרשמה החודש עלייה של 6.1 נקודות במדד אמון הצרכנים של הקונפרנס-בורד. העלייה החודש באה לאחר ירידה חדה בחודש הקודם, וניתן לומר שלאחר ההתאוששות המרשימה שנרשמה בתחילת שנת 2009 נותר המדד סביב אותה רמה זה חודשים רבים. בניגוד לישראל, רמתו של מדד אמון הצרכנים בארה"ב עדיין רחוקה מזו ששררה טרום המשבר.
מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- TNS מחושב מידי חודש על ידי חברת TNS טלסקר, על סמך סקר בקרב 1,000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל. סקר זה נערך בישראל החל מאפריל 2002 . המדד מחושב על פי מודל של חברת המחקר הבינלאומית TNS העורכת סקרים דומים במדינות רבות בעולם.