גידול בייצוא: העולם מאמץ את השוקולד והיין מישראל

ייצוא המזון והמשקאות הישראליים נמצא במגמת עלייה. 2007 הסתכמה בייצוא של 848 מיליון דולר - גידול של 19%. השוקולד והממתקים גדלו ב- 47%
משה בנימין |

יצוא המזון ומשקאות גדל ב- 19% בשנת 2007, לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 848 מיליוני דולרים. מסתבר שמוצרי מזון ישראלים נתפסים כאיכותיים, נותנים מענה לטרנדים עולמיים כגון: מזון בריאות, אורגני, דיאטה ים תיכונית וכו'. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.

הכי גדלו בייצוא: שוקולד, ממתקים, ויין ומשקאות חריפים

אסיה הוסיף, כי מניתוח יצוא המזון ע"פ ענפי משנה מתברר, כי יצוא מוצרי חלב וגלידה גדל בשנת 2007 בכ- 8% והסתכם בכ- 24 מיליון דולר; יצוא טחינת תבואה וגריסתה גדל ב-6% והסתכם ב- 93.5 מיליון דולר; יצוא מוצרי קונדיטוריה גדל ב- 2007 בכ- 5%, והסתכם בכ- 27 מיליון דולר.

יצוא ענף השוקולד והממתקים גדל בשנת 2007 ב-47% והסתכם לכ- 15 מיליון דולר; יצוא מזון מוכן גדל השנה ב- 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 28 מיליון דולר; יצוא יין ומשקאות חריפים גדל ב-42% והסתכם בכ- 21 מיליון דולר; יצוא בשר ועופות גדל בשנת 2007 בכ-94% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 65 מיליון דולר.

האיחוד האירופי הוא הצרכן המרכזי: 409 מיליון דולר ב-2007

מניתוח היצוא לפי מדינות וגושי סחר עולה כי בשנת 2007 חל גידול של 15% ביצוא המזון לאיחוד האירופאי (הסתכם בכ- 409 מיליון דולר); גידול של כ- 16% נרשם בסך היצוא של מזון ומשקאות לארה"ב (הסתכם בכ-141 מיליון דולר); גידול של 21% ביצוא המזון לאסיה (הסתכם בכ- 132 מיליון דולר); גידול של כ- 34% נרשם בסך היצוא של מזון ומשקאות למזרח אירופה (הסתכם בכ-110 מיליון דולר); לאמריקה הלטינית נרשם גידול של כ- 18% (הסתכם בכ- 11.5 מיליון דולר) ויצוא הענף לאפריקה גדל ב- 18% (והסתכם בכ- 10 מיליון דולר). (הנתונים מתייחסים לענף המזון, משקאות וטבק).

כל הכותרות

מיכל נאמן, מנהלת פיתוח עסקי של ענף המזון והיין מסרה, כי מכון היצוא פועל בשנים האחרונות להגברת חשיפת החברות הישראליות לקניינים ורשתות איכות בארה"ב ואירופה וכתוצאה מפעילותו בקרב רשתות בינלאומיות כמו קאופהוף בגרמניה, ווגמנס בארה"ב, ווייטרוס באנגליה ואחרות אנו עדים למספר רב יותר של מוצרים ישראלים המגיעים למדפים של רשתות כנ"ל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה