גודל טקסט
זום
ניגודיות

פילת מדיה רוכשת את מדיה ליין ההולנדית: 3.5 מ' אירו

מהם משולמים עתה במזומן כ-1.9 מ' יורו, יתרה של עד חצי מ' יורו תשולם אם יושגו יעדים שהוגדרו ל-2006 ובעיקר עפ"י הגידול בהכנסות. הרכישה ממומנת מהמקורות הקיימים של החברה
שרות Bizportal |

חברת פילת מדיה גלובל פי.אל.סי, הנסחרת בבורסות בתל אביב ובלונדון (AIM) הינה ספקית התוכנה לניהול שידורי טלוויזיה הודיעה היום (ב'), כי רכשה את כל מניותיה של חברת התוכנה ההולנדית ML Software B.V. המוכרת בשםMedia -Line ("מדיה ליין").

מדיה ליין היא ספקית תוכנה התומכת במכירת זמן אויר לפרסומות , תוכנה המשרתת את תהליך הזמנת ושיבוץ הפרסומות בכ-150 ערוצי טלויזיה ורדיו של 12 לקוחות אירופאים שביניהם SBSו-Jetix ההולנדיות, VMM ו-SBS הבלגיות, IP Multimedia AG השוייצרית, RTL ,האנגלית Digitex של קרואטיה ולקוחות נוספים בהונגריה ורומניה.

הכנסות מדיה ליין בשנים 2004 ו-2005 היו 1.35 ו-2.24 מיליון יורו, והרווח לפני מס 0.38 ו-0.68 מיליון יורו, בהתאמה. ההון העצמי ב-31 דצמבר 2005 היה 1 מיליון יורו. לאור צבר ההזמנות מלקוחות קיימים והזדמנויות המכירה עליהן מדיה ליין מתמודדת החברה מאמינה כי מדיה ליין תוכל להשיג גידול נוסף בההכנסות וברווח בשנת 2006. מדיה ליין נוסדה ב-1997 ולה 19 עובדים הפועלים ממשרדי החברה באמסטרדם.

המחיר המקסימלי אותו תשלם החברה עבור מדיה ליין יהיה 3.5 מיליון יורו, מהם משולמים עתה במזומן כ-1.9 מיליון יורו ומונפקות למוכרים 1,913,600 מניות של פילת מדיה. יתרה של עד 0.5 מיליון יורו תשולם אם יושגו יעדים שהוגדרו ל-2006 ובעיקר עפ"י הגידול בהכנסות. המניות החדשות המונפקות למנהלים-הבעלים של מדיה ליין יתחילו להסחר ב-AIM ב-24 בפברואר 2006. הרכישה ממומנת מהמקורות הקיימים של החברה, החברה צופה כי למדיה ליין יהיה תזרים מזומנים חיובי וכי תוכל לממן את פעולותיה השוטפות בעצמה.

המוצר העיקרי של מדיה ליין הינו בעל הקף פונקציונלי צר יותר בהשוואה ל-IBMS של פילת מדיה והוא ממוקד ומתמחה בהליכי המכירה, ההזמנות והשיבוץ של פרסומות בחברות שידור פחות מורכבות אך גם בתמיכה בחברות מדיה סיטונאיות המוכרות זמן אויר עבור חברות שידור רבות שאינן מוכרות פרסום בערוציהן באופן ישיר.

החברה מאמינה כי מאפיינים אלו, והנוכחות שהשיגה מדיה ליין במרכז ובמזרח אירופה עושים את מדיה ליין לנכס משלים לחברה שיתרום להרחבת ההצע ושווקי המטרה של החברה במיוחד כאשר החברה משקיעה מאמצים רבים בהשגת חוזים גדולים ובביצוע פרוייקטי IBMS גדולים בצפון אמריקה. מבחינתה של מדיה ליין, הצטרפותה לגוף גדול וגלובלי יותר כפילת מדיה יעניק לה גבוי העשוי להקל בזכיה בחוזים חדשים.

אבי אנגל, מנכ"ל פילת מדיה, מסר עם הרכישה: "אנו שמחים על צרוף מדיה ליין לפילת מדיה בתום תהליך מהיר וידידותי. זוהי רכישת נישה לא גדולה אך מתאימה ומשלימה שתקל על התרחבותנו בשווקים נוספים ואנו מאמינים כי תתרום לגידול בהכנסות ולשיפור ברווח למניה כבר בשנה זו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה