הלמ"ס: הירידה במכירות רשתות השיווק נמשכת ברבעון זה
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מרכזת מדי רבעון נתונים על המכירות ברשתות השיווק. על פי נתוני המגמה, בשלושת החודשים יולי-ספטמבר 2006 נרשמה ירידה, במחירים קבועים, של 2.6% בחישוב שנתי, בסך כל המכירות של רשתות השיווק. זאת, בהמשך לירידה של 2.2% ברבעון הקודם (חודשים אפריל-יוני 2006).
גם במכירות המזון של רשתות השיווק ברבעון השלישי נרשמה ירידה במחירים קבועים של 2.2% בחישוב שנתי, אף היא בהמשך לירידה של 4.1% בשלושת החודשים אפריל-יוני 2006.
נתונים אלה משמשים אינדיקטור לצריכה הפרטית, והם מקדימים בחודש את נתוני פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם אינדיקטור נוסף.
כידוע, בתאריך ה-12 ליולי החלה הלחימה בצפון אשר נמשכה עד ל-14 באוגוסט, בעקבות זאת התקבל נתון מנוכה עונתיות נמוך במיוחד בחודש יולי. חישוב המגמה מביא בחשבון שהנתון של חודש יולי הוא חריג ולכן מבוצעת התאמה על פי תוכנת החישוב. יצויין, כי מערכת חישוב המגמה מטפלת בנתונים חריגים על פי כללים שנקבעו מראש.
לשן הבהרה, רשת שיווק מוגדרת כמספר חנויות (לפחות 3) של אותה רשת, המוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר (כולל מזון).