מודי פרידמן - מנכ"ל ערוץ 10 נבחר לאיש השיווק לחודש מרץ
חברי איגוד השיווק הישראלי (לשעבר איגוד המפרסמים) בחרו במודי פרידמן, מנכ"ל ערוץ 10, לאיש השיווק של חודש מרץ 2008, בעקבות הגדלת אחוזי הצפייה בערוץ בעשרות אחוזים ברבעון הראשון של 2008, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
ברבעון הראשון של 2008, הגדיל ערוץ 10 את אחוזי הצפייה שלו ב- 44% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הגידול המרשים נבע בעיקר מרייטינג גבוה במיוחד לתוכנית "הישרדות". נכון להיום מחזיק ערוץ 10 ב- 39% מנתח הצפייה של כלל תושבי ישראל בטלוויזיה.
פרידמן, 48, עוסק בתחום המדיה כבר 25 שנה. הוא החל את דרכו בענף התקשורת במשרד הפרסום "דחף", משם עבר לידיעות אחרונות ולאחר מכן לצוות ההקמה של הזכיינית קשת לתפקיד מנהל השיווק. מקשת המשיך לתפקיד מנכ"ל ידיעות תקשורת ומשנה למנכ"ל ידיעות אחרונות, ובהמשך לתפקיד מנכ"ל נוגה תקשורת.
פרידמן ניהל את ערוץ 10 כמעט מתחילת דרכו, והצליח להוציא אותו ממצב של סף פשיטת רגל אליו נקלע בעקבות המשבר הכלכלי בשנת 2003. לאחר שנה וחצי, בעקבות החלפת הבעלים פינה את מקומו ופנה לעסקים פרטיים. לפני שנתיים וחצי חזר פרידמן לנהל את הערוץ.
קשייו של ערוץ 10 ידועים לכול. הערוץ נכנס לשוק כשערוץ 2 כבר היה מבוסס ומצליח ובפני אנשי ערוץ 10 ניצבה המשימה הקשה של שינוי הרגלי הצפייה של הצופים. הקרב על ליבו של הצופה בין ערוץ 2 לערוץ 10 עלה לערוץ סכומי עתק של מאות מיליוני ₪.
לפני מספר חודשים החל ערוץ 10 לשדר את תוכנית הריאליטי "הישרדות" שבמהרה הפכה ללהיט ותפסה שבוע אחר שבוע את המקום הראשון בטבלת הרייטינג. התוכנית העלתה את יוקרתו של הערוץ בעיני הציבור והפכה אותו למתחרה הולם לערוץ 2.
פרידמן מציין: "מעבר להצלחה הכלכלית, הישרדות הביאה למומנטום ולתחושה פנימית וחיצונית שבאמת קיימת תחרות בין הערוצים. אחוזי הצפייה וההכנסות של הערוץ גדלים משנה לשנה, אך הישרדות היא שהביאה לשינוי הדרמטי. שינוי זה העניק תחושה טובה הן לכלל השוק והן לעובדי הערוץ. התוכנית הישרדות הוכיחה לכלל הציבור ולעובדי ערוץ 10 שלערוץ יכולת לבצע את השינוי".
פרידמן מציין כי האמין בהצלחתה של התוכנית, אך לא צפה לה הצלחה כה מסחררת כפי שזכתה לה. הצלחת התוכנית היא לא רק מבחינת אחוזי הצפייה, אלא גם מהבחינה הכלכלית.
.jpg)
ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון
אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?
לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.
בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.
אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?
על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.
גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.
- הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה
- עו"ד חלה לאחר ששמע על פיטוריו - ודרש הכרה מביטוח לאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.