לאחר כשלון ההנפקה - מנכ"ל זאפ פורש מתפקידו
מנכ"ל החברה בשלוש השנים האחרונות, אילן צחי, שיגר הבוקר (א') מכתב לעובדי החברה והודיע על התפטרותו. המנכ"ל הפורש ישאר בתפקידו עד למציאת מחליף.
"אין ספק שזה היה מסע מהנה ומרתק שכלל בתוכו שינויים רבים במבנה החברה, באופן פעולתה, בחידוש נכסיה והתאמתם למציאות המשתנה בשוק", ציין המנכ"ל הפורש במכתבו.
התפטרותו של צחי מגיעה כחודשיים לאחר ביטולה של הנפקת זאפ בבורסה, כאשר ככל הנראה למוסדיים לא היה ברור מה בדיוק מצדיק שווי מבוקש של 700 מיליון שקל, עבור חברה שנרכשה באמצע שנת 2015, תמורת 145 מיליון שקל עם חוב של 90 מיליון שקל. שווי המשקף מכפיל גבוה של 19 על הרווח, שהושג עוד לפני כניסת אמזון לישראל. "זה אפילו לא הגיע לרמה של לדבר על המחיר. המוסדיים חשדו שאייפקס שיפצו את הדוחות של זאפ לקראת ההנפקה", כך אמר ל-Bizportal גורם בכיר בשוק ההון.
כבר לאחר יציאת טיוטת התשקיף הראשונה פרסמנו ב-Bizportal ביקורת על ההנפקה, זאת כאשר שאר כלי התקשורת היו עסוקים בהשגת מידע מהחתמים. בסביבת זאפ, ככל הנראה, נקטו בשיטה נפוצה במחוזות שוק ההון הישראלי: מדליפים נתונים ראשוניים, חיוביים כמובן, ואז כלי התקשורת לא עוסקים בביקורת. אנו לא הסתפקנו בנתונים הראשוניים וחיכינו לקבלת התשקיף המלא.
- 4.זהבית 29/10/2018 12:09הגב לתגובה זוכל הכבוד שעליתם על צוות הנוכלים שלוקחים מיליארדים מהמדינה מחלקים לעצמם בעודף קונים חברות פח ושוב חוזר הנגון
- 3.לפרגן לא עולה 29/10/2018 00:33הגב לתגובה זוחחח ריח חריף של קנאה עולה ממך...הכי קל להסתתר מאחורי מקלדת
- 2.עובד זאפ 28/10/2018 13:37הגב לתגובה זוככה נראית חברה שכל ההנהלה שלה הגיע מחברה פח אחרת (הוט). מתגעגעים לימים של ניר למפרט שהחברה היתה משפחה ולא קרן (איפקס) שרוצה להראות רווחים על חשבון שחיקת העובדים.
- 1.ג 28/10/2018 12:59הגב לתגובה זולפחות גרף בכל השנים מספיק כסף.. בטח לא חייב לעבוד.

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
