אלון מאסק: "טסלה תקבל תשלום בדוג'קוין; המטבע מזנק ב-20%
מאסק מצייץ לעיתים קרובות אודות המטבע, וטען בעבר כי הוא המטבע הדיגיטלי האהוב עליו. ואפילו הזכיר אותו בהופעה שלו בתכנית הקאלט האמריקאית "סאטרדיי נייט לייב". הדוג' התחיל כמטבע סאטירי, כך תכננו יוצריו, בילי מרקוס וג'קסון פאלמר בשנת 2013 - אבל לא היה להם מושג שהוא יהפוך למטבע החביב על האיש העשיר בעולם אלון מאסק. הציוצים של מאסק, גרמנו לבאזז סביב המטבע. שער המטבע זינק משבריר אגורה בתחילת השנה למחיר שיא של מעל 74 סנט במאי. מאז הוא צנח בחדות - וכעת נסחר במחיר של 19 סנט בלבד. מטבע הקריפטו ירד ביותר מ-70% מהשיא בכל הזמנים. לכבוד בחירתו לאיש השנה לשנת 2021 ערך מאסק השוואה בין BITCOIN -0.95% לדוג'קוין. נפח העסקאות בביטקוין נמוך מאד והמחיר להעברה גבוה, טוען מאסק, מה שהופך את השימוש בו כאמצעי תשלום לכבד ומסורבל, ולכן הוא משמש בעיקר ל"איחסון ערך" (store of value), בעוד קלות השימוש והמחיר הזול של העברות בדוג'קוין "מעודד אנשים לצרוך". כלומר הוא קל יותר לשימוש כאמצעי תשלום ולכן יעיל יותר מהביטקוין בשימושים מעשיים יומיומיים. לא כולם רואים בעין יפה את הפריצה של המטבע. "למעשה אני לא משוכנע שהדוג'קוין טוב לשוק הקריפטו" אמר בחודש שעבר בראד גארלינגהוס מנכ"ל חברת הקריפטו שאחראית על מטבע הריפל, כאשר הוא מתייחס במיוחד לעובדה שאין הגבלה על מספר המטבעות האפשרי, בשונה ממרבית המטבעות הקריפטוגרפים, ובכך המטבע הוא "אינפלציוני". משקיעים אחרים בקריפטו רואים במטבעות "מם" כמו דוג'קוין או שיבה אינו תופעה חולפת שאין לקחת ברצינות, בדומה ל"מנית המם" כמו גיימסטופ. כמה משקיעי קריפטו אומרים שהמטבע המדובר הוא תופעה טרנדית, וחולפת בדומה למניות שנחשבות למניות "מם" כמו GAMESTOP CORP ו- AMC ENTERTAINMENT HOLDINGS INC ואין להתייחס למטבע ברצינות. "אני למעשה לא משוכנע שדוג'קוין טוב לשוק הקריפטו", אמר בראד גארלינגהאוס, מנכ"ל חברת הקריפטו ריפל, ל-CNBC בחודש שעבר. דוג'קוין מצא לאחרונה מתחרה במטבע shiba inu, מטבע מים נוסף, שמגדיר את עצמו כ"רוצח דוגקוין". השיבא מדורג במקום ה-13 מבחינת שווי שוק של מטבעות קריפטו, לאחר שעבר לזמן קצר את הדוגקוין בשלב מסוים.Tesla will make some merch buyable with Doge & see how it goes
— Elon Musk (@elonmusk) December 14, 2021

החברה שזינקה מ-650 מיליון ל-12 מיליארד דולר ביום אחד - בעזרת ה"שילוש הקדוש"
בשביל וול סטריט מספיקות שלוש מילים כדי להטיס מניה: קריפטו, בלוקצ'יין ו-AI; ב-QMMM הודיעו שיהפכו ל"חברת אוצר" וישקיעו 100 מיליון דולר ברכישת קריפטו אבל שכחו פרט קטן - בקופה יש רק מיליון דולר; היום ההייפ פוגש את קרקע המציאות והחברה נחתכת בחצי
ביום אחד בלבד הפכה חברת הפרסום הדיגיטלי ההונג־קונגית QMMM QMMM Holdings 20.05% לתופעת שוק. המניית של החברה זינקה ביותר מ־1,700% וקפצה משווי של כ־650 מיליון דולר לכ־11.8 מיליארד דולר. מאחורי הזינוק מילות מפתח שוול סטריט
ממש אוהבת - קריפטו ו-AI. החברה שעוסקת בפרסום דיגיטלי הוציאה הודעה שבכוונתה להפוך ל"חברת אוצר" (Treasury Company) ולהשקיע 100 מיליון דולר ברכישת מטבעות קריפטו, בהם ביטקוין, את'ריום וסולנה.
אל תחבטו בעצמכם אם אתם לא מכירים את המינוח 'חברת אוצר'
זה מונח די חדש וזה טייטל שמתאר חברה ציבורית שבוחרת להפוך החזקה של נכסים (בעיקר של קריפטו) לליבת הפעילות שלה. במקום לשמור מזומן או אג"ח כיתרות נזילות, היא מנתבת משאבים לרכישת ביטקוין, את'ריום ומטבעות נוספים, ומציגה אותם כחלק מרכזי במאזן. הדוגמה הבולטת היא מיקרוסטרטג'י
של מייקל סיילור, שביססה לעצמה תדמית של "קרן ביטקוין ציבורית" לאחר שרכשה מאות אלפי מטבעות. עבור המשקיעים מדובר בדרך נוחה לעקוב אחרי שוק הקריפטו דרך מניה סחירה, אבל המחיר הוא תנודתיות חריפה ותלות כמעט מוחלטת בערך המטבעות.
ונחזור להודעה שהקפיצה את
החברה. עד לאותה הכרזה, מניית QMMM הייתה מניה מנומנמת למדי, שנסחרה במשך חודשים ארוכים בטווח מצומצם של 3 עד 12 דולר, כמעט בלי סיקור ובלי עניין מצד המשקיעים. פעילות החברה - פרסום דיגיטלי בהונג קונג - לא משכה אליה כמעט עניין, וגם הדו"חות האחרונים הצביעו על הפסדים
ועל קופת מזומנים דלילה מאוד.
אבל אז הגיעה ההודעה: השקעה מתוכננת של 100 מיליון דולר בקריפטו, לצד שימוש בבינה מלאכותית ובטכנולוגיות בלוקצ'יין כדי לפתח "מערכת אקולוגית קריפטו־אוטונומית". לא בטוח שוול סטריט בכלל הצליחה לפענח את המשמעות של המינוח הזה
(וכאן וול סטריט צריכה לחבוט בעצמה) אבל עבור המשקיעים זה הספיק כדי להצית ראלי מטורף. בתוך יום אחד נרשמה קפיצה מסחררת במניה, עד לרמות שווי דמיוניות אם מנסים להשוות אותם לתוצאות של החברה.
- הנפקה מוצלחת לג׳מיני - מזנקת ביום המסחר הראשון
- הלהיט הבא? ג'מיני העלתה את השווי המבוקש בהנפקה, ומי המשקיעה המפתיעה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי שנמצא קצת זמן בשוק מכיר את התופעה הזאת על בשרו בעיקר מבועת
הדוט.קום חברות מאמצות מילות באזז כדי לתפוס עניין. חברות שצירפו לשם שלהן את המילה "אינטרנט" בגל העליות של תחילת שנות ה־2000, או אם מסתכלים קרוב יותר אז חברות קטנות שהכריזו על פעילות בתחום הקנאביס ב־2017–2018 וכל בועה ותקופתה, עד שהתנפצה אל גלי המציאות.