אורפק תגיע ב-2006 להכנסות של 44 מיליון דולר

אלן מתיוס מבית ההשקעות האנגלי סימור פירס מעניק למניות המלצת "קנייה" במחיר הגבוה ב-20% מעל השוק. חברת רפק טכנולוגיות הנסחרת בתל-אביב מחזיקה ב-58% ממניות אורפק
ענת שגב |

מניות אורפק הנסחרות בבורסת ה AIM בלונדון, זוכה להמלצת חיובית מבית ההשקעות סימור פירס. אלן מתיוס, אנליסט בבית השקעות האנגלי, מעניק לה המלצת "קנייה", במחיר הגבוה בכ-20% מהמחיר שבו היא נסחרת, ומציין כי שוויה הכלכלי של אורפק מגיע ל-101 מיליון דולר, כ-20% מעל מחיר השוק.

האנליסט מתיוס מציב למניה מחיר של 170 פני, המשקף לחברה שווי של 101 מיליון דולר (כ-57 מיליון ליש"ט). שווי זה גבוה בכ-20% משווי השוק הנוכחי של אורפק, העומד על כ-84 מיליון דולר. שווי זה מייצג מכפיל רווח של 15 לרווחי אורפק לשנת 2006.

להערכת סימור פירס, אורפק תעמוד בתחזית ההכנסות שלה לשנת 2005 העומדת על 35 מיליון דולר ותציג במקביל רווח נקי של 4.7 מיליון דולר. עוד מעריכים בסימור פירס, כי ב-2006 תגיע אורפק להכנסות בסך 44 מיליון דולר ולרווח נקי של 6.5מיליון דולר וב-2007 להכנסות בסך 55.5 מיליון דולר ולרווח נקי של 7.8 מיליון דולר.

בדצמבר האחרון הנפיקה אורפק 31% מהון מניותיה בבורסת ה-AIM בלונדון. החברה גייסה 15 מיליון דולר בהנפקת מניות ובנוסף בוצעה הצעת מכר בהיקף של כ-10 מיליון דולר על ידי עובדי החברה ועל ידי סונול, שמימשה אחזקותיה בחברה.

האנליסט מדגיש כי אורפק, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של של מערכות מתוחכמות לניהול תדלוק וניהול תחנות דלק, זכתה לאחרונה, בשני חוזים משמעותיים בהודו, החברה החלה בעבודה משותפת עם קונצרן התעשייה האמריקני האניוול (Honeywell).

בנוסף, החברה חתמה על הסכם מסגרת משמעותי בשוק הטורקי עם חברת האלקטרוניקה הטורקית בקו (Beko).

בעלת השליטה באורפק תעשיות הינה רפק טכנולוגיות, שמניותיה נסחרות בתל-אביב. רפק טכנולוגיות מחזיקה כיום בכ-58% ממניות אורפק תעשיות. כמו כן, רפק טכנולוגיות מחזיקה ב-100% ממניות טרסנווי, הפועלת בתחום של אמצעי תשלום לתחבורה ציבורית.

שווי רפק טכנולוגיות בבורסת תל-אביב מגיע לכ-33 מיליון דולר. שווי השוק של אחזקתה באורפק מגיע לכ-48 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אמיר ירון בנק ישראל
צילום: World economic forum
מאקרו כלכלה

בנק ישראל מדבר על ירידה משמעותית בריבית, אבל יש נתון שעשוי לקלקל את התחזית

ריבית, אינפלציה וצמיחה - כל הפרמטרים האלו קשורים אחד לשני ומשפיעים אחד על השני. התחזית של בנק ישראל להורדת ריבית ועלייה בצמיחה, לצד ירידה באינפלציה - היא אתגר גדול. בצמיחה גבוהה לא מורידים ריבית. שאלות ותשובות 

מנדי הניג |

בנק ישראל פרסם תחזיות לפיהן תהיה אינפלציה מתונה יחסית, ריבית בירידה וצמיחה גבוהה. הבורסה מתמחרת אופטימיות וציפייה לסיום המלחמה ולתקופת שגשוג. אלא שצמיחה גבוהה ומהירה לא משתלבת עם ריבית נמוכה ולרוב גם לא עם ירידה באינפלציה. האם התחזיות של בנק ישראל להורדת ריבית ולצמיחה מוגזמות?   


איך מתומחרת כיום האינפלציה בשוק?
פערי תשואות באג"ח משקפים אינפלציה צפויה של כ־2% לשנים הקרובות, אך בפועל היא נעה כבר זמן רב סביב 3%.

למה בנק ישראל צופה אינפלציה נמוכה יותר?
הבנק מעריך ירידה באינפלציה בזכות התמתנות בצריכה וצמצום גיוסי המילואים, שיפחיתו לחצי שכר. אלא שתחזית כזו מתעלמת מלחצים מבניים כמו מחירי הדיור ושוק עבודה הדוק.

מה מייצר את הלחצים האינפלציוניים?
שוק עבודה חזק עם שיעור אבטלה נמוך, עליות חדות בשכר דירה בעקבות פגיעה בהיצע דירות במרכז הארץ, והצפי לזרימת תקציבי עתק לשיקום ולפיתוח - כולם תורמים לעליית מחירים.

מה המשמעות עבור משקיעים באג"ח?
בתנאים כאלה, אג"ח צמודות קצרות עשויות להעניק תשואה עודפת של עד אחוז וחצי בשנה הקרובה, לעומת אג"ח שקליות, משום שהן מתממשקות טוב יותר עם סביבת אינפלציה גבוהה.

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".