זינוק של 58% ברווח הנקי של פלאפון ברבעון השלישי

הסתכמו בכ-97 מיליון שקל. מכירותיה הרבעוניים של החברה הסתכמו בכ-1.14 מיליון שקל, בדומה להכנסות הרבעון המקביל אשתקד
דרור איטח |

חברת הסלולר פלאפון מקבוצת בזק מדווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראושנים של השנה. החברה לא הציגה שיפור בשורת ההכנסות שצמחה בשיעור מזערי של 0.2%, אך שיפרה את מרבית סעיפי הדו"ח כאשר בשורה התחתונה הציגה זינוק של 58% ברווח הנקי.

הרווח הנקי של חברת פלאפון ברבעון הסתכם ב-97 מיליון שקל, לעומת רווח של 61 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2006 הסתכם הרווח הנקי בכ-290 מיליון שקל לעומת רווח של 203 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, שיפור של 42.6%.

מכירותיה הרבעוניים של החברה הסתכמו בכ-1.14 מיליון שקל, בדומה להכנסות הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-3.33 מיליון שקל בהשוואה להכנסות בסך 3.35 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון בשיעור של 0.7%.

ה-EBITDA הסתכם ברבעון בכ-340 מיליון שקל - כ-30% מהמחזור, לעומת 289 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - כ- 25% מהמחזור, גידול של 17.5%. ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב- 979 מיליון שקל - 30% מהמחזור, לעומת 845 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - 25% מהמחזור, גידול של 16%.

ההכנסות משירותים ברבעון השלישי עמדו על 997.2 מיליון שקל לעומת 948 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 5.2%. בחברה הסבירו כי השיפור בהכנסות משירותים נבע בעיקר מפעילויות שיווקיות שהביאו לגידול במספר מנויי דור 3 ומגידול משמעותי בצריכת תוכן סלולרי. ההכנסות משירותים בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-2.894 מיליון שקל לעומת 2.797 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של 3.5%.

הכנסות פלאפון משירותי ערך מוסף ותוכן הסתכמו ברבעון השלישי בכ-10.9% מכלל הכנסות החברה משירותי סלולר, זאת לעומת 10.3% ברבעון הקודם. בחברה מספרים כי בתקופת המלחמה הגיע מספר הצפיות בדור השלישי לשיא, כאשר בחודש אוגוסט נחצה רף מליון הצפיות בטלוויזיה הסלולרית בדור ה-3.

ההכנסות החברה ממכירת ציוד קצה הסתכמו ברבעון השלישי בכ- 147 מיליון שקל, לעומת 195 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, תוך גידול בכמות המכשירים. הקיטון נובע מהמשך מגמת שחיקת מחירי ציוד הקצה בשילוב עם מבצעים שיווקיים שהביאו לסבסוד מכשירים. ההכנסות ממכירת ציוד קצה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב- 436 מיליון שקל לעומת 558 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, מסר כי, התוצאות הכספיות של הרבעון השלישי לשנת 2006 משקפות את אסטרטגיית פלאפון, לפיה שירותי התוכן בכלל ושירותי הדור ה-3 בפרט הם מנוע הצמיחה המרכזי של החברה: "קצב גיוס המנויים בדור השלישי והגידול המתמיד בהכנסות משירותי תוכן משקפים את הצלחת חדירת שירותי הדור השלישי של פלאפון.

שרון הוסיף, הדור השלישי עבר שלב, כאשר כעת גם הציבור הרחב החל לאמץ אותו, מגמה שתלך ותגבר בחודשים הקרובים. הצלחת גיוס הלקוחות בדור השלישי הינה פרי פעילות מאומצת של כלל עובדי החברה ואני מאמין כי הערך האמיתי שאנו מספקים ללקוחותינו יוביל אותנו לכבוש את המקום הראשון בדור השלישי בישראל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה