לאומי קארד מובילה מהלך של שינוי ארגוני רחב היקף
חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד ובראשה אריה היילוייל מובילה מערך של שינוי ארגוני רחב היקף בחברה, שבא לחזק את מנועי הצמיחה שלה כפי שנקבעו בתוכנית העבודה השנתית.
השינוי כולל מינוי משנה למנכ"ל ושלושה סמנכ"לים חדשים, ובכלל זה מינוי ראשון של סמנכ"ל שיעסוק בפיתוח עסקים בחו"ל, תחום האמור לשמש כאחד ממנועי הצמיחה של החברה בשנים הקרובות.
בין השינויים העיקריים, קודם שמואל קרא, סמנכ"ל שרות ותפעול, לתפקיד משנה למנכ"ל וראש אגף משאבי ניהול. קרא הצטרף ללאומי קארד עם הקמתה, לאחר שפרש משירות קבע בצה"ל בדרגת אל"מ וירכז תחת אחריותו את תחומי מחלקת משאבי אנוש, מחלקת הדרכה, מחלקת תו"פ, תחום איכות השירות ותחום המינהל.
בכך מחליף קרא את סמנכ"ל משאבי אנוש היוצאת, אפרת רהט, אשר החליטה שלא לשוב לתפקידה בתום חופשת הלידה.
מינוי נוסף: יגאל נאור מונה לסמנכ"ל וראש אגף שירות. עד כה שימש נאור כמנהל מחלקת טכנולוגיה ורכש בלאומי קארד. את יגאל נאור יחליף שלמה ספרן, המשמש כיום כמנהל תחום באגף טכנולוגיה.
במקביל, מצטרף עודד זהבי לחברה כסמנכ"ל פיתוח עסקים חו"ל. זהבי שימש מנהל בכיר בחברת קומברס ובעבר כיהן כמנהל המו"פ בלאומי קארד וכחבר הנהלה במספר חברות היי-טק, בהן עסק גם בפעילות מול בנקים וארגונים בינלאומיים בחו"ל.
בתפקידו החדש ירכז זהבי את פעילות לאומי קארד בחו"ל ויפעל למינוף יכולתה העסקית והתפעולית של החברה בחו"ל בתחום כרטיסי האשראי, יצירת קשרים עם ארגונים בינלאומיים ופיתוח תהליכים טכנולוגיים ועסקיים.
לתפקיד סמנכ"ל וראש אגף ניהול סיכונים ורגולציה מונה גלעד קהת. קהת הצטרף ללאומי קארד לפני 4 שנים במהלכן שימש כעוזר למנכ"ל וכמנהל המטה.

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים
שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.
השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.
בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.
ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.