רמי שלמור ל- Bizportal: "יום עצוב לענף הפרסום, אנחנו מתבזים"
בהמשך להודעתה של "יפעת" שלא תפרסם את הדירוג בעקבות איומים משפטיים והפעלת לחצים מכיוון משרדי פרסום מוסרים היום למערכת Bizportalבכירים מהענף על תסכולם ואכזבתם מההודעה. "הענף שלנו מבזה את עצמו פעם אחר פעם" רמי שלמור, מבעלי שלמור-אבנון עמיחי: "מעציב אותי שהענף שלנו מבזה את עצמו פעם אחר פעם ולא מבין שיש רגעים שהאמת צריכה להיות נר לרגליו. אי אפשר להילחם נגד האמת כל החיים. עם יפעת עבדתי יחד עוד כשהייתי יו"ר חברות האיגוד וזו חברה הגונה, אמינה וישרה. החברה נפגשה עם משרדי פרסום וחברות מדיה ובלי לדעת מה התוצאות אין לי ספק שזו חברה נטולת אינטרסים". בנוסף לדברים אלו, מסר רפי צרפתי מיורו ת"א: "אני חושב שזה חבל, ומצער שדירוגים שכולנו מכירים ומכבדים, למרות שאנו מודעים לכך שהם לא מדויקים באופן אבסולוטי, אך עדיין מהווים בנצ'מרק לענף כולו, צריכים להסתיים באיומים משפטיים. באופן אישי אני מצר על כך, כי למשרדנו היה גידול יפה של 40%, מה שהיה מוצא את ביטויו בדירוג. לצערי, אני גם מבין שאלו הם חוקי המשחק". אילון זרמון: "שיתביישו כל המעורבים שרוצים להחזיר אותנו לימי הביניים - טענותיה של יפעת נכונות" שלושת הגורמים המעורבים צריכים להתבייש גם גליקמן, גם באומן וגם יפעת. אם בשנת 2008 נעבוד ללא אמצעי מדידה כל הענף יפגע. בעצם איום המשרדים ופניית האיגוד ליפעת מבקשים כולם להחזיר אותנו לימי הביניים - כולנו יודעים שיפעת צודקת וטענותיה נכונות כיוון שלא נכון לספור מדיה בתוך מדיה כמו שלא סופרים פרומואים בברייקים של פרסומות בתוך ערוצי טלויזיה". לדברי יאיר גלר יו"ר האיגוד, "לאחר שנים של ויכוחים על אופן מדידת הפעילות הפרסומית במדיה ותרגום נתוני יפעת למחזורים אמיתיים, הגענו להסכמה עם יפעת, לשבת יחד ולגבש שיטה מוסכמת על כולם לפיה תימדד ותתורגם הפעילות במדיה לנתוני אמת ואני מברך על כך". הרקע לאירוע מזה כעשר שנים מפרסמת יפעת את דירוג ענף הפרסום: רשימת משרדי הפרסום, רשימת המפרסמים המובילים בפרסום, הקטגוריות המובילות בפרסום, המותגים המובילים והקמפיינים המובילים. הדירוג של יפעת מצליח תמיד למתוח את משרדי הפרסום. במקרה האחרון, לאחר עשור, המתח הגיע לשיאו ומשרדים שלא היו מרוצים ממיקומם בדירוג הפעילו לחצים שבגינם כאמור, הדו"ח לא מתפרסם. נתי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "במשך העשור האחרון הצלחנו כגורם נייטרלי לתרום להתמקצעותו של ענף הפרסום והפיכתו לענף מדיד ולאינדיקטור כלכלי. במהלך עשר השנים שבהן פרסמנו את דירוג משרדי הפרסום שכללנו אותו והפכנו אותו לדירוג האמין והנייטראלי ביותר". "לצערנו, גופים שונים אשר היו מרוצים פחות ממיקומם בדירוג, החליטו לעשות שימוש באמצעי לחץ כוחניים, תוך פרסום דיסאינפורמציה בכלי התקשורת, על מנת לשנות את הפרמטרים שעל פיהם יוכן הדירוג, כל זאת על מנת להביא לתוצאה סופית שתשנה את מיקומם בדירוג. *יפעת הינה בעלת עניין בקבוצת קו מנחה