מחוץ למעדניה: מזרע נכנסת לתחום הנקניקים הארוזים

מעדני מזרע ממתגת מחדש בהשקעה של כ-3 מיליון שקל; אלדד הרי, מנהל מפעל מזרע: "2007 מסתמנת כשנת מפנה בחיי המותג"
אפרת אדיר |

מותג "מזרע", הנחשב לאחד המותגים הוותיקים בישראל וחוגג השנה 50, יוצא במהלך מיתוג מחדש אשר יתבטא בהחדרתו לתחום חדש והפיכתו למותג נגיש יותר. כמו כן, קוצר הלוגו של החברה מ"מעדני מזרע" ל-"מזרע".

מזרע, אשר נרכשה לפני כשנה על ידי חברת "טיב טעם" המחזיקה ב-75% ממנה, ניצלה את השנה האחרונה בכדי לבצע תהליכי התייעלות ומחקר. לדברי החברה, המחקרים הראו כי המותג "מעדני מזרע" נתפס כמותג פרימיום בעל נגישות נמוכה ולא עדכנית, וכי השם "מזרע" נתפס כמותג של בשר חזיר, בעוד 50% מתוצרת החברה הינה מבשר לבן.

לאחרונה, עלתה החברה לכותרות בעקבות כוונתו של איש העסקים ארקדי גאידמק לרכוש את "טיב טעם" ולהפוך את הרשת לכשרה. העסקה לא הבשילה לכדי ביצוע אך עדיין השם "מזרע" הוזכר רבות והיה קיים חשש לעתידו.

לאור העובדות, החליטו בחברה על כניסה לתחום הנקניקים הפרוסים הנמכרים באריזות על גבי המדפים מחוץ לסניפי "טיב טעם". נזכיר, כי עד היום פעל המותג בעיקר בשוק הנקניקים הארוזים, אשר נמכרו בתוך המעדנייה.

המהלך אשר מגובה בהשקעה של 3 מיליון שקל, כלל רכישה של ציוד מכונות המתמחות בפריסה ואריזות וואקום ברמת היגיינה מקסימאלית. קו הנקניקים הפרוסים יכלול 12 מוצרים שונים, מתוכם 33% הינם מבשר לבן והיתר נקניקים מעוף, הודו, ובקר.

המוצרים ישווקו, כאמור, בסניפי טיב טעם וב-750 נקודות מכירה המשווקות את מוצרי מזרע ברחבי הארץ. כל המוצרים יימכרו באריזת 400 גרם, במחיר מומלץ לצרכן של 24.90 עד 27.90 שקל. השקת קו הנקניקים החדש יגובה בתקציב פרסום של מיליון שקל הכולל עיתונות ופעילות בנקודות המכירה., באמצעות פרסום "פלד שלוש".

אלדד הרי, מנהל המפעל מציין: "הכניסה למוצרי מדף של נקניקים הפרוסים תאפשר למותג מזרע להגיע לפלח שוק שלרוב אינו רוכש את מוצריו במעדנייה, ובכך להגדיל את נתח השוק והמודעות שלו".

עוד צופה הרי, כי הכניסה לתחום החדש, לצד ההשקעות הרבות והרחבת הפרישה, יהפכו את שנת 2007 לשנת מפנה ויביאו לגידול של 12% במכירות החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה