גלוברנדס תשווק את מותגי חברת הסיגריות BAT בארץ

בכך הופכת לחברה השלישית בגודלה בשוק הישראלי בענף הסיגריות, אחרי "פיליפ מוריס" ו"דובק" עם מחזור מכירות של כ-1.4 מיליארד שקל במחירי צרכן; מעתה תשווק החברה בישראל את המותגים "קנט", "פאל-מאל", "רוטמנס", "ווג" ו"וייסריו"
אפרת אדיר |

שינויים מבניים בענף הסיגריות: חברת "גלוברנדס" שהוקמה בשנת 2001 והייתה יבואנית ומפיצה בלעדית בישראל של מותגי הסיגריות של חברת JTI- Japan Tobacco Int'l ("קאמל", "ווינסטון", "מור", "איב סן-לורן" ו"מאגנה"), זכתה בזיכיון לשיווק והפצה בישראל של מותגי הסיגריות של חברת BAT-(British American Tobacco).

בעקבות מהלך זה הופכת החברה לשלישית בגודלה בענף הסיגריות בישראל, אחרי החברות "פיליפ מוריס" ו"דובק".

ירון גזית, מנכ"ל ובעל השליטה ב"גלוברנדס" מציין שעד לביצוע המהלך החזיקה החברה פחות מ-8% מנתח שוק הסיגריות בישראל. כעת, עם קבלת הזיכיון של חברת BAT תשווק ותפיץ "גלוברנדס" בישראל גם את הסיגריות של מותגי "קנט", "פאל-מאל", "רוטמנס", "ווג" ו"וייסריו".

להערכת גורמים בענף הסיגריות והמזון, עם ביצוע המהלך העסקי מחזור המכירות של חברת "גלוברנדס" יהיה כ-1.4 מיליארד שקל במחירי צרכן. במקביל, השקיעה החברה כ-20 מיליון שקל בפתיחת מטה מרכזי באזור התעשייה של נתניה ו-4 מרכזי הפצה אזוריים ברחבי הארץ, כמו גם הגדלת כוח האדם של החברה מ-18 עובדים ל-130 עובדים, הגדלת צי המכוניות של החברה מ-12 מכוניות למעל ל-100 מכוניות והרחבת הפעילות השיווקית לכ-9,000 נקודות מכירה ברחבי הארץ.

על-פי נתוני סטורנקסט לשנת 2006, בישראל נמכרות בשנה כ-8 מיליארד סיגריות (כ-400 מיליון חפיסות) בערכי מכירה לצרכן של כ-6 מיליארד שקל. החברה המובילה בארץ עם כ-50% נתח שוק הינה פיליפ מוריס המשווקת ע"י חברת אליישר, עם המותגים מרלבורו, L&M ופרלמנט. דובק היא השנייה בגודלה (30%) עם הפצה סיטונאית של המותגים טיים, נובלס, גולף וברודווי. במקומות השלישי והרביעי, עם הפצה משותפת על-ידי "גלוברנדס", נמצאות BAT עם 10% ו-JTI עם 6.5%.

החלק הארי של הסיגריות בישראל נמכר בקיוסקים, פיצוציות וחנויות נוחות. בסך הכל, נמכרות הסיגריות בארץ בכ-10,000 נקודות מכירה. הנאמנות למותג בתחום הינה כ-80% - גבוהה מאד בהשוואה לכל מוצרי הצריכה האחרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה